Makwan Amirkhanin uhkausviesti Jetille, olkaa hyvät :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaa nyt pitää tarkastaa lähde?
Joo laki sanoo niin, että jos esität henkilökohtaisen syytöksen, että Mikko Mallikas on vaikkapa pedofiili, niin sille pitää olla todiste. Onko Maku nähnyt siis Jetin huumetuomion oikeuden pöytäkirjoista vai istunut itse samassa kokkelipöydässä?

Mutta se ei tässä jutussa muutenkaan ole mitenkään relevantti asia. Eikä sitä edes Maku sellaiseksi tarkoittanut, kunhan vain halusi herjata aggrepäissään.

Joo laki sanoo niin, että jos esität henkilökohtaisen syytöksen, että Mikko Mallikas on vaikkapa pedofiili, niin sille pitää olla todiste. Onko Maku nähnyt siis Jetin huumetuomion oikeuden pöytäkirjoista vai istunut itse samassa kokkelipöydässä?

Mutta se ei tässä jutussa muutenkaan ole mitenkään relevantti asia. Eikä sitä edes Maku sellaiseksi tarkoittanut, kunhan vain halusi herjata aggrepäissään.
Eikö laki sano mitään ryhmään kohdistuvasta syytöksestä? Saako ryhmää syyttää ihan vapaasti mistä vaan?

Eikö laki sano mitään ryhmään kohdistuvasta syytöksestä? Saako ryhmää syyttää ihan vapaasti mistä vaan?
Meinaat tällä sitä ryhmätappelua?
No mites silminnäkijälausunnot sitten? Eiks ne riitä kun moni ihminen riehuu vai riittääkö ne vaan sillon kun suomalaiset riehuu?

Ei kunniaa voi loukata kollektiivisesti. Se että istuu keskellä mannerheimintietä ja huutaa poliisien olevan natseja, on kyllä typerää, mutta ei siinä konstaapeli Virtasen kunniaa loukata. Mutta jos kirjoitat pamfletin komisario Leena Virtasesta ja väität hänen olevan natsi, niin kyllä: se on kunnianloukkaus. Näin se laki menee juu.

• Tykkää
Reactions: Echo ja Elena777
Ei kunniaa voi loukata kollektiivisesti. Se että istuu keskellä mannerheimintietä ja huutaa poliisien olevan natseja, on kyllä typerää, mutta ei siinä konstaapeli Virtasen kunniaa loukata. Mutta jos kirjoitat pamfletin komisario Leena Virtasesta ja väität hänen olevan natsi, niin kyllä: se on kunnianloukkaus. Näin se laki menee juu.
Eli laki sanoo, ettei kunniaa voi loukata kollektiivisesti ja tää on se juttu siis johon täytyy nojata. Viis muista asioista.
Eli aika monta väärää tuomiota on tullut Suomen oikeuslaitoksissa! Pitää varmaan olla huolissaan tästä diktatuurin tilasta.

Eli laki sanoo, ettei kunniaa voi loukata kollektiivisesti ja tää on se juttu siis johon täytyy nojata. Viis muista asioista.
Eli aika monta väärää tuomiota on tullut Suomen oikeuslaitoksissa! Pitää varmaan olla huolissaan tästä diktatuurin tilasta.
Tuosta ei taas kyllä saanut mitään selvää. Mutta joo: lakiin pitää nojata. Et nyt selvästi oikein ymmärrä mikä kunnianloukkaus on. Koitin kyllä antaa jo esimerkinkin.

Tuosta ei taas kyllä saanut mitään selvää. Mutta joo: lakiin pitää nojata. Et nyt selvästi oikein ymmärrä mikä kunnianloukkaus on. Koitin kyllä antaa jo esimerkinkin.
Mut eikö löydettäis muita kivoja lakeja, joihin voitais nojata. Niinkuin vaikka, että pitää pysähtyä punaisiin liikennevaloihin. Tai että eläimen on saatava tarpeeksi hoitoa, huolenpitoa ja ruokaa. Tai, että asunnoissa täytyy olla palovaroittimet? Niissäkään ei puhuta mitään, että olis jokin ryhmä :unsure:

Joo, sitä.
Ei, ku kysymys oli siitä, mitä J oli sanonut.
No mutta miksi juuri hän valehtelisi ja toinen osapuoli puhuisi totta?
Mun mielestä kun jotain ihmistä syytetään kokkelin käytöstä, siihen pitää olla todisteet.
J sanoi myös ettei tunne sitä siskoa, eli millä sen todistaa kuka tässä valehtelee, ihonvärilläkö?

Mun mielestä kun jotain ihmistä syytetään kokkelin käytöstä, siihen pitää olla todisteet.
J sanoi myös ettei tunne sitä siskoa, eli millä sen todistaa kuka tässä valehtelee, ihonvärilläkö?
Näinpä. Juuri sitä kysyin.
Eihän se tunteminen mitenkään vaikuta, jos viheltelee tarjoilijoille?

Ihonväri tässä jutussa tuntuukin olevan pääasia

Näinpä. Juuri sitä kysyin.
Eihän se tunteminen mitenkään vaikuta, jos viheltelee tarjoilijoille?
Niin mutta hän sanoi ettei ole viheltänyt?
Mä olen kuullut muuten usein ravintoloissa, missä on paljon ihmisiä, kuinka joku asiakas on yrittänyt saada viheltämällä ja viittilöimällä tarjoilijan huomion...kauheaa, eikö?

Ja miks sitä pitäis nyt uskoa ja keksiä puoltavia selityksiä sen moukkamaiselle käytökselle?
Moukkamaiselle käytökselle?
Entäs kun toinen on uhkaillut ym ja sitten poistanut sen uhkausviestin, vaikka hän on itse ollut keulakuvana jossain ei väkivallalle kampanjassa?

• Tykkää
Reactions: Palstapesu
Selitteleks sä ny jethron moukkamaista käytöstä, joka tapahtui ensin, tän makwan käytöksellä? Kun sitä kokoajan puolustelet.
Siis kun J sanoi ettei ole syyllinen sellaseen, mutta toi väkivallalla uhkaileva poitsu (joka on muuten omien sanojensa mukaan väkivallan vastustaja huom) kirjoittaa yhden uhkausviestin jonka raukkamaisesti sitten poistaa niin häntä pitäisi uskoa?? MIksi?? Koska on ulkomaalaistaustainen??

• Tykkää
Siis kun J sanoi ettei ole syyllinen sellaseen, mutta toi väkivallalla uhkaileva poitsu (joka on muuten omien sanojensa mukaan väkivallan vastustaja huom) kirjoittaa yhden uhkausviestin jonka raukkamaisesti sitten poistaa niin häntä pitäisi uskoa?? MIksi?? Koska on ulkomaalaistaustainen??
Missä mä oon sanonu, ketä pitää uskoa, jos oon sanonu, niin miten ja kelle ja miksi. Mikset lukisi juttuja ja ymmärtäisi, ennenkuin tuut kommentoimaan.

Missä mä oon sanonu, ketä pitää uskoa, jos oon sanonu, niin miten ja kelle ja miksi. Mikset lukisi juttuja ja ymmärtäisi, ennenkuin tuut kommentoimaan.
No mutta hei, sä itte vastailet kenelle tahdot ja millä tyylillä tahdot..joten sallipa sama muillekin, kiitos.

• Tykkää

Yhteistyössä