Marmatusta neuvolasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Raskauksistahan sanotaan, että ei niitä voi verrata keskenään, mutta täällä ainakin tapana, että jos joku mennyt metsään, niin siitä sanotaan, että sitä sattuu, että kaikki raskaudet erilaisia, toinen kun meni hyvin, sanotaan vaan, että ei tarvitse ottaa sitä eikä mitata sitä jne, koska edellinenkin meni niin hyvin.

Nyt kolmannesta raskaudesta tuntuu, että itse pitäisi kaikki tietää ja neuvolantäti on ylimalkainen, koska onhan JO 3. raskaus. Eikö se jokainen vauva kuitenkin ole oma yksilönsä, eikä mitään tusinatuotetta?

Taitaa olla hormonit sekaisin kun moista valitan ;)

neukkutätin ei pitäis tommoisia mennä sanomaan siunatussa tilassa olevalle :whistle:
täti vaihtoon jos ei kemiat pelaa.. gently but strongly advising juu.
Ei oo kiva mennä joka kerta ko tiiä että mitä se sieltä laukoo "kolmannen raskauden" piikkiin.. :hug:

Individuelleja odotuksia kaikki kaikille !

no enpä tiedä, mulle valitetaan vähän väliä siitä, kun valitan niille jostakin.. mun eka raskaus oli ihan sikahelppo, en välillä ees muistanu olevani raskaana.. oikeasti. ja nyt onki sitte ollu ihan kaikki mahdollinen ja mahdoton vaiva aina keskenmenosta (odotin siis kaksosia) anemiaan.
ja neuvolassa vähätellään kaikkea ja sätitään mua siitä että pitäishän mun muistaa edellisestä kun on niin lyhyt aikakin! (2,5 vuotta)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Raskauksistahan sanotaan, että ei niitä voi verrata keskenään, mutta täällä ainakin tapana, että jos joku mennyt metsään, niin siitä sanotaan, että sitä sattuu, että kaikki raskaudet erilaisia, toinen kun meni hyvin, sanotaan vaan, että ei tarvitse ottaa sitä eikä mitata sitä jne, koska edellinenkin meni niin hyvin.

Nyt kolmannesta raskaudesta tuntuu, että itse pitäisi kaikki tietää ja neuvolantäti on ylimalkainen, koska onhan JO 3. raskaus. Eikö se jokainen vauva kuitenkin ole oma yksilönsä, eikä mitään tusinatuotetta?

Taitaa olla hormonit sekaisin kun moista valitan ;)

Taitaa olla juu...Yks haluu lisää neuvoja ja kaiken kertausta,toinen valittaa kun jankataan samoja asioita jatkuvasti! Ajatustenlukijahan sen terkkarin pitäis vissiin olla.Kai voit avata sinäkin suusi ja kysyä mitä haluat kerrattavan - muuallakin kuin täällä!Kyllä niiden raskauksien erilaisuus tarvittaessa siinä seurannassa selviää,muuhan on sitä samaa,mitä nyt suositukset vähän muuttuvat.

Mulla vasta esikoinen tulossa ja silti tuntuu, et neuvolaa ei kiinnosta pa...n vertaa. :D Siis sitä samaa ne vetää kaikille, olkoon raskaus millainen hyvänsä.

Oonkin sitten käynyt koko raskauden myös yksityisillä synnytyksiin erikoistuneilla lääkäreillä (vähän muistakin syistä) ja ne on antaneet aina hyvin erilaisia ohjeita kuin neuvola. :whistle:

Ei vaan ne "jokaiselle pätevät" ohjeet sovi jokaiselle odottajalle. =)

Itse en edes enää välitä kertoa vaivoista, kun vastaus on joka tapauksessa: se kuuluu asiaan, tai ei ole vaarallista tai aika monella on jne.

Kuitenkin kysyy omaan lempeään sävyynsä mitä kuuluu ja miten voinut, mutta sitten kun vastaa niin hiukanko kiinnostaa..

Verenpaine mitataan mielestäni hiukan hassusti, että saadaan matalampi tulos, sf-mitta oli yli käyrien, sitä sitten vähän fiksattiin parempaan suuntaan tai eihän se sitä sanonut, mutta siltä tuntui viimeksi kun sanoi, että mitähän tähän pistetään jne. Oikein mukava täti muuten, mutta tuntuu todella turhalta mennä sinne, jos kaikki tehdään vähän sinne päin.

Tai sitten olen vain ylitarkka äiti, mutta mielestäni jokainen tarvitsee sen oman aikansa ja paikkansa, eikä kaikkea voida pistää sen edellisen hyvän kerran piikkiin.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mulla vasta esikoinen tulossa ja silti tuntuu, et neuvolaa ei kiinnosta pa...n vertaa. :D Siis sitä samaa ne vetää kaikille, olkoon raskaus millainen hyvänsä.

Oonkin sitten käynyt koko raskauden myös yksityisillä synnytyksiin erikoistuneilla lääkäreillä (vähän muistakin syistä) ja ne on antaneet aina hyvin erilaisia ohjeita kuin neuvola. :whistle:

Sehän hienoa :). Terveydenhoitaja ei olekaan lääkäri. Terveydenhoitaja tarkkailee raskauden kulkua ja äidin vointia, ja ohjaa lääkärille tai äitipolille, jos jotain erityistä esiintyy.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse en edes enää välitä kertoa vaivoista, kun vastaus on joka tapauksessa: se kuuluu asiaan, tai ei ole vaarallista tai aika monella on jne.

Kuitenkin kysyy omaan lempeään sävyynsä mitä kuuluu ja miten voinut, mutta sitten kun vastaa niin hiukanko kiinnostaa..

Verenpaine mitataan mielestäni hiukan hassusti, että saadaan matalampi tulos, sf-mitta oli yli käyrien, sitä sitten vähän fiksattiin parempaan suuntaan tai eihän se sitä sanonut, mutta siltä tuntui viimeksi kun sanoi, että mitähän tähän pistetään jne. Oikein mukava täti muuten, mutta tuntuu todella turhalta mennä sinne, jos kaikki tehdään vähän sinne päin.

Tai sitten olen vain ylitarkka äiti, mutta mielestäni jokainen tarvitsee sen oman aikansa ja paikkansa, eikä kaikkea voida pistää sen edellisen hyvän kerran piikkiin.

Tuo kuuluu asiaan, ei ole vaarallista, aika monella... jne. kuulostaa tutulta. :D Onkohan meilllä sama terkka?! :D

Mäkään en enää viitti sieltä kysyä ja jos jotain kommentoivat, mitä mun pitäis tehdä, mut tiedän, et yksityisellä on sanottu juuri päinvastoin, sanon vaan "niin.." ja olen tottelematta. Olis varmaan vauva jo syntynytkin (ennenaikaisena) jos ois raskaus edes näin pitkälle mennytkään, mikäli neuvolaa oisin uskonut...

Alkuperäinen kirjoittaja th:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Sehän hienoa :). Terveydenhoitaja ei olekaan lääkäri. Terveydenhoitaja tarkkailee raskauden kulkua ja äidin vointia, ja ohjaa lääkärille tai äitipolille, jos jotain erityistä esiintyy.

Sama pätee kyllä meidän neuvolalääkäriin. =)

hei mua jurppi ihan sama asia kolmannen ja jopa jo toisen raskauden kohdilla kuten myös ku vauva synty ni vauva aikana. Mun lapset kummiski on isoilla ikäeroilla (nyt 15v, 9v ja 1v) ni onhan tossa vuosia välissä joten miten sitå vois kaiken muistaa vielä ku eilisen?
Sanoin ihan suoraan että en muista oikee mtn enää ja kyl mua sitte ohjastettiin taas ja muisteltii yhessä.

No hei,eihän siellä neuvolassa ole mikään pakko käydä! Suomi taitaa olla ihka ainoa maa jossa tällainen ilmainen palvelu on.Menkää yksityisille lääkäreille ja maksakaa niinkuin muuallakin maailmassa! Toivotonta marinaa ja valitusta jatkuvasti! Aiheesta saa valittaa ja mielellään ihan sille asianomaiselle neuvolantädille,mutta joskus voisitte kyllä arvostaa mitä lapsiperheet ilmaseks Suomessa saa.Puhun kokemuksesta,olen synnyttänyt myös ulkomailla ja maksanut maltaita niin synnytyksestä kuin muustakin.

Yhteistyössä