ekaks neuvolakuulumisia eiliseltä vähän kopsattuna tuolta toiselta sivulta kun en jaksa sataan kertaan kirjoittaa:
Täti kirjoitti korttiin: "Jäntevä vauva, kasvaa hienosti rintamaidolla. D-vit käytössä, ulkoilut aloitettu." Ihoa kehu myös kovasti, ollaankin rasvailtu ja öljytty ahkerasti joka vaipanvaihdon yhteydessä kun mä kammoan vaippaihottumaa, on meinaan varmaan tosi inhan tuntuista...
Neitokaisen strategiset mitat ja suluissa syntymämitat: 4070g (3440g), 52,4cm (49cm), 37,1cm (34cm).
Saatiin onneks oikein kiva neuvolatäti tytölle, ku se mun odotusaikainen nyt oli mitä oli... Aika kaamee harakka oikeestaan, sorry about that. Mut se ei kyl tajunnu mistään mitään. Oli heti aivan varma et mul on kohtutulehdus ja tytöllä infektio-iho ku käytiin siellä sillonku vauva oli 1vk. Aajuu ja rintakumin käyttö on äärimmäisen rangaistavaa sillä maitohan loppuu heti ja justiinsa niinku ihan tyystin!!! Ettäs tiedätte.

Verta valuvat ja haavottuneet tissit vaan vauvan suuhun ja menoks.
Noniin asiasta kukkaruukkuun. Rotavirusrokotteen ottoa pohdittiin ja eiköhän me se nyt sit oteta... Hippasen suolanen hinta vaan ku 54? kertatöräys ja 3 annosta pitää ostaa eli pauttiarallaa 160? menee sit niikö sinne. Mut niin kamala tauti että en missään nimessä halua et tipu joutuu sen kärsimään, meillä ku noi 2 päiväkoti-ikäistä tääl pyörii nii on ihan tarpeeks suuret riskit et se pöpö meille eksyy. Sitäpaitsi sen rotaviruksen lisäksi se ehkäsee 70% muistakin ripuli- ja vatsataudeista aika varmasti JA on tulossa kohta siihen yleiseen ja ilmaiseen rokotusohjelmaan kaikille suomalaisille lapsille eli ilmeisen tärkeäksi tuo rokote nähdään noin yleisestikin. Ajattelin vinkata vähän isomummille ja -papalle et ostakaa lapselle ristiäislahjaks rotavirusrokote! Kuinka hempeää

...mutta sitäkin hyödyllisempää. <3
Joopa, mut seuraavaks sit mun lopputarkastukset 6.5 ja tipun lääkärineuvola 13.5.
Olikse muuten
Ippu joka piti blogia jossain? Mä oon ite pitäny aikasemmin Livejournalissa mut nyt vois perustaa jonku ihan uuden missä tosta vauva-arjesta vois höpötellä. Ja ois kiva lukea muidenkin blogeja, niin sillä vois pykätä sen samaan paikkaan ku esim. Ipun. Tuol Livejournalissa en viiti näit vauvatouhuja kirjotella kun sitä lukee mun kaverit ja must tuntuu et niillä tulee välillä jo ihan korvista ulos nää mun kakkapyykki ja d-vitamiinimasuvaiva-asiat.
Vaipoista, meil on nyt käytössä Liberon mini 2. Noista Liberoista oon kyllä tykänny tosi paljon, älyttömän kalliita vaan ovat... Ne Dailyn 3-6kg sopi meille myös oikeesti hyvin, mut niitä oon löytänyt täältä vaan Prismasta tuolta kaukaa ja sinne ei päästä ku harvoin. Mut siis Liberot 28kpl paketti ~10?, Dailys 28kpl paketti 3,90?. Lidlin vaippoja taidan kokeilla ainakin minäkin kunhan neiti tosta vähän kasvaa... Tosin jos niissä on se tarroitus huono niin ei kyllä oo hyvä juttu minustakaan.
Pari kysymystä ehkäisystä, meil on hirveä ongelma nyt kun noi kumit ei sovi ollenkaan ja mies rupee jo hermostumaan

Mulla on jälkitarkastus 6.5 ja aionkin pyytää minipillerireseptiä, mutta voiko niitä aloittaa ennenkun kuukautiset alkaa? Mulla ei oo kuukautisia vielä kyllä kuulunu ja kohta 5vk synnytyksestä... Luin netistä (tohtori.fi & imetystukilista.net) että imettäminen toimii ehkäisynä 98-prosenttisesti tietyin ehdoin jotka ovat että lapsi on alle 6kk, täysimetyksellä eli ei mitään lisäravintoa ja äidillä ei ole vielä kuukautisia. Uskallanko luottaa tuohon? Nuo sivut on kuitenkin täyttä asiaa eikä mitään huuhaata... Ja kondominkin ehkäisytehohan on se 88-97% eli siihen voi verrata.
Lapsilisä haettiin meilläkin silloin heti alussa ja se maksetaan lapsen syntymäkuukaudesta seuraavana kuuna eli mulla se esimerkiks kolahtaa tilille 25.4 kun vauva on syntynyt 20.3.
Juu ja
isovanhemmat on meillä miehen puolelta mummi ja pappa, ja mun äiti halus olla nonna (mummi italiaksi) kun se nuorekkaana sinkkumimminä kammoaa tota mummo-nimitystä, lapsella on kuulemma tarpeeks mummoja kun on kaikki isoisomummotkin elossa.

Mun isään ei oo sillai yhteyksiä että enpä tiiä mikä se sit ois. Puhun siitä varmaan ukkina sit joskus lapselle...
Nyt lounaaks eilistä pizzaa kun kamala nälkä, tipu nukkuukin jo kolmansia päikkäreitä tänään kun aamuyö meni vähän plörinäks, niin väsy on parka.
t. mama-L & Tipunen 1kk 2pv.