Maanalainen meri on tieteen ja raamatun todistus!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rudik
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toistan itseäni.
-Tiede ei ole yhtenäinen kokonaisuus.
-Yleiskäsitteen "Jumala" olemassaolon kumoaminen tieteellisesti lienee mahdotonta, mutta esim. kristinuskon Jumalan käsitteleminen tieteellisesti ei ole. Ensin on vain määritettävä, mitä kristinuskon Jumalaan kuuluu. Jos siihen kuuluu esim. väite Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta ja ruumiillisesta ylösnousemuksesta, näitä asioita voidaan jossain määrin käsitellä tieteen keinoin.

Samoin kärsimyksen ongelma todistaa, että kristinuskon Jumalaa ei voi olla olemassa. Kaikkihyvä, -tietävä ja -voipa jumala on yksinkertaisesti mahdoton paketti tässä maailmassa. Yksi tai useampia ominaisuuksia täytyy uupua, jolloin kyseessä ei enää ole kristinuskon Jumala.

Valitettavasti minun täytyy täten todeta, että te kristityt olette hukanneet aikaanne uskontonne parissa. Ainakaan teidän jumalaanne ei todistettavasti ole olemassa. Suosittelen vaihtamista johonkin toiseen uskontoon tai mieluummin ryhtymään uskonnottomiksi.

Jumala siis tiesi jo etukäteen, että ihmiset tulevat joku päivä löytämään maanalaisen vesivarannon ja siksi Hän toi Raamatussa esille sananlaskuissa samassa yhteydessä esille, että tiedätkö mikä on Jumalan nimi ja Hänen Poikansa nimi. Tämän Hän toi esille siksi, että suurin osa ihmiskunnasta, joka nytkin elää maan päällä tietää maanalaisesta vesivarannosta, mutta* se ei hyödytä heitä iankaikkisuuden näkökulmasta, koska ihminen pelastuu iankaikkiseen elämään vain uskon kautta Herraan Jeesukseen.

Jumala halusi jättää tämän maanalaisen vesivarannon mainitsemisen Raamattuun todisteeksi sitä varten, että ihmiset uskoisivat Raamatun olevan Jumalan sanan totuus ja että vain uskon kautta Herraan Jeesukseen ihminen voi pelastua synnin orjuudesta iankaikkiseen elämään. Siksi maan alla oleva vesivaranto ja Jumalan Poika (Jeesus) esiintyvät samassa Raamatun kohdassa.*

napsin tolta sivulta Maapallo maa alla syyvyys kolme kertaa enemm

Jumala siis tiesi jo etukäteen, että ihmiset tulevat joku päivä löytämään maanalaisen vesivarannon ja siksi Hän toi Raamatussa esille sananlaskuissa samassa yhteydessä esille, että tiedätkö mikä on Jumalan nimi ja Hänen Poikansa nimi. Tämän Hän toi esille siksi, että suurin osa ihmiskunnasta, joka nytkin elää maan päällä tietää maanalaisesta vesivarannosta, mutta* se ei hyödytä heitä iankaikkisuuden näkökulmasta, koska ihminen pelastuu iankaikkiseen elämään vain uskon kautta Herraan Jeesukseen.

Jumala halusi jättää tämän maanalaisen vesivarannon mainitsemisen Raamattuun todisteeksi sitä varten, että ihmiset uskoisivat Raamatun olevan Jumalan sanan totuus ja että vain uskon kautta Herraan Jeesukseen ihminen voi pelastua synnin orjuudesta iankaikkiseen elämään. Siksi maan alla oleva vesivaranto ja Jumalan Poika (Jeesus) esiintyvät samassa Raamatun kohdassa.*

napsin tolta sivulta Maapallo maa alla syyvyys kolme kertaa enemm

Asia on ihan just noin. Mahtavaa toi raamatun tarkkuus.

Samoin kärsimyksen ongelma todistaa, että kristinuskon Jumalaa ei voi olla olemassa. Kaikkihyvä, -tietävä ja -voipa jumala on yksinkertaisesti mahdoton paketti tässä maailmassa. Yksi tai useampia ominaisuuksia täytyy uupua, jolloin kyseessä ei enää ole kristinuskon Jumala.

Valitettavasti minun täytyy täten todeta, että te kristityt olette hukanneet aikaanne uskontonne parissa. Ainakaan teidän jumalaanne ei todistettavasti ole olemassa. Suosittelen vaihtamista johonkin toiseen uskontoon tai mieluummin ryhtymään uskonnottomiksi.

Jumala on olemassa, niin monet on kohdanneet Jumalan.

Kärsimyksen olemassaolo ei todista Jumalaa vastaan koska
-Jeesus eli Jumala itsekin suostui elämänsä aikana kärsimykseen (olisiko mukavaa elää jos niskassa olisi valtaapitävät ja uskonnolliset johtajat) ja koki kivuliaan kuoleman
-aina silloin kun meillä on ahdistus, on Jumalallakin ahdistus. (Jes. 63:9) Joku on sanonut että Jumala kokee ne tunteet vielä syvempinä kuin me.

Mutta sitä en tiedä miksi kärsimystä on, miksi Jumala ei sitä suostu poistamaan.
Jumalan rakkaudesta:jos joku humanistin planttu on joskus saanut päähänsä että Jumalan rakkauden kuuluu olla kärsimyksetöntä, niin siinä hän erehtyy. Se olemassaoleva Jumala joka on, on semmoinen että sallii kärsimyksen ja rangaistuksen (en niputa noita kahta, kärsimys ei ole sama kuin rangaistus). Se ei tunnu mukavalta kenestäkään, ei minusta eikä monesta muusta, mutta tämmöinen jumala meillä on.

Ja se kärsimys ei ole suurinta. Ne joita vaikka kidutetaan tai jotka on vangittuna uskonsa tähden tietää, että Jumalan läsnäolo voittaa kärsimyksen, he jopa iloitsevat kärsimyksistään. Jumala tulee suureksi silloin, kun kaikki inhimillinen hyvä on pois.

Jumala on olemassa, niin monet on kohdanneet Jumalan.

Kärsimyksen olemassaolo ei todista Jumalaa vastaan koska
-Jeesus eli Jumala itsekin suostui elämänsä aikana kärsimykseen (olisiko mukavaa elää jos niskassa olisi valtaapitävät ja uskonnolliset johtajat) ja koki kivuliaan kuoleman
-aina silloin kun meillä on ahdistus, on Jumalallakin ahdistus. (Jes. 63:9) Joku on sanonut että Jumala kokee ne tunteet vielä syvempinä kuin me.

Mutta sitä en tiedä miksi kärsimystä on, miksi Jumala ei sitä suostu poistamaan.
Jumalan rakkaudesta:jos joku humanistin planttu on joskus saanut päähänsä että Jumalan rakkauden kuuluu olla kärsimyksetöntä, niin siinä hän erehtyy. Se olemassaoleva Jumala joka on, on semmoinen että sallii kärsimyksen ja rangaistuksen (en niputa noita kahta, kärsimys ei ole sama kuin rangaistus). Se ei tunnu mukavalta kenestäkään, ei minusta eikä monesta muusta, mutta tämmöinen jumala meillä on.

Ja se kärsimys ei ole suurinta. Ne joita vaikka kidutetaan tai jotka on vangittuna uskonsa tähden tietää, että Jumalan läsnäolo voittaa kärsimyksen, he jopa iloitsevat kärsimyksistään. Jumala tulee suureksi silloin, kun kaikki inhimillinen hyvä on pois.

En oikein ymmärrä. Vanhassa testamentissa Jumala koettelee sen yhden hepun uskoa (en muista sen nimeä) tappamalla sen vaimon ja lapset ja aiheuttamalla sille ihmiselle julmaa ja sadistista kärsimystä vain saadakseen todisteen, että kyseinen henkilö uskoo häneen siltikin. Nykyään tuollaista kutsuttaisiin narsismiksi. Tässä jumalassa en näe mitään hyvää ja vaikea uskoa, että jos Jumala kokee meidän ahdistuksemme moninkertaisena, niin miksi aiheuttaa vain testatakseen jollekkin tuollaista tuskaa?
Ja kyllä mun on vaikea käsittää, että miksi kukaan haluaisi tuollaista kusipäätä pitää elämässään?

En oikein ymmärrä. Vanhassa testamentissa Jumala koettelee sen yhden hepun uskoa (en muista sen nimeä) tappamalla sen vaimon ja lapset ja aiheuttamalla sille ihmiselle julmaa ja sadistista kärsimystä vain saadakseen todisteen, että kyseinen henkilö uskoo häneen siltikin. Nykyään tuollaista kutsuttaisiin narsismiksi. Tässä jumalassa en näe mitään hyvää ja vaikea uskoa, että jos Jumala kokee meidän ahdistuksemme moninkertaisena, niin miksi aiheuttaa vain testatakseen jollekkin tuollaista tuskaa?
Ja kyllä mun on vaikea käsittää, että miksi kukaan haluaisi tuollaista kusipäätä pitää elämässään?

Koska se kärsimys ei ole suurinta. Vanha kansa ehkä ymmärtäisi tämän, he ottivat tyynemmin vastaan eri kärsimyksen muodot. Ja olen mä enemmänkin kärsinyt kuin kausiflunssan.

Vaikea selittää. Siinä Jumalan läsnäolossa vaan kaikki kärsimys, kuin myös menestys, tuntuvat vähäpätöisiltä. Siinä vaan on niin kivaa olla.

Koska se kärsimys ei ole suurinta. Vanha kansa ehkä ymmärtäisi tämän, he ottivat tyynemmin vastaan eri kärsimyksen muodot. Ja olen mä enemmänkin kärsinyt kuin kausiflunssan.

Vaikea selittää. Siinä Jumalan läsnäolossa vaan kaikki kärsimys, kuin myös menestys, tuntuvat vähäpätöisiltä. Siinä vaan on niin kivaa olla.

Mun on ihan kamalan vaikea ymmärtää tätä.
Eli siis sulle olis ihan sama, jos sun perhe kuolisi, kun sulla on kuitenkin jumala? Eli oman perheen menetys ja sen tuottama kärsimys ei tunnu missään, kun jumalan kanssa on kiva olla?
Ymmärsinkö mä ihan väärin?

Kärsimys ei poissulje kaikkivaltiaan hyvän Jumalan olemassaoloa, Raamattuhan kertoo että on olemassa synti (ja synnin palkka on kuolema tarkoittaen muutakin kuin pelkkää fyysistä ihmisen kuolemaa) ja on olemassa sielunvihollinen Saatana eli syyttäjä (Pyhä Henki on puolustaja).

En usko koko ihmiskunnassa, saati tällä palstalla, pesivän sellaisen älyn ja viisauden joka pystyy todistamaan Jumalan olemattomaksi. Kärsimykseen, sotiin yms. vedoten ei kannata edes yrittää. Niillä ei mitään todisteta.

Mun on ihan kamalan vaikea ymmärtää tätä.
Eli siis sulle olis ihan sama, jos sun perhe kuolisi, kun sulla on kuitenkin jumala? Eli oman perheen menetys ja sen tuottama kärsimys ei tunnu missään, kun jumalan kanssa on kiva olla?
Ymmärsinkö mä ihan väärin?

Et kysynyt minulta mutta vastaan silti.

Vastaus: Oman perheen kuolema ei todista etteikö rakastava Jumala ole olemassa.
Jumala on olemassa silloinkin kun ihmisellä ei ole kivaa, ei vain silloin kun ihmisellä on kivaa.

Jumala on aina, kivaa ei ole aina.

No olisit sitten edes vastannut kysymykseen.

Enkö vastannut? No tarkennetaan.

Uskova ihminen tietää että kärsimystä on, Jeesuskin kuoli ristillä eli KÄRSIMYSTÄ MAAILMASSA ON.

Kärsimyksessä on kiva tietää, että Jumala ei siltikään ole hyljännyt vaikka siltä joskus tuntuu. Uskovaisen kristityn painopiste ei siis ole siinä onko hänen olonsa ja elämänsä aina kivaa, vaan siinä kivassa tiedossa että Jumala on läsnä kärsimyksessäkin, ihminen ei ole yksin vaikka perhe kuolisi. Perheen kuolema tuskin on kenestäkään normaalista uskovaisestakaan kivaa, täällähän joku ei tätä näkökulmaa ymmärtänyt.

AivanSama: ihan alkuun pitää sanoa, että uskovaisuus ei haalenna tunteita omaa perhettä kohtaan, mulla kävi uskoontulon jälkeen päinvastoin.

Mutta kokoluokka on eri. Jumala on joku miljoona potenssiin triljoona, ja ihminen on pieni kirppu. Ilman Jumalaa ei meillä olisi mitään eikä meitäkään olisi.

Varoitus, mulla alkoi jorinavaihde lempiaiheesta. :D

Mulla pukkasi kriisiä kriisin päälle viime kesänä, itkin ja märisin meidän kuopuksen huoneessa tuntikausia.

Ei Jumala luvannut niitä ongelmia siinä poistaa mutta antoi "humahduksen" läsnäoloaan, ja mua vaan nauratti, ne vaikeat asiat näytti sen jälkeen ihan pieniltä. Naureksin Jumalalle että "kuule ihan sama miten asiani menevät, sun kans on ihanaa."

Viime yönä näin painajaisia noista samoista kriisiasioista ja aamulla ahdisti niin että oli pakko miehen kanssa rukoilla niitä. En mä tiedä miten niiden asioiden kanssa käy (pyrin kyllä itsekin niitä kohentamaan), mutta olo oli levollinen ja tyytyväinen.

Tää on hassua, hullua, paradoksaalista. Mutta Jumalan seurassa on vaan ihanaa, se peittoaa kaiken.

Enkö vastannut? No tarkennetaan.

Uskova ihminen tietää että kärsimystä on, Jeesuskin kuoli ristillä eli KÄRSIMYSTÄ MAAILMASSA ON.

Kärsimyksessä on kiva tietää, että Jumala ei siltikään ole hyljännyt vaikka siltä joskus tuntuu. Uskovaisen kristityn painopiste ei siis ole siinä onko hänen olonsa ja elämänsä aina kivaa, vaan siinä kivassa tiedossa että Jumala on läsnä kärsimyksessäkin, ihminen ei ole yksin vaikka perhe kuolisi. Perheen kuolema tuskin on kenestäkään normaalista uskovaisestakaan kivaa, täällähän joku ei tätä näkökulmaa ymmärtänyt.

Jumala teki itsemurhan, eli valitsi itse kuolemansa, ja sen pitäisi lohduttaa ihmisiä kärsimyksissään?

Vuosikymmenien etsinnän jälkeen tutkijat ovat huomanneet maan alla olevan ikään kuin suuren vesisäiliön, joka pystyy* täyttämään maapallon valtameret jopa kolminkertaisesti. Maan alla oleva vesi sitoutunut ja varastoitunut ringwoodiitti-nimiseen mineraaliin. Vesimassan tarkka sijaintikohta on noin 660 kilometriä maanpinnan alapuolella. Tutkijat ovat sitä mieltä, että maan alta löytyneen valtavan vesimäärän löytyminen avaa uusia teorioita siitä, miten planeettamme on muodostunut. Yhdysvaltalainen geofyysikko Steve Jacobsen sanoo: "Uskon, että olemme viimein löytäneet todisteita maapallon veden kiertoon. Se auttaa selittämään valtavan vesimäärän maan pinnalla".

Tämä uusi löytö on uusi tieteelle, mutta tämä tieto on jo kirjoitettu noin. 3000 vuotta sitten Raamattuun. Tämä todella tarkka Raamatun sanan yksityiskohta todistaa Raamatun olevan todellakin Jumalan sanan totuus. Samoin vedenpaisumuksen vedet selittyvät sen avulla, että maan alla sijaitsee valtava määrät vettä, jotka pystyvät täyttämään maan valtameret kolminkertaisesti. Raamatun sana kätkee sisäänsä tosiasioita maapallostamme, mutta kertoo myös totuuden sen Luojasta ja siitä sanomasta, jonka Hän on tallettanut ihmiskunnalle Raamatun kansien väliin.

tosta kopsin. Maapallo maa alla syyvyys kolme kertaa enemm

Tosi mielenkiintoinen juttu toi tieteen tutkimuksen löytyminen raamatusta. Aika jännä juttu.

Tää oli puheenaihe.

Jumala teki itsemurhan, eli valitsi itse kuolemansa, ja sen pitäisi lohduttaa ihmisiä kärsimyksissään?

Ei se ollut itsemurha, se oli oikeusmurha jota seurasi teloitus. Roomalaiset sotilaat teloittivat tuohon aikaan ihmisiä mm. ristillä, he olivat kidutuksen ja tappamisen ammattilaisia. Ja tämäkin on historiallinen ja tieteellinen fakta että näin oli.

Lohtu ei tule kristityille teloituksesta vaan siitä, että ihmiset näkivät Jeesuksen elävänä teloituksen jälkeen ja alkoivat julistaa evankeliumia silläkin uhalla, että he tiesivät itsekin joutuvansa teloitetuiksi Jeesuksen ylösnousemusta julistaessaan.

Exit - Evankeliumi Pekka simojoki - Evankeliumi - YouTube

Ja näinhän on tänäänkin; kristityt ovat vainotuin uskonnollinen porukka maailmassa ja Suomessakin pilkkakirveet viuhuvat vaikka kristittyjen kaulat eivät konkreettisesti (vielä) katkeakaan.

Tieteen maailmassa maanalaisten vesimassojen olemassaoloa on pidetty yhtenä teoreettisena vaihtoehtona ja selityksenä sille miten maapallon meret ovat syntyneet. Tämän tieteellisen teorian mukaan maanpäälliset meret olisivat hiljalleen nousseet pintaan syvältä maan alta planeetan varhaisessa historiassa. Nyt ensimmäistä kertaa tiedemaailmassa on löydetty todisteita tukemaan tätä ajatusta

Tänä päivänä yhä useammat tiedemiehet epäilevät kehitysteoriaa ja jääkausiteoriaa. Jotkut tiedemiehet uskovat, että ihmiskunnan alussa on täytynyt tapahtua hyvin suuri koko maailman laajuinen katastrofi. On arvailtu, että jospa sittenkin olisi ollut maailman laajuinen tulva ihmiskunnan historian alussa. Fossiililöydöksiä on löydetty, joista on löydetty tuhoutuneiden eläimien ja eläinlajien jäännöksiä mm. dinosauruksia ja mammutteja. Sellaisten eläinten fossiileja on löydetty sellaisilta alueilla, joilla ne eivät normaalisti elä. Tämä todistaisi, että alussa on ollut yksi suuri manner.

Tänä päivänä yhä useammat tiedemiehet epäilevät kehitysteoriaa ja jääkausiteoriaa. Jotkut tiedemiehet uskovat, että ihmiskunnan alussa on täytynyt tapahtua hyvin suuri koko maailman laajuinen katastrofi. On arvailtu, että jospa sittenkin olisi ollut maailman laajuinen tulva ihmiskunnan historian alussa. Fossiililöydöksiä on löydetty, joista on löydetty tuhoutuneiden eläimien ja eläinlajien jäännöksiä mm. dinosauruksia ja mammutteja. Sellaisten eläinten fossiileja on löydetty sellaisilta alueilla, joilla ne eivät normaalisti elä. Tämä todistaisi, että alussa on ollut yksi suuri manner.

Muistaisin, että jo ala- asteella on puhuttu yhdestä suuresta mantereesta, josta nämä nykyiset on irronneet ja liikkuneet...
Että en mä tiedä onko tämä mikään uusi juttu?

Yhteistyössä