Marraskuu 2006 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällähän alkaa hampaita puhkeamaan tiheään...ei tosin meille vielä. Mut jaksan vielä odottaa.

Meidän neitonen nukkuu päikkärit ulkona, yleensä ne ensimmäiset ja pidemmät. Joskus myös iltapäivätorkut. Käyn aamusella ulkoilemassa koiran kanssa niin neiti on luonnollisesti mukana ja nukahtaa sitten. Joskus tosin herää samantien kun kyyti loppuu.

Rokotuksista ei ole tullut meille mitään jälkioireita. Vähän pistos itkettää mutta se jää sitten siihen.

Viikonloppuna ajattelin viettää laatuaikaa perheen kanssa, ollaan vaan kotosalla ja nautitaan toistemme seurasta. Sunnuntaina oliskin sitten lähtö sinne Puolaan. Ihana hengähdystaukohan se on, mutta kun tuntuu et tulee niin ikävä jo pelkästä ajattelemisesta kun joutuu tytöstä eroon.

Hyvää viikonloppua vaan kaikille!

Onnea Nasulle kääntymisen johdosta!

Meillä ei ole tullut rokotteista mitään, ollut ehkä hiukan väsyneempi. Luin jostain täältä netistä, että pitäis imettää heti rokotuksen jälkeen. Auttais jotenki ettei tulis kipeeksi.

Romeo nukkuu 1 päikkärit pihalla vaunuissa. Mä yritän sillä välin tehdä puutarhatöitä. Puutarhan pitäis kyllä "kukoistaa", jos mä oon kyykkimäs sielä pari tuntii päivässä.

En kyllä olis uskonut, että noin aikaisin voi tulla sanoja. Neuvolatäti kyllä sanoi, että Romeo hoitaa ensin sosiaalisen puolen. Mies ei meinannut millään uskoa meidän "amppujuttua. Mutta kyllä Romeo sitte näytti iskälle miten se sanotaan "amppu"!

Mä oon yrittäny netistä etsiä Romeolle hienoa kesähattu korvaläpillä, mutta ei oikein meinaa löytää. Ootteko te muut jo shoppaillu paljon kesävaatteita?

On kiva lukee miten menee perheissä, joissa on enemmän kuin 1 lapsi. En sitte tiiä, että koska se napsahtaa omalle kohdalle. Kuinka paljon asiat vaikeutuu, kun on 2 lasta?

Viikonloppuja!

Onnea Mindimandille pojun ekasta hienosta sanasta. Meillä on meneillään nyt kauhee huutokausi, ei siis itke vaan selittää niin että ikkunat helisee, sit on myös sitä tavuttelua, ja lauleleeki kans =)

Hansu oli ilm. käsittäny et meillä on ka´ks lasta, ei oo vasta ku yks, ellei sit lasketa tota meidän nelijalkasta ja karvasta versiota, välillä kyllä käyttäytyy ku pieni vauva :P

meillä herättän nykyään yhä aikasemmin ku aurinko alkaa nousta, siinä 5-7 aikaan yleensä, monesti otan tissille viereen ja sit vielä koisitaan sinne yhdeksään. Meillä nukutaan 2-3 päikkärit ne kestää 1-3h koskaan ei voi tietää. Poju ku jaksaa olla hereillä noin 2h korkeintaan 3h ja sit on mentävä päikille, ulkona nukkuu.

Nyt aattelin kokeilla niiden soseiden tekemistä itse, aattelin tehdä naudan lihasta, ku siihen on poika jo tottunu, neuvolassa sanovat et keittää se liha, ei saa paistaa ku paistaessa irtoaa aina karsinogeeneja.

Käytiin pe neuvolassa. Poika oli kasvanu ihan kivasti. Oli nyt 66cm ja 7250g, alkaa Olla posket jo aika pyöreät.

palataan!

Jaahas, meillä ollaan maissimiehiä :) Viikko sitten alotettiin siis soseet ja tänään poju vetäisi yli puoli purkkia maissia (eilen sai sitä ekaa kertaa). Olisi halunnut lisää mutten uskaltanu antaa. Siskokin rakasti maissia, sitä kaupan tosi okselta näyttävää mössöä :) On kai tarpeeksi makeaa....
POju yrittää nyt sittne kovasti kontiltaa kääntyä istumaan :) Eilen oli mieletön taistelu yöunt avastaan aj teki kaikkea mahdollista ruumiinharjoitetta ja pärisytystä samall aennen kuin simahti. Lässähti suoraan konttiasennosta naamalleen ja jäi siihen :) mä nauroin veet silmissä vieressä. Oon yrittänyt nyt nukuttaa illalla ilman tissiä....Siskokon edistynyt huomattavasti ja jää nykyään (pari viikkoa) hienosti päikille yksin nukkumaan kun uniruno on luettu...Tähän asti on joutunu oleen siellä ennen kun nukahtaa, muuten aivan hysteeristä meininkiä. J amä en vana pysty huudattaan puolta tuntia pidempään (ja sillonkin käyty rauhottelee vähän väliä 5-10 minsan välein). Illan nukutukset on edelleen vaihtelivia....JOo....
Mitä muuta, ie kai kummempaa. Kaveri kävi just kylässä ja toi Rooman tuliaisiksi pojulle hienon Rooman futisjoukkueen t-paidan ja siskokin sai oman hempeämmän tuliaisversion.
Ai niin, kävin viikonloppuna ekaa kertaa juoksemassa pojun syntymän jälkeen. Puol tuntia jaksoin juosta ja kyl oli kipeet lihakset seuraavana aamuna. Nyt yritän alottaa tästä säännöllisen lenkkeilyn. Sen verran on löysä tämä olo ja juoksu on helppo tapa liikkua kun on kaksi näitä pientä ja touhua yllin kyllin.....Vaikka olis kyllä ihan apäästä tanssimaan aj jumpalle...Ehkä sit syksyllä....Nyt syömään!

Hei kaikille!!!

Maissi ei ole ollu meidän ukkelin suosikki.Ei myöskään pottu.Eilen laitoin tuoretta kesäkurpitsaa ja puolikkaan kaltatun tomaatin möössiksi ja sekaan vähän kaupan kanasosetta,se meni alta aika yksikön.Ei ole tullu mitään allergioita,vaikka olen antanut tosiaan tomaattia ja kiiviäkin,jotka molemmat melko allergisoivia.Kohta tulee kesä ja vauvakin saa tureita marjoja maistaa=)

Mun urheilut on suvannossa=( Ostin salikortinkin,mtten saa silti käytyä.Jonkin verran vaunulenkkiä vaan.Mikä lie.kun ei nappaa.Kilot vaan pysyy.

Ei kai tässä tärkeempiä.Kertokaas nyt ihmiset kuulumisia!!!Täällä on ollu niin hiljaista viime päivät!!

meillä on alkanut illat olee pelkkää huutoa.ei meinaa millään nukahtaa.taitaa nuo hampaat vaivata=( oon nyt kolmena iltana laittanut supon ja kyl sitten on yleensä nukahtanut.eilenkin tyttö sammui vasta klo 23. häädin miehen nukkumaan toiseen huoneeseen kun hällä on kumminkin aikanen herätys aamulla.

mä en oo vielä ostellut mitään kesävaattei tytölle,meillä taitaa olla noita saatuja vaatteita sen verran ettei tarvii hetkeen ostaa.

mitäs ootte hommannut mummoille/mummeille äitienpäivälahjaksi? mä tilasin netist simmost mihin saa painettuu tytön jalan tai käden jäljet.
lähetään lauantaina sit jo äitienpäivänviettoon mein äitin luo.mies taitaa tulla sit sunnuntaina kotio ja me ehkä jäädään sitten vielä sinne.saa kahtoo.

jaaha,makkarista kuuluu taas laulua,eihän tyttö nukkunut kun tunnin,kivah!

ainiin,se piti viel kysyy et teil kenel on jo hampai ni onks ollu mitään normaalii enempi itkua vai ihan putkahtanut helposti hampaat?
olipas selvä kysymys..... =) moij

Ihan pikasesti vaan vastaan on niin kauhee olo ku tänään leikattiin viisaudenhammas ja puoli päätä on nyt tulessa, onneks ukkeli oli tänään ja on huomenna vapaalla niin saan kärsiä ja se voi hoidella poikaa. :/

Meillä ei edes huomattu ensimmäisten hampaiden puhkeamista ei välittäny niistä mittän. Toisetkaan hampaat ei itkettäny ainoostaan unet oli katkonaisia ja lyhyempiä, heräili mut ei siis huutanu.

Pakko painella nukkumaan vielä ku särkylääke auttaa.....

Moi pitkästä aikaa,

enpä ole pitkilleen ehtinyt kirjoitella kuulumisia, on ollut siivousurakkaa ja ulkotöitä. Nyt pikkuneiti nukkuu päikkäreitä, iskä katselee esikoisen kanssa piirrettyjä dvd:ltä.

Meilläkin on ollut ihme sompaamista iltanukkumisien kanssa! Toissa iltana typy nukahti vasta siinä klo 23, ei olisi varmaan vielä silloinkaan ollut väsynyt mutta laitoin omaan sänkyynsä päristelemään. Nukahdin itse ja ilmeisesti tyttökin oli jossain vaiheessa nukahtanut kun seuraavana kerran herätti vasta klo 03 yösyötölle. Illat ovat tosiaan venähtäneet pitkiksi, ennen typy nukahti kiltisti viimeistään klo 21, nyt pitäisi vain seurustella ja leikkiä yötä myöten. Hampaista ei edelleenkään mitään tietoa.

Tosi väsyttäviä nuo yösyötötkin. Milloinkahan ne loppuu? Lauantaina tulisi 6kk täyteen ja olisin jo valmis lopettamaan yölliset maitotankkaukset =) Illalla tankkaa sosetta ja velliä 200ml, ei luulisi nälkä olevan mutta yölläkin maitoa uppoaa se 200ml. Kauhea huuto alkaa jos ei ruokaa tule, olen kyllä yrittänyt laittaa tuttia jos riittäisi mutta ei rauhoitu ollenkaan =/ No jospa ne jossain vaiheessa jäisi pois itsestään...

Eipä meille kuulu tämän ihmeempiä. Äitienpäivä on tosiaan tulossa. Omalle äidilleni taidan viedä kortin tyttöjen koristelemana ja ehkä kukkia. Mies lupasi viedä minut syömään =)

Katrina ja neiti pian 6kk

Ps. Huomasin eilen että meidän tyttöhän ryömii jo! Kovasti veti itseään käsillä eteenpäin jaloilla auttaen, hoksasipa miten päästään eteenpäin =)

Moro kaikille!
Onpa ihana päivä taas, täällä treella ainakin paistaa aurinko täyttä häkää! Poika nukahti sisälle unille, mutta iltapäiväpäikkärit on sitten ulkona :)

Paljon on tuota iltalevottomuutta... Itsa aloitimme nyt Lucalla (6 kk ja 1 vko) pitämään "unikoulua". Iltasella laitoin sänkyyn itsekseen nukahtamaan, ja muutaman itkukerran jälkeen oppikin itse nukahtamaan sänkyyn. Aiemmin nukahti aina tissille.. Jos sitten yöllä herää, niin osaa itsekseen nukahtaa (ainakin itse sain tällaisia neuvoja)

yösyötöistä...On muuten hyvä erottaa aina nuo syömistilanteet nukkumistilanteista. Meilläkin herättiin 1,5- 3 tunnin välein ja etenkin pari viikkoa kun kaksi hammasta tupsahti ulos (oli kyllä levotonta häsläämistä koko yö). Ja aina vaati tissiä nukahtaakseen..

Nyt sitten viime yönä annoin pojalle tuttia aina kun heräsi. Ensimmäisellä kerralla alkoi hirveä itku, mutta annoin itkeä vaikka sydäntä raastoi. Itkua kesti n. 10 min ja sitten nukahti . Tämän jälkeen nukkui putkeen 3, 5 tuntia!!! Eli koko yö mentiin kahdella syötöllä joka meille ihan ennätys!

Meillä ainakin jatketaan tätä unikoulutusta ja aina vaan vähemmän tisua yöllä. Ehkä tässä parin kuukauden sisällä nukuttaisiin toivottavasti öitä läpi...
Toivottavasti jollekulle olis apua näistä jutuista,

TErkkuja!
T:minni ja Luca

Moi!
Meillä on kans yöt ruvennut olemaan tosi katkonaisia. Voidaan herätä 4 kertaa. Nukahtaa kyllä heti tissille, mutta kuitenkin. Olis kivempi nukkua. Oliskohan täälä kans hampaita tulossa.

Nyt, kun me ollaan syöty soseita yli viikon niin Romeolle on tullut vähän joskus maha kipeäksi. Yrittää kovasti punnata, mutta mitään ei tuu. Ei kuitenkaan ota vissiin kipeetä hirveesti, kun ei itke. Eilen kokeiltiin maistaa maissivelliä, mut en kyllä oikein tiedä kannattaako. Se näyttää ihan korvikkeelle, johon on laitettu tosi vähän maissijauhoja. Mun mielestä tissimaito vie voiton. No, mut viikonloppuna aloitetaan kiinteät, kun täytetään 6kk. Ja siitä sit parin viikon päästä puurot.

En meinaa keritä käymään netissä enää olenkaan, kun jätkä nukkuu pihalla päikkärit ja mä oon ollut aina sen aikaa nyppiis pihaa. On kyllä ihanaa, kun tule kesä. Pitäis vaan saada tuo terassi tehtyä loppuun niin saatais jätkän kans sielä makoilla.

Oon yrittänyt opettaa jätkälle kuinka ne jalat sais pyllyn alle, on jo jotenki hoksannu asian. Viime yönä jätkä oli päässy eteenpäin ja oli sielä pää vinos, kun sängyn pääty oli tullut vastaan. Kädet meillä on vielä aika avuttomat, ei osata niitä käyttää vielä kunnolla.

Mindimandi & Romeo

Moips!

Taas kerran kuulumisia pikaisesti. =)

Meillä pyörähdettiin tänään ekaa kertaa itse massulleen, oli äidillä sydän pakahtua ylpeydestä =) Käytiin tänään suuhygienistikäynnillä (pojan siis), niin se tätsy katteli suuta ja totes et ylös on kohta tulossa myös kakkoset, oonki ollu huomaavinani kuolaamisen lisääntymistä. Sano se täti et varmaan 8kk:n iässä on jo kaikki etuhampaat puhjennu, ja tänään sit alettiin leikkiin hamppiharjalla. =)

Onnea Katrinalle ryömimisen johdosta, niin ne vaan kasvaa =)

Reissu tehty ja maailma nähty. Mut kyl on aivan ihanaa olla taas kotona. Tyttöä oli aivan mielettömän ikävä, mutta kaikki oli mennyt täällä hienosti. Tuntuu, että kolmessa päivässä neiti on kasvanut huimasti.

Meillä oli tänään kiljumiskilpailu kun neiti avasi äänijänteitä ja minä sitten tietysti perässä;) Neitiä niin nauratti kun sai hassutella äitin kanssa.

Ihana seurata kuinka täällä pienokaiset kehittyy. Toisilla hampaita, toiset kääntyilee ja jotkut jopa ryömii pikkaisen. Mikään ei oo sen ihanampaa kuin huomata oman lapsen osaavan jotain uutta.

Nyt pitää mennä syömään iltapalaa. Sit nukkumaan. Pikkaisen univelkaa kertyi matkasta. Pitää kirjoittaa lisää kuulumisia sitten paremmalla ajalla.

Terkut 6 kk neuvolasta. Komiat 8,5 kg ja 69 cm. Iso sälli! On se hassua, isosisko kun taas oli = on sellainen sintti....Siskollakin oli 2-v neuvola samalla. EIpä noilla kovin montaa kiloa ole eroa...Edukseen esiintyivät molemmat :) Ite taas tuntu et oli vähän pihalla kun poju herätti 7 kertaa viime yönä. Kaksi kertaa suostuin antamaan tissiä ja muina kertoina sai nukahtaa ite. Aamuyöstä karjui sitten 30 minsaa ja siskokin heräsi ja ihmetteli touhua....
Kasittääkseni tää yölevottomuus johtuu hirveästä kasvusta mitä vauvoilla tapahtuu tässä iässä - niin fyysisesti kuin henkisestikin. Lihakset ja luut kasvaa, motoriset, visuaaliset ja sensoriset taidot kehityy, uudet maut tulee peliin ja tietty ne hampaatkin kiusaa....on se melkoista "aivomyrskyä" mistä saa sitten tuta koko perhe....Onneksi se joskus helpottaa - vaikka ei se sillon lohduta kun ite yrittää yöllä saada porukan nukkumaan....Ja aamulla herää silmät ristissä.
Mitenkäs teillä muilla parisuhde jaksaa? Meillä on ollut hieman kireää - mun tulee tiuskittua miehelle väsyksissä kun ei jaksaisi enää "yhtä lasta" lisää...tiedän kyllä, että suhteeseen pitäisi panostaa rankkoina aikoina mutta tuntuu vaan, että nykyään odottaa että toinen vihdoin tulee illalla kotiin jeesaamaan ja sitten kun toinen rojahtaakin vaan sohvalle lehden kanssa tuijottamaan telkkaria niin.....No, kyllä se mies tietty paljon tekeekin ja tykkää lapsista mutta ehkä se oma tarvitsevuus tulee esille kun ite on päivät pitkät näiden muksujen saatavilla ja tarvetta on niin monenlaista....Isosiskollakin kun on vaihe vain äiti kelpaa nykyään...
NO, äitienpäivä tulossa - teillä monella ensimmäinen ja itelläkin vasta toinen . Viimeksi oli ihana päivä :) Sitä jään odottamaan!

Hienot mitat Onnimanni teidän vauvelilla=)

Parisuhde ja parisuhde...Meilläkin oli juuri kauhea riita,kun on kertyny kaikkea tässä.Ja juuri noin sanoin ukolle,että en jaksais yhtä aikuista lasta,kun on jo kolme alaikäistä.Onhan mulla hyvä mies,mutta pinnaa vetää välillä tiukalle,kun on ukolla musan teko hommia ja bänditreenejä ja kuntosalia ja itte jää sitten aina ilman huomioo...En muista milloin olis viimeksi seksiäkään ollu...

Noh,huomenna päivä uus ja sori kun valitin,mut se vaan kummasti helpottaa...Oli "kiva" kuulla,että muillakin on kireetä välillä.Tietenkin sen järjellä tajuaa,että kaikissa perheissä on omat murheensa ja pariskunnilla riitansa ja että vauvaperheissä aika on kortilla,mutt tunnetasolla joskus vaan menee maltti...

Hyvää yötä vaan ja lämpimämpiä säitä ja tunnelmia odotellessa=)

Miten sitä viimeaikoina onkaan ollut niin paljon tekemistä, ettei enää koneelle ehdi muuta kuin pikaisesti tarkistaa sähköpostit. No, taitaa tuo neiti vaatia nykyään niin paljon äitin huomiota. Viimeaikoina meillä on nukuttu päikkäreitä vähän huonosti. En tiiä, et alkaisko nyt se aika, että neiti tarvitsee vähemmän unta. Ei ole kuitenkaan kitunen vaan ihan hyväntuulinen tytteli. Yöunet on kuitenkin niin pitkät jo, että taitaa sekin vaikuttaa asiaan.

Huomenna tosiaan on äitinepäivä. En tiedä miten sitä juhlistetaan, eli saa nähdä jos avopuoliso on jotain kivaa keksiny. Syömään ei varmaankaan ulos mennä, koska täällä Norjassa ei ole oikein lastenvahtia, jolle haluaisin lapseni antaa. Enkä haluaisi neitiä mukaankaan ottaa sillä silloin menee kyllä koko ravintolassa käynnistä se hohto. Tehdään varmaan jotain hyvää ruokaa täällä kotona.

Sain muuten vielä yhden kutsun häihin eli nyt olis tiedossa heinäkuussa kolmet häät ja ainakin yhdet polttarit. Kesäksi on ainakin ohjelmaa.

Mut nyt täytyy alkaa kannustamaan Hannaa Euroviisuissa ja huomenna onkin jäkismatsin finaali. Ihana viikonloppu siis tiedossa:)

Heippa pitkästä aikaa! Ja myöhäset äitienpäivä onnittelut!

Onnimanni: Ihanan kokoinen teidän poju!

Täällähän on taas tapahtunut paljon! Marille onnea vauvelin kääntymisestä ;) Ja Katrinalle tyttösen ryömimisestä!

Mä sain eilen ihanan äitienpäivälahjan Mikiltä. Oltiin käymässä mieheni äidillä. Sillä joka ei ooo nähny Mikiä kuin mutaman kerran, joka asuu ihan lähellä. No laitoin Mikin lattialle leikkimään. Siitä hän sitten lähti eteenpäin ryömimään ihan ekan kerran! Nyt kun aina laittaa, niin heti liikkuu eteenpäin. Oli se ihanaa!!! Hauskannäköinen, kun vetää käsillä koko kroppaansa eteenpäin ja jalat vispaa perässä ;) HIH!

Käytiin myös meidän porukoilla Hyvinkäällä. Miki sai heiltä ensikengät lahjaks. Niken lenkkarit. Tosi söpöt! On kyl viel hurjan isot. Kait ne joskus on hyvät...

Meillä parisuhde voi ihan hyvin. Seksiä musta turhankin liikaa. Äijä vain niin mahdoton välillä... Kyllä meilläkin välillä tiuskitaan. Eilen illalla esim. Mä menin jo sänkyyn vihasena nukkumaan, kun mies haki sit pois ja sovittiin. Sit taas kaikki hyvin. Kaikesta pikkuasiasta välillä tulee riitaa. Taidan olla minä joka aina aloittaa. Eilenkin laitettiin hormoonien piikkiin HIH!

Miki on kans alkanu tankkaa yöllä. Menee ysin aikaan nukkumaan ja herää siinä 01-03 aikaan syömään. Aamulla sit noustaan 7-8 maissa. Ei onneks ole huutoja yöllä. Saa ihan hyvin nukkua. Mä nukuin itse jotenkin levottomasti viimeyönä. Olin silmät auki ja hoitelin sängyssä muka Mikiä. Tidä sit mistä johtuu. Varmaan vädsmisestä, kun tuli valvottua viisujen takia. Tsemppiä teille, joiden vauvat valvoskele!

Eipä täältä muuta! Hauskaa viikonalkua kailille ;)

Moi,

typy oli torstaista lauantaihin kuumeessa, taas. Kuumetta oli 38,0 ja lauantaina harkitsin jo viemistä lääkäriin kun nukkui päikkäreitäkin tosi huonosti ja herättyään itki kovasti. Epäilin korvatulehdusta. No, mies oli juuri silloin töissä ja piti odottaa iltaan. Illalla kuume kuitenkin laski ja tyttö oli ihan suht virkeä jo. Eilen ja tänään on nukkunut hyvin enkä ole huomannut korvissakaan mitään. Aamulla vaippaa vaihtaessa huomasin kuitenkin pientä näppyä keskivartalossa, tuli heti mieleen vauvarokko. Esikoisella se oli (tosin 1v. iässä) ja siinä tuli myös muutaman päivän kestävä kuume ja sen jälkeen noita näppyjä. Liekö ollut rokkoa? Siihenhän ei ole mitään lääkettä mutta en tiedä voiko se tulla näin pienelle...kellään tietoa?

Meillä parisuhde menee vuoristorataa. Eniten kränää tulee miehen työstä, yrittäjällä kun on päivät usein ympäripyöreitä. Aikaa jää aika vähän perheelle. Olenkin sanonut monta kertaa että olisi ihana jos miehellä olisi 8-16 työ, tietäisinpä ainakin milloin tulee kotiin =) Nyt reissaa jonkin verran ympäri Suomea, myös viikonloppuisin. Yritän toki ymmärtää miestäkin, pakko maksaa talo- ja autolainaa yms. ja pitäisi ehtiä vielä tehdä pihatöitä ja meidän autotallikin on keskeneräinen. Multa kyllä onnistuu arjen pyörittäminen ilman miestäkin mutta varsinkin esikoinen ikävöi kovasti isäänsä. Mies on yrittänyt järjestää työnsä niin että muutamana päivänä viikossa olisi koko aamupäivän kotona lasten kanssa. Se onkin kallisarvoista aikaa =) Mutta kuten sanottu, meilläkin tulee riitaa ihan pikkuasioista mikä sitten jälkeenpäin harmittaa että pitikin mennä möläyttelemään tyhmiä. Usein se olen minä joka möläyttelee =)

Juu, pitäisi alkaa kehittelemään lounasta.
Mukavaa alkuviikkoa toivottelee

Katrina

Onnittelut myös täältäkin kaikille, joiden vauvelit ovat alkaaneet ryömimään. Meillä neiti tuntuu jumittuneen paikoilleen, pyörähtelee vain lattialla selältä vatsalleen ja tosinpäin.

Masentaa...täällä sataa vettä. Olin jo niin tottunut lämpimiin säihin. On se jännä miten tuo sää vaikuttaa niin paljon mun mielialaan. Tuntuu, ettei huvita edes sisällä mitään siivoushommia tehdä vaikka nythän sitä ois oivat mahdollisuudet siihen. Käytiin kuitenkin vaunuilemassa, lähinnä sen takia, että koira kaipasi aamulenkkiä. Sitä ei pieni sade haittaa. Vaunut suojasin hyvin sadesuojalla ja tytöllekin puin lämpimästi päälle. Nyt se siellä jo toista tuntia päikkäreitä vetelee. Ainut, joka ei tainnut nauttia ulkoilusta olin minä...

Kyllä meidänkin parisuhteeseen tulee välillä sanomista puolin ja toisin, mutta mielestäni kuitenkin sopivasti, jos niin voisi sanoa. Minä olen lähinnä se aloittava osapuoli. Riidat meillä tulee lähinnä siivouksesta. Ja joskus myös siitä kun mies haluaa levätä työpäivän jälkeen ja minä kaipaisin seuraa. Kyllä meillä mies siivoaa, mutta lähinnä silloin kun sanon, että nyt täytyisi jotain tehdä. Tosin on viimeaikoina tainnut mennä oppi perille, kun saattaa itsekkin sanoa, et tarttis varmaan imuroida. Mulla kun on sellainen tyyli, että jos olen kiukustunut jostain niin alan siivoamaan ihan hulluna ja sitten mies tajuaa, et tarttis varmaan hänenkin nousta sohvalta ;) Mut mielestäni kuitenkin parisuhteemme voi loistavasti ja mies ottaa kyllä tosi usein minut huomioon, laittaa ruokaa, ulkoiluttaa koiraa...

Täytyypä alkaa tekemään vaihteeksi jotain fiksua, ettei tule koko päivää koneella istuttua.

Me täyttettiin tänään 6kk. Oltiin aamulla neuvolassa. 70,5 cm pitkiä ja 7920g painettiin. Neuvolatäti oli huolissaan, kun painettiin muka liian vähä pituuteensa nähden. Mutta ei tuo kyllä laihalta näytä. Pitää kuulemma laittaa öljyä ruoan sekaan. Tänään, kun jätkä herää vain päikkäreitä aloitetaan syömään kiinteitä. Bataatilla aloitetaan. Saas nähdä miten käy?

Mä olin vlopun flunssassa, mutta onneksi nyt on jo parempi. Ja myöhäiset onnittelut mammoille! Mitenkäs teitä muistettiin? Meillä mies toi aamupalan sänkyyn. Oli ihan itse tehny kortin ja kaikki. Sain myös lahjakortin kasvohoitoon.

Meillä tuli riitaa ennen monesta asiasta ja helposti, mutta ei enää. Nyt kun kesä on tulossa niin kaikki hyvin. Talvisin mua ärsyttää, kun pitää olla vaan sisällä. Ja heti, kun vaan silmä välttää mies on kattoos urheilua(futista) joko tvstä tai koneelta. Tehny niin usein mieli tuikata ne tuleen=)

Romeo on nukkunut tosi huonoja öitä. Tosi itkuinen, kun heräilee yöllä. Toivottavasti ei saa tätä mun flunssaa. Katsotaan joskos kiinteitten syönti auttaisi asiaa.

Mindimandi=): Kuulostaa niiiiin tutulta. Meilläkin mies kattoo jalkapalloa ihan hulluna. Se on siis ihan selvä kun jalkapalloa tulee niin mies ei liiku mihinkään. :) Hän on myös aikoinaan itse pelannut jalkapalloa. Niin ja muutakin urheilua toki seuraa, mutta jalkkis on ehdoton ykkönen!!

HEi!!

Nasu peruuttelee takaperin,kun on vatsallaan lattialla.On myös alkanu kääntyilemään enemmän.Ihana=)

Mullakin on vähän masis,muttei liity ilmoihin.Mulla on rajut pms-oireet ja nyt se on just sitä.Hermot on huonot näinä aikoina,mutta perhe tietää mulla olevan tämmöstä.Täytyy vaan jaksaa.Onneksi lapset ovat ilopillereitä ja tuovat valoa mielen pimeään.

Moro! Pelkään sisäpäivien koittavan, isosiskon nenä valuu ja yskii aika paljon..Onneksi lupasi aamuksi vesisadetta niin ei niin harmita sisällä olo...Mulla kiva fiilis, kävin illalla juoksemassa ja sen päälle saunaan :) Pojukin nukahti iisisti, mies "tainnuttaa" parhaillaan yläkerrassa isosiskoa joka ei meinaa taaskaan nukahtaa..Mulla oli ihana äitienpäivä :) Herätys laulun kera (olivat tytsyn kanssa treenanneet), kortti, kukkia ja kaulakoru lahjaksi :) Aamupäivällä lueskelin sunnuntaihesaria rauhassa kun mies puuhasi herkullisen täytekakun. Myöhemmin grillasi. Illalla vielä käytiin nautiskelmassa kivassa merenrantakahvilassa kuoharia :) ja sen jälkeen iltakävelyllä koko sakki. Tuli vähän huono omatunto kun oon ollu kiree viime aikoina...Onhan se ihana mies ja hyvä isä...Ongelma on just toi että sillä on paljon töitä ja sitten ei ole mikään siivousvimmanen...Kyllä aina tekee kun pyydän mutta odotan jotain ajatuksenlukua...Ja ehkä se on niin, että se joka on kotona enemmän kiinnittää enemmän huomiota kodin siistiyteen. Täytyy mun yrittää ottaa rennompaa asennetta - jotta sopu säilyy. Urheilua muuten katotaan meilläkin telkasta paljon, mies pelasi junnuna sm-tasolla jalkapalloa....Onneksi ei fanaattisesti kuitenkaan. Anopin mies on ihan mahdoton penkkiurheilija...
Onks teillä muilla muuten menkat jo alkaneet? Mulla ei vielä oo enkä kyllä kaipaakaan...
Nyt pian unta palloon - toivon rauhaisaa yötä.......

Tässä vielä koneella istuskelen, vaikka nukkumaan pitäis mennä. Oon niin kauhean iltavirkku, etten malta lopettaa päivää ennen puolta yötä. Tyttökin nukahti vasta juuri. Otti tuossa seiskan aikaa pienet tirsat niin meni tuo ilta sitten vähän pidemmäksi. Mutta aikasta nopsaan neiti omaan sänkyyn sammui kun kävi välillä silittelemässä ja vieressä seisomassa. Nyt saan nukkua luultavasti kahdeksaan :)

Onnimanni: Kuulosti todella ihanalta sinun äitienpäivä. Meillä ei juhlittu mitenkään erikoisesti. Mies onnitteli, teki aamiaista ja hyvää ruokaa lounaaksi. Lupasi vielä hieronnan illalla, mutta se jäi silloin tekemättä kun oli neidillä taas vaihteeksi nukahtamisongelmia. Siispä yksi hieronta varastossa;)

Mulla alkoi menkat jo 3kk:n jälkeen synnytyksestä. Ja vuodan 5 päivää kuin seula, eikä oo yhtään kivaa. Ennen kuin pillereitä söin niin vuoto oli tosi niukkaa eli oli ns. helpot menkat, eikä ne kestäneetkään kun 3-4 päivää. Mutta toista se on nyt...

No joo, jospa minäkin painuisin nyt pehkuihin.

Ollaan lähdössä kyläilemään täksi päiväksi. En muista olenko kertonut niistä kaksostytöistä, jotka synty Mikä viikon aikasemmin. No heille mennään leikkimään. Vietiin iskä aamulla kuuden jälkeen töihin, että saatiin auto! Matka kylään kestää n.30min. Kivaa mennä. Saa vauvelit leikkiä yhdessä.

Mulla ei vielä ole menkkoja alkanu. Syön niitä cerazette- pillereitä. ihan sellaista pientä ruskeeta vuotoa on kyl tullut.

Onnimanni: Oli kyl ihanan äitienpäivän sulle järkänneet. Me tosiaan reissattiin mummoilla. Ei tullu omaa oikeen vietettyä. Sain mä hieronnan kuiteskin illalla. Meillä myös hierotaan vuoronperään... Hih!

Meillä ei paljoa telkusta urheilua katota. Mä saan sen puolen päättä. Tietokoneella hän kyllä pelailee. Mies pääsee töistä jo 15-16 aikaan. Mut lähtee reeneihin joka arkipäivä 17-20.00. Mieheni painii Janakkalan paini ilveksessä. Me siis ollaan myös paljon Mikin ja Nalan kans ilman iskää. No on sil nyt ollu välillä taukoa reeneistä loukkaantumisien takia. Mä olen silloin onnelinen ;) Tämän takia mä hoidan pääosin meillä kotityöt. En viitsi velvottaa miestäni tekemään niitä raskaan työpäivän ja reenejen takia. Sellaista se on elää urheilijan kanssa.

Katrina: Onneks kuume laski, ettei tullut sitten mitään muuta. Mä en oikeen noista rokoista tiedä. Äitini vain kerto vauvarokosta, että kolme päivää korkee kuume. Sitten tulee iholle rokkoa. Enempää en osaa sanoa.

Mndimandi: Vieläkö teillä jatkuu uinnit? Meilä oli viimeinen kerta lauantaina. HÖ! Siellä otettiin perhekuvia ja sukelluskuvia vauvoista. Ryhmä jatkuu vasta elokuussa. Me kyl päätettiin, et käytäis lauantaisn yhdessä uimassa Mikin kanssa. Se oli niin kivaa ja Miki tykkää paljon. Kokeiltiin pelastus uintia ja vauvaa sai kokeilla laittaa pelastusliiveihin. Voi että Miki nautti niissä olosta. Se vain kellu ja öris. HIH! Oli hassu

Mukavaa päivää kaikille!

Yhteistyössä