Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tombatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos tsempeistä tombatar, tupunen ja LD :heart:
Onneksi mulla on ihan yli-ihana mies joka pitää huolen etten rasita itteeni :heart: Ei antanu mun edes pyykkejä ripustaa, ruuanlaitosta puhumattakaan. Koko illan oon vaan maannut sohvalla ja täytelly sudokuja :D Oon jäänyt ihan koukkuun noihin! Eilisen jä tämän päivän aikana tehny 20 sudokua.. onneksi vielä on rapiat 300 jäljellä :laugh:

Pari tuntia sitten mittasin paineet ja olivat 155/87, eli oikein hyvät! Kuhan nyt vaan pysyisivät tällä tasolla!

KatsuAmskun kuulumisia oli kiva kuulla! Hurjasti Onnea pienestä pojasta!! Pikaista toipumista sinulle :heart:

Hienoja uutisia myös LD:llä! Mahtava juttu, että mies haluaa olla isä pikkuiselle!

Seksiä meillä on harrasteltu tähän asti niin kuin ennenkin, eli joku 3-4 kertaa viikossa, mutta nyt saadan kyllä sekin unohtaa vähäksi aikaa.

Tärkeimmät hankinnat meillä on onneksi tehty! Viime viikolla ostin vielä alennusmyynneistä muutamia vauvan vaatteita ja niitä on nyt ihan riittävästi ainakin ekoiksi kuukausiksi. Sänky on, vaunut on, hoitopöytä pitää vielä hakea kaverilta. Muutamia pikku juttuja (mm. vaipat yms.) puuttuu, mutta ne nyt ehtii. Sitteri ja kylpyamme taitaa olla ainot isommat jutut mitä tarttee vielä hankkia, mutta nekin voi aivan hyvin ostaa vauvan synnyttyä. Ja matkarattaat, mutta ei niitäkään ensimmäiseen kuukauteen tarvitse mihinkään.

~ miraci ja pienimies rv 30+4 ~

Pikaisesti vielä käymään :)

KAtskuAmsku Hurjasti onnea pikkuisesta pojasta!!! Multa on mennyt hieman ohi,että oliko synnytyksen syy raskausmyrkytys vai mikä? Missä synnytit? Hetken aikaa varmasti olette laitoksella mutta kyllä se poika sieltä kasvaa päivä kerrallaan ja saat itsekkin toipua ihan kaikessa rauhassa. Muistan viime sektioni kun oli jo toinen niin toipuminen kesti yli viikon :( Tällä kertaa menee varmaan toista viikkoa.

LD Onnea sinullekin kun isä on ottanut itseään niskasta kiinni :) Mukava kuulla.

synnytyksestä tai asennoista puhuttiin. Itsellänihän ei ole kokemusta kuin kahdesta sektiosta joten en voi oikein kommentoida. Esikoisesta pääsin ponnistusvaiheeseen jolloin olin muistaakseni puoli-istuvassa asennossa mutta samantein lähetiin kiireesti leikkuriin joten se siitä. Nyt perjantaina aion taas korostaa haluani alatiesynnytykseen. Käytännössä se kai on mahdotonta mutta yritys hyvä kymmenen silti :)

liitoskivut on tänäänn revenneet ihan omiin sfääreihinsä|O Itkua melkein vääntäny kun häpyluuta polttaa ja nivuset huutaa hoasiannaa :( Ei aikaisemmin kyllä ole tällaisia kipuja ollut|O

Mä olen hukannut neuvolakorttini!!!:headwall: Se on kertakaikkiaan kadonnut :( Olen aina säilyttänyt sitä laukussani ja nyt en löydä sitä mistään: / Olen viimeksi ollut aatonaattona Naikkarilla ja nyt pelottaa että olen vahingossa pudottanut sen jonnekkin :( Soitin neuvolaan tänään ja kyselin tän viikkoista aikaa niin se on huomenna. Otan samalla influennsarokotteen. eikös täällä muutama ollut ottanut sen? Vähän arveluttaa kyllä mutta kaipa se on pienempi paha kuin saada itse tauti,luulen että olisin aika riskitapaus kun sairastan diabetesta ja vielä raskaana.

Nyt suihkuun ja pikkuhiljaa tutimaan!!

-Naurukohtaus ja Ylläri 30+1-

Vielä lisään kun luin miracin tekstin liittyen hankintoihin. Olen aidosti kateellinen teille kellä on jo kaikki valmiina kun meillä ei mitään:headwall: Kuukauden päästä voi olla jo vauva kainalossa ja voi perkule jos jon vaunut tai kaukalo vielä ostamatta ja minä jostain laitokselta niitä sitten valitsen ja selitän miehelle niinkuin kävi esikoisen isän kanssa. Kaikki tuli kyllä hankittua vaikken paikan päälle päässytkään mutta oli se aika stressaavaa kun esikoinen keskolassa ja miehelle selität millanen kuosi vaunuissa pitäsi olla:headwall:

Onnea KatsuAmskulle ja koko perheelle :heart:

Täälläkin kaikki hankinnat suurinpiirtein tehty. Ainut pakollinen mikä puuttuu on turvakaukalo mutta sekin on varattuna, mies sai ostettua työkaveriltaan halvalla alle puol vuotta käytetyn Brion kaukalon ja jalustan.

Sasuma ja taapero 32+2 :kiss:

Katsuamskulle onnea pienestä pojasta! :heart: Hienoa kuulla että kaikki on mennyt hyvin!! Toipumisia sinne sairaalaan ja pikkuiselle voimia kasvuun! :)

Miracille tsemppiä ja parempia vointeja! :hug: Toivottavasti pikkuinen pysyttelee vielä massussa vaikka onkin jo paremmilla viikoilla ja ettei se raskausmyrkytys nyt vaan iskisi sulle!!!

Sinulla Flower onkin kaikesta päätellen ollut tosi rankkaa edellisen miehesi kanssa... :hug: Onneksi olet saanut itsellesi nyt noin ihanan miehen!!! Ja toivotaan että pääset ajan kanssa noista menneisyyden haamuista eroon ja voit jatkaa elämääsi hyvillä mielin eteenpäin :) Siihen asti toivon sinulle paljon voimia, koska tuollaiset henkiset asiat eivät helpolla unohdu ja palaavat varmasti aina silloin tällöin mieleen : / varsinkin näin raskausaikana heräävät monet asiat mieltä vaivaamaan... Tässä auttaa varmasti se että sinulle on tapahtunut ja tapahtumassa paljon ihania asioita, jotka tekevät sinut aidosti onnelliseksi!!! Onneasi on ihanaa seurata sivusta ja olet varmasti kaiken onnellisuuden ansainnutkin kovien kokemustesi jälkeen, joten nauti nauti ja nauti!!! :heart:

LD:kin saanut yhteyden lapsen isään ja hienoa että hän haluaa olla isä lapsellesi!!! :) Hienoa että lapsesi saa jo heti alkuun ihan oikean isän. Onnea siis sinullekin! Varmasti yksi murhe vähemmän sydämelläsi ja helpottunut olo =)

Hankinnoista meillä on jo kaikki tallessa edelliseltä lapselta, mutta meiltä puuttuu vielä pinnasänky, joka haetaan tässä tämän tai ens viikon aikana ikeasta... Onko jollain kokemuksia ikean pinnasängyistä?? kuulisin mielelläni kokemuksianne niistä että ovatko kestäviä ja toimivia...vähän sitä hinta-laatu suhdetta olisi kivaa kuulla! Käytettyä sänkyä en haluaisi ja muuten ovat aika kalliissa hinnoissa laatuun ja käytännöllisyyteen nähden, mitä nyt olen tehnyt vertailuja...
Muuta hankittavaa olisi pienemmät ostokset kuten pullotutit, vaipat, korvikkeet, puhdistusliinat, pehmeä hoitoalusta ym. joita saa kyllä kaupasta haettua vielä vauvan syntymänkin jälkeen. Ei siis kiirettä näillä, ostetaan kun ehditään :whistle: ja jos ei ehditä, niin mies osaa vanhalla kokemuksella jo käydä itsekin ne ostamassa ;)

Synnytyksestä. Enpä osaa sanoa että mitä asentoa käyttäisin ja mitä kivunlievityksiä... kova halu olisi synnyttää ilman lääkityksiä, mutta toisaalta edellisen synnytyksen jälkeen en osaa oikeen päättää mitä tehdä, kun kesti sen verran kauan (sairaalassa säännöllisten supistusten kanssa toista vuorokautta, synnytys yhteensä kesti n. 8,5 tuntia) muttei kuitenkaan avautunut paikat tarpeeksi... : / tunteella mentiin silloinkin ja niin ajattelin nytkin mennä. Suihkun voimalla yritän ainakin kestää suurimmat avautumisvaiheen kivut ja sitten ehkä puudutus ennen ponnistusvaihetta olisi paikallaan...

Seksi on vähentynyt täälläkin kun itseäni ei vaan kiinnosta... kivut lonkissa ja alaselässä ovat sen verran ikäviä, ettei siinä sitten paljoa enää haluta. Ja tämä norsumainen olo...ei ole mikään maailman seksikkäin olo kun lyllertää pitkin kotia :whistle: Mies kyllä haluaisi mutta itseä vaan ei nyt haluta. Onneksi toinen ymmärtää näitä asioita jo paremmin kuin edellisellä kerralla jouduin aina asiat vääntämään rautalangasta ja selittämään toiselle että miksi ei haluta jne. =)

ON: Ultrassa käyty tänään. Istukka edelleen ihan kohdunsuun reunassa muttei haittaa alatiesynnytystä! Tämän halusinkin tietää ja nyt on helpottunut olo, vihdoin!! =) Kaikki muutoinkin hyvin ja vauvan painoarvioksi tuli 1300 g eli hyvin on kasvanut. Pojan kivekset siellä edelleen vilkkuivat. :D Kuuden viikon perätilassa olon jälkeen oli nyt ilmeisesti eilisen mylläyksen ja mönkimisen jälkeen kääntynyt taas RT:n, mikä oli myös helpotus kuulla...ehtiihän tuo toki vielä pyörähtämään, mutta toivottavasti enää kuitenkaan ei sitä tee.

Nyt ei jaksa enempää kun viime yönä aamuyöstä jo heräilin ja vaan tunnin päikkärit päivällä takana... palaan paremmilla voimilla taas kirjoittelemaan.

Hyviä öitä maalismammoille ja mussukoille! :heart:

dogitar ja masuasukki 29+1

Kiitos teille myötäelämisestä :) Kyllä täytyy taas sanoa että tää palsta on hyvä juttu :)

dogitar: Hyvä ettei haittaa alatiesynnytystä! :) On ihanaa kun saa helpottavia uutisia johonkin mieltä askarruttaneeseen asiaan!

flower: Oon iloinen sun puolesta että sulla on nyt hyvä mies! Ja luonnollistahan se on että menneisyys vaivaa pitkään ja "entisen elämän" ikävistä asioista ja ajatuksista ei hetkessä pääse eroon, mutta onneks se on täysin mahdollista! Kuulostaa niin mukavalta tuo kun ootte kasanneet sitä pinnasänkyä jne. ja sitten katselleet lopputulosta :)

Kaana: Päätin että jos perjantaina lähtisin Ouluun ja mulle sopii la tai su hyvin. Näillä näkymin ehkä mieluiten sunnuntai. Mut mä laitan sulle yksäriä :)

Se lapsen isä muuten sitä sanoi, että eikö mulla mene nuoruusvuosia hukkaan kun näin nuorena olen ryhtynyt äidiksi. Öö, mä en kyllä omasta mielestäni ole mitenkään liian nuori, täytän pian lapsen synnyttyä 24! Sanoinkin hänelle, että mä olen elänyt jo ihan tarpeeksi aikaa ilman mitään sisältöä elämässä ja mä en halua rellestää ja elää "nuoruutta" kolmikymppiseksi. Ja siis tällä en tarkoita sitä että kolmikymppinen olis jotenkin vanha, vaan sitä että en halua ravata baareissa ja elää teini-ikää enää silloin ja ettiä kiinnekohtaa elämälle. Ja se myös kyseli että oonko pysytellyt alkoholista erossa. Mä en tiedä minä alkkiksena se mua pitää, mut sanoin että ihan rehellisesti voin sanoa etten yhtään mitään alkoholipitoista oo koko raskausaikana maistanut. Kuten ole ennenkin sanonut, olin kyllä juu kännissä silloin heinäkuun ekana viikonloppuna, mut aika moni joka lähtee baareilemaan, on... :xmas: Ei se sitä meinaa että aina olisin kännissä.

Mä oon täysin unohtanut että mun piti käydä virtsakokeessa. Tai en ole edes varma pitääkö mun. Kun se lääkäri silloin 22.12. kysyi että onko virtsaamisongelmia ja sanoin että tiheesti juu pitää käydä, ja se mutisi itekseen jotain että voishan sen kokeen ottaa ja musta näytti niin kuin se olis tehnyt lähetettä. Mutta se ei sen jälkeen enää maininnut mulle asiasta tai ohjeistanut mitenkään. Mun pitää huomenna varmaan soitella labraan ja kysyä että onko mulla lähete sinne ja millanenhan. Mut luulen että plv jos joku. Taidankin laittaa kaverille viestiä joka on yövuorossa, että ottaa mulle aamulla labrasta sen näytepurkin lähtiessään.

Väsyttää mut hirvittää mennä nukkuun kun oon nähnyt niin ikäviä painajaisia kolmena viime yönä :( Niistä sais katsojaluvut rikkovia kauhuleffoja tehtyä :laugh: vaan ei kai se auta kun mennä..

LD + Pikkunen 29+1 (hetken aikaa vielä)

LD ihanaa,et lopultaki vaavin isällä tuli järki käteen :D

flower ymmärrän hyvin sun tilanteen ja sen,et entiset ajat pukkaa väkisin mieleen. mulla jotain saman suuntasta just nyt menos. mun ex ei kuitenkaan ollu samanlainen asshole ku sun,mut paskaa silti teki ja se valtaa väkisin ajatuksia... sehän ei muista lapsiaan ees jouluna tai synttäreinä enkä edes jaksa vaivautua enää kyselemään. omapahan on menetyksensä!!!

Naurukohtaus mä oon pikkuhiljaa keränny tavaroita ku eihä mulla mitää ollu jäljellä. ja tulis työttömälle liian kalliiksi kaikki ostaa kerralla. huutiksesta oon paljo saanu kamaa ja tosi halvalla!

ny heitän tän koneen nurkkaan ku saa koko ajan olla korjaamas tekstiä (pimees makkaris hankala kirjottaa) :mad:

huomenta :) tänään 31+0 siis ajatelkaa, nyt laskussa jäljellä olevat viikot enää yhdellä numerolla iiiiiiiiikkkkkkkk :D

miraci nyt vaan sit lepoa juu, ja onneks sullakin mies joka pitää aidosti huolta :heart: ainoo mitä mä en kestä on noi sudokut ;) matikka on aina tökkiny, ja oma keskittymiskyky niin kehno et mä en kerta kaikkiaan niitä kestä tehdä ;) Mutta toisaalta, varmasti tehokas keino rentoutua sellaselle kuka jaksaa matikkaa pohtia :) toivottavasti ei ole myrkytys edessä, eikös ne sitten käynnistä vai leikkaako? yhdellä tutulla oli, mut vaikka kuinka koitan muistella ni en yhtään muista miten hänen tapaus meni..

ikean pinnasänky mä sain kaverilta. Hän oli ostanu sen kirpparilta aikoinaan pari vuotta sitten kympillä. tosi siisti puun värinen. ja kaverilla ollu yhdellä lapsella. käytettynä mua ei haittaa ainakaan hommata sänkyä, kun varmaan se siinä makkarin nurkassa jaloillaan pysyy ;) ainoo mitä en käytettynä osta, on kaukalo. Sen on oltava uus ettei ole vaan kolaroitu. ellei sit tiedä tarkkaan keltä sen hommaa ..
mut tää sänky on ihan hyvässä kunnossa, sain kaverilta siihen patjankin. et vaikka onkin ikeasta niin hyvin on näyttäny käytön kestävän. enää pinnasuojus puuttuu ja sit se on viimesen päälle valmis :)

naurukohtausno miksette käy vaikka miehen kanssa valkkaamassa valmiiks kaukaloa tai vaunuja ??? meillä voi olla niin että kaukalon osto jää siihen myös,et mä oon laitoksella. Mut me käydään vielä valitsemassa millaisia on kaupoissa tarjolla,mies osaa kyllä varmasti ostaa hyvä-kuosisen,sillä on muutenkin niin älyttömän hyvä maku niin sisustuksen kun omien vaatteidensakin suhteen.... luotan täysin :)

ja mäkin olen keränny hiljakseen kaikkea, ja vallankin kirppareita kiertäny.. ei mullakaan ole varaa kaikkea uutena ostaa, saati kerralla... ja loppuviikot saattaa olla jo niin sippi ramppaamaan kauppoja, et näin ei tartte ottaa stressiä et vauvalta puuttuis jotain...

influenssarokote mä ainakin otin. ite perustelin valintani sillä et muutenkin mulle on tullut flunssat helposti, tosin tän raskausajan oon ollu tosi terve. ihme kyllä..
Ja sit kun ja jos maito ei riitäkään, niin vauvalla ei ole mitään vastustuskykyä niin paljon.. joten toi rokote on senkin takia hyvä, koska se antaa vauvallekin suojan puolivuotiaaksi saakka :)
Sivuvaikutuksina mulla tuli ainoastaan seuraavalle päivälle kamala päänsärky joka ei sitte menny ees lääkkeellä ohi.. mut pieni paha sille jos ei sit tollaset kamalat taudit iske.

LD hehe, lapsen isä tietysti ite oli selvinpäin lapsen alulle panon aikaan vai ;) ;) tuskin hän mitään pahaa tolla kommentilla tarkoitti, tietysti kun olet vissiin nuorempi kuin hän, hän voi ajatella että jotain menetätä nuoruudestasi lapsen saamisella, jos hänellä ei omaan ikäänsä mennessä ole vastaavaa edes tapahtunut?
Ja moni baarissa heiluja yleensä siel jotain nauttiikin, et kännissä ei mikään yllätys pitäis olla ihmistä nähdä baarissa ;)
Ja kun hän ei hirmu hyvin ennestäänkään tunne niin toisaalta mun nähdäkseni hyvä, että hän uskalsi noinkin henkilökohtaisen asian varmistaa. Ehkä häntä pelotti että millainen äiti susta tulee? jos ihmisen on nähny vain juonpuneena, ei ole mitään tietoa millainen hän on arkena.
Et en usko et hän jotenkin epäilis et joisit raskausaikana, tai saattoihan epäilläkin, mutta halusi vaan varmistuksen. oishan se´jo vauvallekin ollu terveysriski. mun mielestä tuolta kuvastuu aito välittäminen :)

dogitar ja eksästä kiitos,kylläpä lämmitti nuokin kauniit sanat :) joo tää ikäänkuin aaltoilee tää tunnepuoli. välillä on vihaa, välillä ei jaksa liikauttaa suuntaan eikä toiseen ja välillä kun tietyistä asioista puhutaan, pulpahtaa mieleen joku tapaus joka saa kyyneleet silmiin...
Oon kyllä syyttäny itseänikin, et miksi olin niin kiltti.....
Mies on tehnyt jonkinlaista fyysistä väkivaltaa myös lapsille aikoinaan, joten mikä mut sai olemaan kertomatta kellekään? oliko vika sittenkin kaikki mussa, kuten mies aina toitotti.. ja vaikka yritin hänelle puhua, se meni aina siihen et hän löysi lukemattomia piirteitä musta mitä mun ois pitänyt tehdä toisin. Kun yritin puhua mitä HÄNEN olisi muutettava, hän totesi vain että jaha, sit alkoi nalkutus taas et hän tekee sentään töitä ja mä vaan persettäni levitän kotona (olin pitkään saikulla ja silti tein kaiken kotona polttopuista lähtien ) ja enempää asiasta ei keskusteltu.

No, tänään taas yritän taistella sulkeakseni ikävät muistot pois, onneksi kaveri tulee käymään, ja toinen tulee iltasella :) Ja mähän selviän tästä, jos kerran yli 10 vuotta jaksoin ton kusipään kanssa yhdessäkin ;)
Mutta edelleen isot kiitokset kaikille muillekin ketkä olette tukena :wave:

nykyinen mies on todellakin kultaakin kalliimpi :heart: jotenkin ajattelen, että ehkä mun tarttikin jotain kamalia kärsiä, että osaan nyt arvostaa millaista oikea hyvä elämä voisi olla :) Ja miten sattumalta me edes tavattiinkaan, ja juuri kun olin päättänyt etten ala kenenkään kanssa edes seurustelemaan :D ja niin oli hänkin päättänyt... muutama tovi kateltiin, ja molemmat oli tahoillaan miettinyt et vaikka ei pitänytkään alkaa oleen yhdessä, niin ei toista halua päästää poiskaan... ja mulla noita kilpakosijoita oli samalla hetkellä kolme muutakin, joten tää mies tais todeta parhaaksi säilyttää mut itsellään ;) ja kyllä niin oikean valinnan tein... kaikilla noilla kolmella oli alkoholi aikamoinen vetonaula elämässä... ja vaikka joku piirre saattoi olla kiva,ei ihminen kokonaisuudessaan ollu se mitä sydän halusi..
Tämäpä on :heart: lyhyessä ajassa meille on tapahtunut paljon, ja tapahtuukin vielä, mutta toisaalta molemmista tuntuu, ihan kuin oltais oltu aina yhdessä :) se tuntuu tosi kivalle, kaikki on niin mutkatonta ja helppoa... arki on nautinnollista, ja minä TODELLAKIN nautin :heart: ja mikä parasta,mies itse sanoo monesti kuinka onnellinen hänkin on, ja kuinka ihmeelliseltä kaikki tuntuu että miten ylipäätään on mahdollista, et sellainen säkä kävi et hän mut jostain ees sattui löytämään.... elämää suurempi asia siis ;)
AAAHHHH noniin näitä rakkauden täyteisiä löpinöitä kukaan varmaan jaksa ees lukea..

no pointti enivei on se, et vaikka eksän kans koetut palaa mieleen ja itken sitä välillä, ne ei onneks koko ajan ole mielessä, vaan osaan myös nauttia nykyisestä :) ja siksi haluankin siellä psykologilla käydä, se on apuna selättämään menneisyyden varjot ja arvet...

tää mamma lähtee nyt petailemaan ja jos sitä silittäis noi vauvalle pestyt vaatteetki ;) ripakkaa pakkaspäivää kaikille :)

Viimeksi muokattu:
Katsuamskulle paljon onnea pienestä pojasta!! :heart: Tsemppiä ja tulehan tosiaan välillä kertomaan teidän kuulumisia. :)

Hankinnoista täällä vielä puuttuu turvakaukalo, rintapumppu, kylpyvanna ja jotain vaatteita.
Sitteri on kaverilla lainassa, mutta palauttaa sen pian. Vaunuja löytyy kahdet, tosin matkarattaat vois olla vielä kätevät. Pinnasänky on vielä hakematta tuttavalta ja hoitopöytää emme tarvitse, kun teemme yhdestä ylimääräisestä pienestä kaapista sellaisen. :)

Tuosta hoitopöydästä tulikin mieleen, että olin viimeyönä unissani siihen sitä pehmustetta ostamassa. :D Kauheasti mietin, että onko vauva tyttö vai poika... Jätin sit ostamatta, kun en tiennyt ostanko tyttömäisen vai poikamaisen. :D

Kelan laput sain vihdoin vietyä eilen. Ei onneks viimetippaan jäänyt!! :whistle: Kolme päiväähän tässä ois vielä ollu aikaa ne viedä...

Masukuvaa ois nyt vihdoin tässä, viikkoja kuvassa 31+0
7258218.t.jpg

Tiitulipiituli & töppönen 31+2

Viimeksi muokattu:
Myöskään minä en pystyisi ostamaan kaikkea kerralla. Aloitin jo hyvässä ajoin syksyllä ostamaan tavaroita. Ja pinnasängyn sain naapurista ilmaiseksi. On ikeasta ja puunvärinen, mutta siippa saa petsata sen kesällä samalla sävyllä kuin tää meidän sänky o. Kesään saakka vauva mahtuu koriin nukkumaan.
Patjankin olisin saanut naapurista, mutta tahdon sen mieluiten uutena ja ikeassa ne ei ole edes kovin kalliita.

Vaatteita meidän pikkuinen ei enää tarvii, mutta edelleen on kaukalo ja matkarattaat ostamatta. Matkarattaat mahtuu tonne autoon paremmin. Ja kaukalon saa niihin kiinni.
Laskin että saan vielä kylppäriin mahdutettua ammeen jalat, jos menevät kokoon. En mä kyllä tiedä missä ammetta säilytetään :-D
Ehkä mun pitää siitä ihanasta puhtaanpyykin korista luopua. Tai viedä se vanhemmille säilöön.
Tänään käväsen ikeassa, niin yritän muistaa ostaa niitä pikkupyyhkeitä...

Silvia ja viliANNA 30+1

Miraci: Lepäile vaan. Mulla oli kakkosesta paineet huiteli raskausmyrkytyksen kohdalla ja sain petilepoa ja ne laski vielä, ei ihan niin alas kun alkuraskaudesta, mutta kuitenkin niin että ei ollut lopulta raskausmyrkytys ollenkaan. Asiaan varmaan vaikutti esikoinen joka oli vuoden paikkeilla silloin.

KatskuAmsku: Onnea! Ja tsemppiä tuleviin viikkoihin.

Meillä ei ole mitään viel kotona melkein muuta kuin vaatteet. Anopin luona on ne jotka meillä on jäljellä tytöistä mutta vauva nukkuu ekat viikot vaunun kopassa niin kauan kun meidän sänky on jaloilla. Ja sitten kun jalat lasketaan niin pistetään Babybay peti kiinni meidän sänkyyn. Rintapumppu löytyy pulloihin pitäis ostaa vaan tutit niin voi uudestaan käyttää.

Tuli taas kauhee hämmästys että miehen veljen vaimo valitsee tuttipullon jonka ottaa mukaan niin että menee sävy sävyyn vaatteiden kanssa. Annoin juuri hänelle vaaleanpunaisen tuttipullon kun en usko että tulen käyttämään sitä ollenkaan pojalla. Sain takaisin sinisen/turkoosin pullon kun ei halua sitä käyttää missään muualla kuin makkarissa. Tosin nyt itsellä on sitten 3 s-pulloa ja sitten yksi aventin pullo joka on aika paljon varmaan tähän tilanteeseen. Kun itse meinaan imettää. Aventin pullo oli joku ilmaisjuttu kun pyysi yhdestä kaupasta vauvapaketin. Niin siellä oli se ja tutti ja muutakin kamaa.

Pitäis ostaa color-catchereitä kun oli joissakin vaatteissa aika vahvatkin värit mitä olen ostanut vauvalle niin sais heittää pesukoneeseen niin värjäydy kaikki sitten.

Voiskos tombatar lisätä mulle poikalupauksen?

Mucho 28+1

mucho siis TOI on kyllä turhamaisuuden huippu :D siis et oikeesti, vauvan VAATTEIDEN MUKAAN pullon väri????? hahahhaha lievästi sanottuna huvittavaa....... mulle ei kyllä mitää väliä ole jos joku pullo onkin poikavärinen tytöllä tai toisinpäin. eihän se sentään maitoon vaikuta, ihan yhtä hyvin vauvan nälkä lähtee minkä värisestä pullosta sitten saakin ruokansa, eikä taatusti jää traumoja pienelle ;)
mut juu, meitä on niiiiiiin moneksi :) mä jopa neuloin vauvalle peiton joka puoliks limen vihreä ja toinen puoli valkoinen... voinkohan mä käyttääkään sitä vauvalle jos sattuuki tulemaan tyttö :D

tiitulipiituli hehe, et sit ois ihan siihe viimeseen päivään jättäny :D :D :D mä niin ihailen ihmisiä, ketkä kykenee jättämään asioita tolleen viime tippaan, ite en voi, kun mulla on taipumus ottaa liikaa painetta asioista jotka pitäis tehdä ja jos en oo tehny ajoissa ni sit alkaa hermo kiristyä..

mut hyvä et sait homman hoidettua :)

Heipsan!

katsuamskulle onnea pienestä pojasta! :heart: :flower:

miracille tsemppiä lepoon, hyvä kun mies ymmärtää olla todella auttavainen :) Ei se paikallaan olokaan varmaan niin helppoa ole ;) Mä tykkään sudokuista, menee aika kivasti niitä tehdessä.

LD: kiva kun mies on päättänyt osallistua, toivottavasti ei jää sanoihin. Se on ihan järkevän miehen merkki, kun kerran kaksi siihen tarvitaan... Kännissä on varmaan aika monet olleet, raskausaikanakin kun eivät ole vielä tienneet odottavansa :D Ja ikä on musta kyllä ihan passeli... Ei meilläkään paljon ikäeroa ole ja tunnen olevani jo ihan liian raihnanen tähän touhuun :laugh:

Hankinnat: no hommahan on se, että ei se vauva kuitenkaan sitten loppupeleissä niin paljon vaadi, vaikka esim. vaunut puuttuis niin eihän se mikään maailmanloppu ois. Ainut tuo turvakaukalo isoin ostos jonka varmaan tarttee kaikki jotka autolla meinaa kulkea, vaipat, korvikkeet ja sen sellaiset pienet sitten erikseen. Mut pienellä tulee kyllä toimeen tarvittaessa.

Nyt tässä on näitä ihania masukuvia taas tullut, täytyy itsekin laittaa uudempaa kun kerkeen. Miksi musta tuntuu, että tässä nyt viimeisimmillä laittajilla ollut kyllä ihan selkee poikamasu kaikilla. Varsinkin maalla on mukavalla =)

Mindi83 28+3 , oon korjaamassa joulua pois, huh mikä homma!

Kiitos jälleen teille kaikille tsemppauksesta :) Ei se paikallaan olo tosiaankaan ihan helposti käy, kun ei meinais millään malttaa maata koko aikaa. Mut kyllä sitä sit taas malttaa kun muistaa, että se on vauvan (ja mun) parhaaksi :heart: FA: varmaan sitten synnytys käynnistetään jos noi paineet ei pysy aisoissa. En ole lääkäreiden kanssa siitä vielä keskustellut.
Noista sudokuista piti vielä sanoa, että mä innostuin niistä vasta viime kesänä. Sitä ennen en edes tajunnut mitä niissä pitää tehdä :laugh: Eikä noi perustason sudokut vaadi mitenkään hyvää matikkapäätä tosiaankaan, mulla oli peruskoulun päättötodistuksessa matikka 5 :D Kandee kokeilla, tosi hyvää ajankulua- ja aivojumppaa.

Mullahan kohosi noi paineet myös esikkoa odottaessa loppua kohden. Lääkitystä ei vain lisätty tarpeeksi riittävän nopeasti. Parhaimmillaan paineet oli 175/125 luokkaa. Lopulta sitten istukka repesi rv 31+4 ja päädyttiin hätäsektioon. Sitä myrkytystähän se sitten lopulta oli ja iski kunnolla päälle ihan yht'äkkiä. Eli tästä on kokemusta jo tuolta 8 vuoden takaa, toivottavasti tällä kertaa loppu ei ole yhtä dramaattinen.

Ihana masu tiitulipiitulilla :heart:

Lepo jatkuu täällä...

~ miraci ja pienimies rv 30+5 ~

Moikka!

Katsuamskulle onnittelut pienestä pojasta!!!!

Täällä tuli nyt eilen hankittua melkein kaikki puuttuvat tavarat eli toinen tripptrapp, puuhamatto, hoitoalusta ja sitterilelu. Tosiaan sen newborn-istuimen ostin pari päivää sitten ja ens viikolla ajattelin mennä Ikeaan ostamaan loput hankinnat eli pikkupyyhkeitä, pinnasuojan ja peiton. Jotain muutakin sieltä taatusti tarttuu mukaan kuten pieniä säilytyskippoja pakastukseen jne ja sit siellä on hyviä suljettavia pusseja (pakastukseen jne nekin). Ne oli käteviä viimeksi kun kuljetti mukana ja niihin sai pakattua sapuskat, likapyykit, ruokailuvälineet jne. hoitolaukussa. Vaatteita näytti olevan jo tarpeeksi koossa 56 ja isompia saa sitten ostella kun kivoja löytää :).

Mä tunnustan et meillä oli kaikki tuttipullot viimeksi unikkokuosisia... Nyt ostin muitakin mutta kyllä ne kaikki poikaväriä ovat ja omaakin silmää miellyttäviä. Pinnallista tai ei :D. Pingu-pulloja haluaisin mutta pitäis tilata saksasta enkä tie meneekö ne rintapumppuun suoraan. Siksi pitäydyn noissa Ainun pulloissa.

Pinnasänky meillä on se Ikean halvin (puunvärinen) joka saatiin kaverilta joka oli heittämässä jo pois kolmella lapsella ollutta sänkyä. Viimeks oli Brion sänky joka tosiaan oli musta turhan kallis hankinta 6kk käyttöön... Nyt tuo on hyvä ja tosiaan kesällä siirretään kakkonenkin Ikean Minneniin mikä esikollakin on. Jos olisin tiennyt esikkoa odottaessa kauanko sitä käytetään olisin käynyt ostamassa tuon saman Ikean pinnasängyn silloinkin.

Katsuamsku
Hurjasti onnea pienestä pojasta!!

OmaaNapaa
Tänään poksuu jälleen, rv 30 täynnä. Olo on hyvä, tosin alkaa jo myllerrykset olemaan sitä luokkaa että välillä voi sanoa jopa että sattuu :) Tuntemuksista päätelleen vauva on perätilassa sillä tunnen liikkeet lähinnä alhaalla. Ultrassa lääkäri sanoi että aikaa kääntyä hyvin itse on rv34 asti, saas nähdä kuinka nopeasti vauva haluaa itse kääntyä. Neuvola vasta ensi viikolla, nyt onkin ollut viime neuvolasta aikaa 5vkoa joten olisikin aika jo päästä hieman katsomaan lukemia.

A 30+0

Tytöllä mulla oli kyllä unikko pulloja vihreä ja sininenkin. Muuten kaikki käy mutta ehkä pojalle pinkkiä en kuitenkaan käyttäis. Mutta en ole koskaan katsonut minkä värinen asu kerta vauvalla on päällä jotta mikä pullo sopii. Vaan ottanut sen ensimmäisen. Kakkosella oli kaksi pulloa toinen vaalea pinkki ja toinen lime. Annoin sen vaalean pinkin pois. Ja ostin mustan kaupasta ja sitten sain sen sinisen (ehkä turkoosia lähinnä)

Äsken kävi koputus ovella ja ihmettelin kun mitään ei olla tilattu ajattelin sitten että naapurille varmaan tulee jotakin (postimiehet kun jättää naapurille paketin jos ei ole kotona) No mutta mitä vielä! Se tuli se synnytyspaketti sieltä. Sama pehmolelu kuin muissa paketeissa ollut ja sitten viel lapsille kirja "zetje saa siskon" (zetje siis on vakuutusyhtiön oranssi seepra)

Ja oli kahdenlaisia isoja siteitä ja sitten patjan suojuksia ja tällä kertaa 3 paria vinyyli hanskoja mitä ei viimeksi ollut mukana. Osa tuotteista oli eri merkkisiä mitä viimeksi. ja muovinen napanuoran sulkija ja sitten ja verkkohousut oli vaihdettu stretch housuihin ja niitä oli vain kaksinkappalein siellä.

Ja vielä lisää hyviä uutisia toinen postimies tuli ja tiputti vielä vastauksen "residence permit" (ei tuu millään mieleen mikä on suomeksi) Tuli myöntävä vastaus ja kuulemma saan kutsun papereineni hakemaan uutta korttia) Jee! ja sama rumba viiden vuoden päästä uudestaan! Toki asiat on helpompaa Eu'n takia mutta silti kauhee rumba. Ja tosi epätarkat ohjeet ja mikään ei pidä paikkansa tieto mitä sieltä saa.

mucho

Päivää :) Mukava pakkaspäivä ollut ainakin täällä Espoossa,ei liian kylmä ja lunta satelee hiljalleen :)

pulloista ja väreistä Joo ei nyt ihan ekana tulis mieleen laittaa yks yhteen vauvan asun kanssa:headwall::laugh: Aika hullua. En muista muutenkaan paljon mätsäilleeni vauvan vaatteita ainakaan niinä päivinä kun oltiin vaan kotona tai käytiin kaupassa. Sitten oli mukava laittaa tytöille esim.rimssun rämssyä tai mekkoa tms.jos mentiin kylään tms. mutta arkena ihan perus vaatteet kyllä käy.
Vaaleapunainen on kyllä ainut mitä en pojalle laittais päälle tai pulloon tms. Siksi harmittaakin kun laitan nyt myyntiin nuo kuopuksen yhdistelmät mitkä ovat lila-vaaleanpunaiset missä on vielä kukkakuvioita niin en henno poikaa niihin laittaa. Jos olis olleet kirkkaan punaiset niin olis menny ihan hyvin mutta tuo pinkki on aina pinkki :/

neuvolasta kotiuduin ja en löytänyt vieläkään sitä äitiyskorttia :( Nyt mua pelottaa että olen tiputtanut sen jonnekkin,siellä oli kaikki ultrakuvatkin :'( sain nyt uuden kortin tietysti neuvolasta mutta toivon todella että vanha kortti jostain löytyy.
Muuten kaikki ok,kauhistutti mennä vaa´alle joulun ja uuden vuoden jälkeen mutta painoa oli onneksi tullut vain 1200g eli 600g viikossa. Nyt on siis tullut yhteensä jo likimain 15 kg:ashamed:
Vauva ok,sf-mitta meni keskikäyrällä 28,5cm ja pää alaspäin poju köllötteli.
Otin sen rokotuksen samalla,nyt jännätään vaikutuksia.

vielä noista hankinnoista tai pikemminkin niiden puutteesta. Me ei vain yksinkertaisesti olla ehditty minnekkään kauppoihin eikä ole liiemmin ollut rahaakaan. Mä käyn kuitenkin koulussa vielä ja olen reilu kuukauden nyt vasta ollut töistä pois. Netistä olen usein kyllä katsonut vaihtoehtoja ja miehellekin näyttänyt mutta lopullisia valintoja ei olla vielä tehty paitsi kaukaloksi tulee taas se Gracon Logico S,oli niin kätevä kuopuksellakin. JA kaikki olis tarkoitus saada ostetuksi Huutiksesta,saa niin paljon halvemmalla.

Nyt lähden hakemaan tytöt hoidosta,huomenna onkin vapaapäivä :)

-Naurukohtaus ja Ylläri 30+2-

Ammeesta Onko kellään kokemusta kokoontaitettavasta Flexi bath ammeesta? Mulla tekis mieli ostaa... Ois kiva ku ei veis tilaa. A-T Lastenturva: Kylpeminen ja wc - Ammeet - Flexi Bath kokoon taittuva amme UUTUUS!

Tuttipullo Turhamaista tai ei, mutta ostan ihan varmasti yhden Lifefactoryn ihanan lasisen pullon. Lifefactory - BPA-Free, Glass Bottles with Silicone Sleeves, Beverage Bottles, BPA-Free Baby Bottles, Silicone Teethers Oulusta onneksi saa :heart:

LD Sunnuntai sopii hyvin. Laitoin yksäriä

Kaana 29+3

Tervehdys!!

Ihan ekana KatsuAmskulle onnea pienestä pojasta!! =)

miracille tsemppiä! Mulla oli esikoista odottaessa myös raskausmyrkytys. Kakkosen kanssa ei onneks uusinut, toivottavasti pysyy nytkin pois.
Sillon esikoisen kanssa olisko se myrkytys antanut ensimerkit joskus 30+, oli turvotusta, paineet koholla ja valkuaista pissassa. Sillä erää en ollut kun pari yötä osastolla. Sitten valkuaisen määrä vaan nousi, ja viimeset pari viikkoa asuin sairaalassa. Valkuaisen määrä nousi rajusti (minkä vuoksi sitten leikattiinkin), verenpaine pysyi lääkityksellä 140-150/90-95. Painoa tuli 1-1,5kg päivässä, kaikki mitä joi jäi sisälle. Vikana päivänä ei pissaa enää tullut paria tippaa enempää, vaikka antoivat diureettejakin, ja valkuaisen määrä pissassa oli n.17g/l (norm. määrä n.0,1g). Vauva oli myöskin perätilassa, niimpä siis hää syntyi sektiolla rv 35+1. Ei ollut kivaa aikaa, mutta onneksi kaikki lopulta päättyi hyvin. Toivotaan, ettei sullakaan mene niin hurjaksi kuin on edellisellä kerralla mennyt. :hug:

Synnytyksestä Elikkä mulla on takana yksi alakautta tapahtunut synnytys (tuo meidän kakkonen :heart: ). Synnytys kesti 5h 21min ja ponnistus n.10min. Pari nirhaumaa tuli mihin 2 tikkiä. Sain epiduraalin, mikä auttoi tosi hyvin paitsi ei sitten enää loppuvaiheessa vaikka kuinka lisättiin annnostusta. Ponnistusvaiheessa sain myös sen kohdunkaulan puudutteen, mutta mielestäni ei auttanut. Jos auttoi, niin ei mun kohdalla ainakaan vienyt hyvin kipua pois. :D Vaikea sanoa, kun ei tiedä miltä se tuntuu ilman mitään. Ponnistin kyljellään, mikä oli ihan hyvä asento. Sanoin kätilölle, että tahtoisin ponnistaa puoli-istuvassa, kun mulla menee lonkat niin herkästi sijoiltaan. Mutta kun alettiin ponnistamaan, niin kätilö sanoi, että kokeillaan ensin kyljellään ja vaihdetaan sitten jos ei ole hyvä. Ja olihan se hyvä. :)

Hankinnat Ei ole oikeastaan mitään hommattu, kun kaikki löytyy jo valmiiksi. Tosin kaukaloon ostettiin lämpöpussi ja sitten vähän paksumpi pieni haalari. Varmaan saa ostaa muutamia ihan pieniä lämpösiä vaatteita, kun pojat oli molemmat kesävauvoja, niin niitä ei oikein ole. Ja sitteriä, hoitoalustaa pesukoneen päälle ja imetystyynyä oon miettinyt. Saa nyt nähdä. :)

Seksistä Mun mielestä liian vähän, mutta yleensäkin meillä se menee niin päin. :) Raskausaikana se vaan tuntuu jotenkin niin pahalle, kun itellä ihan norsu olo ja sitten tuntuu, että toinenkaan ei enää halua kun oon niin iso... Vaikka ei se taida oikeasti edes olle niin. Silti vaan koko ajan ajattelen niin. : / Lisäksi vaikka kuinka ite kyllä haluan, mutta paikat vaan niin rutikuivat. Edellisissä raskauksissa ei kyllä tätä vaivaa oo ollut. Kuuluukohan ihan asiaan vai johtuuko jostain, onko kellään tietoa? :whistle:

Omaa napaa Neuvolalääkärillä kävin viime viikolla (rv:lla 27+2). Pissa oli yhellä plussalla, meinas että olin vähän kuivan olonen, mutta laitto silti lähetteen labraan pissanäytettä varten. Neuvolalääkäri oli mun mielestä tosi tyly. Teki sisätutkimuksen, ja joo, ei sitten käyttänyt YHTÄÄN minkäänlaista liukastetta. Muutenkin paikat niin kuivana, että pyyhkiessäkin aina rapsahtaa pieni haava johonkin ja sit yks ruuttasee räpyläsä ilman mitään apuja, ni ai saakeli että tuntu pahalle! :x Lisäks jäin miettimään, että olikohan hää miten ammattitaitonen, kun alusta asti on käsikopelolla tuota kohdunkaulaa tuntunut vaan 1-1,5cm (vaikka sitä on siellä melkeen 4cm), niin lääkäri sanoi että hyvin on jälellä vielä ja lisäksi sanoi, että ihan kiinni paikat vaikka ulkosuu ollut auki sormelle jo ties miten monta viikkoa. Voiko ne paikat siellä niin muuttua vai eikö tää lekuri vaan koittanu kunnolla? Ollut paljon supistuksia, väliin kipeitäkin, niin jäin miettimään että onkohan varmasti niin ettei ole mitään tehneet kohdunsuulle...
Paino oli pudonnut 2kg. Eli nyt ois taas -2kg lähtöpainosta... Kysyikin, etä miten oot laihtunu jouluna. :whistle: En tiiä kenen mahaan oon syöny, mutta kyllä muute muistin syödä. :D Sf-mitta oli 24. Kai ihan ok? Ei oikein sanonu mitään. Syke oli tasainen 144. :heart: Vauva oli ilmeiseti kääntynyt pää alas päin (ainakin toistaseks), minkä nyt kyllä huomaakin kun pönkää kinttujaan tuonne kylkiluiden alle ja muutenkin on paljon ylempänä, kun oli vielä perätilassa ollessaan.

Taas jää perinteisesti miettimään pitiköhän vielä muuta kirjoitella... :D Ainiin, masukuva piti laittaa! =) Eli laitan siis linkin, kun en saa ikinä onnistumaan itse kuvan laittoa... :D

Ekasta löytyisi kuva rv 23
Aijaa.com - 7259991.jpg

Ja tokasta kuva rv 27+2
Aijaa.com - 7259992.jpg

Ammuska ja Touhutin 28+1

Viimeksi muokattu:
ammuska kiva toi tikkunekku :D kävin heti ihastelees, ja tilaan varmasti heti jotain kunhan tulokas saapuu ja nähdään kumpaa sukupuolta hän sit onkin :) isyyspakkaus olis kans ihana idis :)

nettikauppa lapsille siis mä vinkkasen kans yhdestä, ellei sit ole jo kaiken kansan tietoisuudessa : tinttu.com

aikoinaan vantaalla asuessani, tämmönen Tinttu pyöritti leikkipuistoa tikkurilan keskellä, tai no laidalla oikeestaan mut ihan aseman lähellä. ja hän on ite ommellu ja suunnitellu kaikki nuo tuotteet. Möi niitä aluks äideille puistossa, ja vuosien varrella harrastuksesta on sitten kehkeytynyt yritys oikein :) Tsekatkaas :)

neuvolatäti hei voitteks kuvitella: soitin päivällä et tarttisin lisää niitä liuskoja sokerien mittaamiseen et jos tulisin hakemaan.
niin terkkari alkoi ihmetellä et miten paljon niit oikee menee mulla että justiinhan niitä kävin hakemassa????? no mä sanoin et oonhan mittaillu kuitenkin kolmena päivänä viikossa neljästi kuten ohje on, ni se alko oikeesti laskea!! ja mietti et vastahan mä niitä kävin hakemassa uuden purkin..
mä totesin et niin, purkissa on se 50 kappaletta, ja nyt kun lasken ni sen pitäis riittää neljäks viikoks ( sikäli kun tää matikkapää toimii oikein )
no, sain niitä kuitenkin mut oonhan toki mittaillu enemmänkin kun vaan ne kolmena päivänä viikossa, et hiukan opetellu seuraamaan,mikä ruoka nostaa arvoja tms. selitin tämän terkkarillekin, kun vaikutti niin kauhistuneelta et meneepä niitä paljon!
ihme asenne tolla mun mielestä, eikö parempi sitten olekaan se et ahkerasti koittaa mittailla, ja pitää arvoista joku tolkku ja tuskin noi liuskat yhteiskunnalle mitään suuria menetyksiä tuo...
hiukan alkaa toi neuvola-täti nyppiä mua..
ja täsmennän vielä et edelliset hain tasan 19 päivää sitten...

Yhteistyössä