S
säpäle harmaana
Vieras
[QUOTE="Niin";30849764]Ihan samaa ihmettelen. Ja siihen että verrattiin vakivirkaan. Jos hakee vakinaista virkaa äitiyslomalla, niin tällöin henkilö kuitenkin jossain vaiheessa aloittaa työt. Nyt on se tilanne, että ap ei ehdi edes nykyistä määräaikaista työsuhdettaan suorittamaan loppuun kun jää äitiyslomalle. Eli sijaiselle joudutaan palkkaamaan sijainen. Ilmeisesti tätä tulevaa sijaisuutta ap ei pysty päivääkään tekemään. Eli jos ap tämän sijaisuuden saisi jouduttaisiin hänelle koko ajaksi palkkaamaan sijainen. Ja sitten ihmetellään miksi nuoria naisia ei palkata.
Ja itse olen ymmärtänyt että määräaikainen sopimus velvoittaa työnantajaa tasan määräaikaisuuden ajan.[/QUOTE]
Niinpä. Ja on vakipaikassa sekin ero, että niitä ei kovin usein ole tyrkyllä. Onhan se nyt ihan selvä, että oikeudesta vakipaikkaan pidetään kiinni, mutta sitä en tajua, että pitäisi nostaa meteli määräaikaisesta pätkästä, jota ei päivääkään tule tekemään.
Ja itse olen ymmärtänyt että määräaikainen sopimus velvoittaa työnantajaa tasan määräaikaisuuden ajan.[/QUOTE]
Niinpä. Ja on vakipaikassa sekin ero, että niitä ei kovin usein ole tyrkyllä. Onhan se nyt ihan selvä, että oikeudesta vakipaikkaan pidetään kiinni, mutta sitä en tajua, että pitäisi nostaa meteli määräaikaisesta pätkästä, jota ei päivääkään tule tekemään.