Maikkarin tekstitv:ssä ihmeellinen kirjoitus!! Ja netissä kans.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tutkijat luopuisivat talviajasta: Verottaa terveyttä ja tuhoaa luontoa
30.10.2010 12:12

Monet tiedemiehet kuitenkin uskovat, että lisävalo olisi monella tapaa hyödyllisempää iltapäivän tunteina.

Peesaan tätä!

mun mielestä saisi poistaa koko kellon siirtelyn, ei mitään järkee. tutkijat on jo aiemminkin siitä sanonut että ihminen on sekasin noin viikon ajan siirtämisestä.

[QUOTE="vieras";22350658]mun mielestä saisi poistaa koko kellon siirtelyn, ei mitään järkee. tutkijat on jo aiemminkin siitä sanonut että ihminen on sekasin noin viikon ajan siirtämisestä.[/QUOTE]

Samaa mieltä!

[QUOTE="vieras";22350658]mun mielestä saisi poistaa koko kellon siirtelyn, ei mitään järkee. tutkijat on jo aiemminkin siitä sanonut että ihminen on sekasin noin viikon ajan siirtämisestä.[/QUOTE]

Millä lailla sekaisin?

Mun mielestä kanssa tän turhanpäiväsen kellojen siirtelyn saisi lopettaa. Nythän ollaan ns. normaaliajassa. Keväällä nyt on ihan turha siirrellä kelloa yhtään minnekään, päivä valostuu niin äkkiä muutenkin että kyllä sitä muutaman "hämärämmän" päivän siellä päässä jaksaa.

Vuorotyöläisille tosi huonoa, nyt oli tunnin pidempi yövuoro, ilman lisäpalkkaa tietenkin. Ei ole missään sanottu että keväällä samat tyypit tekisi vastaavasti lyhyemmän vuoron, jolloin saa myös normipalkan. Aamuvuoroon menijät saa nyt nukkua tunnin enemmän, mutta keväällä on tosi huono mennä kuuteen töihin.......

Tuotantoeläimille hankala rytminmuutos, esim lypsäville lehmille. Joka vuosi ongelmia, kun maitoauto hakee uuden rytmin mukaan maidot aamulla ja lehmät "lypsii" vanhan rytmin mukaan.

Vauvat, lapset ja vanhukset kärsivät rytmin muutoksesta varmaan pisimpään, myös joillain aikuisilla (itsenimukaan lukien) menee pitkä aika ennenkuin esim unirytmin saa kohdalleen.

Eiköhän nykypäivänä ole enemmän haittaa kuin hyötyä tuosta kellon puljailusta.

Joka ikinen syksy sama natina. Ihmiset matkustelee ihan omasta vapaasta tahdostaankin toisille aikavyöhykkeille valittamatta siitä pitkin palstoja, ja sopetuvat varsin hyvin. Miksei täällä kelloja siirtäessä? Meillä nukuttiin tänään kahdeksaan eli seitsemään, mikä oli TODELLA hyvin siihen nähden että muulloin herätään aina kuudelta. Ei elämä yhdestä tunnista mene sekaisin. Joustoa ihmiset!

Mulle on ihan sama siirrelläänkö kelloja vai ei, mutta nyt kun kerran siirrellään, ei mulla ole mitään sitä vastaankaan.

Yhteistyössä