Manipuloiva "kaveri" - miten sanoa asiallisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Panthera leo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Panthera leo

Aktiivinen jäsen
05.12.2006
5 202
0
36
Alkaa palaa pinna yhteen "kaveriin". Tai siis on palanut jo aika huolella.

"Kamuni" on yh, jolla lapsia, on lastensuojelun asiakas ja käy perhenlassa.

Nyt se on alkanut mulle sanomaan, että mun pitäs kans mennä perheneuvolaan, koska mulla on ongelmia, mä olen ihan selkeest masentunut, mulle ei voi sanoo mitään, koska otan nokkiini kaikesta.

Kuopus on ollut koulussa levoton (todetiin adhd), hän sano, että mun olis pitänyt kuunnella häntä että pojan paikka kun ei ole vielä koulussa (kaks omaansa on erityisluokalla, käyneet jonkun nollaluokan eskarin lisäks, nuorempi poikansa (8v) on suoraan sanottuna ihan kamala; villi ja puhuu nus*imisjuttuja sun muuta pervoo) vaan eskarissa.

Nyt sitten oli vkonlopun taas kännännyt ja puhunut paskaa. Mulle vaan soitettiin, että mä olen sanonu, että yks kaveri on mut väkisin maannut! Mä olin että mitä helvettiä! :o Todellakaan ole tuollast sanonut, en ole liikkunut koko porukassa sitten ku alkukesästä. Kerroin miehellekin, hää totes vaan mulle että unoha koko akka, siitä ei ole ko harmia. Mies vaan sano, että jos mä kauan annan sen manipuloida mua niin olen todellakin "kellokoski-kamaa"... :/

Nyt tuli viestiä taasen, että mun paikka on siellä perheneuvolassa, ku oon niin ongelmapesä. |O

Voi veettu sanon mä! Kuin voisin sanoo sille -mielellään loukkaamatta- että mä en jaksa tollasta paskaa? Vai voiko tuollasta edes sanoa loukkaamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
No jos mulla ois tommonen akka riesana, niin mä en jaksaisi kovastikaan välittää että loukkaanko vai enkö..eikös toikin sua kohtaan ole melko loukkaavaa käytöstä ollut... :whistle:

No niin munkin mielestä. Olen tosta sanonutkin, mutta "kun mulle ei voi sanoo mitään ku suutun kaikesta"... |O

Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti:
Eipä siinä loukkaamatta voi kai olla.. Sanot topakasti vaan, ettet kaipaa apua, ja asiat on teillä ihan kunnossa. Ja multa kyllä lipsahtaisi varmaan, ettei tartte tyrkyttää tapojaan.. :kieh:

Laitoin hetki sit viestiä takas, etten ole kiitos vaan menossa nyt perheneuvolaan.

Mä en oikeestaan uskalla loukata sitä, pelkään sitä vähän. Se kun on niin kostonhalunen, että vois tulla vaikka päälle! Taikka keksiä kaikenlaista juttua (kerrankin on tehnyt ls-ilmotuksen musta, väärän siis.) Vai miten se nyt sanotaan, ku on totaalisen aiheeton ilmotus toisesta, esme jos tekee rikosilmotuksen ja se ei pidä paikkansa??? Aivot ei toimi..

Minusta tuntuu, että sillä sun kaverilla on itsellään niin paha olla, että yrittää sullekkin saada pahaa oloa ja vierittää oman pahan olonsa sun päälle. Näitä ihmisiä riittää...
En pitäis tollasta ihmistä kaverinani.

Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Minusta tuntuu, että sillä sun kaverilla on itsellään niin paha olla, että yrittää sullekkin saada pahaa oloa ja vierittää oman pahan olonsa sun päälle. Näitä ihmisiä riittää...

Sillä onkin. Sitä me on miehen kans puhuttu. Mä aion nyt kartella koko ihmistä, ennenku on myöhästä. Harmi sinänsä, se on ihan mukava sillon ku ei vieritä paskaa toisten niskaan. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
No voiko tota enää kaveriks kutsua? :kieh: Mä varmaan vaan suosialla jättäisin yhteydenpidon sikseen, tuskin se tosta mihinkään muuttuu. :o

Juu en aio pitää yhteyttä. Se on muutenkin ollut aika ykspuolista nyt, hää soittaa "piipin", joten mun pitäs soittaa takasin. Mutta en ole siis soittanut nyt muutamaan kertaan ku näit juttuja on alkanut olemaan.

**
Nii joo, ja se oli perätön lausuma se, mitä hain tuolla aiemmin takaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:

Sillä onkin. Sitä me on miehen kans puhuttu. Mä aion nyt kartella koko ihmistä, ennenku on myöhästä. Harmi sinänsä, se on ihan mukava sillon ku ei vieritä paskaa toisten niskaan. :|

Mulla oli aikanaan kans tollanen "kaveri". Yritin olla hänen tukena ja aina kuitenkin sain p.askat silmille. Sitten vaan päätin unohtaa koko tyypin, en jaksanut enää.
Aina välillä oli kausia, kun hän oli mukavakin, mutta sitten liikaa oli niitä huonoja aikoja...pikkuhiljaa hän sitten lopetti viestien lähettämisen ja soittamisen, kun en yöllä hänen puheluihin vastannut tai jaksanut tukea häntä kolmen aikaan yöllä. (3 lapsen äitinä olisi pitänyt kuunnella häntä öisin puhelimessa).
Yritin ohjata hoitoon, mutta se olin kuulemma minä joka sitä hoitoa tarvitsin. Ei myöntänyt olevansa hoidon tarpeessa. Kaksi vuotta sitten hän päätti päivänsä oman käden kautta.

Yhteistyössä