Mansikat ja raskaus

Raitapaitainen

Aktiivinen jäsen
28.10.2007
4 934
0
36
Tampere
Miten on, oletteko aiemmin syöneet tai aiotteko nyt raskauden aikana syödä tuoreita mansikoita?

Nyt kaupoissa vasta ulkomaalaisia marjoja ja lähinnä niitä siis ajattelin.. Suomalaisia kyllä varmaan sitten keskikesällä uskaltanee ihan rauhassa.

Ulkolaisia en periaatteesta syö.Kotimaisia on tullut edellisissä raskauksissa ahmittua litra tolkulla.Neuvolassa olivat sitä mieltä ettei kannata syödä paljoa kun ovat niin allergisoivia.Mutta toistaiseksi ovat muksut ihan yhtä persoja mansikoille ilman mitään allergioita.

Söin esikoisesta mansikoita litratolkulla, PÄIVITTÄIN, sekä ulkolaisia että myöhemmin kotimaisia. Kysyin neuvolasta, onko ihan "tervettä" ja siellä todettiin että huoletta voi syödä ja niin paljon kuin haluaa, saapahan ainakin c-vitamiinia. :D
Nyt oottelen kovasti että kotimaiset mantsut saapuu.... :p :p

Pakastealtaista saa varmaan myös kotimaista mansikkaa jos pakastettu kelpaa. Ei tietenkään voita tuoreita, mut itse olen alkanut kovasti tykätä sellaisista kylmänkohmeisista, vasta osittain sulaneista pakastemansikoista! Niin raikkaita ja mehukkaita! =) Käy hyvin mehujäästä tai sorbetista! :p

minulle sanottiin neuvolassa että ulkomaiset mansikat ja muut marjat tulee keittää ennen syöntiä koska niissä on jotain suoja-aineita luultavasti jotka ovat haitallisia.suomalaisia saa syödä.olin torilla ja haistoin ihanan tuoreen mansikan tuoksun.miehen kans äkkiä ostamaan ja espanjalaisia.jospa ei ostettaisikaan.näin minulle kerrottiin.

Yhteistyössä