Marraskuisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja (",)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei mekään olla vielä kerrottu kellekkään, toisaalta tekis jo mieli, mut kun muistaa mikä hälinä siitä alko edellisellä kerralla ni ehkä vielä vois odottaa. Sen oon ainakin päättänyt etten kerro tarkkaa laskettua päivää kellekkään vaan vaan suuntaa-antavasti et marraskuussa. Ihan hirveetä hiillostusta nimittäin tuli viimeks, hyvä ettei menny välit poikki mutsin kanssa kun se riivas!

Ja ällötysolo vaan pahenee, tänäänkin 3 kertaa oon byytannu. Ja päätä särkee koko ajan, lieneekö merkki kohonneesta verenpaineesta... toivottavasti ei, sen kanssa oli ongelmia myös viimeks.
Pientä mahakipua tai jotain nipistelyä on ollu ja esim seisomaan noustessa saattaa vihlasta, kuulunee asiaan.

No, pikkuhiljaa porskutellaan eteenpäin, toivotaan että kaikilla kaikki menee hyvin!

Lness rv 7+2

Heippa täältäkin. Justiin soitin ja varasin eka neuvola ajan. Olo on petollisen hyvä koko ajan. Onneksi kuitenkin aina välissä vähän kuvottaa että säilyy usko masukkiin:) Meillä sukulaiset olivat porukalla keksineet että meille tulee nyt vauva. En ymmärrä mistä olivat sen keksineet, kun ei olla nähtykkään moneen viikkoon:/ siinä sitten koitettiin selittää että ei vaan ole vielä tärpännyt. Jotenkin tuntuu, että ei uskalla puhua vielä ennen neuvolaa kenellekkään...

Tästä tämä lähtee, mukavaa alkanutta viikkoa kaikille:)

Starppa kyseli tuhruttelusta. Mulla oli tuhrua viikolla 5+ ja kirkastakin verta tuli ihan vähän. Olin silloin aivan varma että kesken menee. Googletin ja sain selville, että alkuraskauden vuodot on todella yleisiä. Ja usein täysin harmittomia. Jos vuoto ei ole runsasta (menkkamaista) eikä ole kipuja, ei kyseessä mitä suuremmalla todennäköisyydella ole keskenmeno. Mulla tuota tuhruttelua kesti melkein viikon, ja loppua kohden se väheni ja väri muuttui vain hennosti rusehtavaksi.

Nyt tuhrua tulee taas. Ihan vaalean ruskeaa, ja pelko keskenmenosta meinaa taas iskeä päälle. Mulla on torstaina neuvola, ja kysyn asiasta siellä. Ei kai tässä auta kuin odottaa ja toivoa parasta. Ja yrittää olla ajattelematta tuulimunaraskautta tai keskeytynyttä keskenmenoa... Minä en ole käynyt varhaisultrassa, joten en tiedä onko tuolla mitään elämää edes. :( Tämä epätietoisuus on aika raastavaa. Ultraan on vielä 3 viikkoa. Ehkä pitäisi käydä siellä varhaisultrassa kuitenkin...

Vatsakipuja ei ole ollut. Toisinaan vain pientä nipistelyä. Ällötyskin on ehkä hieman hellittänyt. Turvotus on jotain ihan järkyttävää. Maha on kuin ilmapallo. Olen yrittänyt juoda paljon, mutta sekään ei tunnu auttavan.

Ei olla vielä kerrottu kenellekään. Ajateltiin, että pääsiäisenä ehkä voisi. Katsotaan nyt miten tilanne kehittyy, onko mitään kerrottavaa edes. :|

Riikkaa 8+1

Tervehdys!
Taidan uskaltautua liittyä joukkoonne myös.. laskettu aika tosin vasta joskus marraskuun lopulla (laskureiden mukaan 29.11.) eli aika alkutaipaleella mennään.. Omien laskelmien mukaan huomenna tulee täyteen 6+0.. Me ollaan jo lähimmille kerrottu kun mä olen itse niin huono pitämään salaisuuksia.. :) äiti olis arvannut heti kun olisin soitellut sille "muuten vaan".. Mutta toisaalta jos jotain ikävää sattuu, niin onpahan sitten ihmisiä jotka tukevat hädän hetkellä..

Mä olen itse 23, pian 24 ja mies on 28.. esikoinen tulossa ja vähän "yllätyksenä".. odotettu yllätys kylläkin, mutta tärppäsi niin nopeeta, että ei oltais itse ihan uskottu.. kuviteltiin, että olis joutunut kauemmin odottelee.. Niinpä itsellä on tällä hetkellä erittäin epätodellinen olo koko asiasta ja painiskelen sen kanssa, mennäkö yksityiselle varhaiseen ultraan vaiko yrittää jotenkii sinnitellä rv 13 asti.. odottavan aika on pitkä, niinkuin kaikki tiedätte.. :)

mutta nyt lähden suihkuun ja nukkumaan että huomenna taas jaksaa..

Sori, oli aika omaa napaa viesti, mutta ensi kerralla paneudun teidän viesteihin paremmin paremmalla ajalla! :)

Anne-Maria 5+6?

Tervetuloa mukaan, Anne Maria!

Täällä jatkuu tuhruvuoto ja epätietoisuus. Soitin äsken neuvolaan, ja täti ei uskaltanut sanoa mitään suuntaan tai toiseen. Ei auta kuin ottaa rauhallisesti (onnistuukin varmaan tosi hyvin...) ja mennä torstaina normaalille käynnille. Jos vuoto runsastuu tai tulee kipuja, pitää mennä lääkäriin. Toivottavasti torstain käynnillä selviää jotain, kunpa saisin lähetteen ylimääräiseen ultraan.

Sen ensimmäisen vuodon jälkeen (rv 5+) olin kyllä paljon rauhallisempi. Sen jälkeen tuli oireita ja olo tuntui muutenkin "raskaalta". Nyt sen sijaan tajusin, että mulla ei ole ollut oikeastaan mitään oireita pariin päivään, eli vähän sen jälkeen kun tuhruvuoto taas alkoi. Ällötys ja rintojen arkuus on hävinneet kuin veitsellä leikaten. Nyt pelottaa ihan tosissaan. Eihän tässä tosiaan mitään voi tehdä, paitsi odottaa alkaako runsas vuoto vai ei. :(

Riikkaa 8+2

Riikkaa, koita jaksaa epätietoisuuden kanssa! Helppo tuo tilanne ei varmasti ole ja ajatukset saattavat pyöriä vain sen pahimman mahdollisen vaihtoehdon ympärillä. Paras lääke pelkoon, joka vain lisääntyy, mitä enemmän murehdit, on miettiä mitä ovat ne asiat, joista ole aiemmin saanut henkistä tyydytystä. Lukeminen, musiikin kuunteleminen, taide, ristikot, palapelit jne voivat auttaa siirtämään ajatukset pois siitä mitä omassa kehossa tapahtuu. Myös toisten ihmisten seura saattaa lähes vahingossa siirtää mietteet kauemmas omasta pelosta. Toivotaan yhdessä parasta!

Moi Riikka,

Kuulostaapa ikävältä tuo epätietoisuus. Jos haluat siitä päästä niin ehkä kannattaisi miettiä yksityiselle menoa ultrattavaksi - silloinhan siellä näkyisi että onko kaikki kunnossa. Toki maksaa jonkun verran, mutta oman mielenrauhan takia saattaa olla ihan hyvä investointi. En halua pelotella, mutta itselläni oli noin puoli vuotta sitten keskenmeno, jota edelsi tuhruvuodot. Soittelin rv 8+ naistenklinikalle sekä puhuin oman terkkarin kanssa kun meillä oli aika muutenkin varattuna - ja sain vain tuon samaisen neuvon että jos vuoto runsastuu tai tulee kovia kivuja niin pitäisi hakeutua lääkäriin. Kannoin kuollutta sikiötä sisälläni kolme viikkoa ennen kuin vihdoin rv 11+4 sain lähetteen ultraan kun lääkäri ei saanut sydänääniä doplerilla kuuluviin - ja yhä edelleen ainoina oireina olivat hyvin vähäinen tuhruvuoto silloin tällöin sekä se että raskausoireet hävisivät.

Hyviä uutisia kutenkin löytyy - sillä oireet joita kuvailet eivät välttämättä ole keskenmenon merkkejä. Keskustelupalstoilla tulee luettua yhä uudelleen kuinka monilla on esiintynyt sekä tuhruvuotoa että raskausoireet ovat hävinneet - ja kuitenkin kaikki on ihan kunnossa!

Eli koskaan ei tiedä ennenkuin pääsee sinne omaan ultraan. Pidän peukkuja oikein paljon pystyssä sinulle, toivottavasti pääset epätietoisuudesta kohta, ja tulehan ilmoittelemaan miten sinulla menee. Uskon ja toivon että kaikki on kuten pitääkin!

Jane 6+6
(aion oman mielenrauhanni takia mennä ultraan aina kun vaan iskee pienikin huoli siitä että jokin olisi pielessä, jos km on tullakseen niin haluaisin tietää siitä mahdollisimman nopeasti...)

Riikalle lohdutukseksi sen verran, että kyllä täälläkin on oireet niin vähissä, että välillä sitä ihmettelee, ollaanko ihan oikeasti raskaana! Mulle varmuutta tuo se, että alkuraskauden ultrassa kaikki oli hyvin, sydän sykki. Ja mulla taas ei yhtään vuotoa ole ollut. Väsyneempi ja itsekeskeisempi olen jotenkin kyllä ollut ja onhan nuo rinnat vähän turvonneet. Arkuus niistä on häipynyt. Vatsassa ei tunnu mitään, viime viikolla vielä pientä kipuilua välillä. Ja jos oikein alkaa miettimällä miettimään, niin ruokahalu on ehkä parempi ja nälkä tulee pikemmin...
Ensimmäinen neuvola lähestyy. Milläköhän viikolla sydänäänet voi kuulla ja tekeekö sen hoitaja vai lääkäri?
March 9+0

Minulla LA 15.11, neljäs olisi kyseessä. Laitan myöhemmin listaankin tietoja, nyt toistaiseksi olen tyytynyt vain lukemaan kirjoituksianne. Kiva kuulla, että niin moni samassa tilanteessa. Itse kärsin vatsan turvotuksesta (näytän siltä kuin olisin jo vaikka ties kuinka monennella kk:lla ja yritän piilottautua löysiin vaatteisiin ettei kukaan vielä arvaisi) sekä aika kovasta väsymyksestä.

Mullakin on tänään tullut vuotoja. Ihan vähän sellaista kirkkaampaa verta mut enimmäkseen rusehtavaa vuotoa. Voi helvetti!
Toisaalta, nyt on se hetki, kun mulla ois menkat (jos ois), muistelisin, että siihen aikaan saattaakin tulla jotain vuotoja?! Ja vatsaa kyllä vähän kivistääkin samalla tavalla...
Raskausoireet ei oo kadonneet, ällöttää edelleen.

Hitto kun ei voi varmaks tietää et mitä tää on! Tekis mieli vaan odotella rauhassa, ei vaan pysty... Pakko kai vaan odottaa.. ja lukea kauhutarinoita netistä =(

Lness 7+jotain

Lnessille hurjasti tsemppiä! Toivotaan että kaikki on hyvin ja vuoto vaan jotain harmitonta. Jostain olen lukenut, että jopa kolmasosalla odottajista on jotain vuotoa alkuraskaudessa. Eli aika yleistä se on.

Kiitos Janniina, Jane75 ja March kommenteistanne. Tilanne on nyt se, että huominen neuvola peruuntui ja siirrettiin ensi viikolle... Soittelin yksityisiä lääkäriasemia läpi, ja joka paikasta tarjottiin ekaa vapaata ultra-aikaa toukokuulle! Sitten löysin vielä yhden pienen aseman, ja sieltä sain ajan ensi viikon tiistaiksi. Yksityiset asemat on täällä näköjään ihan tukossa, johtuu varmaan siitä että kunta ei tarjoa kuin sen yhden ainoan ultran.

Pyhien yli pitää siis vielä jännittää. Ehkä yritän ajatella muita asioita, tavata ihmisiä ja viettää aikaa harrastusten parissa kuten Janniina neuvoi. Jos tilanne tästä yhtään pahenee, menen kyllä päivystykseen ultrattavaksi vaikka väkisin.

Riikkaa 8+3

Täällä samaa huonoa oloa edelleen. Mahaa on särkenyt kummallisesti ja olen mielesäni pistänyt kaiken kohdun kasvamisen piikkiin. Maha on myös turvonnut niin, että jouduin jo nyt vaateostoksille. Piti ostaa kokoa suuremmat housut, ettei vaatteet lisää "ahdstusta". Nukkuminen on muuttunut uudestaan todella levottomaksi.

Odottelen kovasti ensimmäistä ultraa, jotta selviäisi millä mallilla asiat ovat. Enää vähän alle kuukausi... Aika kuluu nopeammin jos ei mieti liikaa joten täytyy keksiä itselle jotain sellaista tekemistä, joka vie ajatukset muualle. Alkaa mieskin vähitellen tymääntyä kun kaikki pyörii kirjaimellisesti tällä hetkellä minun elämässä oman navan ympärillä. Kai sille ukolle täytyy keksiä jotain mukavaa, ettei jo tässä vaiheessa kokonaan hermostu minun hössötykseen!

Hyvää vointia kaikille!

Janniina 8+3

No nyt on täällä selvitelty vuotoja=( Eilen illalla sohvalla makoillessa vihloi aika mehevästi, siitä ylös noustessa kouraisi ja alkoi valumaan. Siis vessaan istumaan ja kirkasta verta valui lorisemalla muutaman minuutin ajan, seassa oli myös yksi tumma köntti. Heti mieleen ajatus että nyt menee kesken ja ainakin toinen tuli juuri ulos. Hätäiset soittokierrokset kahteen lähimpään sairaalaan, ja kumpaankaan eivät voineet ottaa tutkittavaksi, totesivat vain että aamulla. Vuoto loppui onneksi siihen muutamaan runsaaseen minuuttiin, ja yöllä sekä aamulla tuli vain pientä tuhrua. No aamulla mentiin sitten toiseen sairaalaan ja pienen odottelun jälkeen päästiin ultrattavaksi. Molemmat onneksi kyydissä ja kummaltakin näkyivät sydämien sykkeet. Ultrassa näkyi kohdussa vertavuotava vana, joka kuulemma kerää välillä isomman määrän verta ennen kuin valuu runsaasti ulos. Pääsiäisen jälkeisenä tiistaina on sitten seuraava aika saman sairaalan ultraan (toivottavasti). Pelästyttää pahanpäiväisesti tälläinen näin ensikertalaiset.

Hyvää pääsiäistä kaikille:)

Starppa (8+1)

LA 1.11. Jen79 26/ esikoinen
LA 6.11. March 30/30 esikoinen
LA 8.11. Mammaliini:) 28/ toinen, tyttö 11/04
LA 8.11. Lucille 28/29 toinen, poika 04/05, KOKS
LA 8.11. Iiu 34/ toinen, poika 10/05
LA 11.11. Janniina 23/ esikoinen
LA 11.11. riikkaa 28/ esikoinen
LA 11.11 Min 23/ toinen, tyttö 06/06, TAYS
LA 13.11 Senla 23/ esikoinen, KASS
LA 15.11. Lness 29/ toinen, poika 10/05, Kättäri
LA 17.11. Plussa 21/ esikoinen
LA 19.11. Dido 32/ esikoinen
LA 20.11. Lillis77 29/ esikoinen
LA 20.11. MariKu 23/26 toinen, poika 08/06
LA 21.11. Jane 32/ esikoinen
LA 23.11. -Mari- `75 32/ esikoinen

Lisäänpä minäkin itseni uutena listaan. Eli LA ois joskus 13.11, mut varmaan ultrassa muuttuu. Nyt menossa siis viikot 8+2. Rajua pahoinvointia ollut viimeiset 2 päivää, mitään muuta ei ole kyennyt tekemään kuin nukkumaan ja oksentamaan. Luulin jo että oisin välttyny siltä, mutta näköjään se voi alkaa tässäkin vaiheessa. Eka neuvola ois ensiviikolla ja ultra ilmeisesti siitä pari viikkoa etiäpäin.

LA 1.11. Jen79 28/ esikoinen NKL
LA 11.11. riikkaa 28/27 esikoinen, KSKS
LA 15.11. 29/Starppa 30 esikoiset, KOKS
LA 17.11. NEPPU 24/esikoinen/OYS
LA 21.11. Jane 32/33 esikoinen, Jorvi
LA 23.11. -Mari- `75 32/ esikoinen KÄTILÖOPISTO
LA 24.11. piipiäinen 26/ kolmas, tyttö 01/04, tyttö 03/06, TAYS
LA 29.11 satsuma 27/ toinen, poika 11/05, OYS

Päivitin Senlan tuohon tuoreimpaan listaan. Toivottavasti kaikkien tiedot säilyi mukana. Laittakaapa Malla40 ja Anne Maria itsenne listalle!

Onpa ihanaa kuulla, että Starpalla on kaikki hyvin rajusta vuodosta huolimatta! Varmasti säikäytti, huh huh.

Mikäs on Lnessin tilanne? Toivotaan, että kaikki hyvin!

Hauskaa pääsiäistä!

Riikkaa 8+4

Heippa,

Pakko tulla kertomaan kun kerrankin on hyviä uutisia! Kävin tänään alkuraskauden ultrassa yksityisellä, sen edellisen keskenmenon takia olen ollut huolissani ihan kaikesta ja halusin nyt ihan ekaksi sulkea pois ainakin tuulimunan ja kohdunulkoisen. Ja kaikki näytti hyvältä! Viikot vastaavat omia laskelmia ja sydämenlyönnit näkyivät, olipa helpotus! Tuli viime yö nukuttua todella huonosti ja jännitti ja pelotti aika lailla koko aamupäivän. Mutta nyt voi huojentunein mielin viettää pääsiäistä kun tietää että siellä mahassa on todellakin jotakin ja kaikki vielä hyvin. Toki niitä riskiviikkoja on vielä edessäpäin, mutta täytyy vaan yrittää jaksaa uskoa että tällä kertaa onni on matkassa. Ja jospa nyt uskaltaisi sen ensimmäisen neuvola-ajankin varata, sitäkin olen pantannut kun en ole oikein jaksanut uskoa maha-asukin olemassaoloa. :)

Paljon haleja kaikille niitä tarvitseville ja oikein hyvää pääsiäistä toivottelee

Jane 7+1

Hei!
Olen täällä käynyt jo kauan lukemassa näitä teidän kirjoituksianne. Voisin itse liittyä joukkoon tummaan, nyt kun rohkaistuin kirjoittamaan. Elikkä la 20.11 eli viikkoja 7+2. Lapsi olisi kolmas, jos on tullakseen.. Minulla kanssa ollut viikosta 5+4 asti vuotoja vaihtelevasti. Sekä verta että ruskeaa vuotoa. Tarkistettu OYS:ssä ettei kohdun ulkopuoleinen, mutta muuten ei tietoa. Ensimmäinen uä olis sit 12.4. elikkä lasketunajan uä. En oikeastaan näin "vanhana" odottajana noita vuotoja säikähtänyt. Suuri tosiasia on kuitenkin se, että luonto "karsii" ns. huonot yksilöt pois eikä me niille mitään mahdeta. Mutta kenellekkään en keskenmenoa toivo, koska itsekkin olen aiemmin sen kokenut. Senjälkeen kuitenkin ihan normaali raskaus ja synnytys :) Hyviä pyhiä kaikille ja toivotaan että teillä vuotajilla asiat selviäisi suuntaan tai toiseen. Niinku aiemmin jo paljon todettu, odottavan aika on pitkä ja epätietoisuus jäytää :(

Täällä taas pitkästä aikaa. :) Työt on meinanneet viedä kaiken puhdin...tällä hetkellä nimittäin vaivaa aivan jatkuva ällötys!! Ainoa hetki milloin se helpottaa on, kun menee nukkumaan. Väsymys on jotain sellaista, mitä en ole osannut kuvitellakaan. Autoa ajaessa jos pysähtyy liikennevaloihin, pitää keksiä jotain tekemistä ettei mene simmut kiinni. Hmm...outoa. Mutta varsinkin tuo ällötys pitää kyllä asian kokoajan mielessä, kai se sitten on vaan normaalia. Vai on noin monilla noita vuotoja esiintynyt, kyllä ne tuntuvat tosiaan olevan hurjan yleisiä. Kauheasti voimia kaikille niiden parissa taisteleville. Pääsiäisenpyhät voivat tuntua tooosi pitkiltä, jos pitää tuommoisia pohtia ja epätietoisuudessa elää.. Kyllä itseäkin houkuttaisi ne varhaisultrat, niin saisi varmuuden edes siitä että raskaus todella on alkanut onnistuneesti eikä oireet ole vain jotain elimistön temppuiluja!?

Masu tosiaan myös on ihan ilmapallona! Pitää todella katsoa mitä laittaa päälle, ettei töissä ihan "maha pystyssä" kuljeskele. Esimiehelle kerroin jo, koska työkunto ei ole lähelläkään hyvää tällä hetkellä... Semmosia turinoita täällä. Pidetäänpä ketju vireänä!!

Mulla on muuten kai nyt sittenkin 22.11. LA nettilaskureiden mukaan, mutta en lähde tuohon listaan sitä muuttelemaan, kun arvailujahan ne vielä on.. :-)

-Mari- 7+0

Heippa kaikille taas!
Oon tässä lueskellu kaikkien kirjotuksia ja tuntemuksia, on vaan omat vastailut jääny jostakin syystä vähille, johtuisikohan siitä, että itellä ei juuri mitään kummempia oireita tai muuta ole,muuta kun väsymys ja kuvottava olo...ja nyt sitten masu alkaa jo näin kolmatta kun odottelee, niin turpoilemaan. Tosiaan ilmeisemmin on vielä ihan vaan sitä turvotusta ja häviää tästä ajan mittaan vielä pois, ennen sitä oikeaa vauvamasua.
Meilläkin on pidetty vauvauutiset vielä ihan omana tietona ja pidetäänkin varmaan ainakin sinne eka ultraan asti tai ehkä mahdollisesti pidempäänkin, jos vaikka antais sitten kaikkien yksitellen ite huomata asian.Kun onhan tämä jo tosiaan kolmas, niin ei ole varmaan kenellekään niin ihmeellinen uutinen.Mutta saa nähdä nyt miten sen kertomisen kanssa sit toimitaan, kuinka pitkään oikeesti osaa olla kertomatta (on toi salaisuuden pitäminen kuiteskin niin vaikeeta).
Hauskoja pääsiäisen aikoja kaikille ja kaikille tsemppiä odotukseen ja tietty erityis halit kaikille jotka joutuvat vuotojen ja epätietoisuuden kanssa pähkäilemään.

piipiäinen 6+5

LA 1.11. Jen79 28/ esikoinen NKL
LA 9.11. KM71 36/30 esikoinen KHKS
LA 11.11. riikkaa 28/27 esikoinen, KSKS
LA 15.11. 29/Starppa 30 esikoiset, KOKS
LA 17.11. NEPPU 24/esikoinen/OYS
LA 21.11. Jane 32/33 esikoinen, Jorvi
LA 23.11. -Mari- `75 32/ esikoinen KÄTILÖOPISTO
LA 24.11. piipiäinen 26/ kolmas, tyttö 01/04, tyttö 03/06, TAYS
LA 29.11 satsuma 27/ toinen, poika 11/05, OYS[/quote]

Täällä ollaan! Vuotoa ei oo juurikaan enää tullu, ihan snadisti vaan sellasta rusehtavaa. Tais siis olla vaan "menkat". Toivottavasti!!!
Mites, Riikkaa sulla menee?

Oksentelu on lisääntyny, eilen jouduin kesken kauppareissun juoksee Citymarketista vessaan, onneks en ollu pojan kanssa kahdestaan kaupassa... Kiva käydä byyttailee tollais yleisissä vessoissa, kun ei ulospäin näy et on raskaana ni jengi varmaan kelaa et tol on kauhee kankkunen tai jotain..
Jotain positiivista siis ettei noi raskausoireet oo kadonneet ni luulis vauvankin voivan hyvin. Väsymys on kans ihan järkyttävää, en muista et ois ekasta ollu tällästä tai sit vaan aika kultaa muistot..

Onko kellään jo tyttö tai poikaoloa? Esikoisesta mulla oli alusta asti sellanen fiilis et poika tulee ja oikeassa olin. Nyt pääsis niin helpolla mm vaatteiden suhteen jos tulis toinen poika, toisaalta ois kiva päästä ostelee vaaleenpunaisia rinsessavaatteita..
Vielä ei oo tuntemuksia suuntain eikä toiseen.

No nyt teho-osastoa kattelee ja öitä!

Lness 8+0

Tervehdys! Liittyisin marraskuulaisiin odottajiin. Ikää on kertyny jo 36v. Synttärit oli 2 viikkoo sitten taas;) Kaikki kyllä luulee 10 vuotta nuoremmaks eli ikä ei todellakaan paina :)

No joo, sitten asiaan eli oon käyny täällä palstalla jo vuosi sitten, mutta se odotus loppui lyhyeen. 12:sta viikon ultrassa sydänääniä ei löytynyt ja sain sairaalassa lääkkeet sikiön poistoa varten... ikävä kokemus, mutta elämä ei oo aina helppoo. Toivottavasti nyt käy paremmin. Mietinkin jonkin aikaa ennen kun uskaltauduin mukaan... ensin ajattelin odottaa sinne ultraan asti mitä siellä näkyy, mutta sitten halu vaihtaa ajatuksia muiden odottajien kanssa vei voiton.

Nyt on ehkä hieman "raskaampi" olo kun ensimmäisellä kerralla ja oireitakin jonkin verran enemmän. Pahoinvointia ei ole ollut kummassakaan raskaudessa (1:ssä kuolleen sikiön kooksi sanottiin n. 8-9 viikkoa), menkkamaisia kipuja on ollut kummassakin, nyt enemmän kun 1:llä kerralla ja lisäksi molemmilla kerroilla on ollut turvotusta, vessassa juoksemista ja lisäksi maha täynnä ilmaa. Nyt on rintoja lisäksi aristanut välillä, mitä ei ollut aikaisemmin.

Ensimmäisellä kerralla neuvolassa kanssa sanottiin, että voin olla onnellinen kun ei tarvi kärsiä pahoinvoinnista. Ehkä tulen äitiini, koska hän sanoi, että kun sai minut ja veljeni niin ei joutunut kärsimään minkäänlaisesta pahoinvoinnista missään välissä. Hyvä juttu, niin en paljastu töissä. En kertonut aikaisemmin enkä aio kertoa nytkään ennen kun vasta sitten kun raskaus Toivottavasti on edennyt ja vatsa alkanut kasvaa.

Neuvola olis ensi viikon perjantaina ja vähän jännittää jo sekin taas. Kesti tosiaan jonkin aikaa tämä uudelleen raskautuminen kun sen keskenmenon jälkeen hormonitoiminta meni ihan sekaisin ja menkkojen välillä oli 3-4kk... lopulta hain hormonireseptin lääkäriltä ja sain taas kierron normaaliksi ja sitten ei tarvinutkaan odottaa kauaa ennen plussausta. Harmittaa kun en hakenut sitä reseptiä jo aikaisemmin.

Bileistä tuli mieleen, että itse olen ainakin käyttänyt kolmea keinoa alkoholin välttelemiseen: eli olen sanonut, että on korvatulehdus ja syön antibiootteja, joten en voi juoda, olen laittanut tyhjiin lonkeropulloihin jotain muuta alkoholitonta juomaa ja viimeiseksi olen toiminut kuskina muutaman kerran ja kun kuski olen niin pisaraakaan en juo. Näillä olen pärjännyt tähän asti.

Tässä kuulumisia näin alkuun.

KM71 9+5

Tervehdys kaikille! Täällä 37 vuotias toista lastaan odottava äityli. Tyttärelle on ikää jo kertynyt 6½ vuotta ja siitä onkin 6 vuotta pikku siskoa tai veljeä yritetty. Lapsettomuus hoitojakin ehdittiin käydä melkein puoli vuotta ja kaitpa tämä raskaus nyt sitten on kahden lääkkeen ansiota. ;)

Huonoja oloja en ole kärsinyt tästäkään raskaudesta. Rinnat on kyllä arat ja masu alkanut jo kasvaa. Päiväunia kroppa kyllä vaatii, mutta muuten olotila on ollut loistava.

Vaikka olenkin yhden tuulimunaraskauden läpi käynyt, on olo silti levollinen. Kävin mieltäni rauhoittamassa yksityisellä gynekologin vastaanotolla kaksi viikkoa sitten. Hän löysi juuri sieltä mistä pitääkin alkion ja sydänkin sykki nätisti.

Laskettu aika minulla siis on 9.11 eli raskausviikkoja tasan 9. Neuvolaan pääsen ekan kerran ensi torstaina.

Vuodot ovat pysyneet tänään onneksi tuhruttelun tasolla. Meilläkin kuten Minttu70:llä on tarvittu hienoista lääketieteen apua tähän raskauteen. Tämän ja kaksosraskauden vuoksi pääsemme ravaamaan ultrissa useammin. Joten olemme käyneet jo varhais-ultrassa jossa kuulimme sykkeet, sekä nämä vuoto/ongelma-asiat raskauden aikana tulevat pitämään meidät aika hermoina suht pitkään, valitettavasti=(

Yhteistyössä