Marraskuu 2006 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mari_

Vieras
Moips!

Katrina ehdotteli uuden ketjun avaamista, joten avasin sen =)

En nyt läheskään muista mistä kaikista asioista puhuttiin, mut tässä tulee vastausta johonki.

Meillä ei oo saatu kovinkaan paljon vauvan tarvikkeita, sillä kaikilla tutuilla joilla on lapssia, ovat lapset sen verta nuoria että tarvitsevat tavaroita itse. Kaikki muut on ostettu käytettyinä, paitsi vaunut jotka vanhempani pienelle ostivat, sit myös matkarattaat ja itkuhälytin ovat ihan uusia. Pitää nyt katsoa sitä turvaistuinta että ostetaanko käytettynä vai uutena, maksavat vaan niin suolaisesti, että voipi olla että ostetaan sekin sit hieman käytettynä. =)

Meikllä ei oo vieläkään käännytty, mutta ajattelen että kaikki johtuu siitä ylävartalon liikajäntevyydestä, eli en näe mitään suurta huolta aiheeseen. Myöskään liikkeelle ei ole vielä lähdetty, mut se lääkärihän meinaski et noi molemmat voi viivästyä meidän pojulla. =) Joten mä täällä huhuilen varmaan vielä kesälläki et "ei oo vieläkään käännytty eikä lähdetty liikkeelle", mut ehtiihän tuota. Mut nyt on kyllä opittu se pöytään hakkaaminen, sitä on aina pakko harrastaa ja sit toi kiljuminen on ollu jo jonki aikaa mukana kuvioissa, varpaita yritetään tavoitella, mut ei yllä ihan vielä niihin. Ja eilen hokasin et nyt on vissiin tulossa vielä kolme hammsata lisää, kaikki ylös (jos katsoin oikein) sit on kyllä jo semmonen hamppipeikko meillä et huh huh. :)

Meillä mahtaa olla sit onnimannin jälkeen toisiks vanhin toi meidän poju, ku meillähän poika synty kolmas päivä.

Mä en osaa ommella, en maalata, enkä oikein mitään muutakaan. Ajokortin saannin jälkeen en oo tehny mitään muuta liikuntaa ku vaan koiran kans kävelyllä käyntiä, raskausajan kilot on jo kaikki pois, ja kole kiloa muutaki läskiä on tässä lähteny, vielähän sitä sais lähtä semmonen 5-8kg :/

Mullaki on toi Nalle puh perverssio, just tänään ostin pojulle kaks nalle puh baby lautasta syvä ja matalan, ne nalle puh hahmot on siinä vauvoja. Oih ja voih, olihan sulosia. Sit ostettiin vielä sininen kourullinen ruokalappu et on sit valmiina ku ruvetaan itse harjoittelemaan tota syömistä, tähän mennessä meillä on vaan ollu niitä kankaisia ruokalappuja.

Mä olen huomannut et olen itse sortunut tähän "ostetaan pojalle sinistä", vaikka aina ennen päivittelin sitä et miks yleensä pojille ja tytöille ostetaan sinisiä ja punaisia ;)

Syörrötuoli me varmaan ostetaan uutena, sillä haluisin sellaisen puisen josta saa taitettua pöydän, niin ne tuntuu käytettyinäki olevan sen verta hintavia, et on sama ostaa uus, varsinki jos on vähänkään hyvä laatuinen.

Jees, tästä tuli taas joku romaani, mut palataan
Mari_

Niin unohdin hehkuttaa et meillä eilen syötiin illalla kokonainen purkki Ruusunmarjasosetta, ja sit yö nukuttiinki pelkästään yhdellä pikku älinällä josta selvittiin tuttia antamalla. Poika nukkuin 21-7, eli meille aika luksusta, ku meillähän ei oo herätty syömään öisin, muuten vaan kuukoillu hereillä pikku-ukkeli.

Käykääs muuten kattoo tää linkki jos haluutte nähdä aivan ihanan vauvan joka nauraa niin makiasti
http://www.youtube.com/watch?v=5P6UU6m3cqk&mode=related&search=

Heippa pitkästä aikaa!

En ole päässyt kirjottelemaan .Miki joutu torstaina sairaalaan infektio osastolle korkean kuumeen vuoksi. Kuumetta 40.6c korkeimmillaan Eilen päästiin vasta kotiin. Tulehdusarvot ja valkkarit oli niin korkeet myös. Olin Mikin vierellä 24h. Mitään syytä ei löytynyt. Aluks epäili virtsistä, mutta onneks ei ollut. Silloin olis ollut munuaisissa vikaa tai joku rakenteellinen ongelma. Hoitivat tulehdusarvola. Miki oli 5pv tiputuksessa ja sai antibiotit suoraan suoneen. Säikähdyksellä selvittiin ja nyt on kaikki hyvin! Toipilaana kuitenkin vielä ollaan.

On tullut tosi paljon juttuu tänne;) Mä luen paremmallaajalla, kun poju on sylissä nyt. Ja tervetuloo kaikki uudet keskusteluun myös ;)

nyt tarvii mennä hoitelee. Paremmalla ajalla sit kirjottelen ja ihan innolla luen teidän kuulumisia!

Terkkuja kaikille!!!

hansu ja Miki tasan 5kk tänään ;)

Hyvä Hansu että olette kotiutuneet!Se on aina raskasta,kun vauva sairastaa-tai siis on se raskasta isompienkin kans,mut erityisesti vauvan,joka ei osaa sanoa sattuuko vai mikä on.Nasuhan oli leikkaukses ja teholla heti 3vrk vanhana.Kyllä tuli itkettyä...

Tehän voisitte perustaa Nalle Puh-fanikerhon=D

Tytöille on eritoten kuluneena vuonna tullu ihania vaaleenpuna-ruskea ja turkoosia ym.ihania värejä vaatteisiin.Toista oli silloin kun tyttö synty 8v sitten.Mutta mä olen kyllä ostanut perinteisten värien lisäksi pojalle paljon keltaista/oranssia/punaista/limeä ym ja tytön lempiväri onkin nykyisin vihreä eri sävyineen.

Nasu sai tänään eka krta puuroa ja tykkäs=)

Joo,Mari,meillä on se puinen syöttis-versio ja todella kestävä on!!!Etenkin jos lapsia meinaa tehtailla enemmänkin,on se hyvä hankinta.Se on myös tukeva siinä vaihees,kun lapsi alkaa kiipeemään sinne itse.

Mä tulin vaan nopeesti käymään täälä. Jätkä on sylis ja yrittää koko ajan näppikselle.
Me ostettiin kaikki uutta. On sitte varmasti kunnollista ja oikean näköistä. Oon tosi tarkka noista, mikään ei meinaa mulle kelvata.
Me ostettiin Nico niminen syöttötuoli, jossa on pieni oma pöytä. saa sitä sit naarmutella, eikä äitin omaa.
Nyt on pakko mennä, tuun myöhemmin jatkamaan

hansu26: Toivottavasti siellä voidaan jo paremmin. Varmasti ollut raskas sairaalareissu. Onneksi kuitenkin pääsitte jo kotiin.

Meidänkin tytteli on syntynyt 3.päivä. Kun nyt alettiin syntymäpäivistä puhumaan niin minkäslaisia synnytyksiä teillä oli? Mulla kaikki oli tosi nopeasti ohi. Illalla 17.40 meni lapsivesi ihan yllättäen (edellisenä yönä pientä supistelua) ja vajaan kuuden tunnin kuluttua siitä neitokainen oli maailmassa. Kyllähän ne siellä sairaalassa tuikkas supistusta ehkäsevän piikin, mut ei se mitään auttanut. Neiti oli jo pää alaspäin tulossa ja ei siinä muu auttanut kun ponnistaa. Vaikka pieni pötkylä sieltä tuli niin sattuihan se aivan jumalattomasti. Epiduraalin sain ja se helpotti kyllä oloa. Jänskätti kyllä kamalasti kun eka synnytys ja vieras maa enkä ollut kerinnyt edes synnytysvalmennuksessa käydä. No, loppu hyvin kaikki hyvin, onneksi ammattitaitoista väkeä oli paikalla ja kätilö oli aivan superkiva tyyppi. Niin, ja paniikkia aiheutti aluks vielä se kun avokki oli juuri silloin Oslossa työkeikalla kun vedet meni. Ypöyksin kotona panikoin, mutta onneksi yläkerran vuokraemäntä tuli tueksi ja turvaksi ihan sairaalaan asti. Parin tunnin kuluttua sain sitten kultsini vierelle. Jälkeenpäin sitä muistelee kaiholla, vaikka silloin se oli pelottavaakin, neiti kun liian aikaisin maailmaan halusi.

Hansuk26, onneks poju voi jo paremmin, noi asiat säikäyttää aina. Mehän ollaan käyty muutaman kerran sairaalassa nuhan mukana tulleen hengenahsistuksen kans, nythän meillä on täällä kotona semmonen baby hayler, millä voidaan antaa astmalääkettä jos tulee uudestaan, Just tänään luin lääkärikirjasta et spojulla oli sillo ahtaava kehkoputkentulehdus, jonka saa 10% lapsista ja se voi uusia ja meillähän on nyt toi kauhee nuha taas päällä, eli tänäänki oon täällä laskunu henkosten määriä yms.

Emmy, mulla meni lapsivedet 25h ennen pojun syntymää. Siinä sit oltiin pari nelisen tuntii kotosalla, ja lähdettiin sit sairaalaan tulehdusriskin takia, jouduin sit osastolle, tämä oli jotain klo 14 aikaan. Illalla puol kasin aikaan alko kunnolla säännölliset supparit ja sit joskus kolmen aikaan yöllä siirryttiin saliin. Siellä pulikoin ammeessa, ja se autto, ja sain epiduraalinki ku ne lähti vauhdittaan synnytystä ku vesien menosta oli melkein vuorokausi. Ponnistusvaihe kesti 14min, ja nauroin loppuun asti, siihen asti et poika oli sylissä. Kätilöt vaan naureskeli et oot harjotellu äitis kans (äiti on samassa sairaalassa äitipolilla töissä perusammatti kätilö mut ei kyllä tehny niitä hommia varmaan pariin kymmeneen vuoteen). Jälkeenpäin äippä sano et pojulla on ollu sydänkäyrät tosi matalalla välissä, äippäkään ei halua nähdä niitä käyriä, eli onneks saatiin ulos ihan normi alakautta. Meidän pojullahan ajettiin EKG:tä kahdesti sairaalassa, sillä hemoglobiini oli niin korkee, ja muutenki verarvoissa jotain ongelmaa, johtu vissiin siitä sykkeen mataluudesta, mut loppu hyvin kaikki hyvin.
Eli summa summarum, synnytys kesti virallisesti 16h 25min, eli aika "kivasti" =)Poika synty klo 11.44 . Mulla miekkonen tuli kotiin just melkein ku vedet alko meneen, sairaalasta se lähti illalla kotiin nukkumaan ja tuli sit yöllä mun tueksi, yhdessä selvittiin siitä(apua oli todellaki noi puudutteet)

Mäki oon kyllä ostanu myös keltaisia ja muunki värisiä vaatteita, löytyy myös todella kauniita ruskean eri sävyjä, musta toi tän hetkinen suklaanruskea on todella kaunis väri noissa lastenvaatteissa. =) mmmmmmm...suklaa...Löysin tänään Fazerilta uuden maun salmiakki täytesuklaa, ostin sit vaan basic dumlesuklaan, mut sit rupes vaivaamaan se salmiakki suklaa, kertokaa jos ootte maistanu =) (mä oon suklaaholisti kumma et kiloja ei tullu ku 12??????)

Oottako muuten jo ottanu alkoholia ja menikö se hattuun, oon kuullu et joillaki on synnytyksen jälkeen käyny niin, et vaikka kuinka juo ku sieni niin mikään ei mee päähän, saas nähdä kuinka itelle käy.. Kuten tosta hoksasitte niin en oo juonu vielä, pikkasen vaan maistellu uusia makuja ku ukkeli on ostellu niitä :)

Moro marrasmammat!
Menikin hetki lukea noi edelliset alta , hih!

Onnimanni ja mari_, meidän poika syntyi toinen päivä! Eli mentiin siihen teidän väliin:) Meillä toi synnytys sujui aika haipakkaasti Alle kymmenessä tunnissa. Poju päätti ruveta syntymään keskellä ostoskeskusta eli lapsivedet meni ihan julkisella paikalla... onneks ei sentään lattialle mut housut kastu kuitenkin :D Siitä tulikin supparit viiden minuutin välein ja poika syntyi yhdeksän tunnin päästä imukupin "lempe
ällä" avustuksella..

Hansulle vaan tsemppiä ja sympatiat, ollaan myös pari kertaa sairaalassa tosiaan oltu. On kuitenkin huippuhyvä juttu et äiti saa olla siellä paikan päällä ympäri vuorokauden.

Meillä onkin kauhee mikki ja minni-huuma!! (jonka voi tietty nimimerkistäkin päätellä ) Pojalla on kaks mikki-kollegea ja jotain muutakin aiheeseen viittavaa :)

Noista kiloista piti sanomani,että tilanne on vähän päinvastainen... Itselläni on jo -10 kg painosta ennen raskautta, ja edelleen imetän. Tuntuu että syön kyllä tosi hyvin, mutta taitaa toi vauvanhoito viedä sen verran energiaa eikö tule syötyä mitään makupaloja välillä. On noi liikkumisharrastuksetkin pelkästään vaunuilua, aiemmin harrastinkin salia ja uintia :)

Terkkuja, Minni ja Luca kohta 6 kk

Illalla luin ketjun,mut olin jo niin tööt etten jaksanu alkaa vastaamaan...Joten nyt sitten hyvin nukutun yön jälkeen...

Meillä aloitettiin puurohommat eilen.Nasuhan on syntynyt 21.11.,joten tuli vasta 5kk viikonloppuna täyteen.Hyvin maistuu puuro.Mites muilla?

Nauratti eieln niin hitosti,kun Nasu yritti ottaa torkkuja eikä pystynyt,kun piti niistä varpaista koko ajan pitää kiinni.Sitten kun alkoi vaipua uneen,varpaat tietysti irtos käsistä ja hirvee huuto=D Ja taas sama alusta:varpaista kii,uneen vaipumaisillaan ja irti ja huuto!45min tota jatkui,sitten otin ukon pinniksestä pois.Se niistä nokosista.

Mun synnytys oli suunniteltu sektio,koska 2 edellistä on olleet niin hirveitä.Esikkoa tein pari vrk ja tuli sit imukupilla.Verenhukka oli kova ja menin tajuttomaksi synnytettyäni.

Toista tein 17h alateitse ja sitten tehtiin kiireellinen sektio.

Nytkään ei mennyt kaikki ihan nappiin,kun oli edellisestä sektiosta paljon arpikiinnikkeitä,kohtu ei meinannut supistua ja verenhukka oli kova.Jouduin olla sairaalassa viikon ja kotonakin olin vielä mielettömän kipee.3kk meni ennenkuin kivut hellitti.

Taitaa olla vauvat tehty mun osalta.Etenkin kun esikon jälkeen mulla oli synnytyksen jälkeinen masennus ja nyt viimeisellä krtaa raskauden aikainen masennus-että ei oo ollu miitenkään nakki homma tää lasten teko=)

Ihanaa ku aurinko paistaa!!!

Me ei olla vielä aloteltu noita puurohommia ku meille neuvolassa neuvottiin et ennemmin antaa lihaa ku puuroa, ku suolisto ei oo vielä niin kehitynyny. Sanottiin et siinä puolen vuoden jälkeen vois niitä alotella, me ollaan siis tällä viikolla alotettu se lihan maistelu, ja puuroja katellaan sit jonki ajan kuluttua. Ihan hyvin meillä ukkeli jaksaa yön nukkua ku saapi illalla purkillisen marjasosetta. Nyt on muutamana yönä nukkunu semmosen kymmenen tuntia, jos ei lasketa niitä yksinkeskusteluja siellä pinnasängyssä =) Ostettiin me jo Muksun banaanipuuroa, näytti olevan lempeä ensipuuro, niin katellaan nyt et millo sitä alotellaan. =)

meillä ei täällä aurinko paista, oli näköjään yöllä ja vissiin aamulla satanu vettäki, oli maa märkänä ku kävin kärrään pojun pihalle nukkuun. Oon muuten huomannu tosta nukkumisesta sen et uni maistuu aina paremmalle vieraissa, kotona nukkuu semmosia 1,5-2h päikkäreitä, ja eilen mun veljen luona veteli noin kolmen tunnin päikkärit :)

Meillä on tosiaanki kauhee räkätauti päällä, itellä meni ohi mut pojalla on nyt. Täällä meilläpäin on nyt RS-virusta liikenteessä, josko ei nyt sitä tulis ainakaan. Ollaan me annettu niitä astmalääkkeitä, ku luin eilen lääkärikirjasta et pojulla oli sillo aiemmin ahtaava keuhkputkentulehdus, ja sillä on tosiaanki tapana uusia, joten alotettiin sit eilen ne lääkkeet. Ihan kiva lukea tollasta, ku ei ite edes ymmärrä mitä lääkärit diagnosoi, pitää sit yrittää ettiä jostain suomennos, ihan kiva ...

Palataan

Meillä on aloitettu maissipuurolla viikko sitten ja ihan hyvin se neitiin uppoaa. Jännä kyllä kuinka eri suosituksia on joka puolella, siis ihan Suomen sisälläkin. Norjassa siis suositellaan aloitettavaksi puurolla, makuja voi vaihtaa välillä. Sit perunaa ja muita vihanneksia ja sitten vasta marjoja ja hedelmiä. Mut eilen kuulin yhdeltä tutultani täällä aikamoisen jutun... Tämän naisen aviomiehellä asuu sukulaisia Puolassa ja siellä on ihan normaalia antaa vauvalle teetä 4kk lähtien. Siis jotain sellaista vauvateetä... Että sellasta.

harmaata keskiviikkoa!
kiitos mindimandi tosta osotteesta.saa nähä innostunko jotakin tilaamaan sieltä.
mari: mäkin taidan sitten kesällä sun kanssa täällä huhuilla että ei meidänkään pötkylä vielä käänny..noh,en viiti ottaa mitään suurempaa ressiä.kyl sen perässä varmaan ehtii vielä juosta =)
sappertuuna: kilot on karisseet,raskausaikana tuli 13kg.
hansu:toivottavasti teillä voidaan jo paremmin.

emmy,mulla alkoi supistukset torstaina 9 päivä. illalla oltiin sairaalassa 21.30-22.00. sitten käyrille.kätilö kattoi paikat ja totes et 4cm auki.sitten sairaala vermeet päälle ja saliin.puolenyön aikaan sain epiduraalin.ei juuri hirmusesti auttanut kun kaikki kipu tuntui alaselässä.mut vei se "huipun" siltä kivulta! mies juoksi kaurapussia lämmittämässä vähän väliä. kahen mais yöl lisättiin epiduraalia. kolmelta rupesin ponnistelee ja neljältä tyttö syntyi. vähän jouduttiin leikkaas välilihaa.ihan ok kokemus oli! kätilö oli ihan sika mukava!

joo,me kans aloitettiin noilla puuroilla neuvolan suositusten mukaan. ja lihaa vasta 6kk--> . hassuu tosiaan et miten joka puolella neuvotaan hieman eri tavalla.meillä on nyt syöty kaurapuuroa ja vadelma-kaurapuuroa.

mites usein tein vauvelit kakkaa? täällä kakataan joka toinen päivä suurinpiirtein.
entä minkä merkkisiä vaippoja käytätte? meillä käytössä tällä hetkellä liberot.

joo,mun mamma kans soitti yks päivä ja kyseli sit et miten tyttö voi ja et mitä kaikkee se jo syö.kerroin sit et ollaan aloitettu puurot. mamma sit kysys et joko oot antanut mehua?? öö...een..hih,vähän höppänä.

heikun keikun!

Äkkiä vaan vastailen tohon mizzulin kysymykseen. Nyt soseiden jälkeen vaavi on ruvennu kakkaileen useamman kerran päivässä, on se koostumus muuttuunu pökyläksi niin joutuu tekeen niin kauheen urakan et saa vaan jonki verran kerralla ulos. Ennen meni joka toinen päivä tyyliin. On se vaan aika koomisen näkönen ku naama punasena äheltää sitä kakkaa ulos, oikein pinnistää. =) Meillä on käytössä muumi-vaippoja, toimii meillä hyvin. =)

On tosiianki eroja et mitä missäkipäin Suomea sanotaan. Sen liha ennen puuroa neuvon oli kuulemma antanu joku ravintoterapeutti jossaki luennolla, mut kaikki tavallan. =)

Morjens!

Meillä neiti kakkasi 3kk lähtien n. joka 8.päivä. Ja sitten kun sen aika oli niin johan sitä tulikin. Nyt kun ollaan kiinteisiin siirrytty niin joka 3. päivä on nykyään kakkaamisväli. Keskosilla kuulemma on aika tyypillistä tuo harvoin kakkaaminen. Ja kun neiti on ihan tyytyväinen kuitenkin niin en kanna siitä huolta.

Me käytetään liberoita. Sairaalassa oli niitä niin jatkettiin samoilla linjoilla. Ihan passelit meidän typylle eikä vuotojakaan pahemmin tule. Ja jos tulee niin se on sitten minusta tai iskästä johtuvaa. Neiti kun kippuroi välillä hoitopöydällä niin, että on vaikea saada vaippa kunnolla... Ja tuo libero myös sen takia kun tässä lähikaupassa on sellainen systeemi, et joka 4. liberopaketin saa ilmaiseksi. Aika kannattavaa siis senkin puoleen.

Heipat,

heti alkuun Hansulle ja perheelle jaksamisia, on varmasti ollut rankka sairaalareissu pikkuisellekin.

Mitäs kaikkea te olettekaan jutustelleet...jospa tässä ehdin pikaisesti vastailemaan ennen kuin laitan esikoisen päikkäreille (typy nukkuu ulkona jo 4. tuntia...)

Emmy, mun kummatkin synnytykset ovat menneet hyvin. Molemmat olivat luomusynnytyksiä, en siis tarvinnut mitään kivunlievityksiä =) Esikoisen synnytys alkoi supistuksilla ja kokonaiskestoksi tuli 16h. Ponnistusvaihe oli kivulias ja multa leikattiin väliliha ja menetin litran verta. Toipuminen kesti monta viikkoa, en juuri kyennyt kävelemään ja epparihaava oli pitkään kipeä.

Tämä toinen olikin helpompi, supistuksilla alkoi taas. Sairaalaan tultuamme ehdimme olla salissa vain 3h kun tyttö oli jo maailmassa. Ponnistusvaihe oli tietysti pahin mutta nopea (12min) eikä tällä kertaa tarvinnut leikata mitään =) Muutenkin toipuminen oli nopeaa, jo kotiin tultaessa tuntui etten ole synnyttänytkään =) Hyvä mieli jäi molemmista synnytyksistä.

Meillä typy kakkaa n. joka toinen päivä. Joskus saattaa kyllä tulla kakat kahdesti päivässä, riippuen miten paljon on syönyt. Vaippamerkkinä meillä on milloin mitäkin, riippuen missä kaupassa käymme: Daily, Pirkka, Lidl, joskus Libero. Yritän kyllä katsoa edullisimman merkin, vaipan yksittäishinnoissa kun saattaa olla kymmenien senttien eroja!

Loppuun maanantaiset neuvolamitat: 7430g ja 64,5cm.

Nyt pitää mennä taas...

Katrina ja tytöt 2v & 5,5kk

Onpas täällä ollut vilskettä :)
Hansu : olipas teilä rankka sairaalareissu....mä olisin varmaaan ihan stressissä...
Sappertuuna: kilot on mennyt, tuli 9 kg, samoin esikoiselta tuli j ameni saman verran kiloja. Taitaa ollaa nyt jopa -1 kg. Puuroista : meillä ollaan vielä tissimaidolla. Poju saa vappuna kun on tasan 6 kk ekan kerrna pottua. Sitten alotellaan varmaan ensin lisäämällä lihaa...tai katotaan. Terkka meillä suositteli eka lihaa....Kauhee kun en enää edes muista miten annoin esikoiselle...vaikkei ole pitkä aika!
Emmy: Esikoisen synnytys käynnistettiin rv 41+1 raskaushepatoosin takia. Käynnistus oli pe iltana ja tyttö syntyi su aamuna. Oli aikasen pitkä kokemus. Onneksi epiduraali oli lopussa huikea, pystyin nukkumaankin välillä. Välilihaa jouduttiin leikkaamaan kun sydänäänet laski (napanuora kaulan ympärillä). Kuitenkin terve tyttö tuli! Kakkosen supparit alkoi 02 yöllä. Tulikin sitten kiire kun ajattelin etten liika aikaseen sairaalana mene...Esikoisen synnytys kun oli niin pitkä... Ehdin olla vaan 8 minsaa sairaalassa sisäänkirjauksesta kun poju oli maailmassa klo 6:43....Mies oli parkkeeraamassa sillä aikaa autoa...Pari ilokaasuhönkäystä ja ponnistus 3 minuuttia....Että silleen. Oli miehen naama näkemisen arvonen kun tuli synnytyssaliin....Jos vielä joskus alan lapsia tehdä niin lähden ekasta supistuksesta sairaalaan....

Tänään onkin ollut ihanan lämmin päivä. Mun tunnelmia varjostaa vain esikoisen musta silmä...kolhaisi tiistaina silmäkulmansa triptrap tuoliin kun leikki pallolla....Aika pahan näkönen on...Sanoin just puistoss aettei meillä vappunaamareita tarvita, on omasta takaa. VOi pientä :(

jaahas, sitten antamaan välipalaa esikolle, joka rakentelee tuolla hienoja dublotorneja. Poju ryömii lattiaalla ihan innoissaan :) Oho, onkin joutunut sohvan alle........

Vastauksia:
Kiloja tuli raskausaikana 9kg, kaikki melkein lähti ekan kk aikana. Nyt on vissiin jo -4kg.

Synnytys lähti supistuksillarv 39+3. Alle 2h nii oltiin jo sairaalassa ja pääsin suoraan synnytyssaliin. Olin jo 4cm auki. Sain ilokaasua ja kohdunkaulanpuudutuksen. Sen jälkeen en tuntenutkaan enää yhtää supistusta. 6h supistuksista niin sain ponnistaa. Mun mielestä pääsin helpolla ja voin mennä sinne uudestaanki.

Meijän jätkä kakkaa kerran viikossa. Tehnyt sitä jo yli 4kk.

Me ollaan vielä pelkällä tissillä, mutta viikonloppuna ajattelin antaa sosetta. Ollaan silloin 5,5kk. Ajattelin, että saa ruveta rauhassa maistelemaan vähä makuja ennen kuin ruvetaan kunnolla syömään.

Me käytetään liberon ja pampersin vaippoja.

Mä oon aina joskus silloin tällöin ottanut iltasin siiderin. Mun pahe on kyllä skumppa, joten olen sellasenkin joskus korkannut. Se on niin hyvää. Saa sit paremmin maistella, kun en enää imetä=)

Nasu kakkaa nyt kiinteisiin siirryttyä aamukuudelta vähintään joka toinen pv.Säännöllistä touhua=)

Mitat tänään neuvolassa 7880g ja 65cm.Rokotuksesta herra ei inahtanutkaan!!

Onpas taas tullut paljon juttua ;) Tuntuu et jään ihan jälkeen.

Kaikille 6kk muruille onnea!!!

Kiitos kaikille myötätunnosta. Miki voi jo hienosti! Ihan kun mitään ei olis ikinä ollutkaan. *Helpotuksen huokaus* Eilen loppui antibiottikuurikin. Mikillä olis ollut 5kk neuvola tiistaina, mutta neuvolatäti onneks siirsi sen ens viikolle. Oliskohan ollut 4.5. Jos en nyt väärin muista.

Sappertuuna: Mikillä ja Nasulla ei ole kuin päivä ikäeroa! Onnea 5kk Nasulle! Samoilla linjoilla mennän! Miki oli sairaalan punnituksessa 7200g pituutta ei otettu. Se sit selviää ens viikolla.

Mä yritän muitaa kaikki gallupkyselyt. On vähän jäänyt välistä. Mwillä sexi elämä oli Mikin synnyttyä jäähyllä. Mies oli ihan mahdoton silti. kauheita kaks mielisii juttuja. Mut oli ihanaa, kun jokapäivä huomioi mua ja "hiplaili" HIH! Sit ku lääkäri antoi luvan, niin riemuhan siitä äijälle syntyi. Musta tuntuu, et se haluu mua enemmän, kuin milloinkaan... Meillä nyt 2-3 kertaa viikossa. Muakaan ei aina haluttais, mut mies on niin mahdoton. Täytyy myöntää, et on se sit hauskaa ja ihanaa, vaikka ei eka tekis mielikään. Jollain muulla oli samoin... Jos en väärin muista.

Synnytyksestä: Miki siis syntyi käynnistyksellä viikoilla 40+2 Kävin loppuvaiheessa ultrassa mittauttamassa Mikiä. Meinas, että poika ei enään ole kasvanut. Tasan viikkoja kuin oli sanoi lääkäri, että tule seuraavana aamuna niin aletaan käynnistelemään. Lääkkeitä sai antaa kohdunsuulle päivässä kolme. kuuden jälkeen ei enään anneta. Heti ekasta lääkkeestä alkoi supistelut. Yhdeltä piti laittaa toinen, mutta oli niin säännölliset supitstelut, ettei saanut antaa. Supistelut loppuivat täysin muutaman tunnin päästä. Kerkesin saamaan viimeisen lääkkeen siinä neljän aikaan. Videltä alkoi säännölliset supistelut uudestaan. Yhdeltätoista mentiin synnytyssaliin ja poika syntyi 01.26 Miki oli 2895g ja 48cm ponnistus kesti 16min. ja koko helahoito n. 9h muistaakseni. Synnytys näin jälkikäteen tuntui helpolta. Sairalasta päästiin kolmen päivän jälkeen. Nyt tuntuu etten olis ikinä synnyttänytkään. Kaikki on palautunut ennalleen. Ihanaa! Ja vauvan hoito on niin ihanaa myös!

Musta on mukava lukee kaikkien teidän synnytyksistä. Oli se niin huikee tapahtuma. Mävoisin kaikille aina siitä puhua, mutta ei taida aina kiinnostaa... HIH!

Miki kakkaa myös monta kertaa päivässä. Ollaan käytetty Liberoo. Tänään ajattelin käydä Lidlissä hakemaasas vaippoja. Kiitos vinkistä Sappertuuna!

Mitäs vappuna teette? Me lähdetään vauvauinnin jälkeen Hyvinkäälle mun vanhemmille. Tullaan varmaan maanantaina, ja sitten meidät kutsuttiin vauvakemuihin. Siellä ol meidän perhevalmenuksesta porukkaa. Käydään samassa vauvauintiryhmässä. Tutustuttiin siellä paremmin. On kauheen mukavaa porukkaa ja vauvat saman ikäisiä!

Mindimandi: Jokos olette sukeltaneet? Meillä olis ollut ekat sukellukset viime lauantaina, mut jäi välistä. Huominen jänskää. Ollaan me kyl kannutettu... :)

Hauskaa viikonloppua kaikille! Mä niin tykkään lukee teidän kuulumisianne. Oliskin niin,että asuttais lähempänä toisiamme, niin vois treffailla!

Miki vielä tissimaidolla. Ajateltiin myös aloiitta kiinteet sitten 6kk

Kauheen pitkä luritus... Koittakaa jaksaa lukee. Mä viel unohdin yhden asian kertoo...

Me asutaan Hämeenlinnassa Mieneni 25v mä 26v Miki on ensimmäinen kakara. Ehkä tehdän 2 tai kolme. Näkee sitten. Pikkuinen Maltankoira Nala kuuluu myös meidän perheeseen. Asutaan vielä kaksios. Muutto Turenkiin vuoden lopussa neliöön IHANAA!

No niin hyvät viikonloput!

Meillä ei vappua juhlita mitenkään erikoisesti. Norjassa ei olla oikein vappuilla muutenkaan. 17.5 on Norjan itsenäisyyspäivä ja silloin on kemut komeimmillaan. Kauheesti toimintaa kaupungilla mm.kulkueita, paraateja, esityksiä ja tietysti silmänkantamattomiin Norjan lippuja. Siellä ajateltiin piipahtaa.Toivottavasti sää olisi silloin yhtä kaunis kun nyt. Mittari näyttää +17 ja aurinko mollottaa niin kirkkaasti. Kun vielä ruoho olisi vähän vihreämpää ja puissa lehdet niin olisi täysi kesän tuntu täällä.

Meidän neiti on löytänyt kielensä. Jatkuvasti sitä esittelee ja yrittää vetää sen ulos suusta... Ja nyt osataan jo päristellä niin paljon, että saa äitilläkin olla ruokaliina kun neitiä syöttää. Hih!

Hansu: Me ei olla vielä sukellettu. Kannuteltu kyllä ollaan. Romeo on sielä aina ihan väsyksissä ja tykkää vaan katsella muita. Mut ei haittaa. Sielä on niin kiva käydä kun näkee muita samanlaisia. Kun ei kaveri piirissä oikein ole lapsia. Ei lapsettomia kavereita niin kiinnosta vauvajutut, enkä mä oikein osaa enää muusta puhuakkaan!
Se olis kyllä kiva, kun kaikki asuis lähempänä niin löytyis kohtatovereita. Mutta on tää kivaa näin netin välitykselläkin=)

Missä kaikki on?

Kaikki on vissiin viikonlopun vietossa. Romeo on ollut koko viikon tosi huonolla päällä, en sit tiiä johtuisko hampaista tai jostain. Eilen illallakin olin tunnin pois ja jätkä oli huutanut koko tunnin. Rauhottui samantie, kun pääsi mun syliin.
Me maistettiin eilen ekaa kertaa sosetta. Oli kyllä ilmeet jätkällä, sai hyviä kuvia. Tänään meni jo paremmin alas. Yritti imee lusikkaa ja työnsi kieltä pihalle.
Me lähdetään huomenna vappua viettämään mumman ja paapan kans mökille. Äiti ottaa oman skumppapullon ja Romeolla vähä korviketta varmuuden vuoksi mukaan.

ILOISTA VAPPUA KAIKILLE! =)

Yhteistyössä