MAALISVAUVAT 2008 *loppuvuosi -08*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pimmi84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pimmi84

Jäsen
03.05.2006
371
0
16
stork2.gif

Ketju meille, jotka jaoimme raskausfiiliksiämme Maalismasut 2008 -ketjuissa, sekä muille maalisvauvojen 2008 äideille!

Kultahippuja hiuksiisi heitän,
suukoilla pienet kasvosi peitän.
Onnea sulle tahdon vaan,
enkelin vierelles kulkemaan.

baby-girl-baby-boy.gif

24.1.2008
BiaBia ja poika / rv 34+1 / 2515g / 42,5cm / pipo 32,5cm

31.1.2008
Korven tyttö sekä Alma ja Bertta / rv 35+3 / 2345g 46,5 cm / 1760g 44,5cm

1.2.2008
Me6 ja Aada / rv 32+5 / 2250g / 46,5 cm

9.2.2008
riksu82 ja Amanda / rv 35+4 / 2260g / 45cm / pipo 33 cm

16.2.2008
härkäneito ja tyttö rv 37+0 / 2540g / 46,5cm / pipo 33,5cm

19.2.2008
Hexodus ja poika / rv 37+6 / 3600g / 50cm / pipo 37cm

23.2.2008
Misupai ja Siiri / rv 39+0 / 3084g / 51cm

27.2.2008
oonaliina ja poika / rv 37+0 / 3850g / 52cm / pipo 35cm
Ninnukka02 ja poika / rv 39+4 / 3550g / 50 cm / pipo 34cm

1.3.2008
leenuski ja poika / 38+6 / 3060g / 48cm / pipo 34,5cm

4.3.2008
Tansuli ja Joona / rv 40+1 / 4400g / 56cm / pipo 36,5cm

5.3.2008
zuku ja tyttö / rv 40+6 / 3490g / 49cm / pipo 35cm
hope08 ja poika / rv 38+5 / 4080g / 52cm / pipo 35cm
Valvatti sekä poika ja tyttö / rv 38+1 / 2800g / 2600g / 49 cm

6.3.2008
muumi82 ja Topi / rv 41+2 / 4170g / 52 cm / pipo 35cm

7.3.2008
Jennah ja tyttö / rv 40+1 / 2950g / 48 cm / pipo 36cm
maria-86 ja tyttö / rv 41+0 / 3780g / 51cm / pipo 37cm
Mamma Muu ja tyttö / rv 38+2 / 4000g / 51cm / pipo 35cm

8.3.2008
Rhea ja Nooa / rv 39+4 / 3190g / 48,5cm / pipo 34cm
Katjuska73 ja Eliel / rv 39 + 4 / 2970g / 49 cm / 33 cm

9.3.2008
äityliini83 ja poika / rv 39+5 / 3960g / 53cm / pipo ??cm

10.3.2008
mrs fox ja Nuppelo / rv 38+6 / 3100g / 49cm / pipo 34,5cm
KettuRepussa ja Lilja / rv 39+0 / 3495g / 49cm / pipo 37cm

11.3.2008
äiti lokakuu ja poika rv 37+5 / 3910g / 51cm / pipo 36cm

12.3.2008
enne ja Leo / rv 40+6 / 3540g / 50cm / pipo 37,5cm
LapsetOvatElämäni ja poika / rv 41+6 / 4010g / 51cm / pipo 37cm

14.3.2008
Heidi1985 ja Mikael / rv 41+0 /4175g / 52cm / pipo 38cm

15.3.2008
tutteli78 ja poika / rv ?? / 3685g / 51cm / pipo 36cm
Kellukka ja Matti / rv 38+2 / 3470g / 51cm / 35cm
Marmeladi ja Matias / rv 41+4 / 4140g / 53cm / pipo 35,5cm

16.3.2008
Kirppu73 ja Veeti / rv 37+5 / 2590g / 48cm / 31,5cm

17.3.2008
LauraN ja tyttö / rv 41+0 / 3432g / 52cm / pipo 35cm
mamma-miia ja tyttö / rv 38+2 / 3465g / 50cm / pipo 35,5cm

18.3.2008
Kinsella ja Siiri / rv?? / 3410g / 49cm / 36cm

20.3.2008
kleopatra ja poika / rv 38+3 / 2920g / 49cm / pipo 33,5cm
Helmi35 ja tyttö / rv 39+0 / 2850g / 48cm / pipo 34cm
Leijonanmorsian ja Onni / rv 41+3 / 3070g / 50cm / pipo 33cm
viivi ja vagner ja tyttö / rv ?? / 3615g / 48cm / pipo ??cm
taimi ja Loviisa / rv 38+5 / 4130g / 53cm / pipo 37cm

21.3.2008
saini81 ja Elias / rv 40+0 / 3210g / 48cm / pipo 34cm

22.3.2008
suvitus ja Veeti / rv 41+0 / 3760g / 51cm / 36cm
PJM ja tyttö / rv39+6 / 3300g / 50cm / pipo 36cm

23.3.2008
Amalia- ja tyttö / rv 39+6 / 3650g / 51 cm / pipo 35cm

25.3.2008
taaperotx3 ja poika / rv 42+1 / 4800g / 52cm / pipo 36cm
Tyrannosaurus ja poika / rv 40+5 / 3825g / 50cm / pipo 36cm
mantsukka ja tyttö / rv 40+1 / 4840g / 53cm / 37cm

26.3.2008
bellona ja Aava / rv 39+6 / 2864g / 48cm / pipo 32cm
salmo ja poika / rv 38+4 / 3320g / 50cm / pipo 32cm

27.3.2008
Ninni78 ja Lina / rv 41+4 / 4800g / 53cm / pipo 37cm
margit ja tyttö / rv 40+1 / 3830g / 52cm / pipo 36,5cm

30.3.2008
pimmi84 ja Minttu / rv 40+4 / 3780g / 51cm / pipo 34cm
Sienna ja poika / rv 42+0 / 3465g / 47cm / pipo 33,5 cm
piutsuli ja tyttö / rv ?? / 4560g / 54cm / pipo 36cm
tyynex ja poika / rv 41+1 / 4515g / 53cm / pipo 37,5cm

4.4.2008
pitkäkoipi ja tyttö / rv 40+5 / 4310g / 52cm / pipo 34,5cm

6.4.2008
Riinu ja tyttö / rv 42+0 / 3740g / 53cm / pipo ??cm

9.4.2008
ootus82 ja poika / rv 42+2 / 3040g / 50cm / pipo 34,5cm

11.4.2008
Piitsi82 ja tyttö / rv 41+6 / 4488g / 53cm / pipo 38,5cm
ootus82 ja poika / rv 42+2 / 3040g / 50cm / pipo 34,5cm

12.4.2008
angel08 ja Nella / rv 41+6 / 4010g / 54cm / pipo 38,5cm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

babies.gif
AIEMMAT KESKUSTELUMME

Helmi- ja maaliskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t977759

Huhtikuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1011010

Toukokuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1035495

Kesä- ja heinäkuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064648

Elo-, syys- ja lokakuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1122192

Mä nyt otin oikeuden omiin käsiini ja päätin laittaa meille loppuvuodeksi uuden pinon :whistle:
Toivottavasti kukaan ei nyt vedä hernettä nokkaan mutta tuntu vähän pöhköltä kirjotella elo-syyskuun pinoon ku kohta mennään jo marraskuuta...

Kattelin muuten tuossa että uusien tulokkaiden tietoja ei tainnu olla listassa ollenkaan että haluaako joku että mä laitan tuonne listaan?

Vautsi vau!!! Kiitos pimmi päivityksestä!!!
En edes huomannut, että eletään mennyttä aikaa... noo, ajantaju on muutenkin ihan hukkateillä.

Ja vielä kiitos, jos viitsit laittaa minunkin tietoni listaan.
16.3 Kirppu73 ja Veeti / rv 37+5 / 2590g / 48cm / 31,5cm

kiitollinen kirppu

Onpas täällä hiljaista :whistle:

Salmolle jatkan tähän pinoon että hyvä jos siitä kuumeesta ei seurannu mitään kummempia. Meillä Minttu on ainaki vielä ihan normaalina, mutta tuolla vauvarokolla voi vissiin olla jopa viikon itämisaika :/
Teillä tämä poju tais olla ensimmäinen? On niin huvittavaa ku mäki mietin esikoisen ollessa reilun puolen vuoden ikäinen että onpa tämäki muka "lomaa" mutta nyt kun näitä pirpanoita on jo kaksi ja toinen kiukkuaa ja juoksee ympäri kämppää toisen riehuessa ku ei pääse perään niin kaipaa niitä ihania aikoja jolloin oli vain yksi pieni "möllöttäjä" :D Pitäis vissiin tehdä vielä kolmaski niin osaisin joskus arvostaa tätäkin aikaa :D

Mintun ikenet näyttää siltä niin ku sillä ois tulossa poskihampaat ja kulmahampaat yhtäaikaa... Pitäis nyt edes hetken paussia ku veljellään tuli tässä iässä vasta ne ensimmäiset hampaat :o

Mä harrastan tällä puolella ihan yksinpuhelua :whistle:

Moi!

Ajattelin tulla kanssa kurkkaan tänne ettei Pimmin tarvii harrastaa yksinpuhelua :) Meillä on kaks hampaan alkua alhaalla tulossa, mutta edelleen silti kiukuttaa, joka toinen päivä ainakin ja lusikasta lähtee kohta pää irti kun sitä niin kovasti kalutaan. Ruokakaan ei ole oikein maistunut ja kai ne hampaat sit on siihen syynä. Onko Mintulla jo monta hammasta?

Ja ihan totta että ei pitäis valittaa vielä mitään yhden pikkusen kanssa, joka tosin kiukkuaa koko ajan joko hampaita tai sitä ettei pääse eteenpäin ;) Uskon kyllä että kahden kanssa pystyy tekemään vielä vähemmän mitään. Tosin ei mun opiskelut meinaa nytkään onnistua, kun oon kahestaan Eliaksen kanssa 11h päivässä ja sit se melkein meneekin nukkumaan kun isi tulee. Tosin meillä kiukutellaan päivällä kaikki mahdollinen hampaista alkaen. Yöt on ainakin toistaiseksi nukuttu 20/21 - 7/8. Ja päivällä parit 1-2h päikkärit. Mutta tosiaan kun eteenpäin ei pääse itse niin äitin tai isin pitäis olla auttamassa koko ajan eli kävelyttämässä ympäriinsä. Eilen ratkasin asian laittamalla kiukkupussin kantoliinaan ja selkään, otti sitten siellä vielä pienet torkut ja heräs kun isi tuli kotiin.

Mutta nyt kun Elias tosiaan nukkuu niin ehkä mun pitää yrittää tehdä noita omia hommiani. Kuulumisiin...

Saini ja Elias

Mintulla on vissiin nyt 8 hammasta, 4 alhaalla ja ylhäällä. Tuo vissiin sen takia ku ei anna millään kokeilla ja haukkaa aika kipeästi kiinni jos menee pistämään sormen suuhun :whistle: Ikenet tuntu viimeksi tosi turvonneilta ja pehmeiltä myös takaa ja hinkkaa koko ajan jollaki tuolta kulmahampaiden kohdalta että lisää pukkaa kohta taas...

Kyllä mäki valitin koko ajan esikoisen ollessa vauva ku sitä ennenhän oli tottunu siihen että pysty tekemään ihan mitä vaan ja kulkemaan just niin ku itteä huvitti - kyllä se yksikin vauva tai lapsi rajottaa jo aika paljon :) varsinki nyt ku hampaita pukkaa ja pitää olla jo kehittämässä ties mitä viihdykettä että viihtyy :/
Mäki niin tomerana suunnittelin että opiskelen vanhempainvapaalla ja hoitovapaalla mutta enhän mä saanu mitään aikaseksi :ashamed: Illalla kaatu vaan sohvalle vähäksi aikaa ja sitten siirtyki sänkyyn ja päikkäreiden aikaan koitti hoitaa kotihommia ja kirjotteli netissä :whistle:

Mä en varmaan jaksais enää pitää Minttua kantoliinassa ku tuo likka on jo sen verran painava ettei mun voimat riittäis :D On siinä kyllä sekin ongelma etten vois pitää etupuolella tuon haavan takia mutta tuskin jaksaisin muutenkaan...
Minttu on nyt keksiny että sitä pitäis hyppyyttää aina ku pääsee syliin ja alkaa olla käsivarret jo hieman hellänä :whistle:
Mä ootan koko ajan että tuo neiti oppis ryömimään mutta hoksasin että siitä taitaa kyllä tulla vaan lisää ongelmia ku tuo poju ei osaa pitää noita pikkuleluja turvassa ollenkaan :/ Pitäis käydä läpi tuo lelukasa ja pistää vähäksi aikaa takavarikkoon kaikki vaaralliset tavarat mutta siitähän se riemu repiää :whistle:

Pitäis taas soitella terveyskeskukseen että millon laitettais kierukka, mutta sitä aikaa on hieman vaikee varata ku kierto on ihan mitä sattuu... Pitää vissiin taas veikata ja kattoo osuisko oikeaan :whistle:

Nyt pitää mennä putsaamaan meidän uusia ruokapöydän tuoleja... Pöytää en voi vielä putsata ku enhän mä saa tuota yksin kasattua... enpä oo aikoihin oottanu näin innokkaasti että mies tulis töistä kotiin :D

Heh, mulla on taas joku puheripulitauti menossa :D

Pimmi taas

Harrastetaan nyt sitten kaksin puhelua. Meillä mies tuli eilen kotiin niin Elias lopetti heti kiukuttelun. Sillä ehdolla tosin että sai olla isin sylissä ja isi hypytti tai kävelytti. Huippukivaa oli se kun isi juoksutti ympäri asuntoa housuntaskuista roikottaen ja Elias potki palloa edellä :laugh: Voi sitä riemun määrää, mutta hyvä kun toisella oli hauskaa. Huomenna lennetään takasin Suomeen ja sitten onkin vaan äiti tylsimys seurana tonne joulukuun puoliväliin asti. Tai no onneks siinä lisänä mummo ja vaari, mutta kuitenkin.

Mitä Minttu painaa, noin suurinpiirtein? Meillä Elias oli viimeks 8kg ja kyllä mulla siinäkin on hartiat hellänä. Riippuu vähän miten ja mihin kohtaa sen sitoo siihen huiviin. Taakse on ihan ok, jos saa sidottua tarpeeks tiukkaan, mutta edessä tosiaan jos jalat heiluu kun on naama menosuuntaan niin se tuntuu aika hyvin hartioissa. Taakse sitominen taas on hieman hankalaa, kun ei vielä itse osaa tarttua kiinni.

Onnittelut muuten uudesta ruokapöydästä :D

- Toinen puheripulinen, joka "opiskelee"

Ne on nuo isit paljon mukavampia ku ne osaa leikkiä hauskemmin :D

Minttu oli 6 kk neuvolassa 8,5 kiloa että nyt taitaa mennä jo yli 9 kilon... Meidän pikkuneiti :whistle: Tosiaan, takana on varmaan paljon helpompi kantaa ku edessä. Mä en oo näistä kumpaakaan kantanu kantoliinassa enää yli ½-vuotiaana ku sitä tarvittiin enimmäkseen vaan sillon ku mahakivut oli pahimmillaan. Varsinki Lassi rauhottu tosi hyvin ku pääsi isänsä syliin sinne kantoliinan lämpöön :)
Kyllä tuo 8 kiloakin on muuten jo aika hyvä paino pitkin päivää kannettavaksi :whistle:

Tervetuloa vaan Suomeen :D Jospa te pääsisitte näkemään luntaki! Täällä oulussa ei oo vielä satanu mutta ennättäähän tuo vielä...

Saapa muuten nähdä millon me päästään sinne Ranskan suunnalle :whistle: Miehellä ois vissiin taas ens vuonna tulossa pystytyksiä sinne että jos saatais vähän säästettyä niin mäki voisin lähtä lasten kanssa pyörähtään.
Mä oon niin outo tapaus että mua ei kiinnosta matkailussa pätkääkään shoppailu vaan mä haluaisin vaan nähdä minkälaista muualla maailmassa on =) Jäämeri, pyramidit, edes yksi kunnon vesiputous tai vuoristo... Voih... Me kierretään miehen kanssa varmaan koko maapallo ympäri sitten eläkepäivillä :D

Hmm... Minttu simahti jo tunti sitten päikkäreille... Saiskohan tuon pojunki kohta unille ettei menis ihan ristiin :/

Mulla on kanssa matkailun suhteen sama juttu, että kiertelen mielummin kaikenlaisia paikkoja ja maisemia, kun shoppailen. Rantaloma kelpaa kyllä kanssa, mutta en mä jaksa sielläkään loikoilla vaan jotain aktiviteettia kun saa niin on paljon hauskempaa. Ja ruskettuukin tasasemmin, jos vaikka pelaa tai ui ;) Kun vaan pääsis johonkin lämpöseen. Pariisissa ainakin on kylmä ja kesät on viime aikoina ollu aika viileitä ja sateisia. Tosin sillon lokakuun alkupuolella kun tultiin tänne niin oli 24 astetta :p Mutta joo, siis matkakuume koko ajan päällä. Elias ja mies vähän hidastaa menoa, kun miehellä työt ja Eliaksen kanssa en kahdestaan voi mihinkään kauemmas lähteä. Haaveena päästä moikkaan meksikolaisystäviä, joista toinen tosin on nyt Kanadassa enkä olis yhtään Austraalian reissuakaan vastaan. Eräs rakas ystäväni on siellä nyt seuraavat 6kk. Ei kyllä ehkä nyt toistaiseksi ehditä mihinkään näiden Suomi-Ranska lentojen lisäksi paitsi toivottavasti keväällä Eliaksen Marokon mummolaan :D Muissa maissa tai kielissä ei kyllä taida olla käsitettä mummola...

Jospa mä tekisin jotain hyödyllistä vielä tänään kun pieni mies nukkuu. Käytiin isiä moikkaamassa taas lounasaikaan ja nyt oli tarpeeks hyvin sidottu huivi eikä tullu edes niskat kipeeks. Patongin murusia taas joka puolella siinä pöydässä missä oltiin...

MOI PITKÄÄÄSTÄ AIKAA! Mä kirjottelin viimeksi kun epäilin allergista reagtiota jonka aiheuttajana olis ollu mango tai kaura. Nyt olen kokeillut kauran uudelleen ja luojan kiitos, se se ei ainakaan ollut koska siitä ei oo nyt pariin viikkoon tullut mitään reagtioo. Jee. Poju sai myös toisen allergisen tai sellasen mikälie-ihottuman jonka syyksi epäilen viinirypälettä mitä oli lisätty nykyään ruusunmarja-nimiseen soseeseen. Pitääpä olla tarkka noissakin nykyään et lukee mitä siinä todella on. Lihoissa meillä on siis broileri ja naudanliha ja sit lisäks maissi, riisi ja muutamat marjat ja pari hedelmää.

Leo voi hyvin! Flunssassa on oltu mut siis ihan perus nuha-yskässä vaan eikä mitään vakavaa onneksi. Kovasti poika konttaa veljensä perään, eli liikkuminen on hyvällä mallilla. Istumaan ei itse vielä pääse. Sanoja on on alkanut tulla, mam-mam, pap-pap, pu-pu, brum-brum, amp-pu ja apua,. yms ..

Yöt on olleet vaihtelevia mut ehkä nyt rauhoittuneet kun hampaista 6 ekaa on puhjennut.

Palaan asiaan, enne ja Leo 7 ja puoli kk

Mukavaa maanantaita!

Täällä oli viime viikko jotenkin tikkunen eikä tullut edes täällä käytyä, mutta uusi viikko ja uudet kujeet.... toivottavasti mukavammat.

Päivät menee kauheaa vauhtia, ettei meinaa perässä pysyä. Siis miten noi tunnitkin menee ja tuntuu ettei mitään ole tehnyt?!?
Meillä elo sujuu varsin rauhalliseen tahtiin. Hampaat nousee pikku hiljaa enemmän esille ja oisko tänään taas vähän hankalampi päivä, ruoka ei maistu ja sormet on suussa ihan jatkuvasti. Onneksi ei kuitenkaan mitään kiukkuilua ilmassa, normaalia äidin komentamista vain.

Me käytiin eilen ekaa kertaa ulkoilemassa metsäpoluilla. On pitänyt mennä jo kauan aikaa sitten, mutta nyt vasta saatiin aikaiseksi. Heppuli kulki äidin mukana kantorepussa ja ihmetteli kovasti humisevaa metsää ja isoja puita. Kodassa sitten ihmeteltiin liekkejä... tuleen tuijottaminen alkaa jo varhaisessa vaiheessa. Paluumatkalla autolle iski uni, mutta mikäs siinä oli repussa nukkuessa eikä siirto autoon edes herättänyt. Kiva reissu ja kannustaa uudelleen metsään, tosin katsotaan tuleeko talvi ennen seuraavaa reissua.

Mutta nyt taitaa kamu herätä, joten se on moro!

Kirppu mä olen kanssa miettinyt, että olis kiva tehdä metsäretki pikkumiehen kanssa, mutta kun ei ole hyvää kantoreppua niin en oikein tiedä. Liinan kanssa voi olla vähän hankalaa metsäretkellä. Tai no nyt ehkä jo onnistuis kun ei taida olla enää hirvikärpäsiä, mutta on siinä aina vähän laittamista ja miettimistä vaatetuksessa, vaikka muuten tykkäänkin kantaa sillä :) Meillä kanssa tuli kiinnotaa. Mummolan takkaa tuijotellaan aina iltaisin antaumuksella.

Terveppä terve tällekkin puolen :wave:

Kovin on hiljentyny tämä puoli, missä kaikki muut on? :o Noo itelläki tulee vaan nykysten tuonne kerhon puolelle kirjoteltua, sikäli mikäli kerkee. Siis kun päiväthän on aika täynnä tän kolmikon kanssa, ei paljon kerkee hengähtää kun on aina joku joka on jotain vailla :) Perinteistä lapsiperheen arkea siis ;)

Matias kasvaa tohinalla. Viimeks ku neuvolassa käytiin poika painoi reilusti yli 9 kiloa ja pituuttaki on 73 centtiä. Tässä ollaanki jännäyksellä ootettu kuinka kauan tuo äippä paketin puku pojalle mahtuu? :D

Kengät on vissiin kohta hommattava, niin on kova meno tuolla pojulla että jo tukea vasten kävelee ja pieniä irti ottoja jo harjoittelee, seisoo siis ehkä noin nanosekunnin verran ilman tukea. Muttapa mutta, aikahan sen sitten näyttää kuinka kiire tuola vekkuli hermannilla on? ;)

En muista kerroinko tänne puolen ollenkaan siitä mejän sairaala reissusta?
Matiaksellahan oli se virtsatulehus ja sit sinne osastolle joutu pariks päivää. Enne.. mie muistelin että tuolla Leollahan tais olla tämä sama taival takana? Kuinkas Leo voi nykyään? Onko vielä jotain seurantaa taikka lääkitystä? Muistan kyllä että siellä varjokuvauksessakin kävitte, mut jotenki jäi pimentoon tuo teijän jatko? Meillähän nyt on menossa tää estolääkitys ja ootelle että joulukuu tukee ja päästään sinne varjokuvaukseen. Siellä meneeki sit koko päivä ja mies aiko ottaa sen vapaaksi ettei mun tarvi yksin siellä pojan kans olla.

Hampaita ilmestyny meillekki hurjaan tahtiin, nyt 8 hammas tullu/tulossa. Saapa nähä montako hammasta meinas kerralla tehä? :whistle:

Joo vaan pittääpi lopetella tälle erää, Sii Juu!

Marmeladi ja Matias 7,5kk

Oli pakko tulla kommentoimaan Marmeladin terveisiä!
Hienon kokonen poika ja tosi hyvin kehittynyt! Mahtavaa! Tulee hyvä fiilis varmasti kun näkee että lapsi kehittyy ja voi hyvin =)
Meidän Veeti ryömii ja on oppinut istumaan tuetta muttei nouse vielä ollenkaan seisomaan itse, käsistä pitäen siis seisoo todella hienosti, ehkä myös tuon nanosekunnin verran ilman käsiä ;)
Ja mielettömästi hampaita; 8 :o :o
Meillä niitä on kaksi :D hihhih.. Mutta tukkaa on meiän pojalla mun mielestä paljon, vaikkei yhtä paljon kuin yhdellä maaliskuisella vauvalla :whistle:

Unikoulu menee täällä huonosti, mutta kaipa se tästä joskus :snotty:

Suvitus+Veeti 7kk2vko1pvä :heart:

Moi Pitkästä aikaa!!

Vihdoinkin ollaa kaikki terveinä vaikka eilen taas vanhimmalle tytölle nousi 39.5 asteen kuume mut aamulla ei ollut enään kuumetta.

Juhokin on oppinut konttaamaan ja istuukin jo hetken ilman tukea.Me varattiin eilen liput siihen johkin jääsouhun joka on hartwall areenalla tammikuussa ja siinä esiintyy disneyn hahmoja

taaperotx4 ja Juho 7kk

Hellurei!!
Ihan täällä skarpataan ja ollaan jo toista kertaa tällä viikolla kirjoittelemassa.... siis ihmeellistä.

Saini meillä oli aiemmin käytössä tri-cotti, mutta kun ympäristö alkoi kiinnostaa heppua, niin oli pakko miettiä jotain muuta kantosysteemiä. Tri-cotissa piti koko ajan olla varuillaan, että pysyykö heppu kyydissä ja kyykkimiset oli tosi hankalia. Liinakin löytyy, mutta ei ole meikältä oikein solmut sujuneet ja se on sitten jäänyt tosi vähälle. Olisi pitänyt jostain haalia opastusta, niin varmaan olis tullu käytettyä.
Kantorinkka tulevia retkiä varten hommattiin ajoissa, mutta kun siinä pitää osata istua kunnolla, niin päätin vielä panostaa ja hommasin kantorepun. Reppu onkin ollut tosi hyvä, on leivottu, imuroitu ja puuhailtu kaikenlaisia kotihommia. Käyty lähikaupassa ja nyt sitten siellä metsässä. Pukeminen on kyllä arvoitus, lähinnä miten jalat pysyy lämpiminä. Olenkin pähkäillyt oisko kantosuoja hyvä ja tulisko käytettyä reppua vielä enemmän ulkona. Täytyisi käydä kattomassa livenä miten toimii.

Marmeladi vautsi, teilläpä tuleekin hampaita vauhdilla. Varmaan aika suloisia hymyjä... Meillä nököttää kaksi pientä hampaan alkua, mutta hyvin eilen päärynää kaltattiin niilläkin.

Ja siitä tulikin mieleeni, että kertokaas viisaat äipät mitä olette antaneet sormiruoaksi ja millaisia paloja??? Tuntuu, että olen liian varovainen ja mietin ihan liikaa mitä voi antaa, ettei toinen nyt vaan tukehdu....

Näin jo ihan järkkyä untakin, tosin en tukehtumisesta, vaan että meidän poitsu oli menossa johonkin operaatioon Venäjälle ?!? ja sinne ei saanut mennä mukaan. Olin unessa ihan vauhkona ja itkin vähän väliä ja vaikka mitä.. Luulen, että taustalla kummitteli kenties jossain vaiheessa tuleva kyynelkanavien avaus. Meillä poitsun silmät vetistää edelleen ja rähmii ajoittain. Neuvolalääkäri on sanonut, että 8 kk iässä sitten katsotaan ja tehdään lähete keskussairaalaan, jos eivät ole itsestään auenneet. No, olen yrittänyt aktiivisesti pumppailla, mutta ei sitä aina muista ja vetistämisenkin määrä vaihtelee. Meillä oli sitten yllättäen 8 kk lääkärineuvola tiistaina, jossa olikin sitten toinen lääkäri. Hän sitten olikin sitä mieltä, että asiaa voi seurata vuoden ikään. Puuh, sain vielä aikaa pumppailla.... ja nähdä noita kummia unia.

Nyt tää lopettaa tämän tarinoinnin ja lähtee hommiin...

kirppu

Minäpä aattelinki tulla tänne puolen pyörähtään, sen sijaan että kerhoon kirjottelisin :D

Eilen käytiin uuden ostarin avajaisia kattomassa. Vasta kesällä aukastiin toi Revontuli ja nyt tää Rinteenkulma. Tänne onki nyt ihan kauheesti noita uusia puljuja tullu viimesen vuoden aikana, jostain syystä ei siis ainakaan vielä näy tuo lama kaupan puolella. Mut siis hieno puljuhan se oli ja kauheesti ihmisiä, varmaan koko lääni sulloutunu ihmettelemään :laugh: Pitää täs miehen kaa lähtee sit joku päivä ihan kahestaan tekee noita joulu ostoksia ;)

Suvitus.. Joo nyt on kyllä pojulla ollu oikee hampaitten tekotehas kun tuon tuosta naskali suuhun tupsahtaa :D Saapa nähä jatkuuko tahti yhtä hurjana :whistle: Kauhee kiire tuolla tuntuu muutenkin olevan kun kauheen aikasten rupes vänkään itteensä istuma asentoon ja sit neuvola tädin luvalla alettiin istuttaan ja ryömintä vaihekki oli ihan älyn lyhyt, pakilla kulki paikasta toiseen. Sit yks kaks lähti konttaamaan ja samantien nousemaan tukea vasten! En tiiä mihin sillä on kiire? :laugh:

Tossa yks päivä vasiten kattelin noiden isompien neuvolakortteja ja esikoinen on noussu tukea vasten vasta 9kk ja keskimmäinen 8kk, Näyttäis aikastuvan nämä liikkeelle lähöt lapsi lapselta :D Mut noita hampaita on tupsahdellu meille hyvinki aikasessa vaiheessa kaikille kolmelle, esikoiselle tuli ekat jo 2,5 kk:n iässä. Luulen että kulkee suvussa kun papan isä synty hampaat suussa, mahto olla näky :D

Hiuksia kyllä on, mutta ei todellakaan samaan malliin ku tällä eräällä jo mainitsemallasi maaliskuisella! Se letti on uskomaton! :D Meillä ollaan blondeja, niin näyttää kaljulta kauempaa katottuna :laugh: Mut sit ajan myötä tuota lettiä on kyllä siunaantunu ihan liikaakin, tyttö tuskaileekin aina nuita luonnonkiharoitaan, niinku minäkin.

Voimia, johdonmukaisuutta ja päättäväisyyttä sinne unikouluun. Näiden asioiden kanssa on tullut painittua noiden isompien kanssa aikanaan sitten kun olivat siinä taapero iässä, vauvoina kyllä nukkuivat ihan hyvin. Mut Stemppiä koitokseen :hug:

taaperotx4.. voi ompa harmillista tuommonen sairastelu :/ Toivottavasti nyt sitten pääsettä eroon tuosta inhasta lentsusta, meitäkin se kiusasi tuossa jokunen aika sitten:kieh:

Voi että kun tännekkin pohjoseen tulisi tuo Disney show!
:) Tyttö niin kovin toivois sinne pääsevänsä, vaan turhan kallis olis täältä reissu lähteä sinne etelään. Mut mukavaa show:ta teille jo näin etukäteen :)

Kirppi73..
Meilä semmonen rinkka ja aattelin että josko täs joku kerta sitä kokeilis retkelle mentäessä, ei ollakkaan vielä käyty pikku herran kaa yhelläkään laavulla paistamassa makkaraa, ois jo kenties aika :)

Juu eikä montaa hammasta tarvi olla kun niillä pääsee jyrskyttämään, kummassa saa palasta irti :D Sormiruaksi mie olen antanu ihan leipää, jos on pehmeempää niinku esim paahtoleipä ni olen niistä pyöritelly sormien välissä pikku palleroisia. Mut näkkäriä oon antanu ihan isona palana, siitä sitten ite imeskelly palasia. Kurkku viipaleita olen antanu, siitä sitten kans imeskeleen. Ei tosin hirveesti siitä tykkää, puistatuksia saa aikaan :laugh: Makaronia olen antanu, lusikalla pistän puokkiin. Pikkiriikkisiä juuston palasia, tyyliin 5milliä x 5milliä. En kyllä kauheesti muuta ookkaan antanu. Ruisleipä on ehoton suosikki :D

Sit toi kyynelkanavien ahtaus.
Matiaksella oli ekat kuukaudet toinen silmä ajoittain ihan ummessa kun koko aika rähmi. Tipatki oli siihen mut ei ne tuntunu auttavan, sit mie huomasinki että mitä vähempi sitä silmää sörkki sen vähempi se reagoi vuotamalla. Niinpä me sit lopulta jätettiin se pumppaus ja puhdistus pois ja kuinkas ollakkaan silmätulehus parani. Mää päättelinki ite että jos oltais jo aikasemmin jätetty se silmän sorkkiminen vähemmälle, ni ois varmaan parantunu jo aikasemmin :)

Muttapa mutta.. jos jatkais tätä netti surffausta kun kerta pojukin nukkuu.. moimoi :wave:

Marmeladi ja Matias 7,5kk

Meidän poika tykkää ehkä eniten kuoritusta porkkanasta :D Ei siitä mitään irti lähde varsinkaan ku ei oo yhtään hammasta mutta sitä imeskelee ja leikkii sen kanssa tosi pitkiä aikoja. Ja päärynää on annettu myös pitkinä lohkoina, tosin yleensä vaan safe feederissä (ja siinä banaania myös,tulee hyvin niistä rei'istä läpi) ettei ole sitä tukehtumisvaaraa.

Ja tietysti maissinaksuja :D Maissimakaronia voisin myös keittää sormiruoaksi, Marmeladin teksti sai innostumaan :wave:

Mamacita- ja poika 7,5kk

Sormiruokaa meilläkin maistellaan kovasti. Yks toimiva on ollut muiden mainitsemien lisäksi sekaleivästä tehdyt pikku pallerot. Otan paahtoleivän keskiosaa ja siitä sitten teen palloja. Ne on tosi kiva neidistä. Kuorittu porkkana on kiva, mutta eiköhän sillä saatu jo yhdet valkoiset sukkikset kivan keltaisiksi. Oltiin reissussa ja ei pesty heti...

Meillä on 3 hammasta, lisää tulee koko ajan. Mutta eivät pahemmin vaivaa, joten ei valittamista.

Kengät hommattiin sisäkäyttöön, sellaiset sandaalien ja umpikenkien välimallit. Kotimaiset Pionit. Neiti on noussut seisomaan 1,5 kk ja nyt on kovasti kipitetty tukea pitkin. Taaperokärryllä ajetaan aika kovaa jo, kengät jalassa erityisesti. Ilman tukea seisomisia on päivittäin, kun hän touhuaa itsekseen niin ei edes huomaa seisovansa. Yksi askel on otettu eilen ilman apuja. KOnttaus on kuitenkin se ykkösliikkumismuoto, kovaa mennään.

Yöllä syödään ja ei aiota unikouluttaa. Saa syödä ihan vapaasti, yleensä se 1-2 kertaa yössä ennen heräämistä noin 7.30-8. Illalla mennään nukkumaan omaan petiin 20-21.

Suihku vois olla seuraava paikka, jonne siirtyä.

Misupai ja neiti 8 kk 2,5 vkoa

Joo siis meillä OLI valkea maa, vaan ei OLE enää |O Vettä sataa!! :kieh: Plussan puolella mennään, ei kiva :( Itelläki kerkes tossa viime viikolla mieli nousta ku viikko sit maanantaina tupsahti sitä lunta tänne meillekkin ja viikolla sateli useempana päivänä lisää. Vaikutti jopa ihan siltä että ois pysyvä. Mutta mitäpä sitä turhaa kuvittelemaankaan että tulis hyvä luminen talvi, vettä vaan lätkyttää!! Yök!! |O

Noin ja nyt kun on raivottu, voidaan jatkaa muihin aiheisiin :laugh:

Mamacita.. Noi makaronit menee kyllä tosi sukkelaan ja ei oo pelkoo että tukehtuis kun ovat niin helposti alas menevää sorttia :D

Misupai.. Meilläkin varmaan pitää ottaa noi sisäkengät käyttöön, meinaa poju varvistella ja saattaispa jopa ehkä nopeuttaa tuota kävelyyn oppimista :)

Asiasta kukkapurkkiin.. kuinkas moni meinaa ottaa lapselleen sen influensarokotteen? Mää täs vähän miettiny ja oon kahen vaiheilla. Mies sano että ois kyllä hyvä jos otettais noile muksuille. Nyt ois eka rokotus aika tällä viikolla ja joulukuussa vissiin toinen. Kattoo ny sit mitä tekee :)

Marmeladi ja Matias

Me käytiin viime viikolla ottamassa molemmille lapsille influenssarokote ku tuossa tk:ssa oli ne "rokotuspäivät" :) Minttu saa sen tehosteen sitten 8 kk neuvolakäynnillä ja Lassi ei sitä tarvikaan ku sai influenssapiikin myös viime vuonna... Selvittiin tälläkin kertaa ilman kummempia sivuoireita joten eiköhän haeta jatkossakin.

Oli kyllä ihanaa ku oli ihan kunnolla lunta maassa, mutta poishan se suli ku tuli nämä vesisateet :( No, jospa tulis edes valkoinen joulu...

Minttu ei oo vielä saanu sormiruokaa kuin vähän leipää ja maissinaksuja... Satsumaa maisteli isänsä auttamana, mutta siihenpä se taitaaki jäädä... Mun äiti naureskeli mulle just eilen ku mä kuulemma kohtelen Minttua ku pikkuvauvaa vaikka se ihan varmasti osais jo vaikka mitä. Ei kai mun pieni :snotty:
Mintulla kiukkuaminen vaan jatkuu ja jatkuu ku eteenpäin ei päästä millään ja haluja ois vaikka millä mitalla. Kontalleen vetää itteensä ja nytkyttää siinä ja mä ihmettelen että eikö ois helpompaa opetella ensin se ryömiminen :whistle:
Huh, te puhutte jo sisäkengistä ja taaperokärryistä kun meidän tyttö ei pääse vielä edes ryömimällä eteenpäin :o

Pitää vissiin lähtä laittamaan ruokaa ennen ku Lassi herää... Tänään kävi taas hyvin ja lapsoset nukahti yhtä aikaa päikkäreille. Oon saanu nauttia tästä hiljaisuudesta kohta jo 2 tuntia :D

Aika hurjaa muuten... Kelalta tuli viime viikolla kirje että vanhempainrahakausi on loppumassa ja pitäis hakea kotihoidontukea jos meinaa jäädä kotiin. Mä ihmettelin että ei kai nyt vielä :whistle:
Niin se aika juoksee... Snif...

Juu kyllä se aikaa kiitää, aivan huomaamatta nuo pikku palleroiset kasvaa. Kohta ne on niin itsenäisiä että pärjäävät ilman äitiä. *snif* :'( No vaan onhan se niin ihana seurata tuota kun ne kehittyy ja oppii liikkumaan :heart: Kohta vaan ei ole vauvaa vaan taapero touhuamassa tuvassa. :)

Oi vitsi pimmi hyvä ku mainitsit ton Kelan! Pitääki se hakemus heti miten täyttää ja panna postiin. Kauheeta sentään, enää reilu kuukausi jälellä tätä äippälomaa. Sit se on ohi :o Kauheen nopeeta on kyllä tää aika menny, mihin se hävis? :/

Mut nyt touhuun pojun kanssa :wave:

Marmeladi ja Matias

Yhteistyössä