Makaronilaatikko raaoista makarooneista, paljonko vuokaan nestettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
En jaksais erikseen keittää, jos laitan pussin makarooneja ja 400g jauhelihaa niin riittääkö 15dl nestettä?

Laita sen verran, että ne peittyy reilusti, siis oikeastaan ui siinä nesteessä :)
Onnistuu hyvin, mä teen aina makaronilaatikon raaoista makaroneista, tulee kiinteämpi laatikko :)

Ja voithan sä lisätä nestettä jos näyttää että on tullu laitettua liian vähän. Mutta jos esim myllynparas makaronipussin takana olevan ohjeen mukaan tekee niin keitettyjen makaronien kanssa pitää laittaa n 7 dl nestettä niin nyt kun sulla on raakoja niin pistäisin alkuun sen ja tosiaan lisäisin puolessa välissä n 3-4 dl.

Tuohon mun ohjeeseen (27 annosta) tulee 800g makaroonia, 800g kypsää jauhelihaa, 100g sipulia, 150g juustoraastetta, 180g munia , 3.5litraa kevyt maitoa, mausteita. Muistaakseni nestettä on pinnanyläpuolelle ja olen varmuuden vuoksi tsekkanut miltä näyttää.

Ok...no jos mä katon että miten se 15dl menee...että onko sen näkönen että riittää...ja koitan muistaa kurkata sinne uuniin välillä ja katsoa väliaikatietoja :)

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Onnistuu kyllä kun nestettä vaan oikee määrä.

5 dl makaronia (raakaa)
8 dl maitoa
350-400 g jauhelihaa (paistettua)
2 kananmunaa
mausteita oman maun mukaan

Mä teen suunnilleen tuommoisella oheella laatikon, jossa makaronit eka keitetään, laittaisin kyllä enemmän nestettä raaoille makaroneille.

Yhteistyössä