Manduca vai kantoliina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reppuliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reppuliina

Vieras
Meillä on kohta kuukauden ikäinen vauva. Päivisin ja iltaisin saa kannella pikkuista paljon kun on levoton ja itkeskelee. Sylissä siis viihtyy, mutta olisi kiva saada välillä kädet vapaiksi jotta voisi tehdä vaikka samalla kotihommia tai muuten vaan lepuuttaa käsiä.

Manducaa on mietitty noista kantorepuista ja liinoista ei ole hajuakaan mikä olisi hyvä. Pitäisi olla sellainen reppu tai liina minkä pienen opettelun jälkeen saa helposti yksin viritettyä vauvan kanssa päälle ja pois. Myös helposti muutettavat säädöt koska isi on ihan eri mittainen kuin äiti. Kuitenkin lähinnä nyt itselleni tuota mietin kun päivät ja osan illastakin yksin vauvaa kantelen.

Ehdotuksia ja kokemuksia otetaan vastaan!

Luulisin, että reppu on helpompi. Liina sen sijaan on kauniimpi. :D Itsellä käytössä oli olan-yli-liina soljella. Pitkään kantamiseen se ei ehkä oo paras kun rasittaa epätasaisesti hartioita, mutta meidän kauppareissuilla oli hyvä. :)

Mulla oli vauvalla molemmat, tosin manduca hankittiin kun hän oli jo n. 5kk ikäinen. Manducaa suosittelisin! Itselläni kantoliinan sitominen oli arpapeliä, joskus tuli sidottua hyvin ja joskus huonommin. Manducan säätää kerran kohdilleen ja se on siinä. Tosin kun teillä on kaksi kantajaa, niin säätöjä joutunee vaihtelemaan.

Mulla on kummatkin, voin suositella kumpaakin.

Löytyy trikoinen pitkä liina, voin suositella.
Löytyy manduca, suositteluni saat.
Löytyy pikaliina, siis sellainen pussukka =D . Voin suositella.

Sitä mitä en olisi tarvinnut oli nuo emmaljungat jotka nököttää tuolla eteisessä ja niillä on ajeltu nyt vuoden aikana ehkä maximissaan 20 kertaa.

meillä on sekä pitkä trikooliina, kantopussi että manduca. Pienellä minun mielestä liina oli paras, kun taas käsilaukussa mulla kulkee kantopussi "hätätilanteita" varten. Manduca taas...no, mulle se ei jotenkin istunut, mies on sitä kyllä käyttänyt. Edessä se oli todella kaamea päällä liinaan verrattuna, takana se on ihan OK nyt isommalla lapsella.