MAALISKUISET 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Santtu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Santtu

Vieras
Nyt sitten meni vanhassa sata rikki niin aloitetaanpas uusi. Toivottavasti kaikki löytävät tänne.

Mulla oli viime viikolla muutamana päivänä hieman huonovointisuutta, mutta nyt ei ole ollut enään sitäkään vähää. Esikoisen kanssa oli pientä pahoinvointia parin viikon ajan (rv6+ ja 7+). Rinnat on edelleen hieman arat ja se onkin ainoa raskauoire pienten alavatsa vihlasujen lisäksi. Enempää mulla ei ollut esikoisenkaan kanssa.

-Santtu rv 7+3

Lomaillessa edelleen aika kuluu, onneksi helle hellitti! Oireita ei edelleen ole mitään ihmeempiä. Kuvotus pysyy kurissa kun muistan syödä parin tunnin välein, yöksikin otan yleensä hedelmän sängyn viereen kaiken varalta.

Tänään pitäisi selvitä yksistä pippaloista juomatta punaviiniä, yritän tässä keksiä hyviä selityksiä alkaen joogaopettajan suosituksista;) Raskaudesta ei olla vielä miehen kanssa kerrottu kenelläkään. Sukulaiset alkaisi hössöttää kauheasti, joten odotellaan ne 3 kuukautta ennen kertomista.

Alavatsakipuilua ei onneksi ole pariin päivään ollut.

Nyt odotan innolla neuvolaa ja varhaisultraa, tuntuu, että päivät menee niin hitaasti.

Lauantai-iltaa! Mikäs on Myyn tilanne? Toivottavasti kaikki on hyvin! Täällä on vietetty ihana kesäpäivä. Uitu, grillattu, syöty mansikkakakkua, todella olen nauttinut joka hetkestä tänä kesänä. Vähän jännittää, tuleeko joku kamala pahoinvointi tai väsymys juuri lomalla, mutta sillehän ei sitten voi mitään! Kaikki otetaan vastaan kiitollisena siitä, että masussa elelee asukki!? Kävin tänään kirpparilla ja teki kyllä mieli jo vähän ostaa jotakin pientä, mutta en vielä viitsi, etten paljastu... Ehkä sitten syksymmällä tai jos asia vuotaa jostakin julkisuuteen aiemmin.

Aika pienellä paikkakunnalla asutaan ja varmaan on jo jotakin juoruja liikkeellä. Suht usein tuli esim. baarissa käytyä ennen raskautta ja nyt olenkin vain ajellut autolla viikonloppuna enkä ole edes baarin ovesta sisään astunut. Epäilykset alkavat varmaan herätä...

Suvi rv 7+1

Heippa,

Pariin päivään en ole täällä käynytkään, mutta nyt päätin pistäytyä ja kiva oli huomata, että Suvi jo täällä kuulumisiani kaipaili.

Mulla olo tällä hetkellä ihan ok, vuodot ovat loppuneet (ilmeisesti normaalit menkat, joita joillekin voi siis alkuraskaudesta vielä tulla). Muutenkin olen kovin toiveikkain mielin että ultrassa ens torstaina näkyy ihan oikeassa paikassa elämää. Pahoinvointia ja väsymystä on ollut. Olo olis siis tähän tilaan nähden ihan normaali, jos ei olis tätä hirveää jännitystä ja pelkoa. Välillä meinaa heittää ihan paniikin puolelle, mutta kiitos ihanan aviomieheni ja äitini kestän kyllä vaikka tuntuukin, että torstaihin on vielä ikuisuus....

Toivotaan nyt että saan täällä palstalla jatkaa. Varmasti tulen joka tapauksessa sit torstain käynnin jälkeen teille kuulumisiani kertomaan.

Hei vaan kaikille maaliskuisille!

Ensinnäkin täytyy kiittää Santtua, kun olet näin ahkerasti keräillyt maalismammoja kasaan. Tosi mukavaa! Esikoista odottaessani ei ollut mitään näin hyvää ketjua :)

On kyllä tukala olo ainakin minulla (6+3), paha olo on jatkuvaa ja suuhun pitäisi tunkea koko ajan jotain, mutta kun ei tekisi mieli.. Joka yö herään neljältä ja tuntuu että oksennus lentää just.. Yök. Ei siis kehumista täällä, niin ja esikoinen on just pahimmassa äidin perään- iässä, et on tässä kestämistä! =) Kunpa tämä helle jo loppuisi. Mutta kaikki kai pian helpottaa ja mukava odottaa ensimmäistä ultraa, niin näkee minkä takia tässä kärsitään!

Ei ole tarkoitus valittaa, mutta onneksi on tällainen palsta, missä saa (kai:) valittaakin!

Oikein kiva kuulla Myy, että vuoto on loppunut! Taitaa tosiaan olla aika yleistä pieni vuoto raskauden alussa... Voi plaah, töihin pitäis taas alkaa valmistautua. Mielelläni olisin jo lomailemassa, mutta ei auta. Ei mulla oikeastaan muuta olekaan tällä kertaa. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Jahas, täällä onkin jo meille uusi ketju, kiva! Kiva kuulla, että Myy, sinulla on vuoto loppunut. Mulla on edelleen pientä kuvotusta välillä, mutta oksentanut en ole reiluun viikkoon. Jes! Huimaa kyllä edelleen kovasti, kun nousen alhaalta ylös. Neuvola on tiistaina, kiva kiva, sitten on taas vähän ""virallisemmin"" raskaana.

Sunnuntai iltaa täältä! Mulla on ollut tänään taas tosi väsy päivä ja ollut hieman huono olokin aamupäivällä. Joku puhui töihin menosta... Nyt en muista kuka. Mustan esikoisen aikaan kun ne ekat kaksi kuukautta oli töissä ""vaikeita"" kun kukaan ei tiennyt ja himen olo oli hutera kun koko ajan väsytti ja mulla oli flunsaa koko ajan. (olin päiväkodissa töissä ja lapsilla oli pahat flunssakierteet) Nyt saan onneksi olla kotona eikä tarvitse jaksaa esittää mitään töissä. Voi nukkua päivisin jos haluaa, tyttö nukkuu kuitenkin parit päikkärit päivässä. Mulla on esikoisen äippälomaa vielä 11.8. asti ja sitten hoitovapaa seuraavaan äippälomaan. Mulla kestää tää loma hieman pidempään kun tyttö syntyi jo rv 37+4. la oli silloin 3.11. ja tyttö syntyi 17.10.
Täytyypä nostaa taas la lista mäkyviin:)

-Santtu rv 7+4

Maanantaista huomenta,

kuulostaa jotenkin tutulta tuo ""täytyy syödä parin tunnin välein"". Mulla vaan syömättömyys ei tee juurikaan huonoa oloa (pikkusen ehkä etoo), vaan tulee niin hirveä nälkä, että mahaa alkaa koskea, jos ei syö. Lisäksi maha on sekaisin, ei nyt ihan ripulia, mutta hieman sinne päin. Vähän ihmetyttää kyllä, kun pahoinvoinnista aina kuulee, mutta en ole koskaan kuullut, että maha on tuohon toiseen suuntaan sekaisin. Rinnat on kyllä kipeät kuin mitkä, ne oli jo viikon ennen kuin menkat oli myöhässä.

Lomaa on onneksi vielä reilusti jäljellä (neljä viikkoa), joten toivon mukaan siinä ajassa menee pahimmat pahoinvoinnit ohi, jos niitä tuleekaan.

Nyt ollaan vähän Suomi-kierroksella, ja kaks päivää on nyt ""hämätty"" vanhempia, kun ei vielä halua kertoa, ja mökillä oli saunajuomaa yms. tarjolla. Seuraavaksi kaverin mökille, ja siellä on varmaan pakko kertoa, kun en oikein tykkää enkä osaakaan valehdella (lääkekuurista tms.), ja nuo mökkireissut on yleensä olleet aika kosteita. Meidän kaveriporukoissa on yleensä oltu näistä jutuista aika avoimia, kaikki on tainneet kertoa kavereille ennen vanhempia :) Kaikkeahan tietysti voi vielä sattua, mutta toisaalta jos sattuu, niin sitten niille kavereille voi kertoa siitäkin ja saa tukea. Mutta sukulaisten hössötystä en minäkään kaipaa, niille ei kerrota ennen syksyä.

Mukavaa viikkoa niin työssä oleville kuin lomailijoillekin. (neuvolaan pitäisi soittaa tänään, iik)

Sintti

Moi kaikki!

Täällä kaikki ok, aika vaan TODELLA matelee tällä hetkellä. Tuntuu, että olen ollut tässä ""rv viisplusjotain""
-tilassa jo ikuisuuden! Malttamattomuus johtuu tietysti vajaan kahden viikon päästä olevasta varhaisultrasta...Niin mukava olisi saada jo nyt varmistus, että siellä tosiaan on elämää oikeassa paikassa. No, ei auta kun odotella ja jännäillä siihen asti (kaunis kesä ja minä tuskailen kun se ei kulu nopeammin...Häpeä!).
Oireista; rinnat edelleen turvoksissa, mutta vatsan juilimiset selvästi vähentyneet viime päivinä. Tänä aamuna tunsin ensi kerran lievää ""ellotusta"" kahvin tuoksun leijailessa nenään...Hyvältä maistuu edelleen tosin :)

:)Vanilja rv 5+5

Heippa!

Liityn ketjuun mukaan!! Plussasin 16.7 eli LA olisi kalenterin mukaan 24.3!!!
Voi tätä riemuntunnetta pitkän yrityksen (vuosi) jälkeen!!!!
Toivon todella että vauva pysyy kyydissä!!!
Esikoista odotellaan! Minä 24, mies 30.

Onnellista odotusta kaikille!!!!

Hei!
Saanko liittyä ketjuunne?Tällä hetkellä menossa vasta rv 5+1 ja
laskettu aika on siis jossain tuolla maaliskuun kahdennenkymmenennen päivän tienoilla. Oireina tällä hetkellä ihan pientä väsymystä, ja rinnat välillä TOSI kipeet nännien kohdalta. Oon jo aivan ihastunu tähän uuteen olotilaan, ja niin on mieskin. Tuntuu vaan, että on tullu jo nyt jotenki hajamieliseksi ja kömpelöksi (milloin laitan huuhteluainetta suoraan pesukoneessa pyykkien päälle, ja milloin ruiskuttelen limsat pitkin keittiön seiniä, hehee). Olo on kutenkin ainakin vielä mukava ja onnellinen, ssa nähdä nostaako pahoinvointi päätään jo kohta?...

Ei muuta kuin hyvää viikkoa kaikille, nautitaan vielä kesästä, vaikka toivoisikin ajan kuluvan vähän nopeammin!

Tervetuloa mamis ja Pinja-81 mukaan ja onnittelut teillekin plussan johdosta! Laittakaahan tietonne maalikuisten la-listalle myös! Minä täällä kärvistelen töissä, hommat olen aika hyvin saanut tehdyksi, joten vähän hiljainen on tämä viimeinen työviikko ennen lomaa... Varmaankin sitten pyörin täällä netissä, kun kerrankin ehtii. Loman jälkeen onkin taas turha kuvitella, että ehtii muulloin kuin joskus illalla ja viikonloppuisin tänne.

Uskomatonta ajatella, että loman jälkeen olis enää 5 kk töitä ja sitten alkais äippäloma, (siis toivottavasti alkaa). Sitten kai se olis loman jälkeen kerrottava töissäkin? Tulee just viimeisenä lomapäivänä se 12 vko täyteen. Tai sitten en kerro, katsotaan nyt. Pakko on periaatteessa on kertoa vasta marraskuun lopussa, mutta en kyllä viitsi olla työnantajalle niin v-mäinen, että pimitän asian loppuun asti ja sitten pamautan jääväni pois. Minulle palkataan sijainen, ja hänen perehdyttämisensä vie aikaa... Minusta on siis reilua kertoa esim. kun se maaginen 12 vko on täynnä ja aika todennäköistä, että raskaus etenee loppuun asti. Mitäpä sitä toisaalta sitten enää salailemaan... Mites muut, ketkä teillä jo tietää asiasta ja aiotteko kertoa milloin? Meillä ei tiedä kuin mies ja äitini.

Moi,

Liitynpä minäkin, koska kuulostaa monen tilanne niin kovin tutulta. Tein testin viime viikolla ja äsken soitin neuvolaan, viikkoja 5 (osaako joku neuvoa, miten saan laskettua päivät..?) kasassa ja la samoin kuin sinulla MAMIS maaliskuun kahdeskymmenes :)

Varhaisultraan tilasin myöskin ajan, koska tiedossa on elokuun alussa useammalle viikonlopulle juhlia, enkä mielellään edes lähimmille kavereille kertoisi ellei asialle ole saatu jotain varmistusta.

Minullakaan ei juurikaan oireita, mitä nyt välillä menkkakipu-tyyppisiä tuntemuksia mutta ilmeisesti kuuluvat asiaan. Rinnat arat, mutta eivät mitenkään kipeät. Pahoinvointia odottelen..

Oi

Tervetuloa myös Ann ja onnea! Eli eka raskausviikko alkaa siitä päivästä kun viimeiset menkat ovat alkaneet eli mulla pe 27.5. eli rv 4 oli täynnä pe 24.6. Sitten 4+1 on la 25.6. jne. Eli mulla nyt menossa rv 7+3. :)

Kiitos tiedosta!

Neuvolan täti kuulosti niin hätäiseltä että en kehdannut alkaa kyselemään päivistä, kun ilmoitti viikoiksi sen 5.
Minulla nyt sitten tuon laskuopin mukaan tilanne 5+0 ja laskureiden mukaan la 20.3.2006

Tuntuu, että näitä palstoja ja muutakin aiheeseen liittyvää on tullut katseltua vaikka kuinka kauan, mutta sitten kun se iskee omalle kohdalle, niin on kaikki asiat ihan hukassa :)

Ajattelin että täytyy se tänne uuteen ketjuun käydä nimi laittamassa että itse muistaa missä on (ONKO TOTTA???)

Mulla alavatsassa kipua edellen ja nännit ovat aivan tuskaset, känkkäränkkä kyläillee aina sillon tällön ja ...
Voi kun vaan sais jonkun varmistuksen että siellä on joku. Tuntuu että jos vaikka vois vähän oksentaa niin sekin asiaa helpottais!

No kaiken laisia tyhmiä toivoen

Ainu tasan 6 ja neuvola vasta 9.8

Ihanaa, työpäivä alkaa olla ohitse! Onpa puuduttavaa, kun ei ole tekemistä. No, mutta tämä on minulle todella harvinaista herkkua, joten ei pitäisi valittaa. Välillä tuntuu aika ilkeitä vihlaisuja alavatsalla, vähän sellaisia menkkamaisia. Tekee ihan mieli kurkistaa, että valuuko jotain... Mutta kaipa TÄMÄKIN kuuluu asiaan? Minä alan hipsutella kotia kohti.

Iltaa täältä ja tervetuloa joukkoon ja onnea plussasta uusille minunkin puolestani! ja tosiaan käykäähän lisäämässä tietonne maalisten la listaan:)

Täällä rintojen aristus vaan lisääntyy ja... kuvotus on hyvin harvoin tavattavissa:) päivisin väsyttää ihan sikana mutta unta kun ei saa niin ei. Nytkin iski taas ihme nälkä ja tuolla ihana mies laittaa mulle syötävää:) Päätin jo esikoista odottaessa että yöllä en nouse syömään vaikka mikä olisi. Onneksi en ole vielä mennyt nukkumaan;) Johta pitäisi mennä kun silmät ei enään meinaa pysyä auki. Huomenna onkin sitten lähtö takaisin mökille ja netti pimentoon ainakin viikoksi. APUA! kuinka mä kestän!?! Meillä ei muuten ole kerrottu vielä sukulaisille... Muutamalle kaverille olen kertonut, mies haluaa säilyttää salaisuutta sukulaisille. Esikoisesta kerrottiin mu äidille saman tien ja anopille muutaman viikon pääsät (ei oltu silloin kovin hyvissä väleissä sen kanssa ja mies ei halutnnut äidilleen kertoa). Yritän vielä huomenna käydä ennen lähtöä!

-Santtu 7+5 (ylihuomenna alkaa kolmas raskauskuukausi!)

Voi hemmetti, en muuta sano!!! Taas tulee vuotoa, ei hirveästi, mutta tarpeeksi kuitenkin. Vähän taas luovutusfiilis. Alkaa suututtaa kohta, jos aikoo tulla pois, tulisi sitten eikä tälläistä härnäämistä... Menee koko kesälomakin pilalle, kun vahtii, että loriseeko vai ei. Mä en ole perillä taas noista raskauskuukausiasioista, olen ajatellu et 1-4 viikot on 1. kuukausi, 5-8 on 2.kuukausi jne. Nyt kuitenkin rv 7+4 ja uhkaavasti taas näyttää siltä, että kaveri tulee pihalle!

Santulle ihanaa mökkireissua!

Voi Suvi, pidetään peukkua sulle! Että olisi vain tällaista alkuraskauden vuotoa.

Itsellä aamuisiin edelleen erittäin hyvä olo. Sitten työmatkalla alkaa etoa ja sitä riittääkin tuonne iltapäivälle asti ja alkaa helpottaa vasta illalla kuuden jälkeen. Tavaksi olen ottanut päivätorkut töiden jälkeen (n. 1-2 h), iltapäivällä väsyttää armottomasti. Vatsan vihlaisut on onneksi jo jääneet pois, mutta aika helposti kuumalla on iltaisin ruvennut kramppaamaan. Muutenkin huomaan jännittäväni vatsalihaksia kokoajan... Rinnat on vasta nyt alkanut aristamaan.

Neuvolaan olen menossa 25.7 ja silloin ollaan jo rv 9:llä. Nyt takana rv 7+ 4.

Enhän mä pystynyt hissukseen olemaan, piti päästä heti kertomaan siskolle ja äidille, mies kertoi omalle äidilleen ja parhaalle ystävälleen. Ja kun mun äitini tietää niin pitihän sen isänkin saada tietää :o). Mut ottavat aika rauhallisesti kun tietävät että ollaan vielä näin alkumetreillä.

No voi vitsit Suvi! Kyllä sua nyt härnätään. Mullakin oli esikoisen kanssa vuotoa ja tupolla se nyt kuitenkin pyörii keittiössä isin jaloissa:) Nyt ei ole ollut mitään ja oikeen ihmetyttää...
Kyllä ne raskauskuukaudet menee juuri niin. Eli kun mulla tulee huomenna keskiviikkona 8 viikkoa täyteen niin alkaa 9. viikko ja samalla 3. raskauskuukausi. Kuukausiahan on siis yhteensä 10 eikä 9.

Nyt pakkaamaan ja mökille!

-S 7+6

Kiitti Santtu lohdutuksesta jospa se ei taaskaan ole mitään. En edes ole viitsinyt soittaa neuvolaan saati lääkärille... Niin, meidän neuvolan terveydenhoitaja ei tiennyt tuota, kun kysyin että olenko 8. viikolla jos rv on 7+ jotain. Se vaan sanoi, ettei heillä käytetä kuin tuota rv 7+ ilmaisua. Hassua!! Sitten se antoi sellaisen vauvakirjan, jossa oli just joka viikosta, et mitä masussa tapahtuu ja siinä oli tuo juttu. Omituista, ettei terveydenhoitaja tiedä...

Pientä tuhrutusta tulee, siis hyvin pientä. Kuivunutta verta?Tiedä nyt mikä lorahdus tuo taas oli. Toivottavasti meni taas ohi. Iik, mullakin tulis jo pe rv 8 täyteen. Hui! Sitten enää neljä viikkoa ja sitten vois huokaista...

Tsemppiä Suvi sinulle, ikävää jos joutuu koko alkuraskauden pelkäämään että jotain sattuu. Olen kuullut ystäviltä, että yllättävän monilla on ollut pientä vuotoa alussa mutta kaikki on mennyt silti hyvin ts. ovat äitejä nykyisin :)

Miten te muun maaliskuun odottelijat pystytte keskittymään töissä yhtään mihinkään muuhun kun tähän vauva-asiaan..? Itse en millään jaksaisi tehdä mitään järkevää eikä muut asiat ja syksyllä/talvella häämöttävät projektit voisi vähempää kiinnostaa. Tekisi mieli olla vain miehen kanssa kahdestaan kotona ja ihmetellä tätä juttua. Vielä kun en halua kertoakaan kenellekään, tuntuu hassulta jutella niitä näitä kavereiden kanssa kun haluaisi tietenkin kuuluttaa kaikille tämän suuren uutisen.

Minäkin odottelen innolla sitä 12. viikon täyttymistä, vasta sitten ehkä uskaltaa alkaa luottamaan siihen, että meille tosiaan on tulossa vauva.

Ihan sama juttu Ann, vaikka tämä raskauden jatkuminen ei olekaan ihan 100 % varmaan, niin silti en kamalasti jaksa ajatella esim. vuoden vaihteen töitä ja kiireitä, kun niitä tekee varmaankin jo joku muu kuin minä?! Toivottavasti!

Nyt on töissä aika hiljaista, niin ei meinaa aika kulua millään. Pitää keksiä myös lomalla kaikenlaista tekemistä, ettei tule aika pitkäksi... Minnekään ulkomaan reissuihin ei kyllä uskalla lähteä, jos siellä tulee joku keskenmeno komplikaatioineen, ei halua olla muualla kuin kotosuomessa. Muutaman päivän reissu kyllä aiotaan tehdä jossain päin Suomea. Ideoita, kivoja kohteita, paikkoja?

En malttaisi nyt myöskään millään odottaa sitä ekaa lääkäriä, koska sitten näkee onko tuolla masussa kaikki hyvin. Varsinkin kun nyt jo toiseen otteeseen tuli selvää vuotoa, on vähän huonot fiilikset aloitella ylipäänsä koko lomaa.

Yhteistyössä