Maddy lapsiorjana Marokossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Panthera leo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Panthera leo

Aktiivinen jäsen
05.12.2006
5 202
0
36
Mulle tuli ihan järjettömän _paha_olo_ tästä. Ihan itkettämään alkoi.. :'(

1.11.2007 10:24

Madeleine McCann on ehkä rikkaan arabiperheen "kotiapulaisena" Marokossa.
Maddya etsitään Marokosta.
Maddya etsitään Marokosta. (AP)

Lapsiorjana pikku-Maddy voi joutua myös isäntäperheensä tai vaaleaa lasta katsomaan tulleiden vieraiden säännöllisen hyväksikäytön uhriksi.

Brittiläisen Daily Express -lehden mukaan lasten salakuljetuksen erikoistuneet asiantuntijat uskovat nyt, että Maddy on "kotiapulaisena" Marokossa.

- Jos Madeleine McCann on Marokossa, hän on luultavasti lapsiorjana. Tämä selittäisi sen, miten Maddy on voitu tuoda maahan kenenkään huomaamatta ja miksi häntä ei ole löydetty, marokkolainen poliisi Hicham Alaoul sanoi Daily Expressille.

Seksiturismia

Marokko on tunnettu seksiturismistaan ja lasten hyväksikäytöstä. Yhdistyneiden kansakuntien lapsiprostituutioraportin mukaan pedofiilirenkaita toimii erityisesti Marokossa Casablancassa, Tangerissa ja Agadirissa. Maassa tiedetään olevan myös lapsi-ilotaloja.

Paikallisten asiantuntijoiden mukaan lasten hyväksikäyttöön syyllistyvät pääasiassa marokkolaiset, mutta seksiturismi on myös nousussa. Eurooppalaisturistit harrastavat yleensä poikia, kun taas Persianlahden maista kotoisin olevat ovat mieltyneet pieniin tyttöihin.

Marokon hallitus on viime aikoina yrittänyt laittaa lapsikauppaa kuriin siinä kuitenkaan onnistumatta.

- Kotiapulaisina toimivien pikkutyttöjen seksuaalinen hyväksikäyttö on vakavimpia ongelmia. Hyväksikäyttäjät saattavat olla merkittävässäkin yhteiskunnallisessa asemassa, marokkolaisen lastensuojelusäätiön Baytin lausunnossa sanotaan.

Useita vihjeitä

Maddyn vanhempien palkkaamat yksityisetsivät etsivät nyt Maddya Marokosta. Etsivät eivät kuitenkaan ole vielä Daily Expressin mukaan ottaneet yhteyttä paikalliseen poliisiin, joka lupailee auttavansa kaikin mahdollisin tavoin.

Yksityisetsivät ilmoittivat jo aiemmin tällä viikolla Interpolille löytäneensä Marokosta Rifvuorten läheltä vaalean, englantia puhuvan tytön, jota epäillään myös pidetyn orjana. Interpol etsii nyt todennäköisesti amerikkalaisen tytön vanhempia.

Yksityisetsivien mukaan Maddyn näköisestä tytöstä on tehty kymmenen havaintoa Rifvuorten lähellä. tyttö on nähty keskiluokkaisen noin 60-vuotiaan marokkolaisnaisen seurassa.

KATRIINA MÄKELÄ

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200711016793199_ul.shtml

Jos kyseessä olisi mun lapseni, niin en tiedä kumpaa toivoisin: että hän on kuollut, vai että hän on Marokossa seksiorjana ja piikana :(. Mahtaakohan maailmassa olla niin tehokasta terapiaa, että tuollaista kokenut pikkuinen tyttö saataisiin enää koskaan eheäksi ja hän pystyisi elämään normaalia elämää.

Ottamatta kantaa, onko maddy marokossa vai ei, niin todella surullista, että tuhannet lapset niin siellä kuin monessa muussakin maassa joutuvat vuosittain seksiorjiksi. Useimpien maiden hallitukset ja poliisi eivät ole tietävinään koko ongelmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Jos kyseessä olisi mun lapseni, niin en tiedä kumpaa toivoisin: että hän on kuollut, vai että hän on Marokossa seksiorjana ja piikana :(. Mahtaakohan maailmassa olla niin tehokasta terapiaa, että tuollaista kokenut pikkuinen tyttö saataisiin enää koskaan eheäksi ja hän pystyisi elämään normaalia elämää.

Jos taas olisi minun tyttö, toivoisin olevan elossa. Vaikka varmasti ei niin hyvää terapiaa olekkaan. :'( Mutta kaikkein lohduttominta olisi ajatella, että tyttöä olisi käytetty hyväksi ja sitten hänet olisi vielä tapettu. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
Ottamatta kantaa, onko maddy marokossa vai ei, niin todella surullista, että tuhannet lapset niin siellä kuin monessa muussakin maassa joutuvat vuosittain seksiorjiksi. Useimpien maiden hallitukset ja poliisi eivät ole tietävinään koko ongelmasta.

Hmm. Miksiköhän. Joku tärkeä henkilö on olennainen osa ongelmaa, ja monetkin varmasti. |O Toivon sellaisille pahinta mahdollista kohtaloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lollo:
Onko tuo sitten parempi kohtalo kuin kuolema? Kenekään ei toivoisi tuollaista kokevan. :(

Ei tietenkään. Mutta ei tytön kuolema hyvitä sitä, mitä hänelle on tehty. Minulle tulee mieleen vaan se, kun joissain kulttuureissa ajatellaan rasikatun olevan niin häpäisty, ettei häpeä poistu, kuin kuolemalla. Minusta se on julmaa.

Kamala asia tuollainen lasten hyväksikäyttö kaikenkaikkiaan. Ei ole helppo asia vaikka miten päin kääntää. :(

Olipa kuka tahansa lapsi kyseessä, en voi ymmärtää ihmisten julmuutta. Pilataan pienten viattomien elämä mitä julmimmalla tavalla. :'(

Soisin tuommosille hyväkskäyttäjille kastraation ja mitä tuskallisimman kuoleman! |O

Mä ajoin takaa sitä, että jos vaihtoehdot olisi kuolema mutta ei hyväksikäyttöä (eli tyttö olisi tapettu nopealla tavalla heti sieppauksen jälkeen, tai että hän olisi vaikka kuollut tapaturmaisesti hotellihuoneessa tai vaellettuaan sieltä ulos) tai elossa oleva, kuukausien ajan hyväksikäytetty tyttö, niin se kuolema olisi armeliaampi vaihtoehto lapsen itsensä kannalta. Ja ehkä myös vanhempien. Lapsi ei ainakaan olisi joutunut kärsimään pitkiä aikoja julmien ja sairaiden ihmisten kynsissä :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Mä ajoin takaa sitä, että jos vaihtoehdot olisi kuolema mutta ei hyväksikäyttöä (eli tyttö olisi tapettu nopealla tavalla heti sieppauksen jälkeen, tai että hän olisi vaikka kuollut tapaturmaisesti hotellihuoneessa tai vaellettuaan sieltä ulos) tai elossa oleva, kuukausien ajan hyväksikäytetty tyttö, niin se kuolema olisi armeliaampi vaihtoehto lapsen itsensä kannalta. Ja ehkä myös vanhempien. Lapsi ei ainakaan olisi joutunut kärsimään pitkiä aikoja julmien ja sairaiden ihmisten kynsissä :'(

Kyllä ymmärsin. Mä vaan ajattelen omaa lastani, että vaikka hälle tapahtuis jotain kauheaa, toivoisin hänen elävän.

Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:
Olipa kuka tahansa lapsi kyseessä, en voi ymmärtää ihmisten julmuutta. Pilataan pienten viattomien elämä mitä julmimmalla tavalla. :'(

Soisin tuommosille hyväkskäyttäjille kastraation ja mitä tuskallisimman kuoleman! |O

näin just! tekee niin pahaa kuulla, että noin kamalia hulluja voi olla olemassa ketkä vahingoittaa lapsia noin!! järjettömyyden huippua! kyllä näihin asioihin pitäs puuttua maailmanlaajuisesti niin vakavasti, että sais tollasen loppumaan. mun mielestä jos joku tietää, että tollasta tapahtuu eikä puutu siihen, on tietyllä tavalla itsekin osallinen.

Yhteistyössä