Maalismamit 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hena ja papunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
26.2. Hilppa 30 v., toinen lapsi, Keski-Suomi
28.2. Martsu 23-v, toinen lapsi
28.2. Plankton 33v., ensimmäinen
1.3. Mirella 28-v, ensimmäinen; Vaasa
1.3. Suvi 30-v, ensimmäinen
2.3. Enna 25-v, ensimmäinen
2.3. Riitukka 40-v, toinen lapsi; Vantaa. Jorvi
2-3.3. Susannaaaa 29-v, ensimmäinen, :: Kouvola
3.3. Elli73 33-v, toinen lapsi
5.3. Nappianni 22-v, ensimmäinen
5.3. Supi 27-v, ensimmäinen
5.3.heta 34-v, toinen
7.3. Catty, toinen lapsi
7.3 Tuutikki81, ensimmäinen lapsi
7.-9.3. Kate 31-v, kolmas lapsi
8.3. Aada 26v, toinen lapsi, TAYS
10.3. Al 22-v, ensimmäinen
10.3. Himohiiri 31-v, toinen lapsi
10.3. Nillenalle 29-v, ensimmäinen , Espoo
10.3 Pooh 31-v, toinen lapsi, Rauma
11.3 Minni 28-v., toinen lapsi
12.3. Mie 32-v. ensimmäinen
13.3. Np 23-v, ensimmäinen
13.3 Kipsunäippä,24,toinen lapsi
15.3. Iines 26-v, ensimmäinen
15.3. Lentiäinen 31-v, toinen lapsi
16.3. Hanna 29-v, ensimmäinen
16.3 Mermaid 26 v, ensimmäinen, kätilöopisto
20.3 Cloud 19, ensimmäinen
20.3. Myy, 25, toinen lapsi, OYS
21.3. DiuDiu, 27, ensimmäinen
21.3 Miuku, 23, ensimmäinen, NKL Hki
24.3. Karpalo 34-v, kolmas lapsi,Tays
27.3 Mariella, 24, ensimmäinen, Vaasa
28.3. *Hena*, 26, ensimmäinen, pk-seutu
28.3. Marou, 29, ensimmäinen
31.3 Maria, 22,toinen
31.3 Vanilla, 21, ensimmäinen

Voidaankohan tuo veriseula tehdä eri aikoina, kun mullehan se tehtiin tosiaan jo tiistaina kun oli rv 11+6 menossa. Planktonin viestiä lukiessa jäin vaan miettimään kun sinulle tehdään niin paljon myöhemmin. Mutta ehkä eri viikkoina katsotaan vähän eri asteikolla tai jotain. Ymmärrän kyllä pointtisi, itsekään en oikeasti voi vielä "hehkuttaa" ennen kuin kuulen verikokeen tulokset. Jotenkin se on vaan iskostunut päähän, en minäkään tiedä miksi. En murehdi mutta malttavaisesti suhtaudun :). Vielä tänään ei puhelin soinut, vajaa viikkohan sanottiin että tuloksiin menee. Ensi ma-ti mä vasta odottavalla kannalla olenkin, huh! Oikeasti tämä on aika iso ja ratkaisevakin tieto koko raskautta ajatellen..

Pitää koputta puuta, mutta mulla ei ole kertaakaan ollut vielä pää kipeä raskauden aikana. Nythän mulla vasta se rv 12 on kyllä menossa..tsemppiä kaikille jotka siitä kärsivät, se on kyllä ikävä vaiva!

Muuten, kertokaahan missä asennossa nukutte? Onko näin, että kohtapuoliin ei saa enää maata selällään? Kauanko lie pystyy nukkumaan mahallakaan ja kun sanotaan että mieluummin vasemmalla kyljellä kuin oikealla niin eipä enää jää paljoa vaihtoehtoja ;). Minä kyllä toistaiseksi olen ainakin pyörinyt ihan normaaliin tahtiin yöllä, mutta varmaan se jotenkin alitajunnassa on kun joskus herään ja jään miettimään että missäs asennossa täällä nyt tulikaan oltua. Ongelmansa kullakin..

Pohtii polkkis rv 12+2

Alkuperäinen kirjoittaja Iines:
2.3. Enna 25-v, ensimmäinen
5.3.heta 34-v, toinen
7.3. Catty, toinen lapsi
7.3. Polkkis, 31 v., ensimmäinen
31.3 Maria, 22,toinen

Heipat kaikille!
Kokeilen nyt uudestaan josko saisin viestiä lähetettyä... Ei ole onnistunut pariin päivään, paitsi listan päivitys.
Polkkis, mä nukun mahallani, tosin se alkaa olla hankalaa. Mutta olen aina nukkunut niin ja nyt jo ihmettelen, että miten sitä jatkossa sitten nukutaan.
Alkuviikko meni täällä kauheassa päänsäryssä, nyt on jo helpottanut.
Oikeastaan aika hassu olo, oireita ei juuri ole, pahoinvointikin on pääosin poissa. Jotenkin kaipaisi jotain varmaa oiretta, vaikka tarkemmin ajateltuna on ihan erilainen olo kuin normaalisti. Olipas selitys... Kiloja on kyllä tullut, tuli aika järkytys aamuisella vaakakäynnillä, mites muilla? Mä kyllä syytän tupakanpolton lopetusta osasta ja tietty sillon kun huonoa oloa oli liikenteessä piti syödä koko ajan ettei sitä tule. Seli seli...
eipä tässä muuta, nauttikaa viikonlopusta ja voikaa hyvin!
Iines 11+1

Tervehdys!

Tervetuloa mukaan uudet! Huomenna tulevat täyteen maagiset 12 viikkoa, vaikka eipä sekään mitään tietysti takaa, mutta merkittävä välietappi silti! Tätä on odotettu, jippii! Viikon päästä np-ultra. Olo on edelleen hieman etova, mutta helpottamaan päin. Joku kysyi tuosta "maidon" herumisesta. Mul on välillä sellanen tunne, että jotain kosteutta sieltä tihkuis, mutta toistaseks en oo saanut mitään todisteita siitä. Ekassa raskaudessa ei mielestäni herunu raskausaikana ollenkaan, sen jälkeen sitäkin enemmän. Kiloja ei oo tullu yhtään lisää ja mahakin näyttää pienentyneen. Mulla oli sillon rv 5-7 hirveitä turvotuksia ja iso maha, välillä painoa oli 2 kg enemmän kun nyt. Eiköhän se siitä ala kasvaa!

Hyvää viikonloppua maalismameille!

T:Pooh 11+6

Polkkikselle: En kanssa tajua noita verikoejuttuja. En tiedä onko sulla kyse eri verikokeesta, sellaisesta jonka tulos luetaan yhteen sen np-ultran kanssa vai onko mulla kyse sellaisesta ... Tämä mihin olen menossa on seerumiseula ja se pitäis tehdä viikoilla 15+0 - 16+6 ja paras aika olis 16+0. Musta se on törkeetä, että jos siinä on jotain niin ne soittaa, että voi suoraan varata ajan jatkotutkimuksiin ... En kestä kyllä sitä viikkoa ja mulla on töissä kännykkäkin aina äänettömänä eli näen vaan jos sieltä on soitettu ja se siitä päivästä sitten :( Eli se viikko menee siihen, että odottaa sitä kirjettä ja pelkää puhelinta! Mutta sehän on vapaaehtoinen ... Taidan mennä silti ... Jotenkin se kuitenkin rauhoittaisi mieltä jos kaikki olis sen osalta ok, vaikka eihän sekään takaa tervettä lasta.

Eilisissä bileissä kukaan ei kysynyt mitään, joten jätin kertomatta!! Hyvä niin. Mun vanhemmille kerrotaan kai huomenna....

Itse nukun selälläni ja kyljelläni ja välillä puoliks mahallani ... Selällään saa nukkua aika pitkään ja mahallaankin kai niin kauan kun hyvältä tuntuu.

Viikot 13+3

Hei!
Tervetuloa uudet. Tänne on tullut ihan hirveästi postia!
Olin viikolla neuvolassa ja sydänäänet saatiin kuuluviin. Olipa ihanaa *soikenee onnesta*. Ensi viikolla ultraillaan.
Mitä asioita tuossa veriseulassa katsotaan? Itse kävin verikokeessa jo ekan neuvolakäynnin yhteydessä. Näyte lähetettiin kai kansanterveyslaitokselle ja siinä samassa tsekattiin onko hiv yms. onko sama verikoe?

Polkkisko kyseli nukkumisesta. Nukun miten milloinkin, olen ajatellut että kyllä sen sitten huomaa kun ei enää kannata vatsallaan tai selällään nukkua.

Iines: kyllä sitä on tainnut paino hiukan nousta... alkuun olin tosi tarkka mitä suuhuni pistin, mutta nyt olen kai ollut liian uupunut miettiäkseni ruokia. Toki en mitään kiellettyä syö, mutta ehkä on tullut hiukan liikaa syötyä. Ehkä pitäisi ryhdistäytyä. En ole pariin viikkoon edes pyöräillyt töihin. Olen ollut niin puhki! Ehkä nyt on tämmöinen vaihe. Jospa sitä sitten keskikolmanneksen aikana reipastuisi jälleen. Ainakin toivoa sopii :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nillenalle:
Hei!

Mitä asioita tuossa veriseulassa katsotaan? Itse kävin verikokeessa jo ekan neuvolakäynnin yhteydessä. Näyte lähetettiin kai kansanterveyslaitokselle ja siinä samassa tsekattiin onko hiv yms. onko sama verikoe?

Ei ole sama verikoe. En ole varma mitä muuta tuolla seulan tuloksella voidaan tarkastella kuin Downin syndroomaa-riskiä mutta ainakin sitä. Tuo on ihan vain perusverikoe mikä sinulta otettiin.

Täähän rupee olemaan mielenkiintonen sivu kun tekstit katoaa. Viimeksi mitä oon kirjottanu mitä täältä löytyy niin 6.pv.(osa 3). Ja sen jälkeen oon ainakin kerran kirjottanut aivan varmasti. Enpä nyt enää muista mitä sillon kirjottelin, mikä on kadonnu. Kiinnostus katoaa entisestään. Väsymys on tullu kuvioihin tällä viikolla. Töiden jälkeen on ihana ollu vaan makoilla ja kattoo tv:tä. Pahoinvointi jatkuu, ehkä hivenen lievempänä, mutta silti arkisin oon töissä syöny kumminkin yhen lämpösen ruuan(mun mielestä jo hyvä saavutus). Välipaloina yms menee edelleen omena ja banaani ja mehu. Aamupala mehukeitto+mysli+appelsiinimehu. Tomaatti laskeutuu hyvin myös. Monena päivänä oon töistä tullessa syöny mysliä, mehua ja tomaattia. Ihme kyllä muutamina iltoina oon saattanu syödä jopa leipää. Sipsiä ja popcornia söin muutamia tossa viime viikolla, mutta eipä laskeutunu nekään entiseen malliin. Hierojalla käyn ja jouduin muutama viikkoa sitten lomien jälkeen kertomaan mikä on homman nimi; ekaksi hyppäs kaulaan ja oli kuulemmma päivän paras uutinen. Kellekkään ei olla kerrottu ja uskon että jokainen saa ihan ite huomata pyöristymisen. Viime viikolla kävin neuvolassa ja ultrattiin ja vilkas kaveri kuulemma. Tällä viikolla oli eka lääkäri ja syke oli n. 160. Ens viikolla on niskaturvoketutkimus, jänskättää. Huimausta välillä, muutama viikko sitten ekan kerran ja tänään nyt sitten. Ihan tuttua juttua koko huimaus tai pyörrytys, mutta sitä ei toki oo ollu moniin vuosiin. Jatkan myöhemmin lisää. Naapurissa oli hätä, piti olla siellä.

Heippa1
Mulla onkin piiiitkä aika kun olen viimeksi tänne kirjotellut mutta samat kuviot näkyy olevan edelleen :) tervetuloa mukaan uudet! :)
Miukun tiedänkin ja ehkä tunnistatkin miut? :)
Meille kuuluu semmosia et raskausviikkoja on 13+0 mutta eilisen np ultran mukaan olis pari päivää enemmän elikkä 13+3,tuokin aika kun on muuttunut niin tiuhaan tahtiin. Niskaturvotus oli 0,8mm joka kuulemma on todella hyvä. Vaavin pää-perämitta oli 6,6cm ja nyt oli paljon unisempi kaveri kun mitä oli kun naikkarilla käytiin,kätilö joutu hieman mun masua ravistelemaan ennenkun kaveri heräs :) sydän sykki niin kiivaasti kuitenkin että kyse oli vaan päikkäreistä.:) On se niin liikuttava hetki nähdä sellanen pieni elämä siellä ruudulla ja vielä ihmeellisempää että tuo pikkunen on minun masussa.. Kyllä veti hiljaiseksi kun ihasteltiin meidän aikaansaannosta.:) ja hymy oli korvissa sit loppuillan.:)
Minkälaista työtä te muut teette jos ootte työelämässä? Mä kun edelleen kärsin ajoittain tosi kovasta pahoinvoinnista eikä mun työ auta asiaa ollenkaan,oon hoitoalalla. Hajut tekee tiukkaa,eikä tarvii olla edes paha haju kuitenkaan... Asiakkaille on sit niin mukava yökkäillä ja pitää naama peruslukemilla. Ja työssä joutuu väkisinkin oleen sakeessa tupakansavussa päivittäin,sekin huolestuttaa aikalailla.Pitäis varmaan ottaa puheeks nyt enempi kun ekalla neuvolakäynnillä jo vähän kartotettiinkin tätä ongelmaa,sekun on kuulemma pahempi se passiivinen tupakointi kun että jos ite polttas.
Tuosta päänsärystä kanssa että mulla on ollu melkeen päivittäin jonkinmoista päänsärkyä ja mietin et voiskohan olla jotain tekemistä verenpaineen kanssa ja marssin sit hobbariin ja ostin mittarin:).Nyt alkaa sit seuranta ja sit voipi infota neuvolassa asiasta jos jotain heittoa on.
nyt taitaa olla unten aika joten yöpuulle!

Alkuperäinen kirjoittaja Iines:
2.3. Enna 25-v, ensimmäinen,Järvenpää,Hyvinkään srl
5.3.heta 34-v, toinen
7.3. Catty, toinen lapsi
31.3 Maria, 22,toinen

Alkuperäinen kirjoittaja Ohikulkija:
Alkuperäinen kirjoittaja Nillenalle:
Hei!

Ei ole sama verikoe. En ole varma mitä muuta tuolla seulan tuloksella voidaan tarkastella kuin Downin syndroomaa-riskiä mutta ainakin sitä. Tuo on ihan vain perusverikoe mikä sinulta otettiin.

Sittenpä neuvolassa ei ole kerrottu minulle tämmöisestä. Häh? Eikö kuulu kaikille ken haluaa? Taidan olla ihan pihalla näistä tutkimuksista. Luulin että down-riski tsekataan jollain lapsivesipunktiolla. No, tämä lapsi otetaan vastaan oli sillä mitä tahansa :)

Nillenalle, ilmeisesti teidän paikkakunnalla ei sitten noita tutkimuksia tehdä kun niistä ei kerrottu. Meille kerrottiin heti ekalla neuvolakäynnillä mutta painotettiin että ne on vapaaehtoisia. Näissä on tosiaan paikkakuntakohtaisia eroja, ja melkeinpä niin että pienemmillä paikkakunnilla ne useimmin tehdään kuin isommissa (vaikka luulis toisinpäin). Joissakin otetaan sitten pelkästään verikoe, ja esim. ystäväni kävi sitten yksityisellä np-ultrassa ja julkisella verikokeessa, niistä hänelle lasketaan myös riskiluku samalla tavalla kuin minulle julkisella. Mutta se on ihana kuulla, että otatte lapsen vastaan sellaisena kuin hän on :). Mulla on muuten vielä tuo perusverikoe ottamatta, se otetaan seuraavalla kerralla neuvolassa 5.9.

Mulla on paino tippunut pari kiloa eikä näköjään millään nouse sieltä mihinkään. No, painoa on kyllä lähtöasetelmissa sen verran että tuskin siitä sapiskaa saan :).

Aika hempeät tunteet on itsellä ollut nyt "murua" kohtaan, tuntuu että maha on vähän kasvanut kun housut alkaa kirisämään ja siksi ehkä vähän konkretisoituu tämä odotus.

T: Polkkis & muru 12+4

Heippa!

Ihanaa kun on sunnuntai! Tosin loikoilen kotona tekemättä mitään ja alkaa pikku hiljaa tuntua siltä, että seinät kaatuu päälle. Mieskin on poissa kotoa tämän viikonlopun. Jotenkin on vaan niin helppo olla kotona kun ei maha saa olla sellainen kun on, eikä tarvitse tunkea kiristäviä vaatteita päälle. En ole hirveästi nähnyt kavereita ja sukulaisia viime aikoina kun alkaa väsyttämään raskauden peitteleminen. Mutta vakaasti on päätetty, että vasta np-ultran jälkeen kerrotaan, joten siihen saakka pitää sinnitellä. Töissä peittelyssäkin on ihan tarpeeksi tekemistä...

Tiistain lääkäri jännittää, koska alkuraskauden (8+4) ultran jälkeen on taas hiipinyt mieleen ajatuksia siitä, onko tuolla mahassa kaikki ok. Mahakipuja on ollut jonkin verran, mutta mistäs niistäkin tietää, mikä on normaalia ja mikä ei?? Sitä mietin yksi päivä, että toisen mielestä tosi kovat kivut voi taas olla jonkun toisen mielestä ihan siedettäviä. Kukaan ei kyllä kertonut etukäteen tästä huolen määrästä, mikä raskautunutta odottaa!!!

Viikkoja nyt kasassa 11+2, eli kohti 12 viikon rajapyykkiä mennään. Sitten ehkä taas rentoutuu hetkeksi, jos ja toivottavasti kun näkee miten kaverilla on asiat. Onneksi neuvolalääkärissä ultrataan, niin ei tarvitse odotella vielä yli viikkoa np-ultraan.

Viikonlopun jatkoja kaikille!

Hei,
Hermo menee tämän sivuston kanssa, vastata ei ole voinut pitkään aikaan (toimiikohan tämä nyt?) ja joskus koko foorumia ei saa auki... No, odotus etenee, vatsa paisuu ja nyt on iskenyt hirmu energiavaihe; kaapit ja komerot siivottu, pihan syystyöt hyvällä mallilla ja eilen iski leipomisvaihe. Joten te väsyneet: kyllä se vielä helpottaa, en olisi tätä uskonut silloin kun nukutti 24h/vrk.

Täällä seur. neuvola vasta viikoilla 22, joten nyt saa rauhassa itekseen odotella ellei ihmeitä ilmene. Sydänääniä ei ole kuunneltu vielä kertaakaan, mutta kahdessa ultrassa näkynyt vilkasta elämää! Eilen olin ensimmäisen kerran tuntevinani pientä tönäisyä vatsasta, ja tänäänkin muutaman kerran kun menee makuulle... Hurjaa! Onnellista odotusta kaikille!

Viikkoja 14 +

Jospas jatkaisin tuota eilistä. Oikein kun oireita miettii, niin levottomat jalat ja/tai suonenveto vaivaa välillä, vessas tulee hypättyä vielä useemmin ku aiemmin, turvottaa tai kasvan kokoa, rintoja aristaa(se on ehkä hivenen jo vähentyny), huimaa välillä, silmänaluset on mun mielestä tummemmat ku ennemmin, pahoinvointi, finnit(on selässä, rinnassa, naamassa...). Siinä oireet mitä on. Tällä viikolla piti käydä ostamassa äippäfarkut, vakio pöksyt kun ahistaa ja verkkareita tai muita löysiä/joustavia housuja ei voi tässä syksyn tullen pitää, muuten tulee kylmä.
En nyt enää muista mitä kaikkea oli mieles eilen kirjottaa. Enimmäkseen liikuskelen toimivimmilla sivuilla. Niin ja 12. viikkoa mennään.

Hei taas!

Verikokeesta sen verran, että kaikilla otetaan alkuun se perusverikoe, että mikä veriryhmä on, onko rh negatiivinen, onko hiv:ä, kuppaa ja mitä lie. Sitten on nämä vapaaehtoiset seulonnat: np-ultra, seerumiseula ja rakenneultra. Kunnan ei tarvitse tarjota niistä vissiin mitään. Oma kuntani tarjoaa tuon seerumiseulan, jossa verikokeesta katsotaan onko kohonnut riski siihen, että vauvalla olisi Downin syndrooma, muu kehityshäiriö (esim. keskushermoston tai vatsanpeitteiden sulkeutumishäiriö) tai vaikea munuaistauti. Jos verikokeen perusteella riski havaitaan suurentuneeksi niin sitten voi mennä lapsivesipunktioon, istukkanäytetutkimukseen tai ultraan. Lapsivesipunktioon liittyy pieni keskenmenon riski (0.5-1%), mutta se on vissiin usein ainoa tapa jolla asiaan saadaan lisäselvyyttä (munuaisjuttu katsotaan ultralla).

Kustannan siis itse np-ultran ja rakenneultran. Kävin jo np:ssä ja rakenneultraankin olen menossa, mutta sitäkin saa taas pelätä eikä tule olemaan helppoa tuo veriseula-asiakaan. Sitä ennen kun pitäisi miettiä, että mitä sitten jos on sitä ja tätä, että haluaako lisätutkimuksia ja onko valmis keskeyttämään raskauden ... Vaikeita asioita siis. Itse ajattelin aina ennen että tietys keskeytys jos kaikki ei vaikuta olevan ok, mutta nyt kun mahassa on elämää niin alkaa tuntua siltä, että kaikki kelpaa. Tosin vaikeasti vammaisen lapsen hoito voi käydä ylivoimaiseksi yms. ja näitä asioita pitää oikeasti miettiä. Mikään näistä seulonnoista ei kuitenkaan takaa tervettä lasta ja toisaalta suurentunut riski ei tarkoita että sikiö olisi sairas ...

Joo, eipä tullut sitten vanhemmille kerrottua vieläkään, on se vaikeeta...

Pahoinvointi helpottaa, muttei ole loppunut vieläkään. Syön kuin hevonen ja lämmintäkin ruokaa menee päivässä 2-4 ateriaa ... törkeetä. Karkki ei onneksi maistu, eikä mitkään keksit tai pullatkaan, että ihan vaan ruokaa, leipää ja hedelmiä.

Mermaidin kanssa olen samaa mieltä, että kukaan ei koskaan kertonut tästä huolen määrästä ... En tiedä koska uskallan alkaa nauttimaan raskaudesta. Tekisi mieli jo ostellakin kaikkea, mutta en vaan uskalla...

Viikot 13+3

Nyt se viikko sitten on - piinaviikko. On yllättävän raskasta odotella, että tuleeko sitä soittoa veriseulasta! Ja todella tuo, että alkaa olla jo niin kiintynyt maha-asukkiin, että voisko oikeasti enää edes harkita raskaudenkeskeytystä.. TODELLA raskas päätös se olisi tehtäväksi!

Ja yhdyn samaan tuosta huolen määrästä, sitä varmasti tulee vielä riittämään jatkossakin. Ennen raskautta ei osannut tosiaankaan käsittää mitä tuleman pitää. Kaikki alkoi jo oikeasti siitä, että tuleeko raskaaksi, meilläkin kun meni raskautumiseen kuitenkin ihan reilu tovi.

Viikonloppuna käytiin kattelemassa jo uutta sänkyä meille sillä toiveella, että voitais sitten paremmin köllötellä vauvan kanssa siinä. Meillä kun nyt on vain 140 leveä sänky eli pitäis ostaa kunnon parisänky. Mä olen kans lisäksi hypistellyt vauvanvaatteita ja katsellut vähän rattaita mutta mitään en ole vielä ostanut. Sänkyäkään ei vielä ostettu, meillä on nyt jenkkisänky ja jotenkin kaikki kokeillut tavalliset patjat tuntui siihen verrattuna kamalan koville. Naureskelin, että sama ois ostaa sementtiä ja siitä muotoilla sänky :).

Hei, yhden ostoksen olen jo tehnyt, tilasin netistä sellaisen housujen "vyötäröjatkeen" (oliko belly belt tai joku sellainen), kun alkaa normaalit housut sen verran puristamaan..mulla on vielä navan kohdalla leikkausarpi eli sinällään senkään takia housut ei saa painaa..

Pidetään peukkuja kaikille odotuksen suhteen, ja minä ilmoittelen kans heti kun täällä alkaa selviämään se veriseula. Puhelin kulkee matkassa..

Polkkis viikot 12+5

Niin ja se unohtu kertoa (muistaakseni), että miehen äidin työkaveri oli kysäissyt meidän kuulumisia tässä ihan vasta. Oli nähnyt unen, että meille syntyy talvella tyttövauva. Kyllä siinä oli miehen äidin naama ollut varmasti näkemisen arvoinen, koska työkaveri ei voinut mistään raskaudesta tietää! Oli hänen täytynyt sitten kertoa uutinen, että vauvaa todellakin odotetaan. Uskomattomia juttuja..

Huoh, heippa kaikille. Aika rankka viikonloppu takana, väsymystä ja huonoa oloa. Lähdin torstaina jo kesken päivän ja pidin perjantain vapaata. Mutta vieläkin vaan väsyttää ja etoo. Se mun viime viikkoinen kuumeilu selvisi, soittivat neuvolasta että mulla on "lievä" virtsatietulehdus. Sain siis antibiootit. Kummaa kun en ole itse tuntenut normaaleja tulehduksen oireita (siis kipuja).. No jospa osa mun väsymyksestä on johtunut siitä. Aloitin antibiootit perjantaina ja keskiviikkona otan viimeisen.
Voi kun tää olo nyt helpottais! Harmittaa tosi paljon, kun jotkut ihmiset toteaa kuultuaan mun pahoinvoinnista, että toi voi kuule jatkua koko raskauden ajan!! Sanoinkin just yhdelle tyypille päin naamaa, että luuletko ton auttavan yhtään! Vähän myötätuntoa, pliis.
On muuten kumma, ihmiset joiden luulin suhtautuvan varauksella tähän mun raskauteen (esim. yksi lapseton nainen) ovatkin olleet tosi mukavia ja myötätuntoisia. Ja sitten taas
yksi tuttu, jolla on jo lapsia, on ollut jotenkin välinpitämätön ja töksäytellyt muutenkin sanomisissaan.

Väsynyt-Hena rv 9+5

Olen ollut nettipimennossa 9 päivää, siksi minusta ei ole kuulunut mitään.

Kävin aamulla np-ultrassa ja sain huonoja uutisia. Turvotusta oli tosipaljon (8,9 mm) ja joudunkin jatkotutkimuksiin. En voi uskoa että tuollaisella nestemäärällä lapsi olisi terve.

12+5

Voi miten kurjia uutisia Kate31 ;-(!! Toivottavasti pääset pian jatkotutkimuksiin ja selviää, mistä on kyse. Ei muuta kun hurjan paljon voimia ja jaksamista odottavan pitkään aikaan!

Uusi viikko, uudet kujeet!

Hena, ihan hassua, että meilläkin ne ihmiset joilta odotin ns. "mukavaa reaktiota" vauvasta ovat olleet vähän töksöjä ja ne joilta ei ole osannut odottaa mitään on olleet tosi ihania. Outoa!
Toivotaan että antibiootit auttaa tuohon sun väsymykseen. Se on niin rankkaa kun mitään ei jaksais tehä, mulla on sama, ilman tulehduksia...

Kate, toivotaan parasta kuitenkin teidän kohdalla!*hengessämukana*

(.) Huonosti tulee syötyä, vaikka eilen kyllä tuli himo mustikkarahkaan ja söin pari annosta -oksentamatta! Tänä aamuna oli ihan outo tunne masussa; niinkuin olisin tuntenut ja todella KUULLUT miten kohdussa vedet hölskyy.. Tais olla vaan vatsalaukussa vettä, mutta silti se tunt ja kuulosti, niinkuin olis kohdusta tullu. Hassua. Malttamattomana odottelen rv 12. Jotenkin se on meille niin tärkeä etappi. En mene mihinkäään veriseulaan tms. kun ollaan päätetty pitää lapsi joka tapauksessa. Tuli mitä tuli. Olisin sitten ihan turhaan paniikissa. Masu paisuu, kohta on pakko ostaa mammahousut töihin.

Nukkumisesta, minä en tienny että selällään ei jossain vaiheessa saa enää nukkua! Mitäs muita kieltoja on ja miksi?

Vanilla 9+2

Kate31: Tosi ikäviä uutisia (vaikka tietenkään mitään ei ole vielä menetetty). Täällä varmasti kaikki lähettää teille positiivisia ajatuksia ja toivoo parasta puolestanne! Oletteko ehtineet kertoa raskaudestanne monelle? Koita ottaa nyt vaan rennosti, ja jatka kuten ennenkin vaikka se epätietoisuudessa varmasti hankalaa onkin. Jaksamista! (Itselläni np vasta edessä.) Ja muistahan käydä päivittämässä tänne uutisianne, kun jatkot selviää.

Iines:
2.3. Enna 25-v, ensimmäinen,Järvenpää,Hyvinkään srl