MAALISKUISET 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Santtu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olette saaneet oikein uuden ketjun aikaiseksi, kiva :)

Toivottavasti Suvilla ja Myyllä kaikki menee kuitenkin hyvin loppuun asti, samoin kun tietysti kaikilla muillakin!:)

Mulla pahoinvointi iski tosissaan päälle tossa joskus 3 päivää sitten, ja sen jälkeen ei juuri ole mitään saanut pidettyä sisällä. Kuitenkin eilen illalla huomattiin ukon kanssa alavatsassa pömppä, mitenköhän se siihen on tullut?! Kun ei syömisistäkään pitäisi johtua, kun parin hedelmän päivävauhdilla olen mennyt...

Huomenna eka neuvola, jännittää! Jostain olen nyt saanut päähäni että jos siellä onkin useampi kun yksi... Alavatsaa vihloo kahdesta kohtaa.

Heips kaikille maaliksille!!
Mä taas pitkästä aikaa kerkeen kirjotteleen kuulumisia,missä ei kyl paljon kertoiltavaa ole.
Aika tuntuu matelevan todella hitaas ja tosiaan menossa vasta rv 5+5.Olo on suhteellisen mukava,kunhan tosiaan muistaa syödä vaan riittävän usein.
Päätä on ruvennu särkemään nyt useampana päivänä ja sitä oli silloin esikoisen odotusaikaankin,liekö hiukan verenpaineet tai hemoglobiini heitelly.
Ekaan neuvolaankin on vielä aikaa ihan liian kauan,melkein neljä viikkoo.
Sitä tässä miettinyt oonkin,että pitäisköhän sitä soitella jo aikasemmin neuvolan tätskälle ja kysyä,että onnistuiskohan ultraaminen jo aiemmin siellä,että näkis et kaikki on kunnossa (siis toivottavasti on kaikki kunnossa).
Täällä kyllä suhteellisen helposti tuonne yleiselle puolelle ultraan pääseekin jo ennen varsinaista ultrausta.
Tietenkin nyt saattaa nämä kesälomat sun muut hiukan olla häirittemässä ajan saantia.
Pidetään peukut pystyssä,että Suvilla ja Myyllä olis kaikki hyvin.

Musta oli jännä huomata muutoksia, mitä kehossa on tapahtunut nyt raskausaikana. Verenpaine on laskenut aika huimasti normaalista ja samoin Hb. Mulla on hemoglobiini ollut aina tosi hyvä, jopa melkein liian hyvä ja nyt se oli alle 140. Koskaan ei ole ollut niin alhainen. Ja kuulemma varmasti vielä tulee laskemaan. Verenpaine ollut kans joskus jopa 140/90 tienoilla, mutta nyt se on suunnitellaan tasolla 120/65. Jännää...

Hei, kertokaahan tuosta varhaisultrajutusta. Minä sain neuvolaankin ajan vasta kolmen viikon päähän (silloin melkein 8 vkoa täynnä), eikä täti mistään ultrasta puhunut. Eli oletteko menossa yksityiselle, vai onko jossain kunnissa heti alkuvaiheessa ultra vai mitämitämitä?

Suvi täällä paniikissa odottelee, mitä tuleman pitää. Välillä on mahassa sellaisia kouristuksia, että oksat pois ja pikkuisen sitä vuotoakin tulee taas. Ei jaksa usko riittää, että normaalia vain on. Kai se on taas huomenna lääkäriin mentävä, jollei nyt kivut mene sitä enne ihan sietämättömiksi.

Niin, meillä tehdään neuvolassa ultra jo ekassa lääkärinneuvolassa ja melkein heti perään on np-ultra. Sitä myöhäisempää ultraa ei meillä taas ole sitten ollenkaan. Mulla eka lääkärinneuvola olis 2-3 viikon päästä, mikäli tämä nyt jotenkin ihmeen kaupalla pysyy sisuksissa. Pelottaa, mitenköhän kovat kivut ja vuodot sitten tulee jos ja kun se keskenmeno oikeasti tulee.

Täällä lomailen edelleen, töihin vasta maanantaina. Onnistuimme sukulaisreissujen aikana salaamaan vielä raskauden kaikilta, vaikka lujille se otti viinilasien ja sinihomejuustojen ym. keskellä.

Nyt ollaan onneksi omassa kodissa. Väsyttää ja nälättää ja kaikki housut kiristää (turvotustako?), muuten kaikki kunnossa.

Toivottavasti Suvilla on kaikki ok.

Itse olen menossa yksityiselle varhaisultraan. Täällä meilläpäin on ilmeisesti neuvolassa ruuhkaa, kun aika sinne on vasta elokuun puolivälissä.

Kiitoksia Suvi ja Pauliina, vähän valaisee. Meidän neuvola lomalla heinäkuun, kiireelliset ohjataan toiseen neuvolaan, mutta mulla ei kuulemma vielä mikään kiire, niin sain ajan tuonne elokuulle.

Missä vaiheessa on järkevää mennä yksityiselle varhaisultraan, jos sellaiseen haluaa? Yritän nyt selvittää, koska täällä pääsee normaalisti, ja mietin sitten, pitäisikö mennä yksityiselle.

Suville pidetään peukkuja täälläkin.

Jaksamista Suville, toivottavasti kaikki menee hyvin!

Me päätettiin olla kertomatta kenellekään ennenkuin olemme varmoja, että masussa asustelee todella joku ja kaikki on hyvin.
Vaikkakin pienen pakon edessä, pahoinvoinnin keskellä jouduin kertomaan jo äidille, siskolle, isäpuolelle ja tädille.. =) Eli se siitä, mutta yritetään pitää salassa muilta osin.

Muuten kaikki mukavasti, pahaan oloon alkaa kai jo tottua ja yritän ahtaa suuhuni jatkuvasti jotain.. Mites te muut äidit, miten ehkäisette pahaa oloa? Vai kestättekö vain mitä tulee?

Niin ja onnea kaikille uusille plussaajille!

Terveppä terve!

Pidän Suvi sulle peukkuja, että kaikki kipuilu ja vuoto on vaan ollut säikyttelyä ja kaikki menee hyvin loppuun asti. Tule kertomaan mikä on tilanne. Itsellä on ollut pitkä pahoinvoinniton jakso. Olo on ollut oikeen hyvä ja välillä tosiaan unohtaa koko raskaana olon. Pientä vatsan turvotusta tosin on viimepäivinä ollut. Tänään oli eka neuvolakin. Verikokeet ja verenpaineen ja virtsan sokeri ja valkuaispitoisuudet katottiin. Kaikki oli ok. Sydänääniä ei kuunneltu, koska niitä ei kuulemma vielä olisi neuvolan laitteella kuultu. Seuraava onkin sitten lääkäri käynti elokuun puolessa välissä.

sportti 7+4

Heippa,

TUlin näyttäytymään viimeisen kerran tällä erää tällä palstalla. JOuduin eilen sairaalaan, jossa olin tähän iltaan asti tiputuksessa saaden kipulääkettä ja pahoinvointilääkettä. Mulla se sitten oli kohdunulkopuolinen raskaus. Jos jotain hyvää tästä tilanteesta haluaa hakea, niin onneksi se lähti itsestään meneen kesken, ettei tarvinut leikata tai antaa lääkepistosta (solumyrkkyä). Eilen Illalla vielä näytti siltä että leikataan.

Nyt vaan käyn kontrollilla torstaina ja maanantaina ja elän toivossa, ettei hirvittävistä kivuista, vuodoista tai pahoinvoinneista kärsisi. Sairaalaan pyysivät takaisin menemään jos olo muuttuu kovin huonoksi. Ihanasti sairaalassa hoitivat asiaani ja mieheni on maailman ihanin. Tämä on meidän yhteinen suru ja itku, on tosi vaikeaa... :(

Itkee...

Kaikkea hyvää teille muille, onnellista odotusta. Erityisesti Suville tsemppiä, ei toi vielä välttämättä tarkoita mitään.

Voi myy,aivan suuret halaukset ja jaksamista sinulle ja miehellesi!!!
On varmaan aivan tyhjä olo tuommosen jälkeen.Voi kunpa ei tuommosia olisikaan ikinä kenelläkään,vaan menis aina kaikki raskaudet onnistuneesti loppuun asti.
Mutta elämä on tällästä,ikinä ei voi tietää,että mitä huominen tuo tullessaan.
Vielä kerran paljon jaksamista myylle!!!!!

Osaan kuvitella tuskasi.Itselläni oli se tuulimunaraskaus josta kerroin jo aikaisemmin.Oltiin niin onnessaan ootettu et meille tulee vauva ja yhtäkkiä se kaikki ilo otetaan pois. ='( Itsellä olo helpottui kun ajattelin että se ei ollut vielä oikea aika lapselle ja kun se lapsi joskus tulee ni sitä rakastaa sit vielä enempi.Meni pari kuukautta ku tulin raskaaksi uudestaan ja kaikki meni hyvin.Nyt tyttö 8,5kk ja tällä viikolla jos ei menkat ala,teen testin.Periaatteessa ois pitäny alkaa jo viime viikol mut kierto ei oo ollu synnytyksen jälkee viel oikee tasane,kolmet menkat o tainnu olla.Mut voimia sinulle.

Voi Myy, olen todella pahoillani!! Tippa silmässä täällä luin kirjoitustasi, koska myös tämä oma kohtaloni on hiukan epäselvä. Voimia sinulle ja miehellesi!

Itse en ole vielä soittanut neuvolaan, mutta tuo Myyn tarina kyllä taas säikäytti. Vuotoa ei nyt enää tule, mutta vatsa on vähän ""arka"". Josko odottelen kuitenkin vielä...

Otan osaa suruun MYY.
Täällä tippa linssissä luin juttusi, tuota ei toivosi kenenkään kohdalle.

Voimia sinulle ja eikun uutta yritystä pesään, heti kun siihen lupa annetaan.

On tärkeää että miehesi on tukenasi ja että sattu sairaalassa hyvät työntekijät, asiat on vain käytävä läpi ja jatkettava eteenpäin.

T:Ainu 1 keskenmeno koettuna

Myy, voi ei, on vaikea löytää sanoja, jotka lohduttaisi.
Paljon jaksamista sinulle ja miehellesi. Sitten kun jaksat niin tule taas tuonne kesäyrittäjien puolelle.
Iso halaus!
Eme, kesäyrittäjistä

Soittelin neuvolaan. Odotellaan, ei tosiaan välttämättä ole mitään huonoa. Tämä oli nyt eri terveydenhoitaja ja hän sanoi, että 80 %:lla on tällaista. Eli oviksen aika ja menkkojen alkamisajankohta ovat sellaisia jolloin vuotoa usein tulee ja sehän meni yksiin kun pari viikkoa sitten oli ja nyt taas. Mulla on muutenkin aika herkät limakalvot, eli usein esim. papakokeen jälkeen vuotelen vähäsen.

Kahden viikon päästä on sitten se eka lääkärin neuvola ja silloin katsotaan ultralla tilanne. Jos vuoto pahenee tai kivut jatkuvat/pahenevat, menen jo aikaisemmin. No, vähäsen taas helpotti. Ei tässä auta muuta kuin aloitella kohta kesäloma positiivisin mielin, sitten murehditaan kun on todella syytä!! :)

Hei! Kävi eilen varhaisultrassa kun oli vuotoa ja kipuja.Pelkäsin kohdun ulkopuolista tai mitä vaan. Olin ihan hermona ja vasta viides tulossa. No eihän siellä vielä näkynyt kuin ruskuaispussi ja pyöreä kohtu. Raskaana nyt kuitenkin. mut nyt panikoin sitten sitä että jos kuitenkin on jotain vialla. Maanantaina pitäisi lähteä keskieurooppaan, olisin niin halunnut nähdä ""todisteen"" vauvasta: Sydämensykkeen. mut ei. lääkäri sanoi että voin käydä vielä perjantaina ultrassa jos tarvitsen mielenrauhaa, mutta ei luvannut sitä kaipaamaani sykettä vielä silloinkaan. mutta jos kohtu kasvanut niin raskaus ainakin jaktuu. Kyllä minä olen sitten ihan hölmö ja idiootti. mut keskenmeno jossain keskieuroopan kyläpahasessa on nyt ainakin riskinä reissussa. Perutaanko koko matka???? höperö mama rv5+3

Nostelenpa meitä vähän ylemmäs, kun oltiin jo niin kaukana. :) Tsemppiä mama, ei se näköjään näissä hommissa kai paljoa auta, vaikka olisi kuinka monta raskautta takana. Aina jännittää ja pelottaa kaiketi yhtä paljon! Mekin mietittiin vähän ulkomaanmatkaa, mutta en kyllä nyt uskalla lähteä minnekään. Kotimaassa täytynee reissailla vähäsen jossakin vaiheessa lomaa. Vuoto ja kivut on tosiaan taas loppuneet kokonaan, josko tämä sitten on ihan normaalia? Kaksi viikkoa on vaan nyt maltettava ja odotettava, mitä ultrassa sitten näkyy.

Voi harmi Myy! Isot osanottohalit!! Tsempiä kovasti jaksamiseen ja jossain vaiheessa sitten uuteen yritykseen.

Kiva kuulla Suvi, että näyttää taas hyvältä. Mamalle myös tsemppiä kovasti.

Tervehdys!
Täällä varovainen ilmoittautuja kesäyrittäjistä.
Pari (okei 4) raskaustestiä takana ja 3:ssa niistä haalea, hieman tummeneva viiva (ei kuitenkaan vielä tosi tummaa). kp 30/28 menossa ja pieni epäusko todesta vielä matkassa. Katsoin laskurilla että laskettuaika olisi mahdollisesti 29.3. Miehen kanssa pähkäiltiin että odotetaan maanantaihin niin soitan sitten neuvolaan....

Nostelenpa tätä ylemmäksi. töissä istun ja ihmettelen tätä maailmanmenoa. Huomenna käyn sitten vielä siellä ultrassa ja sitten saan koko perheen kotiin ja jään ansaitsemalleni lomalle peräti viisi viikkoa.
Minulla vaan on yhä se tunne että tämä vauvanalku menee kesken. en tiedä miten se on niin, vai olenko vain höperö.
Vuotoa on ollut ja mikä outoa en voi ollenkaan niin huonosti kuin aikaisemmissa raskauksissa tähän aikaan. Jos oksentaisin oikein kunnolla pää vessanpöntössä, en olisi ollenkaan huolissani vaan tietäisin että siellä se on mut nyt on vaan vähän huono olo.... noh kun seuraavan kerran palstailen elokuussa niin olen varmasti paljon viisaampi. Toivottavasti palaan tälle samalle palstalle ja nään teidät kaikki täällä: Hyvää loppukesää ja onnellisia odotuksia

Pahoittelut Myylle ja tsemppiä Mamalle. Toivotaan parasta.

Itse palaan ensi viikolla töihin. Tänään äklötti ekaa kertaa aamulla mutta en onneksi oksentanut, lähellä kyllä oli.

Itse olen jo huomaavinani masussa pieniä pyöristymisen merkkejä. Kertokaa aiemmin raskaana olleet, millä vaatteilla saa kasvavan masun parhaiten piiloon? Olen aika pienikokoinen (160 cm) ja normaalipainoinen.

Olen tyypillinen nykyajan pätkätyöläinen eli haluaisin salata raskauden töissä mahdollisimman pitkään, jotta töitäkin olisi äippäloman alkuun asti.

Yhteistyössä