MAALISMAMMAT 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *Supi*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka taas!

Minulla ei ole synnytykseen liittyen mitään suuria pelkoja. Olen ajatellut sen niin, että otetaan vastaan mitä tulee, on niitä vauvoja tähän maailmaan saatettu ennenkin vaikka millä tavoin. En ole myöskään tehnyt suunnitelmia kivunlievityksestä, koska eipä sitä voi oikein vielä tietää, mitä tuleman pitää. Toivottavasti itse tilanteessa tajuan vaatia, jos alkaa siltä tuntua. Kai tämä 9 kk on kypsyttänyt myös ajatukseen synnyttämisestä niin hyvin, että se ei tunnu miltään peikolta. Pikemminkin sitä ajattelee haasteena: miten pystyn kestämään kipua ja mihin oma sisu riittää?

Meneepäs filosofiseksi, pitänee mennä ottamaan vadelmapiirakka pois uunista :)

Kiitos vaippavinkistä kipsun äippä, en ollut edes ajatellut, että joku merkki ei välttämättä sovi...

Sairaalakassin pakkaamisesta on tullut sellainen olo, että taidan pakata sen vasta kun alkaa oikeasti säännöllisesti supistella. Jonkun listan voisi varmaan tehdä etukäteen, ettei sitten mitään unohdu. Ja vauvan kamat voi tietysti pakata vaikka heti. Omat on vielä jokapäiväisessä käytössä, niin ei viitsi niitä laukkuun laittaa vielä.

Ja nyt menen keittiöön tsekkaamaan sitä piirakkaa!

-M-

Iines-79: "joskus maha menee "suipoksi" kun supistaa tai jännittää vatsalihaksia"
Näin mulla on mennyt jo varmaan viikosta 12 ja edelleenkin jos jännitän vatsalihaksia (koska ne on siirtyneet sivuille), mutta tämä mitä tarkoitin ei ole sama juttu. Nyt maha on supistuksen aikana "ihan vinksinvonksin" eli vauvaa mukaille, esim. viimeksi "kuopat" ylhäällä vasemmalla ja alhaalla oikealla ja "patit" ylhäällä oikella ja alhaalla vasemmalla... eli "patit" siellä missä vauvan peppu, jalat ja selkä ja kuoppaa muualla ...
Kipsunäippä: "odotan taas innolla synnytystä"
Minä kyllä edelleen pelkään sitä mutta oudosti olen alkanut nyt myös sitä odottamaan. Jostain syystä haluaisin tämän viikon vielä lepäillä ja ensi viikolla olisin valmis synnyttämään! Kai sitä luonto muokkaa siis pääkoppaakin...

Tänään on ollut mielenkiintoinen päivä. Aamulla heräsin siihe kun housuun lirahti jotain...ilmeisesti lapsivettä hieman tihkui. Sitten neuvolantäti määräsi äippäpolille ja sinne sitten menin. Siellä otettiin sydänkäyrää vauvelista ja seurattiin supistuksia. Siellä alkoi myös ihan kamalat kivut alaselässä ja nivusissa. Lääkäri tutki ja kertoi että kohdunkaulaa ei paljon jäljellä ja on pehmeä...viime torstaina neuvolassa kiinni ja 3cm pitkä !!! Alkaa toivottavasti jotain hiljalleen tapahtumaan!! Nyt odottelen kotona lisää supistuksia tai lapsiveden menoa. Nivusia särkee oikein kunnolla. Kai se vauveli tunkeutuu sinne kanavaan päin :)

Toivottavasti ei ole väärä hälytys ja jotain tapahtuisi mahd. pian.

Supi 38+1

*Snif*

Täällä ollaan flunssan kourissa jo toista viikkoa ja kuume on saanut olon ihan hirveäksi. Vauvakin on aika apaattinen liikkeissään. Ihan pelästyin, kun koko päivänä ei kuulunu liikkeitä. Mies tuli täistä ja alko jutella vauvalle niin saatiin pikkasen "tuntumaa" vauvasta. Ei täällä silti mitään kovin aktiivisia olla kumpikaan.

Välillä ihmetyttää kun vauva liikkuu aika vähän, mutta toivottavasti se kertoo rauhallisesta luonteesta...? :)

Synnytys on alkanut jännittää. Eilen oltiin synnytysvalmennuksessa ja vähän hirvitti ne eri puudutusmenetelmät. Epiduraalia olen ajatellut kokeilla ja ammekkin kiinnostaa, mutta muuten en ole synnytystä sen kummemmin 'suunnitellut'. Tilanteen ehdoilla mennään.

Vaippoja olen hankkinut yhden paketin, äitiyspakkauksen vaippojen lisäksi. Enempää en aio ostaakkaan etukäteen. Vauvan talkki vielä puuttuu. Toisaalta en tiedä pitäskö käyttää vanhanajan perunajauhoja. Mitä olette mieltä?

Paljonko teillä on vauvanvaatteita ihan sitä pienintä kokoa? Ja mitä kaikkea vaatteita olette hankkineet? Kun mietityttää että pitäskö ostaa vielä lisää, vai riittääköhän noi mitä mulla jo on..

Täällä on tekemistä kyllä yllin kyllin vielä ennen vauvan syntymää. työhuoneen /vaatekaapin siivous on kai se suurin urakka, mutta sekin on jo puolessä välissä. (Järjestän siis kaikki paperit oikeisiin mappeihin ja kirjat omiin paikkoihinsa...) Uunin pesin yks ilta, mutta jääkaappikin pitäs vielä pestä. Samoin kuivaruokahyllyt ja muut keittiön kaapit pitäs käydä läpi ja järjestää... Niin ja vauvanhuone pitäs vielä siivota rakennuspölystä ja vauvanvaatteet ja lakanat pestä.

Oon kyllä tehnyt jotain kivaakin.. Lauantaina meennään valokuvausnäyttelyyn ja viikon päästä keskiviikkona teatteriin kaverin kanssa. Nyt oon myös paljon treffannut kavereitakin, kun vielä "pääsee".

Hauskaa viikkoa ja yrittäkää pysyä toimeliaina ja terveinä!

Vanilla 34+3

Supin kanssa oltiin samaan aikaan linjoilla..
Näyttää tosi lupaavalta tuo tilanne! Toivottavasti lähtis synnytys pian kunnolla käyntiin!
Tsemppiä ja jaksamista Supi!

Plankton: Mulla on kanssa vähän ihmeellistä liikehdintää/supistelua täällä. En oikein ota selvää kumpaa se on tai siis varmaan kumpaakin. Mahassa on semmonen meno aina iltapväisin ja iltaisin ja siihen vielä hikat päälle niin...

Supi: Mullakin oli pari vkoa sitten isoja kipuja ja sitten tehtiin sisätutkimus ja oli lyhentynyt + pehmentynyt mutta täällä vielä kotona ollaan mahan kanssa :(. Juuri tuo "kohta synnyttämään" -tilanne saa itselle odottavan aika on pitkä -fiiliksen :). Sitä kerkee ajattelemaan ja odottamaan että kohta mennään ja pyh. Ehkä mä kohta yritän unohtaa että oon raskaana ja laitan itelleni päivyrin täyteen menoja ja sitten alkaa tapahtua :D. Noista pehmentymisistä ja lyhentymisistä kun joillakin ne merkkaa "kohta lähtöä" ja toiset odottavat vko tolkulla vielä.... sama pätee lapsiveden menoon :) - toisilla on sen jälkeen synnytys heti ja toiset avautuvat vielä tuskaisen kauan :).

Vanilla: hyvä että sulla on tekemistä vielä mutta sulla onkin EHKÄ vielä monta vkoa edessä :). nyt kun viikot vähenee niin odotus kasvaa :/. oonko mä liian malttamaton :D? tulee varmaan eteen niitäkin ajatuksia että toivoisi että vauva olisi vielä mahassa kasvamassa kun se on jo syntynyt ;-).

Mermaid: mä en kanssa oikeen osaa "pelätä" sitä synnytystä! Enemmän tosiaan jännittää seuraavat 20v sen lapsen kanssa :). Jotenkin sitä vaan ajattelee että kun "kaikki maailman naiset" synnyttää ja on sen kestäny niin miksen sitten minäkin. Toki sitä pikkuruisesti tulee miettineeksi että jos siinä sitten tapahtuu jotain ikävää ja sen seurauksena lapsi ei ookaan terve. Mutta mä oon sillä mielin että se on tervetullut sellaisena kuin tulee :).

Onko teillä usein hikkaa :)? Se on kyllä aika hauska!

Vkoja 38+5

p.s Meillä on yhdet häät lauantaina ja ilmeisesti minäkin pääsen sinne lähtemään ;-). Se vaan kun vaatekaapissa ei ole kauheasti mitä panna päälle :D.

Juu, kyllä mulla vielä ehtii varmasti aika tulla pitkäksi ja odotus muuttua kärsimättömäksi. Vauvastahan saattaa ihan hyvin tulla huhtivauva! Kuitenkin yritän pitää jonkinlaista touhuamista päällä koko ajan, jos se vaikka auttais synnytyksen käynnistymistä...? :)
En tiedä kuinka paljon toi siivoominen ja touhuaminen vaikuttaa synnytyksen käynnistymiseen, kait sekin on yksilöllistä?

Hikkaa meillä on miltei joka päivä kerran tai kaksi. Välillä se on ihan hassun tuntusta, välillä se ihan ärsyttää. Jos mulla on hikka menetän hermoni, mitenköhän vauvat masussa suhtautuu hikkaansa?

Hei,
alkaa muillakin olla malttamattomat fiilikset, joka kerta kun supistaa toivon että nyt lähtisi! Eli lisää kipua ja volyymia, kiitos. Vanillan touhut kuulostaa tutuilta, viimeksi pesin kaikki sohvatyynyjen päälliset ja nyt alkaa tekemiset loppua. Ei ikkunoitakaan näillä keleillä oikein voi pestä... (=

Vaippoja olen hommannut niitä kestomalleja ja synnäriltähän saa paketin mukaan. Muutenkin kaikki valmiina h-hetkeä varten ja jotenkin, vaikka tietää, että mitä vain voi sattua, on pakko toimia niin että vauvelin kanssa sitä kotiin tullaan.

Öps, nyt täytyy alkaa iltasatua lukemaan, öitä!

Nyt kyllä ärsyttää!
Viimeyönä en saanut unen päästä kiinni ennen kun klo 2:39. Valvoin siihen saakka vaikka väsytti. Aamulla heräsin kuitenkin suhteellisen aikasin, että saisin tänäiltana unta normaaliin aikaan. Iltapäivällä väsytti ihan mielettömästi, mutta pakotin itseni olemaan hereillä. Menin klo 22 nukkumaan ja kun mies tömisteli nukkumaan klo 23 heräsin ja pyörin tunnin sängyssä eikä uni tule enää millään. Täytyy taas näköjään valvoa väsymyksestä huolimatta sinne kolmeen saakka. Argh!!!!
ONko muilla univaikeuksia? Hassuinta tässä on se että nyt ei jalat särje tai selkä. Vauvakaan ei muksi mahassa vaan nukkuu. Mistä ihmeestä nyt kiikastaa?!!!

Huomenta!

Minulla Vanilla ihan samat ongelmat. alkaa tuntua siltä, että murehdin unen saamista jo etukäteen niin, että varmasti ei tule uni silmään jo senkään takia. En tiedä onko tämä hormonien syytä, että valmistavat kroppaa jo etukäteen yövalvomisiin vai johtuuko itselläni vain kylkiasentoon kypsymisestä ja tukkoisesta olosta. Aamupäivisin onkin olo sitten ihan kuutamolla...Itsellänikin on vauva ollut viime öinä rauhallinen, joten siitä ei voi olla kiinni unen saanti.

Ei kai auta kun koittaa jaksaa ja nukkua päivisin. Tosin itselläni parhaita öitä ovat ne, joita edeltävänä päivänä en ole nukkunut päikkäreitä. eli pitäisi kai kitkutella hereillä väsymyksestä huolimatta -huoh...

Päivän piristävä asia: työkaverin luokse kyläilemään. Eilen olin toisen kaverin kanssa ulkona syömässä oikein pitkän kaavan mukaan. teki hyvää, suosittelen kaikille, kun vielä voi hemmotella itseään rauhassa :D

-Mermaid-

Hei!
Yöt menee täälläkin niin ja näin. Toissayönä kukuin hereillä yli tunnin ajan siin kolmelta. Eilen illalla olikin sitten pää kipeä ja sänkyyn menin jo yhdeksältä. Toivottavasti pääkipu oli vain väsymyksestä ettei mitään raskausmyrkytystä ole kehitteillä (sormet ainakin on ihan hirveät nakit), kun äidilläni on sellainen ollut ja eikös se jokseenkin ole perinnöllistä. Mitään kutinaa onneksi ei ole vaikka on taas tämmöset pakkasetkin. Mutta yöt on tosiaankin aika katkonaisia. Parina viime yönä on tullut suppareita jotka ovat tuntuneet jo joltakin muulta kuin kovettumiselta. Tänä aamunakin sitten heräsin semmoseen. Sitten pitää aina mennä vessaan kun pissittää mutta eipä mitään oikein tule vasta kun suppari on ohi. Onko muillakin tämmöstä?

Mulla menee vatsa ihan kulmikkaaksi kun supistaa. Ihan hassua että vatsa pystyy menemään sellaiseen muotoon. Aika alhaallakin tuo masu alkaa olla. Synnytys sinänsä ei pelota, mutta kyllä pari kertaa on käynyt mielessä, että jos kaikki ei meekään niin kuin pitäis. Mutta nuo ajatukset yleensä työnnän heti taka-alalle.

Eilen sain päivän kulumaan mukavasti kun kävin ostelemassa kaikenlaista tarpeellista kotiin. Ikeasta tarttui matkaan mm. sellainen hoitopöytään/pinnasänkyyn kiinnittettävä häkkyrä jossa on kannellinen ämpäri mukana. Meillä ei ole varsinaista hoitopöytää ja laitankin sen pinnikseen kiinni. Aattelin säilyttää siinä semmosii tarvikkeita, mitä ehkä yöllä sitten tarvitsee, ettei välttämättä vessaan tarvitse mennä. Ajattelinkin juuri yökäyttöä varten hankkia sellasia puhdistuspyyhkeitä, mutta niitäkin on niin miljoona merkkiä, että mistä sitä tietää mikä on hyvä ja hellävarainen.

Jeps, täälläkin hikkaillaan varmaan joka päivä. Minusta se on ihan hauskan tuntuista. Oletteko kuulleet sen, että aikuisella hikka olis juuri jäänne sikiöajalta? Hikka puolestaan auttaa sikiötä harjotuttamaan hengittämistä (sikiö on aika ruma sana, mutta jotenkin se sopii tämmöiseen "tieteelliseen" juttuun) ja on siksi tarpeellinen.

Hyvää pakkaspäivää kaikille!

Nillenalle 37+4

Huomenta!

Tänään heräsin väkisin klo 8. Nyt koko päivä menee siinä, että yrittää pitää itsensä hereillä koko päivän. Hankalaksi tämän tekee kauhea flunssa. Eilen oli aika lailla kuumetta ja niin kai tänäaamunakin. Vauva on masussa kuitenkin jo pirteämpi.
Päikkärit tosiaan kannattaa jättää välistä, että saa EHKÄ yöllä nukuttua.
Tänään en kyllä jaksa tehdä mitään. Taidan yrittää vaan valvoa, katsotaan miten äijän käy...
Ulos en viitti mennä kun siellä on pitkälle yli 20 astetta pakkasta.

Univaikeuksia täälläkin... Ensin nukun noin tunnin, sitten herään ja valvon. Usein menee muutama tuntikin pyöriessä. Aamupäivisin onkin sitten mukavan reipas olo.
Mä en ole aloittanut mitään suuren suurta siivousurakkaa, ihan perussiivoilustakin tuleee jo niin kipeäksi, että se riittää. Kaapit on kyllä kun pommi olis räjähtänyt, mut olkoon.
Nillenalle pohti niitä puhdistuspyyhkeitä, niitä todella on miljoona erimerkkiä, itse ostin apteekista sebamed baby sarjan (olivat tarjouksessa) pyyhkeitä. Kyseisen sarjan muut tuotteet ainakin ihoystävällisiä.
Hikkaa täälläkin kerran-pari päivässä, neuvolan täti sanoi, että usein hikka jatkuupi sitten mahan ulkopuolella. Aika hauskaa hytkymistähän tuo on, mutta varmaan vauvaa saattaa hieman ketuttaa... Tai itseäni ainakin jos NIIN kova hikka olisi.
Eilen illalla oli aikamoinen riehunta mahassa ja sen jälkeen aika kivuliaita supistuksia. Mutta, ei niitä muutamaa enempää tule kerrallaan. Eikä tässä periaatteessa ole kiire, kunhan ei huhtikuuhun mennä =)
Kovasti tsemppiä vaan kaikille joilla alkaa H-hetki lähenemään! Ja toki muillekkin meille joilla ei vielä pahemmin oireita ole.

Iines 37+

Nillenallella on ilmeisesti samanoloisia supistuksia kuin minulla joissa mahaan siis muodostuu "patteja" ja "kuoppia" tai Nillenallen sanoin mahasta tulee kulmikas, niin minullakin välillä, hyvä ettei aivan kuution muotoiseksi mene!

Nukun yöllä aina klo 23-05, mitä nyt joskus herään muutaman kerran siinä klo 2 tai 3, mutta en jää valvomaan. Klo 5 menen vessaan ja sen jälkeen valvon yleensä aina noin seitsemään tai kahdeksaan, välillä nukunkin, mutta todella huonosti. Sitten taas nukun hyvin ja nousen klo 9 tai 10. Saan kuitenkin yön aikana riittävästi unta, mutta pyrin silti ottamaan pienet päivätorkut jokainen päivä, makoilen sängyllä parisen tuntia josta nukun ehkä tunnin, puolitoista. Mies sanoi vinkiksi, että voisin aina käydä silittämässä hänelle paidan kun valvon aamuyöstä ja nyt olen sitten silittänytkin mutta vasta siinä seitsemän kahdeksan maissa kun hän lähtee töihin (ja minä menen takaisin nukkumaan ja lorvin koko päivän).

En ole siivoillut enkä tehnyt oikein muutakaan viimeaikoina, ollut vain... Siivottavaa kyllä olisi hirveesti, mutta ei mitään ihan pakollista. Työhuone on kuin hävityksen kauhistus ja samoin vaatehuone ja kaikki kaapit, muuten noin päällisin puolin näyttää edes siistiltä (kun ei kovin tarkasti tuijottele nurkkia), riittää meille. Eilen tein vähän ruokaa pakkaseen ja ajattelin nyt tehdä joka kerta ruokaa sillain reilusti, että osan voi aina pakastaa. Osalla tässä porukassa näyttäisi tuota tarmoa olevan, meillekin saa tulla siivoamaan ;)

Joku kyseli vauvan vaatteista. En tiedä paljonko niitä pitäisi olla valmiina, kertokaahan viisaammat. Meillä on äitiyspakkauksen lisäksi ostettu/saatu ainakin (en ehkä muista kaikkia, en jaksa nyt penkoa)
kokoa 50 potkupuku
kokoa 56 on paita ja housut + potkupuku
kokoa 60 kaksi bodya, kietaisupaita, housut
kokoa 62 toppahaalari
ja paljon pieniä sukkia, tossuja, tumppuja, ...
loput sitten kokoa 70... joita siis voinee pitää kesällä??

Viikot 39+0 (hurjaa)

Täällä taisi käydä sitten niin kuin Susannaaaa arvelikin. Tänään ei taas mitään tuntemuksia vaikka illalla kokeiltiin taas sitä sauna/seksi linjaa :). Eli taisi se lähestyvä synnytys olla toiveajattelua :( :( :( :(

No tää päivä on mennyt löhöillessä, ulkonakin on niin kylmä ettei koirakaan suostu sinne mennä :)

Onko teillä nuo jokapäiväiset supparit ihan kivuttomia? Sellaisia et huomaa vaan masun kovuudesta. Itse kun en sillai tunne kun maha kovettuu muutakuin kädellä kokeilemalla. Mulla on tuo masu aina aika kova.

Meillä on vähän liikaakin vaatteita. Olen niin pöljä noihin pieniin vaatteisiin. Ovat söpöjä. Olenkin kaikille sanonut et ostavat vähän suurempia. Ainakin koosta 70 ylöspäin. Pitää vain heti käyttää noita kaikkia 50-56 kokoja eikä säästellä yhtään.

Joo Supi älä toivo liikaa ;-). Mulla on taas tänään ollu NIIN rauhallista että. Toisaalta voihan se niinkin enteillä jotain :D.

Mä oon leiponu tänään paljolti kaikkea pakastimeen ja pullataikinakin nousee :). Vitsi mikä tuleva äiti :). Tuli muuten yksi tuntuva supistus samaan aikaan kun väänsin tuota pullataikinaa käsin - olo oli kyllä todella naisellinen siinä vaiheessa :).

On mulla ainakin noita kivuttomia suppareitakin tai siis niitä pääasiassa. Mut ne on just niitä kun mä en oikeen laske supistuksiksi :D. Siks onkin välillä niin tyhmä olo neuvolassa kun kuunnellaan/mittaillaan ja täti toteaa että sulla taitaa supistaa ja mä en oo ajatellu ees asiaa :D. Mullakin on aina ollu vähän "omituinen" ja omaa elämää elävä maha niin ei sitä jaksa kaikkiin pikku supistuksiin kiinnittää huomiota.

Mulla on kanssa varmaan ihan liikaa vaatteita mutta antaa olla. On ainakin mistä valita :).

Vkoja 38+6 ja leipomiset tuoksuu rapussa asti :)!

Ilmottaudun univaikeuksista kärsivien joukkoon... Heräsin tänään ennen NELJÄÄ, eikä millään enää unta. No, hain lehden (ei paljon valoa näkynyt naapurustossa), laitoin tulet puuhellaan ja istua ihmettelin hiljaisuudessa. Nyt on mahdollista päivällä huilata, sillä äitini tuli ja on meillä niin kauan kuin tarve vaatii (asuu eri puolella Suomea), ihanaa kun touhuaa tuon neiti 3-veen kanssa!

Meillä on aika paljon vaatetta kokoa 50-56 cm, saatu suurin osa ja jotain olen pientä itse laittanut. On kiva olla muutamat sopivat jutut fiinimpiä hetkiä varten, muuten kyllä isotkin menee kun rullailee lahkeita ja hihoja. Riippuu ihan vauvasta mitä kokoa kesällä menee, meillä oli pieni tyttö ja muistan, että n.9kk iässä oli 74 cm vaatteet sopivia.

Maha yleensä hyvin toispuoleinen, riippuen siitä miten sattuu vaavi olemaan ja kuopat ja montut hyvin tavallisia! Hassua kun vatsa elää ihan omaa elämäänsä, tai niinhän koko kroppa tällä hetkellä...

Jos jollakulla on hyviä ideoita, mitä yön pitkinä tunteina voisi puuhata, niin vinkkejä vastaanotetaan. Ja asiaahan ei yhtään auta se, että jo illalla nukkumaan mennessä stressaa... /=

Taitaa olla meillä kaikilla enemmän tai vähemmän noita univaikeuksia. Itse heräsin tänä aamuna ihmetyksekseni vasta 7, kun edellinen vessakäynti oli omien muistikuvien mukaan joskus kolmen maissa. siis neljä tuntia katkeamatonta unta -jeah...

Nyt taas siivousvaihde päällä, lakanat meni jo koneeseen ja kova tuuletus käynnissä, pitäisi pölypunkkien kuolla -25 asteessa ihan hyvin! Iltapäivällä on taas neuvola, pääsee ihanaan punnitukseen ja toteamaan, miten paljon taas on turvotus lisääntynyt :)

Nyt taidan alkaa katselemaan sivusilmällä noita Sapporon mm-kisoja. Ai niin, vaatteista piti kommentoida, että taitaa olla ihan riittävästi niitä kertynyt; olen mm. ostanut varmaan koko lindexin hello baby-malliston, kun ovat niin supersöpöjä!

Alla olevassa linkissä ylemmässä kuvassa vauvalla ko. malliston vaatteet:

http://www.lindex.fi/Article.jsp?article=94

Leppoisaa päivää!

-Mermaid 36+6-

Univaikeuksista kärsivä ilmoittautuu myös. Välillä nukkuu kuin tukki, välillä taas valvoo. Nyt flunssan kourissa, tai pikemminkin nuhan kourissa ja toivottavasti se menee tällä nuhalla ohi. Olo ei ole mikään paras mahdollinen. Neuvolassa kaikki ok. Vaavi laskeutunut hyvin eikä lääkärin mukaan mene välttämättä hirveesti yli.

Terveisiä pitkästä aikaa neuvolasta :). Oli yli kuukauden tauko. Kaikki edelleen hyvin :).

Hmmm. Hassua. Mä saan nukuttua ihan hyvin! Toki joskus herään jos supistaa ja yleensä kerran yössä vessaan. Ihanaa siis ainakin toistaiseksi - eiköhän sitä vauvan kanssa tule valvottua sitten.... tai sitten jos se olisi vanhempien toivomuksesta perinny molempien unenlahjat. Me ollaan aikamoisia nukkujia kumpikin - siksi oikeesti vähän pelottaa tuo tuleva valvominen. Mä oon tosi huonolla päällä jos nukun huonosti, saatikka sitten jos sitä kestää pidempään.... no onneksi se heräily vähenee lapsen kasvaessa.

Heh. Tein eilen mm. mokkapaloja. Ei ihan onnistunu. Osaisiko joku sanoa syytä nimittäin pohjasta tuli kova? Unohdinko siis jonkun aineen? Kyllähän niitä noinkin syö - tosin taidetaan syödä miehen kanssa koko pellillinen :). Ei oo ennen tuollaista tullut vaan ihan normaalia. Pullista ja sitruunakakusta tuli hyvää :). Vielä vois leipoa pari suolaista piirakkaa. Ehkä viikonloppuna.

Kattoko joku eilen maikkarilta 45min? Nimittäin yhtenä aiheena oli äidit ja nämä keskustelupalstat.

Vkoja 39+0 (ups!)

Yötä! Viimeyön nukuin kivasti jopa klo 23-4 sitten aamuyöllä heräilinkin kaiken aikaa, mutta kivointa oli nukkua noin pitkään sikeästi. SAa nähdä miten tää yö menee, flunssa on pakottanu päikkäreille kahdesti, joten saattaa olla että en kovin hyvin saa unta. Jalkojakin särkee...

Flunssan takia -ainakin olettaisin niin- on tullut noita supistuksiakin vähän enemmän ja ne on ihan tuntunutkin jossain. Siis ei vielä mitään tosi kipeitä, mutta kuitenkin. Ens torstaina on lääkäri, siellä kuulee onko supistelut saanut mitään aikaan. Yskiminen ja aivastelu on saanut välillä pissat housuun - se on ehkä inhottavin oire flunssan aikana. Vauva kuitenkin elelee suht normaalisti, ellei viime aikoina vilkkaamminkin, joten tuskin hänellä mitään hätää on..

Nyt takasin kattomaan C.S.I Miamia..
Jakselkaa!
Vanilla 34+5

Nyt on ollu ihan outo aamu. Nimittäin virtsarakko ei toimi niin kuin pitäisi (pitääköhän hankkia tenat alle ;-)...) - piti oikein varmistaa peilillä että onko tää nyt virtsaa vai jotain lapsivettä... lisäksi on supistanu ehkä normi aamua enemmän. Osaisiko joku sanoa voiko tämmönen virtsarakon outo toimivuus olla merkkinä että kohta mennään? Lisäksi valkovuotoa on tullu tosi runsaasti tänä aamuna. Kyllä se vaan niin on että kun toivoo että pääsis huomenna lähtee sinne häihin niin katotaan vaan niin lähtö tästä vielä tulee...

Vkoja 39+1

En osaa Susannaaaan kysymyksiin vastata, mutta itselläni viime yönä vessassa pissaamisen jälkeen sattui jotenkin tonne alapäähän ihan kunnolla ehkä 5s, mutta en tiedä mikä se sitten olikaan... Ei kai supistus, jos niiden pitäisi tuntua alavatsalla tai alaselässä tai olla menkkakipumaista ... ja siis sen jälkeen ei mitään, että en tiedä kävikö vaavi sitten ihan alhaalla ja nousi takaisin??

Olin tänään sairaalassa synnytystapa-arviossa ja normaali (hope so) alatiesynnytys on tulossa. Vauvan painoarvio oli nyt 3,3kg eli ei mikään jätti jos pian syntyy ... mutta kohdunkaula oli pitkä ja kiinni, hiukan pehmennyt ... Lääkäri sanoi, että voi syntyä vaikka huomenna kun sitä on nyt opiskelija ja lääkäri ärsyttänyt, mutta että voi mennä vielä parikin viikkkoa ... En tiedä paljonko ehtis kasvaa siinä ajassa?? Saisi syntyä ensi viikolla ... tämän viikonlopun voisin vielä ottaa lungisti ;) Sairaalassa oli ihan mukavaa, ensin mitattiin vauvan sydänkäyrää ym. ja sitten lääkäriin utrattavaksi jne. ... sisätutkimus meinasi ensin vähän sattua, mutta kun vaihtoivat kapeamman instrumentin, niin sitten ei tuntunut ja hellävarainen lääkäri ja opiskelija sen suorittivat, varmaan oli iisimpää kuin olis ollut ei-opetuspuolella ja kenelläkään ei ollut kiire että kaikista asioista ehti hyvin kysellä.

Pian haen kaupasta vaunut kotiin ja sitten meillä on kaikki valmista tai niin valmista kun ollaan etukäteen ajateltu että pitäis olla ... Sittenhän sen näkee että mitä kaikkea vielä uupuu ...

Viikot 39+2

En kanssa osaa sanoa Susannaaan vaivaan mitään, mutta Planktonin vessareissun jälkeinen kipu kuulosti tutummalta. Mutta mua sattuu just alavatsaan, kai se on jonkinlainen supistus tai sit kun rakko tyhjenee, tulee tilaa tms.
Mutta voi olla etten nyt ehdi kirjoitella, mies jäi lomalle ja olisi tarkoitus viettää vähän "laatuaikaa" kahdestaan, nytkin ollaan ulkoiltu koko aamupäivä.
Kaikille kovasti tsemppiä ja supistuksia niille jotka niitä "kaipaavat"!

Iines 37+4

Yhteistyössä