Mahtuuko InterCity-junan perhehyttiin kaksostenrattat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Junalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Junalle

Vieras
Siinähän se kysymys tulikin :) Tuplien kanssa lähdössä junalla, mietin saisiko matkarattaat mahtumaan perhehyttiin, voisi olla helpompi heidät nukuttaa päikkäreille rattaisiin.

Kiitos :)

Jos varaat koko hytin niin sitten saat varmaan ne sinne tungettua, mutta muussa tapauksessa vähän epäkohteliasta täyttää koko hytti niillä rattailla. Siitä ovesta ne ei mahdu, joudut ainakin laittaan kasaan.

Meillä on kolme paikkaa, eli yksi "jää yli", siihen tuskin kukaan tulee istumaan? Tai mistä noista ihmisistä tietää, jospa joku tahtoo päästä lasten kanssa viettämään viisi tuntia ;)

Eli periaatteessa ne sinne mahtuu jos taitettuina otan ne sisälle.

Kiitos,
Ap

Meillä on kolme paikkaa, eli yksi "jää yli", siihen tuskin kukaan tulee istumaan? Tai mistä noista ihmisistä tietää, jospa joku tahtoo päästä lasten kanssa viettämään viisi tuntia ;)

Eli periaatteessa ne sinne mahtuu jos taitettuina otan ne sisälle.

Kiitos,
Ap

Siis miks ei tulis? On meillä jokakerta tullut ja ollaan juurikin tolla kokoonpanolla oltu. Omalla alueellas tee mitä lystäät, mutta se voi muutenkin olla tuskaa jollekkin matkustaa lasten kanssa samassa hytissä, niin vielä siinä rattaat "riesana"

Onko sulla ap vauvat siellä mukana vai minkäikäisiä lapsia sulla on? Itse olen yhden kerran mennyt perhehytissä ja toista kertaa en mene, ei lapset viihdy siellä yhtään. Intercityn leikkivaunu onkin ollut meille sen jälkeen ja siellä lapset viihtyy todella hyvin :)

Niin jos siihen jää yksi paikka ainoastaan tyhjäksi. Eiköhän perhehyteissä matkusta periaatteessa perheelliset, jolloin he matkustavat perhelipulla. Perhelippuhan on aina 1+1 paikkaa, eli tuohonhan ei "mahdu" kuin yksi aikuinen. Meitä on muutenkin yhteensä viisi henkeä, (1+4) eli tuplille ei ole ostettuja paikkoja. En tietenkään rattaita sinne änkeä jos sinne jollain on ostettu paikkalippu :)

Niin jos siihen jää yksi paikka ainoastaan tyhjäksi. Eiköhän perhehyteissä matkusta periaatteessa perheelliset, jolloin he matkustavat perhelipulla. Perhelippuhan on aina 1+1 paikkaa, eli tuohonhan ei "mahdu" kuin yksi aikuinen. Meitä on muutenkin yhteensä viisi henkeä, (1+4) eli tuplille ei ole ostettuja paikkoja. En tietenkään rattaita sinne änkeä jos sinne jollain on ostettu paikkalippu :)

Matkustaa, jos kaikki paikat on ostettu, muutenhan siihen tottakai tulee joku jos vielä on täyttäki. Meillä on aina tullut, ei välttämättä kokomatkaksi, mutta osaksi ainakin. Jos ostan 3:lle lipun, miksi saisin 4 paikkaa?

Onko sulla ap vauvat siellä mukana vai minkäikäisiä lapsia sulla on? Itse olen yhden kerran mennyt perhehytissä ja toista kertaa en mene, ei lapset viihdy siellä yhtään. Intercityn leikkivaunu onkin ollut meille sen jälkeen ja siellä lapset viihtyy todella hyvin :)

Juups eli meitä on minun lisäkseni 2x1v5kk, 6v ja 7v. Paikat on leikkivaunun alapuolella, eli nuo isommat voivat mennä sinne keskenäänkin. Toki siellä käydään pientenkin kanssa, mutta jotenkin ajatus että siellä istuttaisi koko viisi tuntia, ei nappaa. Siksi perhehyttiin, saa ainakin oven perästä kiinni ja tuplataaperot pysymään suht aisoissa, sekä toivottavasti päikkäreille rauhoitettua paremmin kuin leikkivaunussa :)

Juups eli meitä on minun lisäkseni 2x1v5kk, 6v ja 7v. Paikat on leikkivaunun alapuolella, eli nuo isommat voivat mennä sinne keskenäänkin. Toki siellä käydään pientenkin kanssa, mutta jotenkin ajatus että siellä istuttaisi koko viisi tuntia, ei nappaa. Siksi perhehyttiin, saa ainakin oven perästä kiinni ja tuplataaperot pysymään suht aisoissa, sekä toivottavasti päikkäreille rauhoitettua paremmin kuin leikkivaunussa :)

Entä jos sinne hyttiin tuleekin joku? Sun kaksosilla ei ole paikkaa. Pidätkö niitä molempia sitten sylissäs?

Matkustaa, jos kaikki paikat on ostettu, muutenhan siihen tottakai tulee joku jos vielä on täyttäki. Meillä on aina tullut, ei välttämättä kokomatkaksi, mutta osaksi ainakin. Jos ostan 3:lle lipun, miksi saisin 4 paikkaa?

Et vissiin ymmärrä mitä Ap selittää? Jos heillä on maksettu 3 paikkaa neljästä, niin eihän sinne voida myydä kahta paikkaa eli perhelippua? Jos juna nyt on 100% täynnä niin joku siihen varmaan tulee istumaan. Vaikea kuitenkin miettiä että kukaan olisi niin lapsirakas että ehdoin tahdoin tuppautuisi pienen pieneen hyttiin missä on neljä pientä lasta.

Entä jos sinne hyttiin tuleekin joku? Sun kaksosilla ei ole paikkaa. Pidätkö niitä molempia sitten sylissäs?

No meillä on kolme paikkaa, ja onhan noissa lattiatilaa kuitenkin lapsille leikkiä, sekä kaksi jakkaratuolia vielä lisäksi. Isot nyt varmaan viihtyvät suurimman osan ajasta leikkivaunussa. Kylläpä nyt ihme tinkausta tulee taas ;)
Ja joo, olen huomaavainen liikkuessani lasteni kanssa maailmalla.

[QUOTE="Huoh";24111843]Et vissiin ymmärrä mitä Ap selittää? Jos heillä on maksettu 3 paikkaa neljästä, niin eihän sinne voida myydä kahta paikkaa eli perhelippua? Jos juna nyt on 100% täynnä niin joku siihen varmaan tulee istumaan. Vaikea kuitenkin miettiä että kukaan olisi niin lapsirakas että ehdoin tahdoin tuppautuisi pienen pieneen hyttiin missä on neljä pientä lasta.[/QUOTE]

Mä olen ollut 4-vuotiaani kanssa perhehytissä niin, että olen ostanut lipun vaan itselleni. 4v kun matkustaa ilmaiseksi muutenkin.

[QUOTE="Huoh";24111843]Et vissiin ymmärrä mitä Ap selittää? Jos heillä on maksettu 3 paikkaa neljästä, niin eihän sinne voida myydä kahta paikkaa eli perhelippua? Jos juna nyt on 100% täynnä niin joku siihen varmaan tulee istumaan. Vaikea kuitenkin miettiä että kukaan olisi niin lapsirakas että ehdoin tahdoin tuppautuisi pienen pieneen hyttiin missä on neljä pientä lasta.[/QUOTE]

no voihan sinne tulla joku jolla ei ole ostettuna lapselle lippua. esim jos itse on opiskelijalipulla niin siihen ei saa lapselle paikkalippua, silloin alle kuusvuotias matkustaaa ilman paikkaa. eli sittenhän siellä hytissä olis jo 7 henkeä.. mut kyllähän ne myy ne paikat vaikka yksinäisille matkustajile jos juna on täynnä

Sopii toivoa että saat taaperot unille. Meillä ei nimittäin koskaan (vauvanakaan) ole lapset malttaneet nukkua junassa. Ja jos siellä leikkivaunussa ovat käyneet niin ei ole asiaa pois ilman raivoitkua :D Sen vuoksi olen varannut paikat sinne yläkertaan suosiolla, siellä ne viihtyy parhaiten.

Kylläpä taas tulee tylyä tekstiä, kotiinko sitä pitäisi kaksosten kanssa jäädä???
Me ollaan matkustettu perhehytissä, jätettiin rattaat niille varattuun tilaan toisessa päässä tuota vaunua. Minä, 8v ja kaksoset 1v. Kahdella paikalla mentiin, hyvin siellä mahtui olemaan, puolet matkasta siellä oli äiti yhden lapsensa kanssa. Lapset kävivät vähän väliä leikkihuoneessa, ja hytissäkin mahtui hyvin olemaan, siellä on sellaiset nappi-istuimet 2kpl, lapset tykkäsi istua niissä. Itse nukutin kaksoset ihan siihen penkille, ei siinä mitään tarkkoja rajoja tarvinnut kahden äiti-ihmisen asetella, vaan sulassa sovussa matkattiin.

Hyvää matkaa teillä :)

no voihan sinne tulla joku jolla ei ole ostettuna lapselle lippua. esim jos itse on opiskelijalipulla niin siihen ei saa lapselle paikkalippua, silloin alle kuusvuotias matkustaaa ilman paikkaa. eli sittenhän siellä hytissä olis jo 7 henkeä.. mut kyllähän ne myy ne paikat vaikka yksinäisille matkustajile jos juna on täynnä

Tottakai voi tulla joku. Meillä on aina tullut joku ykkösistuja. Miksi ei tulis jos yksi vapaa paikka?

itse olen vauvan kanssa matkannut tavallisessa vaunussa mutta varannut paikan invapaikan vierestä ja nukuttanut sitten vaunuissa...sinne mahtuu hyvin vaikka tuplarattaatkin. näin on moni muukin tehnyt.

Yhteistyössä