mies ei "osaa" olla meidän kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvvvvieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suurin ongelma on omassa asenteessasi. Lue tuo oma tekstisi uudelleen ja mieti vähän, oikein ajan kanssa jos ei muuten aukea. Aikuinen työssäkäyvä mies EI OLE teini-ikäinen ja koska käy töissä ja viettää kuitenkin aikaa kanssanne niin et VOI sanoa että olisit joku helvetin yksinhuoltaja. Tällä palstalla yksinhuoltajaksi kutsuvat itseään kaikki naiset jotka haluavat esittää marttyyriä, siviilisäätyyn ja perhetilanteeseen katsomatta. Naurettavaa ja jopa sairasta minun mielestäni.

Tämä on se NIIN tavallinen tarina mitä täällä väritetysti kerrotaan päivästä toiseen ja toiset samanlaiset huutavat usein ketjuissa joukolla tukea."Jätä se sika". Naisen käsittämättömässä mielessä miehestä muokkautuu mielikuvitushirviö koska ei tee kaikkia asioita siten ja siinä laajuudessa kuin nainen haluaa. Ja jostain käsittämättömästä syystä nainen tulee anonyymille internetpalstalla puukottamaan omien lasten isää selkään ja haetaan vahvistusta omille vääristyneille ajatuksille, ikäänkuin se jotenkin ratkaisisi tilanteen tai muuttaisi sitä yhtään mitenkään parempaan suuntaan. Mikä kaikkein pahinta, joskus tällaiset toimenpiteet myötävaikuttavat siihen että perheet hajoavat koska epävarmat ja heikkoitsetuntoiset persoonat eivät osaamattomuutensa vuoksi osaa toimia oikein, kommunikoida tai hakea apua tahoilta josta sitä voisi oikeasti saada. Usein se taho on se ihan oma puoliso.

Näissä tilanteissa kannattaisi sen valittajaosapuolen edes yrittää asettua peilin eteen ja miettiä mitä ITSE voisi tehdä toisin eikä odottaa että toinen muuttuu. Pyytäminen ei aina riitä ja usein se muuttuu hyvin pian nalkuttamiseksi joka vain pahentaa tilannetta. Fakta on se että kaikista miehistä ei ikinä tule eikä saa muokattua toista perheenäitiä mutta jokainen mies pystyy parantamaan ja muuttamaan toimintatapojaan, se vain usein edellyttää sitä että nainen tekee ensin niin omalta osaltaan. Palstalla rääkyminen ei auta mitään eikä ketään.

Mitä sinä siis ehdotat? Peiliin katsominen ei oikein konkreettiselta ehdotukselta kuulosta, kun otetaan huomioon ap:n tähänastiset yritykset. Hän on mielestäni yrittänyt kommunikoida, kysynyt mieheltä hänen toiveitaan jne. Mitenkäs siinä voi itse muuttaa käytöstään, kun toinen ei ilmaise toiveitaan mitenkään muuten kuin välttelemällä?

• Tykkää
Reactions: Khisu
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30093824:
Mitä sinä siis ehdotat? Peiliin katsominen ei oikein konkreettiselta ehdotukselta kuulosta, kun otetaan huomioon ap:n tähänastiset yritykset. Hän on mielestäni yrittänyt kommunikoida, kysynyt mieheltä hänen toiveitaan jne. Mitenkäs siinä voi itse muuttaa käytöstään, kun toinen ei ilmaise toiveitaan mitenkään muuten kuin välttelemällä?
Niinpä. Ja ap jopa ehdottanut että mies asuisi hetken lapsettoman kaverinsa luona. Ei kelvannut miehelle sekään. Kuulostaa aika flegmaattiselta mieheltä.

Mä en jaksanut kaikkia vastauksia lukea, mutta jos sulla on oikeesti vielä halu olla miehen kanssa niin kirjota hänelle vaikka kirje. Kerro noi asiat mitä alotuksessakin mainitsit. Kerro omista tunteista ja siitä, miten haluaisit asioiden olevan. Tyyliin "mä kaipaan... tai mulle olis tärkeetä... jne" ei siis silleen että syytät miestä ja sanot, että "sä aina, tai sä et ikinä."
Annat kaiken tulla ulos, koska jos et nyt sano asioita niin kuin ne on, niin koska sitten? Tilanne tuskin enää muuttuu huonommaksi.
Tsemppiä! :)

Musta kuulostaa, että miehelläsi on jonkinlaisia tunnelukkoja ja ehkä ihan oikeasti tuntee, että "ei osaa" luontevasti olla teidän kanssa. Ehkä tuntee itsensä ulkopuoliseksi perheessänne, kun ei kerran ole koskaan oikeasti ollut läsnä ja mukana jutuissa. Sitten alkoholin vaikutuksesta kykenee rentoutumaan, mutta muuten on vähän semmoinen "jäykkäpaska" jossain nurkassa kun muut tekevät ja touhuavat. Juu, kuulostaa tutulta, isäni on vähän samaa sorttia. Ei se kuule siitä mihinkään muutu, ellei sitten mies omasta tahdostaan lähde johonkin terapiaan selvittelemään päänsisäisiä ongelmiaan. Myös liiallinen alkoholin käyttö on myös melkoinen riski tuollaisella ihmisellä.

Tässä nyt päässyt käymään niin, että ap on kodin hentoinen hengetär. Joka pyykkää, tiskaa, silittää ja nukuttaa.
Jos ei mitään saa vastineeksi niin kamat kassiin ja näkemiin.
Etsiköön poika uuden äiteen sitten jostain.
Näin miehenä sanottuna, hävettää jo miehesi puolesta (jos hän ei itse osaa/kykene).

Mulla tulee tämän kaltaisista jutuista aina mieleen, että onko kyseessä mies, joka ei oikeasti koskaan olisi halunnut perhettä ja viihtyy paremmin yksin, mutta sosiaalisen paineen takia hankki perheen. Muuta selitystä en keksi kuin tuon ja sen, että on niin pahoja tunne-elämän ongelmia, että ei oikeasti vain osaa olla perheen kanssa vaikka haluaisikin. Nämä ongelmat olisi kyllä näkynyt jo seurusteluaikana kyvyttömyytenä puhua tunteista jne.

Meillä mies sanoo aina halunneensa lapsia, mutta jo ennen näitä mietti osaako olla lasten kanssa, kun ei isänsäkään ollut heidän kanssaan.
Yrittää kyllä, välillä intoutuu ihan touhuamaankin. Yleensä vain kaikki muu menee perheen edelle (ja on sitten itselleen vihainen kun ei vietä aikaa lasten kanssa)
Usein taas se yhdessä tekeminen menee siihen, ettei kestä
/ jaksa kun lapset käyttäytyy lasten tavoin. Kiukkuaa ensin näille ,sitten itselleen. Kun ei hänestä isäksi ole, eikä osaa olla lastensa kanssa.

Meilläkin lastenhoito jää mulle. Enkä oikein halua edes jättää näitä isälleen hoidettavaksi, jos ei sitten jaksakaan ja menee taas huutamiseksi...

Meillä mies varmaan vaatii itseltään liikaa ja täydellisyyttä. Siksi ne projektit ja muut vie yhteistä aikaakin...

Pitäiskö AP sun vaatia mieheltäs enemmän?! Sanot, että jos ei kerran halua erota, alkaa osallistua. Alkaen syömisestä ruokapöydässä muiden kanssa. -Ei liikaa vaadittu!
Ja vaikka hetkeksi, viideksi minuutiksi edes, istuu lapsen kaveriksi touhuamaan. Vaikka kokoaa legoja.
ym vastaavaa
Jos ei edes yritä, niin sitten...

Tietystikään hän ei halua erota. Mukavahan hälle on, että kotona on joku joka laittaa hälle kaikki ilman että tarttee mitään itse tehdä.