MAALISKUISET 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Santtu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Myy tilanteesi kuulostaa rankalta. Itse en osaa sinua millään tavalla auttaa, vaan toivotan sinulle paljon paljon voimia.

Pakko kuitenkin selvittää myös omaa tilannetta. Soitin tänään neuvolaan. Sain ekan neuvolan vasta kolmen viikon päästä!!! Tosi myöhään. Olisin halunnut aiemmin ja oletin että pääsisin nyt heti pian jolloin vois varmistaa että olenko raskaana. Neuvola täti sanoi vaan että kyllä olet raskaana jos testiin jotain vähänkin ilmaantunut.
Kuinkas tää varhaisultra homma nyt menee. Mitä se yksityisellä maksaa? Onko kukaan käynyt ja miten teidän ekat neuvolakäynnit ovat olleet?
nim. pettynyt

kaksonen, mulla on myös vähän sellaiset fiilikset, että tekis mieli vielä virallisemmin varmistaa. Neuvola tuli tosiaan kahdeksannelle viikolle, eli vähän ennen elokuun puoliväliä.

Jotenkin en osaa edes uskoa tätä raskautta tai sen jatkumista todeksi. Ilmoittauduin jopa ns. varmuuden vuoksi rakkaan harrastuksen vakkariryhmään, vaikka varsin hyvin tiedän, että jos kaikki menee hyvin, en ehdi edes aloittaa...

Pahoinvointia ei vielä ole, pelkästään jatkuvaa pientä nipistelyä. Kahvinjuonnin olen lopettanut lähes kokonaan ja alkanut maitokuurille, kun saan muutenkin liian vähän kalsiumia. Nyt on kiva lukea maalisalkujen tuntemuksia, jotta näkee vähän mitä itsellä on ehkä kohta tulossa :).

Sade näkyi plussanneen myös viikolta 29, tänne vaan!
Vois varmaan jossain välissä muutenkin täydentää tuota la- ja synnärilistaa, kun sieltä useampi taitaa puuttua.

Voi Suvi, oon niin pahoillani. Oon käynyt lueskelemassa sun tilannetta täällä ja luin siitä vuodosta, mutta että se vuoto merkkasikin tuota.... Kyyneleet tuli silmiin kuin luin. Varsinkin, kun ajattelee, että teilläkin yli vuosi yritystä takana niin tuntuu jotenkin väärältä. Mutta sitä kai tää elämä välillä on, epäreilua. Nyt vain toivon sydämestäni teille oikein paljon voimia! Ja toivotaan, että jos(/kun?) päätätte jaksaa yrittää uudelleen niin se munatorvi toimisi heti. Ja tosiaan positiivisena ajatuksena se, että ilmeisesti tuommoisen jälkeen voi tärpätä aika nopeaakin, kun ""paikat puhtaana"" kuten itsekin sanoit.

Oikein paljon enkeleitä ja voimia teille toivoo sydämestään marjaana

PS. Voimia myös sinulle Myy, olit myös kokenut saman.

Moi!

Sydämmelliset pahoittelut ja voimia Suville ja Myylle.

Onko kellään tullut pientä ruskeaa tuhruvuotoa?
Itselläni jää ihan pieni tippa housuihin. Nyt siis 5+4.
Kiitoksia vastauksista

Moikka!

Mäkin nyt sit kirjottelen vihdoin tänne listalle, sille toiselle listalle jo ilmottauduinkin eilen :o)

Pinja-81, mulla on ollut nyt yli viikon verran rusehtavaa tuhruvuotoa. Viime päivinä tosin ihan vaan vähän ja se on kuulemma ihan normaalia, jos ei muutu punaiseks ja ole runsasta. Mulla on myös välillä pahoja mahakipuja mutta en ole kauhean huolissani...ainakaan vielä niin kauan kun ne menevät alle minuutissa ohi. Raskausviikkoja nyt 4+5.

Moi seilori, kiva kuulla susta kun ollaan vanhoja ketju kamuja. Joo mulla myös viikko 8 eli viikolla 33. Millä viikolla sun eka neuvola on?
Tiedätkö tai tietääkö joku muu (kokenut) ultrataanko siellä ekassa neuvolassa. Eikös silloin pitäisi jo sydän äänet kuulua? Tuntuu niin hassulta kun ei asiasta tosiaan ole virallista varmistusta. Mä en ole kahvin juontia lopettanut mutta vähentänyt sitä kun jostain luin että 3 kuppia päivässä olis hyvä. suuren himoni cokiksen olen lopettanut ja siirtynyt fantaan.
Mullakin on nipistelyä edelleen. Kuulemma normaalia sanoi neuvolantäti tänään ja että voi laajentua kylkiinkin. Mulle täti lupasi lähettää postia, lupasiko sulle seilori tai onko muut saaneet?

Heippa kaikille,

törmäsin just tähän ketjuun ja liitynpä mukaan. Viikkoja nyt 7+3 ja olo kauhea...kuka keksinytkään sen, että nainen hehkeimmillään raskaana. Ite voin pahoin kaiken aikaa ja yölläkin pakko nousta oksentamaan, siis mikä ihmeen aamupahoinvointi :)? No, onneksi kaikella hyvä syy ja toivotaan parasta....Tää on mulla toinen raskaus, edellinen päättyi ikävästi viikon 20 tienoilla reilu vuosi sitten. No, nyt uskotaan täysillä, että hyvin menee tällä kertaa ja maaliskuussa sylissä pikkuinen!

Iltaa!

Onkohan kukaan täällä saanut ekaa neuvola-aikaa vasta rv 10 tienoille? Eikö ole aika myöhään...? Eipä se mua oikestaan haittaa, mutta tuntuu vaan, että muilla olisi ollut paljon aiemmin. Ollaan näemmä jussina oltu ahkeria vauvantekopuuhissa ainakin täällä pääkaupungissa, kun pukkaa niin kovasti tungosta neuvolaan ;)

IIK, huomenna varhaisultra! Jännittää!!!

Vanilja rv 6+6

Me käytiin tänään varhaisultrassa, ja kaikki kunnossa! =o) Seuraava ultra on sitten rv 12-13.

Muuten menee hyvin, mutta yhtä etova olo on kuin ensimmäisessäkin raskaudessa, ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin sitä pahaa oloa jatkuu aina hamaan loppuun asti...

Sunny 7+5

Kiitoksia Dina vastauksesta, helpottaa kun on kohtalotovereita;) Mut eiköhän meidänkin tuhruilut jossain vaiheessa lopu?

Sunny, mitä eka ultrassa oikein näkyi?

Vanilja, mullakin eka neuvola viikolla 10, mut mennään varhaisultraan 7+0. Kerrohan Vanilja mitä ultrassa näkyi!!!

voimia tiedän miltä tuntuu itsellä ollut 2ulkoista eka kerralla vuosi mahaan ja poistettiin oikeanpuoleinen torvi ja alkoi nimenomaan vuodolla tiputteli ja kipuili aina vaan sanottiin että kaikki ok sanoin että vitut ole ja menin lääkäriin niin just päivystyksessä leikkasivat
.toinen meni itekseen ohi onneksi.

Minulla eka neuvola vasta vk 11, näkyy vaihtelevan melko paljon paikkakunnittain. Tosin yhtenä syynä oli, että vk 9 ja 10, jolloin täällä normaalisti ensimmäinen käynti oli vain aamupäivä aikoja tarjolla, minulle töiden vuoksi käy vain iltapäivä ajat. Nyt mennään 5+1, eli melko pitkään saa vielä ootella. Kuulemma niskapoimututkimus vk 11-13. Täällä ei muuta ultraa ainakaan alussa. Mietinkin pitäisikö mennä yksityiselle ennen ekaa neuvolakäyntiä.

Pinja -81: Ultrassa näkyi noin 1,2cm:n mittainen alkio, ja sykkivä kohta, sydän (tuleva). Sen lisäksi näkyi rengasmainen ruskuaispussi, jota alkio vielä käyttää ravintonaan ennen istukan muodostumista. Tämä kokonaisuus oli sitten kellumassa sellaisessa lapsivesipussissa, joka oli halkaisijaltaan varmaan ehkä jotain 5cm. Lääkäri tulosti pari kuvaa muistoksi neuvolakortin väliin, vaan eipä niistä kyllä vielä lapsen muotoa nää...

Niskapoimu-ultrassa näkyy sitten jo lapsenmuotoinen lapsi, ja silloin näkee jo rakennettakin, että onko kaikki ok. Tämä eilinen lääkäri sanoi että parhaat ultra-ajat ovat viikko 6, 12-13, 20, 30 ja 37-38. Sanoi ettei kaikkia näitä toki tarvitse käydä, mutta pari-kolme olisi suotavaa käydä.

Meillä on np- ja rakenneultra 30.8. Ja sen lisäksi ajattelimme mennä vielä sitten omakustanteisesti joko 20 tai 30 viikolla.

Pahoittelut Suville ja Myylle, tuollaisen kokeminen on varmasti rankkaa.. Itsekin aloin itkeä luettuani viimeisiä kirjoituksianne :´/ Voimia teille molemmille ja kovaa yritystä jatkossa, eiköhän teistä tule ylpeitä vanhempia taas pian!

Täällä odotellaan ensimmäistä neuvola-aikaa ensi maanantaina ja koitetaan selviytyä taas päivä kerrallaan eteenpäin. Tänä aamuna taas tuli ensimmäiseksi oksennus, mutta tuntuisi kuin olo alkaisi jo kohenemaan! (koputtaa puuta)
Olenkohan ainoa tällä palstalla, jolla on tällaista pahoinvointia..? =) No mutta pääasia että vauva kasvaa ja kaikki olisi hyvin sitten ultrassa.
Mukavaa odotusta!

No niin, ensimmäinen ultra takana!

Pikkuinen oli pää-peppumitaltaan kunnioitettavat 10 mm, vähän näkyi toista kättä ja päänmuotoa, mutta aikasta sumea oli kuva.
Sydämen syke sekä näkyi että kuului, JEE!!! Vähän oli kyllä epätodellinen olo sitä jumputusta kuunnellessa (oikeasti meidän vauvan sydänäänet??), mutta tosi hieno kokemus tietysti. Laskettuaika varmistui myös, eli 15.3.06.
Pikkuinen oli asettunut majailemaan kohdunsuun päälle, mistä tietty heti hätäilin, mutta mukava lääkäri rauhoitteli, että se kyllä siitä vielä kohdun kasvaessa vaihtaa paikkaa.

Kaikki hyvin siis, ja kyllä kannatti käydä! :D

Vanilja rv 7+0

Kiva vanilja kuulla varhaisultrastasi. Olitko siis yksityisellä? Mitä maksoi. Minulle jäi todellakin epäselväki mitä ensimmäisellä neuvolakäynnillä tehdään silloin rv8 nähtävästi ei ainakaan ultraa. Ymmärsinköhän väärin, jos eka ultra on vasta np-ultra?
Mulla jonkun verran alavatsan kiristys tunteita edelleen.

Haluaisin heittää ilmaan GALLUPIN. Eli millä viikolla olette kertoneet omille vanhemillenne (miehen tai sinun)? Tai jollekin muulle läheiselle?

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Omalle äidille kyllä tekisi mieli kertoa...

terv: kaksonen rv 5+0

Mulla oli eka neuvola reilu viikko sitten (rv8) ja multa otettiin virtsasta valkuainen ja sokeri seka verestä hemoglobiini ja kaikki taudit: hiv, kuppa, klamydia... mitä kaikkea lie sekä veriryhmä. Lisäksi katottiin verenpaine ja paino. Sitten kyseltiin/juteltiin liikunta ja ruokatottumuksista, alkoholin käytöstä ja tupakoinnista. Sydänääniä ei kuunneltu, koska ei kuulemma dopperilla vielä kuulu, mutta jatkossa kuuulemma kuunnellaan. Eka ultra on sitten vko. 12-13.

Me kerrottiin molempien vanhemmille jo viikolla 5, muutama kaveri myös tietää jo. Olen ottanut sen kannan, että kerron jos tulee sellainen tilanne. Esim. grillikemuissa kerroin kaveripariskunnalle, että en juo koska olen raskaana. Itsestäni tuntuu hölmöltä sepitellä mitään tarinaa. Jos menee kesken, niin sitten tietää lähimmät kaverit siitä, eikä se minua haittaa. Töissä ja vieraimmille henkilöille en tosin aijo kertoa vasta kun joskus ekan ultran jälkeen.

Hei kaksonen!
jep, yksityisellä käytiin ja onnistuin hätiköidessä valitsemaan siitä kalliimmasta päästä paikan, eli noin 100 e jäi vielä Kelan korvausten jälkeen maksettavaa. Täällä pääkaupunkiseudulla saa kuulemma alle sadallakin eurolla (en muista nyt paikkaa) ja siitä vielä korvaukset pois. Kannattaa varmaan soitella eri paikkoihin ja vertailla hintoja.
se eka ultra on tosiaan se np-ultra joskus rv 12 tienoilla. Me ei millään jaksettu odottaa sinne asti! Nyt on jotenkin ainakin vähän varmempi olo kun on nähnyt että siellä elellään ja voidaan hyvin :)

Terkkuja kaikille lomalta! Siis mökkeiltiin vaan mutta silti. LKaikkia viestejä en lukenut mutta ikävät kyllä luin:( Voi harmitus Syvi ja Myy!:( Suuret pahoittelut täältäkin jos käytte vielä ketjua lukemassa. Mullahan oli se km huhtikuussa ja olin joulukuisissa, käyn edelleen lukemassa ketjua:)

Täältä: Se pienen pieni kuvotus mitä oli havaittavissa, on nyt kokonaan hävinnyt. No esikoisen knassakin oli vain pari viikkoa:) Täällä odotelaan kovasti jo ultrakutsua, mutta vielä ei ollut tullut. Viikon loppuna kerrottiin mun äidille ja siskolle.

Yritän jatkaa huomenna.
-Santtu rv 9+0 (kai, en oo pysynyt perässä...)

Heips kaksonen, aika samoissa viikoissa ollaan :) Mä oon vaan päivän jäljessä. Siihen sun galluppiin ajattelin vastata eli et ei ajateltu ainakaan kertoa vielä raskaudesta kenellekkään ennen kuin ekat 12 viikkoo on plakkarissa, mutta jos joku sattuu huomaan tai arvaan niin sitten :) Ja mulla varmaan alkaa masu näkyyn aika varhaisessa vaiheessa kun on kohtu eteenpäin kallellaan. Niin se lääkäri ainakin vähän ennusteli...

G: vanhemmille ei ole vielä kerrottu, mutta muuten olen ollut tosi ""lörppö""! Ensin päätin, että en kerro kellekään ennen ekaa neuvolaa ainakaan, mutta... kahdelle siskolle kerroin kyllä melko heti. Samoin jos on sellainen tilanne ollut, esim. pitänyt perustella ratsastuksen lopettamista. Mies ei takuulla ole kertonut kellekään.

Nyt kuudennella viikolla keskenmenon riski taitaa olla vielä 50 % jonkin sivuston (Helistin?) mukaan ja eilen lueskelemassani kirjassa taittiin sanoa 10-15 %. Mikä lie sitten totta, mutta isoja prosentteja molemmat. Silti en jaksa salata minäkään millään tarinoilla, vaan sanon miten asia on ja iloitsen siitä, ja jos käy huonosti, sitten suren sitä.

t. seilori 5+3

Voi että voi olla suuri ero kahden raskauden välillä...esikoiselta oksensin 9kk ja välillä sairaalassa tipassa, sekä tissit ku povipommilla ja arat sekä mahan nippailut. Nyt raskaudessani ei ole mitään näistä muuta kuin muutaman kerran on etonut iltaisin. Menisipä näin maaliskuulle asti!?

Yhteistyössä