Maalismamit 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hena ja papunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hena ja papunen

Vieras
26.2. Hilppa 30 v., toinen lapsi, Keski-Suomi
28.2. Martsu 23-v, toinen lapsi
1.3. Mirella 28-v, ensimmäinen; Vaasa
1.3. Plankton 33v., ensimmäinen
1.3. Suvi 30-v, ensimmäinen
2.3. Enna 25-v, ensimmäinen
2.3. Riitukka 40-v, toinen lapsi; Vantaa. Jorvi
2-3.3. Susannaaaa 29-v, ensimmäinen, :: Kouvola
3.3. Elli73 33-v, toinen lapsi
5.3. Nappianni 22-v, ensimmäinen
5.3. Supi 27-v, ensimmäinen
5.3.heta 34-v, toinen
7.3. Catty, toinen lapsi
7.3 Tuutikki81, ensimmäinen lapsi
7.-9.3. Kate 31-v, kolmas lapsi
8.3. Aada 26v, toinen lapsi, TAYS
10.3. Al 22-v, ensimmäinen
10.3. Himohiiri 31-v, toinen lapsi
10.3. Nillenalle 29-v, ensimmäinen , Espoo
11.3 Minni 28-v., toinen lapsi
12.3. Mie 32-v. ensimmäinen
13.3. Np 23-v, ensimmäinen
13.3 Kipsunäippä,24,toinen lapsi
13-15.3. ines
15.3. Lentiäinen 31-v, toinen lapsi
16.3. Hanna 29-v, ensimmäinen
16.3 Mermaid 26 v, ensimmäinen, kätilöopisto
20.3 Cloud 19, ensimmäinen
20.3. Myy, 25, toinen lapsi, OYS
21.3. DiuDiu, 27, ensimmäinen
24.3. Karpalo 34-v, kolmas lapsi,Tays
27.3 Mariella, 24, ensimmäinen, Vaasa
28.3. *Hena*, 26, ensimmäinen, pk-seutu
28.3. Marou, 29, ensimmäinen
31.3 Maria, 22,toinen
31.3 Vanilla, 21, ensimmäinen

Siluetti?
Pooh ?

Hena, varasitko siis ajan ihan vaan alkuraskauden ultraan vai onko se nyt sitten sama kuin np-ultra? Oon ihan pihalla mut aion varata ajan. Kuinkahan aikasin sinne kannattaa mennä? Mies oli eilen ihana kun kysyin et voissinko mennä yksityiselle ultraan, niin se vaan sano että totta kai! Varaa aika heti huomenna! Nyt tässä mietin et mihin soittaisin... =). *HIH*

Joko Henalla on huono olo jo parempaan päin? Mulla jatkuu sama etova olo, mutta, vielä en ole oksentanut..

Mutta päivänjatkoja!

Vanilla 7+3

Hei,

Niskapoimu-ultra on vasta viikoilla 11-13. Itselläni se on torstaina ja silloin 11+3. Kovasti odotan tuota ultraa, koska siellä käydään läpi myös sen seulontaverikokeen tulokset ym. Ja kuulee sydänäänet :) Toisaalta kauhistuttaa et jos jotain on vialla...pitää vaan pysytellä positiivisella mielellä. Olenhan jo ollut ultrassa viikoilla 7 ja 9 ja kaikki oli silloin hyvin. Toivottavasti jatkuu samaan malliin.

Masukin on alkanut jo pyöristyä ja hainkin tänään kokoa suuremmat työhousut...salaa tietenkin :)

Heippa Vanilla.
Varasin ajan ihan vaan alkuraskauden ultraan, mun mielestä tota np-ultraa ei voi vielä näin vähillä viikoilla tehdä. Tehtäiskö se np-ultra vasta viikolla 12 tms? Valaiskaa minua tietämätöntä.
Lähinnä haluan vaan nähdä, että siellä masussa eloa on ja että on kiinnittynyt oikeaan kohtaan yms. Ja tietty mun mieltä kalvaa, että onko siellä nyt yx vai kaks vai...
Eilen illalla oli taas ihan kamalan huono olo. Nyt on yllättävän paljon parempi, siis todella parempi. Itse asiassa, ei ollenkaan etova! Hajuaisti on herkässä ja monet hajut aiheuttaa inho reaktion. Jospa tämä tästä alkaisi helpottamaan, olen kyllä huomannut, että aamuisin minulla on usein parempi olo mutta iltapäivästä alkaa alamäki. Illat on usein vaikeita. Etovan olon lisäksi tulee usein vielä närästys.
Liikunnasta. En ole itse ollut koskaan mikään aktiiviliikkuja. Säännöllisesti olen lenkkeillyt ja kävellyt, jumpassa käynyt vähemmän säännöllisesti, enemmänkin semmoinen kotijumppaaja. Mutta nyt on jääneet nekin vähät liikkumiset väliin. Lyhyt kävely kyllä helpottaa painetta mahassa mutta etova olo tulee pian. Tämä hellekään ei ole varmaan auttanut asiaa yhtään. En malta odottaa ihanan kirpeitä syysaamuja!!
Minullakin on tosiaan tämän seurauksena tullut kiloja varmaan 2, en ole käynyt vaa'alla. Mutta kunhan etova olo hellittää niin aion kyllä jatkaa liikkumista ja varmaan yrittää vähän lisätä sitä. Tuo uiminen kuulostaa hyvältä ratkaisulta, etenkin kun mulla on uimahalli ihan kävelymatkan päässä. Aika kallista se vaan nykyään on!
No joo, täytyy nauttia tästä ei etovasta olotilasta!!

Supi, kävitkö yksityisellä ultrassa viikoilla 7 ja 9? eli kun mulla on nyt 7+3, niin uskallanko jo varata ajan ultraan? Mihin ultraan varaan ajan?
Minäkin eilen ostin ekan äitiysvaatteen.. Sellasen mustan mekon, mikä tuntuu toooooosi hyvältä päällä normaaleihin vaatteisiin verrattuna. Vaikka raskaus on näin alussa, niin silti mahaa jo turvottaa..

Oltiin näköjäään Henan kaa samaan aikaan linjoilla. Hyvä että huono olo alkaa hellittää! Kirpeitä syysaamuja tosiaan odottelen, jos vaikka auttais tähän oloon, vaikka en oksentelekkaan kovin paljon.
Minä olen jättänyt kuntosalilla käynnin, kun jotenkin tuntuu siltä, että en tajua varoa oikeita liikkeitä.. Käyn nyt iltaisin kävelylenkillä. Se auttaa tähän mahan painontunteeseen tosiaan... aah! uiminen, rakastan uimista. Uimahalli vaan on aika kaukana, mut jos sitä silti jaksais varata ajan sille harrastukselle taas....? Nyt kyllä pitää soittaa sinne ultraan!

Varasin ajan ens viikolle. Sillon on 8+4. En tiedä mitä siellä vielä sillon näkyy, mutta nyt on vähän rauhallisempi mieli, kun jänskättää koko ajan et onko siellä kaikki hyvin...

Vanilla, 8+4 on ihan hyvä aika käydä alkuraskauden ultrassa. Itse kävin 8+1 ja siellä näkyi pikkuinen "maapähkinä" ja tahdikas sydämen syke. Kyllä helpotti.

Kiva kuulla että jo 8+1 näkyi, itselläni on torstaina ultra ja silloin juuri rv 8+1.
:-)
Edelleenkään ei ole etovaa oloa ilmennyt. Vähän ällötti, kun oli ruokana töissä kalaa, se haju jotenkin tökki. No sain kuitenkin syötyä, toinen vaihtoehto oli kalkkunaa ja siitä en pidä. Kuulin ystävältäni, joka tietää raskaudestani, että tämän päivän hesarissa on ollut juttua alkuraskauden pahoinvoinnista. Hän lupasi tuoda jutun minulle illalla.
Täällä sataa!! Siis Helsingin keskustassa, olen täällä töissä. Aivan lumoavaa katsella ikkunasta ulos, naurettiinkin juuri että on tämän kesän nähtävyys.

Heippa!

Täällä ollaan flunssan kourissa kotona :-/ Kovin on tukkoinen olo. Loistojuttu, että Henan pahoinvointi antaa vähintään lepohetken!

Itse taivastelin juuri turpoavaa mahaa, aina iltaa kohti kasvaa. Kaveri kävi eilen ja toi tuliaiseksi jättitobleronen. Normaalioloissa se olisi varmaan jo mennyt, mutta eipä nyt ole tehnyt mieli -erittäin outoa minulle!! Saa nähdä, miten pitkään jatkuu tämä että makeaa ei tee mieli. Pieni epäilys on, että kääntyy päälaelleen jossain vaiheessa...:) Olen päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni urheilun suhteen. Liikuntaseteleitä on niin paljon, että taidan alkaa taas käymään uimassa, kun ei ole uimahalliinkaan pitkä matka. Kaverin kanssa onneksi yritetään pitää viikkolenkkiperinnettä yllä. Asutaan tosin niin hki:n keskustassa, että raikasta ilmaa ei juuri ole tarjolla --> pitäisi jaksaa mennä aina keskuspuistoon...

26.2. Hilppa 30 v., toinen lapsi, Keski-Suomi
28.2. Martsu 23-v, toinen lapsi
1.3. Mirella 28-v, ensimmäinen; Vaasa
1.3. Plankton 33v., ensimmäinen
1.3. Suvi 30-v, ensimmäinen
2.3. Enna 25-v, ensimmäinen
2.3. Riitukka 40-v, toinen lapsi; Vantaa. Jorvi
2-3.3. Susannaaaa 29-v, ensimmäinen, :: Kouvola
3.3. Elli73 33-v, toinen lapsi
5.3. Nappianni 22-v, ensimmäinen
5.3. Supi 27-v, ensimmäinen
5.3.heta 34-v, toinen
7.3. Catty, toinen lapsi
7.3 Tuutikki81, ensimmäinen lapsi
7.-9.3. Kate 31-v, kolmas lapsi
8.3. Aada 26v, toinen lapsi, TAYS
10.3. Al 22-v, ensimmäinen
10.3. Himohiiri 31-v, toinen lapsi
10.3. Nillenalle 29-v, ensimmäinen , Espoo
10.3 Pooh 31-v, toinen lapsi, Rauma
11.3 Minni 28-v., toinen lapsi
12.3. Mie 32-v. ensimmäinen
13.3. Np 23-v, ensimmäinen
13.3 Kipsunäippä,24,toinen lapsi
13-15.3. ines
15.3. Lentiäinen 31-v, toinen lapsi
16.3. Hanna 29-v, ensimmäinen
16.3 Mermaid 26 v, ensimmäinen, kätilöopisto
20.3 Cloud 19, ensimmäinen
20.3. Myy, 25, toinen lapsi, OYS
21.3. DiuDiu, 27, ensimmäinen
24.3. Karpalo 34-v, kolmas lapsi,Tays
27.3 Mariella, 24, ensimmäinen, Vaasa
28.3. *Hena*, 26, ensimmäinen, pk-seutu
28.3. Marou, 29, ensimmäinen
31.3 Maria, 22,toinen
31.3 Vanilla, 21, ensimmäinen

Siluetti?

Kas näin.

Kävin tänään neuvolalääkärissä. Kaikki hyvin, kuunneltiin eka kerta sydänääniä. Syke oli 180!!!???!!! Enpä ole ennen noin kovaa pulssia kohdustani kuullut. Lääkäri ei kommentoinut mitenkään, kai se sitten kuuluu kategoriaan "normaali".

Olen käynyt sovittamassa äitiyshousuja, mutten sitten vielä ostanutkaan, vaikka tuota pömppistä jo alkaa olla. Minua vaivaa ihan kamalat ilmavaivat, varsinkin iltaisin. Muutaman yön olen sen takia nukkunut yksin (omasta valinnastani siis)... Tuntuu ettei jaksa syödä edes 50% normaaleista ruoka-annoksista, mikä sinänsä on varmaan vain hyvä asia. Paino on noussut jo 1,9 kg ja sekin tuli ihan alussa.

Väsyttää, väsyttää, väsyttää. Liiasta makoilusta tulee selkä kipeäksi.

11+1

Hei kaikki!

Kirjoitin eka väärään ketjuun. Tässä sama uusiksi tähän oikeaan :)

Tänään oli sitten se odotettu np-ultra ja kaikki hyvin! Vauva oli 5,5 cm ja liikkui ihan normaalisti. Niskaturvotus oli 1.3 ja veriseulan kanssa mitään riskiä ei tunnu olevan. Ihanaa. On se hassu tunne kun ruudulla näkyy liikkeet, mutta itse ei vielä tunne mitään. Meidän vauveli oli ensin hieman aamu-uninen, mutta kun täti sitä vähän tökki niin heräsi ja alkoi liikkua. Uskomaton tunne.

Nyt oli viikot 11+3, mutta ultran mukaan 12+1 joten la voi vielä muuttua.

Siirrän minäki viestini oikeaan ketjuun!
No kirjoittelenpa minäkin välillä. Täällä on pahoinvointi hellittänyt jo lähes kokonaan. Tulee enää satunnaisesti ja silloinkin yleensä syömisen jälkeen. Helposti tulee aivan ylensyönyt olo, joka ei meinaa hellittää millään. Maha tuntuu tosi isolta, etenkin iltaisin. Mitkään housut ei oikein mahdu päälle, tuntuu ikävältä, jos painavat mahaa. Kai se kohta on jo ostettava äitiysvaatteita, en olisi uskonut että jo tässä vaiheessa. Ensi viikolla on lääkäri, jossa toivottavasti kuuluisi jo sydänäänet. Ultra sitten 28.8.

Minulla on ollut myös tosi outoja tuntemuksia mahassa. Aina, kun kantaa jotain, joka vähän nojaa mahaan, pitää käsiä tiukasti puuskassa mahan päällä tai jopa kumartuu jossain tietyssä asennossa niin hieman navan alapuolella tuntuu kuin ison vauvan potkaisu! Sellainen kunnon muljahdus, joka tuntuu tosi napakasti käteenkin. Mitäköhän ihmettä tämä voi olla, onko jollain ollut samanlaista? Eihän kohdun kai vielä pitäisi olla lähelläkään napaa ja vauva itse on niin pieni, ettei se oikea potku ole. Tuntuu tosi oudolta. Ja tuntuu aina hieman oikealla puolella navan alapuolella.

minni 10+4

Hei!

Pahoinvointi on ollut poissa jo monta päivää, etova olokin on loppunut kuin seinään. Onneksi rinnat ovat edes pääsääntöisesti jostain vähän arat ... Neuvola ensi viikolla ja sitä odottelen ... Jos siellä kuuluu sydänäänet niin sitten voin kertoa raskaudestani kaikille ja alkaa pelätä veriseulaa ja rakenneultraa ;) Nyt olen kertonut jumppakaverilleni, kun en enää voi mitenkään keksiä mitään miksen käy "kunnon jumpissa" vaan lorvin siellä vain kerran tai kaksi viikossa jossain "lässyn lässyn" jutuissa ...

Huomenna menen työkaverin kanssa uimahalliin ja mahan olis siis aamulla syytä olla pömpöttämättä! Se onkin ollut nyt vähemmän turvoksissa, toivottavasti siellä vielä kuitenkin joku riehuu! Joskus illalla tai yöllä voi kyljen kääntö sängyssä vihlaista ja tänään tuntui pari kertaa töissä vähän mahaan kun istuin "kippurassa" koneen ääressä ... Ei kun housut auki ... Muuten siis ei mitään tuntemuksia, nälkä on kova ja syön 2-3 kertaa päivässä lämpöisen ruoan ... Työpäivät on rankkoja ja päikkärit pitää ottaa aina töiden jälkeen ... Paino ei ole noussut vaan palannut ennalleen, vissiin kun turvotusta vähän lähtenyt ...

Sykkeestä sen verran että tuolla jossakin ketjussa on kovaa keskustelua utrista ja neuvolan dopplerista (+ siitä kotikäyttöisestä), että kuinka sikiö ei siitä tykkää ja menee sitä karkuun + kuinka sen syke nousee... Miten muuten Kate31 sait sykkeen selville, näyttikö kone sen vai laskiko joku sen?? Olen ollut vasta kerran neuvolassa ja silloin vain kuunneltiin, että syke kuuluu ... Laite näytti ja kuulosti aataminaikaiselta (yllätys)!

Viikot vissiin 12+1 (tai pari päivää päälle) (... taas otti mahaan tämä koneella kököttäminen...)

Heippa!

Täälläkin huono olo on loppunut kokonaan. Raskauden huomaa oikeastaan satunnaisen kipeistä rinnoista, väsymyksestä ja finneistä..! ¨

Tänään kävi todella ikävä tapaus, jonka vaikutuksista en tiedä vielä. :( Päiväkodissa on yksi henkisesti sairas lapsi. Tänään hän ilman varoitusta tuli ja löi TODELLA lujaa minua vatsaan. Ensin ei tuntunut mitään muuta kun "Peruskipu" mutta tunti sen jälkeen alkoi kipu mahassa joka jatkuu edelleen! :( Ei ole mitenkään sietämätön kipu mutta tuntuu mahassa kuitenkin. Sen verran pelottaa että pitäisi päästä ultraan tarkastuttamaan asiat, ei vaan ole nyt yhtään ylimääräistä rahaa! :( NP ultra vasta vika päivä, sinne olisi sinniteltävä...

Olipahan negatiivinen viesti! No tänään on ollut aika outo päivä mielialojen kannalta muutenkin, joten kaipa mulla on vaan huono päivä. :) Hyvää illanjatkoa kuitenkin kaikille!

täällä n. 10+4

Moikka! Enpä ole tänne aikoihin kirjoittanut kun oli vähän sellanen fiilis että mahtaako siellä masussa mitään elämää ollakaan, kun ei mulla ollut yhtikäs mitään oireitakaan. ei pahoinvointia, turvotusta eikä muutakaan, vähän väsytti vaan. Mutta eilen menin sitten ultraan (rv 8+0), jotta saan tietää tilanteen enkä joudu kärvistelemään. Ja kyllähän siellä kaveri oli, 14 mm pitkä ja sykekin näkyi menevän kovaa vauhtia. Kylläpäs helpotti! ja heti tänä aamuna sitten tein tuttavuutta vessanpöntönkin kanssa, että kyllä tämä tästä :))

Maanantaiaamuna mulla on aika ekaan neuvolaan, vähän jännittää sekin mitä kaikkea siellä tapahtuu. Teistä varmaan suurin osa on jo ollutkin, joten te jo tiedätte mitä siellä tehdään. Verta kai otetaan ja...?

Heippa kaikille!
Antzi, toivottavasti kaikki ok, uskoisin, että pikkuinen on kuitenkin tuossa vaiheessa vielä aika turvassa! Onko kipu jo hellittänyt?

Marou, ekassa neuvolassa minulla oli paljon kysymyksiä ja lomakkeiden täyttöä + pissakoe, verenpaine & verikoe.

Täällä tänään 10+0, taas yksi virstanpylväs saavutettu :) Eilen olin pitkästä aikaa lenkillä ja kyllä teki hyvää. Kovasti tekisi jo mieli mennä kuikuilemaan mammavaatteita, koska mahaa turvottaa, mutta ehkä hillitsen itseni vielä...

Mitäs aiotte tehdä viikonloppuna?

Minulla suunnitelmissa kyläilyä + IKEAa + hyvää ruokaa, tänään varmaankin ostoksille keskustaan.

Hyvää viikonlopun odotusta!

Antzi: Tosi ikävä tilanne! Oma poikani on välillä hieman ajattelematon, muttei tarkoita kovakouraisuudellaan yms. mitään pahaa. Hän on kovin innoissaan masuasukista ja tutkii vauvan kehityksestä kertovia kirjojakin, mutta välillä unohtuu varovaisuus. Eräänä päivänäkin hän halusi kuunnella vauvaa (no eihän sieltä mitään kuulu) ja töksäytti päänsä vauhdilla mun vatsalle. Kyllä sen jälkeen juili! Onneksi ei sattunut kuinkaan ja kaikki on ilmeisesti vielä kunnossa. Mutta päiväkodissa työskentely on varmaan muutenkin aika haasteellista tuossa tilassa. Toivottavasti kaikki ok!

Plankton: En itse katsellut doppleria, vaan sykkeen kuuluessa lääkäri (varmaan luki koneelta) totesi: "180. Vahva ja tasainen syke." Joten kai se "meidän" kone automaattisesti ilmoittaa luvut.

Np-ultra 28.8, jännittää. Mutta nyt kaupungille mammahousuja katsastamaan!

Käynpä täälläkin kertomassa ultra kuulumiset, vaikka jo kirjoittelinkin tuonne WAB+ ketjuun.
Eli pikku toukkanen voi hyvin ja on kasvanut jo 9,6 mm! Sydämen sykkeet näkyivät ruudussa. Oli aivan käsittämättömän upea hetki! En muuta osannut kuin kiitellä tohtoria. Lääkäri arveli toukan koosta, että ovulaationi on ollut muutaman päivän myöhässä, joten laskettu aika voi siirtyä muutamalla päivällä. Mutta ei se mitään! Syntyy kuitenkin silloin kun on valmis. Keskenmenoa ei tarvitse hänen mukaansa enää pelätä.
Jotenkin tämä konkretisoi odotuksen, meille tosiaan tulee vauva!
Pahaa oloa ei ole ollut nimeksikään, närästystä iltaisin. Ilmavaivat ovat kamalia, etenkin iltaisin, *nolostuu*. Ähky olo tulee nopeasti, täytyy vaan syödä pieniä annoksia ja usein. Kasvojen iho on rasvoittunut selkeästi, samoin hiukset.

"Onnesta soikea ja odotuksesta pyöreä" Hena, rv noin 8

Hena siis niin upee hetki oli varmasti! Hauskaa jos la sulla pari päivää siirtyy, niin meillä on se sitten ihan samoihin aikoihin! =).
odotan malttamattomana keskiviikkoa. Silloin meilläkin on ultra. Mies ei meinaa housuissaan pysyä, kun haluaisi jo kertoa kaikille. En antanut lupaa vielä. Haluan ensin käydä ultrassa..

Anzille vielä piti sanoa että harmillinen tilanne teillä siellä. En kuitenkaan usko että tapaus sai mitään pahaa aikaan. Lääkäri ainakin mulle sanoi jossain yhteydessä että ei niin pientä lasta vielä pysty itse vahingoittamaan, kun se on niin pieni ja turvassa siellä äitin vällyjen välissä... :). Joten älä huoli..

Hyvää viikonloppua kaikille,
Vanilla marssii nyt kotiin.
rv 7+6

Antzi, aika kurja kokemus. En kuitenkaan usko sen vahingoittaneen pikkuista, näin alkutekijöissä kun ollaan. Vatsa on vaan niin herkkä alue, että varmaan kipuilee jonkin aikaa. Tietty jos kovasti sattuu, niin kävelet päivystykseen. Kyllähän ne siellä ultraa (valitat vaan kipuja tarpeeksi tarmokkaasti).