Mahtavaa. Lapsi ei osaa tehdä läksyjään tai oikeammin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja help:
Tulee huono omatunto kun luen näitä. en ole taaskaan kuukausiin katsonut yhtäkään lapsen kirjaa. lapsi 10v...
huolehtii itse läksynsä.

Ole kuule ihan rauhassa tyytyväinen! Niin mäkin nyt olen. :D

Ja ap.lle, kyllä muakin suivaannutti viime vuonna välillä ihan tosissaan, että hemmetti! mä olen jo kouluni kertaalleen käynyt! Joka helvatan ilta jouduin tekemään yhdessä läksyjä ja olin vihan kurkkuani myöten täynnä. ;) Mutta usko vaan, että se riippuvaisuus menee ohi. Eikä lapselle ole pahitteeksi nähdä, että äitiä välillä ärsyttääkin!

Niin ja sitten keksin, että ajoitin läksyjen teon sellaiseen hetkeen, kun itse tein siinä sivussa jotain itselleni mielekästä, josta oli kuitenkin helppo "osallistua". Eli sekin riitti, että olin tavoitettavissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Nyt oli äikkää ja sanon suoraan että tosi vammaisia läksyjä, noista mitään opi.

Millä koulutuksella olet kykenevä tämän arvioimaan - vai kokemuksellako sanot? Jos lapsesi ei niitä tehtäviä kuitenkaan osaa, voitko olla varma, että tekemällä ei voisi oppia jotakin?

No herranjumala, ne läksyt oli nyt vaan ihan persiistä. Ei ihme että lapsikin niihin turhautuu. Just noihin samasiin läksyihin, aina. Pitäs jotenkin osata lukea rivien välistä, ja ei mun mielestä noin pienille lapsille sovi. Kylhän aikuinen osaa, mut ei pieni lapsi.

Hyvä on. Et kyllä vastannut kysymykseeni, mutta asenteesi on tullut selväksi monin eri sanoin. Ei ihme, että lapsesikin turhautuu läksyihinsä...

No herranjumala, ne läksyt oli nyt vaan ihan persiistä. Ei ihme että lapsikin niihin turhautuu. Just noihin samasiin läksyihin, aina. Pitäs jotenkin osata lukea rivien välistä, ja ei mun mielestä noin pienille lapsille sovi. Kylhän aikuinen osaa, mut ei pieni lapsi.

Joo, olen ihmetellyt tämän päivän koulunkäynnissä sitä, että pieniltä jo vaaditaan hirveästi päättelykykyä, kun itse muistan, että ala-aste oli pelkkää hauki on kala -ulkolukua. Haastetta ihan eri mitoissa kuin minun lapsuudessani.

Yhteistyössä