Marraskuu 2006 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Romeo sit sai sen flunssan. Ei tarvinnut paljo nukkua viime yönä. Nyt nukkuu kantoliinassa. No onneksi ei kuumetta kuitenkaan.

Meijän vauvauinti kans loppui. Uusi alkaisi heti perään, mut mennään varmaan vasta syksyllä.

Meillä toi mies on kyllä henkeen ja vereen täys futisfani. Välillä ottaa päähän. Mut onneksi sillä on oma huone missä sitä kattoo niin saan itse vallata olkkarin=)

Mulla ei oo vielä menkat alkanu ja melkeen jo toivon niitä.

onnittelut sille jonka vauveli jo ryömii.en nyt muista kuka se oli =(

me tultiin tytön kanssa tänään kotio mein äitin luota.oltiin siellä lauantaisesta asti.kivaa oli! äitienpäiväkin meni siinä mukavasti=)

mein tuo mies tykkää kahtoo formuloi.sen takii otettiin se kanavapakettikin.no kattoo mein tyttökin aamuisin sitä junior-kanavaa mist tulee vauva tv =) se musiikki on kyl ärsyttävä,hih...

mulla alkoi menkat kuukausi sitten.odotin niitä jo hieman aikasemmin kun en kumminkaan täysimettänyt.luulen että tää perkuleen kierukka saa lähtee!! ja taidan alottaa e-pillerit uudestaan kun en enää imetä laisinkaan..

meillä parisuhde voi ihan hyvin,kyllähän se pinna välillä kiristyy kummallakin mut eiköhän se kuulu asiaan.ja teki ihan hyvää olla noi pari yötä erossa miehestä=)

jaaha,huomen olis sit 6kk neuvola+lääkäri.tulen sitten ilmottelees mittoja.

HEI,meinas ihan unohtua,kun tultiin tänään kotiin ja laitettiin tyttö lattialle ni ei mennyt kauaa kun hän kääntyi mahalleen ja siitä hetken päästä takas seljälleen,tuli ihan tippa linssiin kun olin niin ylpee hänestä! =) (kiva kun muut vauvat jo ryömii..)

ja parantumis-halit mindimandin pojalle!

Toivottavasti Romeo paranee pian!

Niin ne vauvat kehittyy=)Kuka mitäkin jo osaa.Nasulle on tullu ärsyttävä vaihe: ei yhtään viihtyis itsekseen enää missää,ei sitterissä,lattialla,ei missään.Koko ajan häntä keisaria pitäis kanniskella ja viihdyttää.Alkaa oleen työlästä!

Viimeaikoina olen huomannut kuinka neiti alkaa vierastamaan muita ihmisiä. Luulin vierastamisen tulevan myöhemmin, mutta meillä ainakin neidin suupielet kääntyy alaspäin jos joku tuntematon tulee lepertelemään hänelle. Tällaista on tapahtunut esim. kaupassa, vaunulenkille ja omassa pihassakin. Mites teitin muitten vauvelit?

Nyt yskii pojukin...isosiskon flunssa onneksi parempi. Poju otti aamulla pari konttausaskelta :) Kovasti pyörii sinne sun tänne ja viihtyy hyvin lattialla. Luksusta! Parina päivä oon jo antanu maistaa hedelmäsosetta kun kasvissoseet lähteny niin hyvin käyntiin. Meilläkin vähän vierastetaan Varsinkin jos on vasta herätty. naapuri ja anoppi saivat ainakin suun kääntymään itkuun. Mä ostin muuten sen ergo-repun. Aattelin, että se ois kätsy kun vielä niin monet on kehunu. Sillä ja pikkurattailla pääsis lasten kanssa itekseen kaupungille. En oo käynyt keskustassa lasten kanssa vielä kertaakaan itekseni (Helsingin siis, bussilla menee meiltä noin 30 minsaa) ja nyt tekis pikkuhiljaa mieli mennä haistelemaan sinne kesätuulia. Tupalarattailla kun on aika työlästä ja ahdasta liikkua siellä ja bussimatkatkin välillä katastrofeja. Ja isosisko on sen verran tohelo, että se on saatava kyllä rattaisiin istumaan kun poukkoilee niin sinne ja tänne....veikka voisi sitten istua repussa. Katotaan mikä päivä saan mentyä :)
Nyt toivotaan, että tervehdytäisi pian, perjantaina oli tarkotus lähteä mummille viikonlopun viettoon...mullakin särkee jalkoja koko ajan, tuskin (toivottavasti!) vielä ihan vanhuutta vaikka ikää jo onkin...

terveiset 6kk neuvolasta. täällä taitaa löytyä joukon isoin vauveli=) 9kg ja 71cm pitkä.

meillä on joo opittu tuo vierastaminen 3-4kk iässä. äskönkin kun oltiin neuvolas lääkärin tykönä ni likka huus kun syötävä.se ei oikeen tykkää noist lääkäri käynneistä.

nyt pannarin tekoon.heips.

Heissan,

pikaista paranemista flunssapotilaille =)
Googletin infoa siitä vauvarokosta ja kylläpä se taisi meidän tytöllä olla. Ne näpyt todellakin katosivat iltaan mennessä ja oirekuvaukseen sopi myös tuo kolmen päivän kuume. Nyt on ollut ihan virkeänä...ja viime yönä tapahtui ihme: typy posotti nukkua klo 21-7 heräämättä kertaakaan yöllä syömään! Ihmettelin aamulla klo 6 unenpöpperössä että kylläpäs nukuin hyvin kun en edes muista syöttäneeni neitiä...sitten havahduin että herrajestas eihän se syönytkään ja heti piti mennä sängyn viereen tiirailemaan hengittääkö tyttö ollenkaan (varmasti tuttu tunne jokaiselle...). Heräsi tosiaan vasta klo 7 omia aikojaan hyväntuulisena. Naurahdin aamulla miehellekin että jokohan ne yösyötöt tosiaan loppuivat tähän vai olikohan typy vain "unohtanut" vaatia ruokaa =) Saapa nähdä miten tästä eteenpäin =)

Minulla on ollut jo kolmet menkat. Viime menkkojen aikaan otin ehkäisyn käyttöön (ehkäisyrengas) koska en enää imetä. E-pillereitä olen syönyt ennen raskauksia mutta niissä oli niin paljon sivuvaikutuksia että päätin tällä kertaa kokeilla rengasta.

Joko olette istuttaneet muksuja esim. syöttötuolissa? Meidän neiti istua töröttää jo topakasti syöttötuolissa, sitterissäkin aina punkesi istumaan (jo 5kk iässä) joten olen ruokailun ajaksi laittanut tytön syöttötuoliin. Sitteri vietiin jo takaisin varastoon, täysin käyttökelvoton meillä =) Harmi vain kun esikoinen haluaisi aina tulla istumaan tuoliin kun syötän typyä...tuoli kun on hänen "oma, sikko ei saa istua".

Nyt on sauna valmis, pitänee mennä että ehtii =) Jospa jaksaisi tänään katsoa vielä telkkua, miehellä huomenna vapaapäivä, jee...

Katrina

Moips kaikille!

On tullu pidettyöä hiukka hiljaiseloa ku oli toi naamavärkki ja suu ja leuka ja oikeestaan koko oikee puoli päästä niin hemmetin kipeenä viikon sen hampaanpoistion jäljiltä. Tänään sit sain kyynelehtiä viimesen kerran sen toran takia ku tikit poistettiin, mut kylläpäs se sit helpottiki =) Hammaslääkäri kysy et mitä särkylääkkeitä oot syöny ja sanoin et panadolia ku imetän, niin se sit siihen et ei se oikein meinaa auttaa (ei ihmekkään et sain kärsiä niin kauan =))

Nyt katos ajatus ku juttelin ukkelin kans puhelimessa ku se on yön töissä...... Aaaaa, Katrina kyseli syöttötuolissa istumisesta, me ei olla vielä edes ostettu koko syöttistä, malli on kyllä tiedossa, rahat vaan on kadonnu kummasti jonnekki :) (hemmetin laskut, pitäs vissiin syöttää ne aina koiralle =)) Tänään pikkumies eka kerran pysy itse istumisasennossa lattialla jonkun aikaa, silleen kaksinkerroin pää melkein jalkojen välissä, mut siltiki =)

Pikaista paranemista muuten kaikille jotka on kipeinä.

Mulla ei oo menkkoja pahemmin näky´ny, mut en pistä yhtään pahakseni sillä mulla ne tuppas kestään 8pv ja vuodin ku niagara, et ihan kivvaa.. :P

Onpas tosiaan Mizzulin neiti komena kokonen. =) Hyvä vaan et kasvaa =)

Katrina, jos mä oikein muistan niin meillä yösyötöistä päästiin eroon niin et ku poika heräs niin koitin antaa tuttia, jos oli tyytyväinen siihen niin aattelin et ei sillä ainakaan nälkä voi olla, ja jos ei tutti kelvannu niin sit otettiin tissiä. Meillähän poika oikeestaan lopetti ite yösyömisen siinä kolemn neljän kuun iässä, muuten vaan tykkää heräillä koko ajan =)

Hyi, katoin neloselta sitä Epämiellyttää totuutta dokumenttia ilmastonmuutoksesta, alko ahistaan niin et piti välillä vaihtaa kanavaa. Mä hermostun kaikista tollasista todella helposti :/

Täytyy painella nukkumaan =)

Ei meillä vielä käytetä syöttötuolia.Nasu suostuu istumaan ruuan ajan sitterissä,mutta muuten ei juuri.

Mulla alkaa huomenna kolmannet menkat.Imetys on loppu,joten mulla myös tuo ehkäisyrengas,kun muut ehkäisyt ei käy.Kesäkuussa lääkäriaika,että pääsisin sterilointijonoon.Kolme tenavaa saa riittää,kun mun raskaudet ja synnytykset meninaa käydä hengen päälle!Miten Katrina sulle on rengas sopinu?Mulle erinomaisesti.

Hello!

Pakko tulla vouhottaa,kun meille kävi kuten Katrinalle,että Nasu ei sit saanu yöllä ruokaa ja tyytyväisenä nukkui aamuun!!!Uskomatonta! Niin se alkoi nukkua 3-kuisena samallatavalla 8h putkeen yhtäkkiä.Katsotaas miten jatkossa!Aamulla kyllä puuro maistui=)

Miki varmaan herää kohta aamupäikkäreiltä. ihan pikaiseen kirjoittelen. Mun äiti ja iskä kävi aamutuimaan kylässä. Jatkoivat tästä matkaa sitten meidän mökille. Kyllä oli Mikillä hauskaa. Ihania nauruja ja ja näytti miten hienosti ryömitään. Hassu kakara!

Meillä ei kans viel syöttötuolia. kiinteitä en oo vieläkään antanut. Sit Miki saa kun 6kk täyttää HIH!

Mari: Meillä kans vähän laskut syö kovasti taloutta! Mä voisin kans koiralle ne syöttöö... Hyvä idea ;)

Meillä on tänään iskä töissä. Tyhmää! pääsee jo kahdelta onneks, mut me ollaan sillon ulkona kävelyllä. Ihana ilma täällä ;)

sappertuuna ja Katarina: Tosi ihanaa ku vauvat nukkuu noin hyvin. Sitä varmasti herää itse aamulla virkeämpänä. Meillä kans Miki nukku toissa yönä 21-06.30 putkeen, mut viimeyönä heräs syömään. No kait se sit joskus...

Pikaista toipumista kaikille, jotka kipeenä on! Ja aurinkoista helatorstaita!

Juu hei oli meikäläisessä energiaa ku pienessä kylässä,kun oli ehjä yö takana!!!Sain pestyä ikkunatkin tarmon puuskassani-jo se oli aikakin!!!Se ei ole mun mielihommia.

Oli kauhean kylmä tuuli siellä meren rannassa enkä uimaankan nyt sitten uskaltautunut.Mies ja isompi poika kävivät.

Laskuja piisaa meilläkin ja rahaa ei niinkään...Tylsää.Mutta toimeen on tultu,mitenkuten.

me ostettiin maanantaina kirppikseltä syöttötuoli.ja ollaan hiukan harjoteltu siinä istumista.mut ei tyttö jaksa siinä kauaa olla kun selkä väsyy.tyynyjä ollaan pidetty selän takana.sitterissä meillä vielä istutaan kun syödään.

täälläkin on ollut yllättävän energistä porukkaa,ollaan oltu melkeen koko päivä pihahommissa.josko se joskus valmistuisi=) täytemaata pitäs tulla sunnuntaina.

mitäs te puette nykyään lapsosillenne päälle? kun rupiaa noi ilmat lämpee eikä millään uskaltais vähentää tytöltä vaattei mut aina on hiestä märkänä kun tullaan kotiin.hmm..

juu,laskuja tuo postinkantaja tännekin. =)mut eiköhän niistä selvitä niinku tähänkin asti.katotaan sit kuin käy kun syksyl jään hoitovapaal.näillänäkymin.

Tänään oltiin kaupungilla viettämässä Norjalaista itsenäisyyspäivää koko konkkaronkka. On vähän erilaiset bileet täällä kuin Suomessa itsenäisyyspäivänä. Keskusta oli täynnä porukkaa, oli erilaisia kulkueita ja monenlaista esitystä. Ja lähes kaikilla kunnon juhlatamineet tai kansallispuvut päällä. Kivat juhlat siis kaikinpuolin. Tunsin itseni vähän ulkopuoliseksi farkuissa ja kietaisupaidassa. Sanoinkin miehelle, et Suomessa jos jotakin juhlaa vietetään niin kadulla on yhtä monta oluttelttaa kuin täällä norjassa oli ilmapallomyyjiä... ;) En muuten malttanut olla ostamatta neidille sieltä helium-ilmapalloa... Kotona sitä seuraillessa menikin ilta mukavasti.

mizzuli83 kyseli pukeutumisesta. Mä oon käyttänyt tytöllä vielä fleece-pukua, jossa siis takki ja housut. Tänäänkin aurinko meni välillä pilveen niin aika vilpoista oli silloin. Ja puuvillapipo päässä. Tai joskus käytän sukkiksia ja pitkiä housuja sekä pitkähihaista bodya ja siihen päälle vielä college-takki. Mut täällä on ollut jo tosi lämpimiäkin ilmoja, et neiti on tarjennut pelkällä bodylla ja pitkillä housuilla. Ja kun pääosin on kuitenkin vielä vaunuissa... Pään suojaan aina hyvin.

Me ei olla vielä syöttötuolia ostettu vaan neiti syö sitterissä. Meillä ei vielä istuta sekuntiakaan omin voimin. Kovasti kääntyilee jo räpiköi vatsallaan ollessaan, et joskohan pian alettais ryömimään.

Ei mut nyt on pakko mennä nukkumaan. Oli sen verran raskas päivä, et hyvät yöunet tekis terää. Öitä!

Heippa!

Nyt tarviin teidän neuvoja! Siskoni polttarit on 2.6. Mua vähän jänskää, kun Miki on vielä kokonaan tissimaidolla ja pitäis sinne polttareihin lähteä. Mies hoitaa sillon Mikiä. Tulen kyl jo illaks kotiin. Pitäiskö mun nyt yrittää antaa Mikille korviketta ja totutella siihen. Ja sit varmaan pitäs nyt alkaa totuttelee kiinteisiin. Mitä olette mieltä? Apuva!

hansu26: Kokeileppa pumpata vaikka omaa maitoa varastoon päivän annos niin ei tarvitse korviketta antaa. Mä oli tosiaan siellä Puolassa ja alotin ajoissa maidon varastoimisen pakkaseen. Pumppasin yleensä kerran yössä, koska silloin neiti nukkui eikä tarvinnut tissimaitoa. Kyse on kuitenkin vain yhdestä päivästä niin en näkisi siinä mitään ongelmaa. Mutta jos pumpaamalla ei rinnoista maitoa irtoa niin kokeile antaa pikkuisia määriä korviketta, että poju tottuisi juomaan sitä poissaollessasi, niin ja että tottuisi pullosta syömään.

Nyt flunssa rupeaa pikku hiljaa helpottamaan meidän perheessä. Kyllä inhottavaa olla kipee ja katsoa, kun lapsi on kipee.

Kiva kuulla, että edes joku nukkuu yönsä hyvin. Meillä on nyt joku kausi, että pitää herätä 2h välein koko yön. Onneksi kuitenki nukuttiin 11h kuitenkin.
G: Te jotka saattee nukkua onnellisesti yön rauhassa niin kuinka paljon teillä jo syödään ruokaa ja mitä ruokaa? Oon ihan siinä toivossa, että kun Romeo rupeaa saamaan enemmän ruokaa niin nukkuis sittem paremmin. =)

Me ollaan ostettu jo pari kuukautta sitten Nico-syöttötuoli, missä on oma pieni pöytä.

Mulla on vielä viikko aikaa sanoa itseni irti nykyisestä firmasta. Sitten on enää 3kk äippälomaa jäljellä. Mutta mua ei millään kiinnosta soittaa sille idioottipomolle, edes ton vertaa. Ollis helpompaa, jos vaikka vois vaan laittaa mailia sille, et empä tuu enää töihin...heh heh

Perjantaita,

eipä se sitten jatkunutkaan, kokonaiset yöt nimittäin =) Taisi olla tytöllä vain silloin yksi yö kova väsy kun nukkui illasta aamuun. Kaksi yötä on sen jälkeen mennyt "tavallisesti" eli herää edelleen kerran syömään. olen kyllä aina tarjonnut yöllä tutia kun herää mutta usein ähinä vaihtuu oikeaksi itkuksi jos maitoa ei tule. Olen tulkinnut sen siis näläksi =) Onneksi nukahtaa heti uudestaan saatuaan vatsan täyteen.

Mindimandi, minäkin tosiaan uskoin ja toivoin että typy alkaisi nukkua yöt läpeensä kunhan saa kiinteitä ja illallakin puuron + vellin (esikoiseni kun alkoi vetää 12h yöunia heräämättä 4kk iässä) mutta ainakaan meidän neidin tapauksessa se ei pitänyt paikkaansa. Typy saa 4 soseateriaa päivässä (puuroa, hedelmää, lihaa), tarkoituksella lisäsin tuon yhden "ylimääräisen" puuroaterian iltaan jos sillä olisi ollut vaikutusta uniin. Vielä ennen nukkumaanmenoa annan velliä (riisi- tai maissivelli).

Sappertuuna, olen ollut ehkäisyrenkaaseen ihan tyytyväinen. On helppoa kun renkaan voi ns. unohtaa verraten esim. pillereihin. Asentaminen ja poisottaminenkin on helppoa vaikka alussa vähän epäilyttikin miten se voi siellä pysyä =) Olen kyllä ottanut sen pois joka kerta ennen rakastelua koska niin se ei ainakaan häiritse. Miinuspuolena olen huomannut samoja pinnankiristymisoireita kuin pillereissäkin, saa nähdä miten pieniksi oireet jäävät...

Juu pakko lopetella, tyttö istuu sylissä ja teki ilmeisesti juuri kakat. Eli vaipanvaihtoon ja pyllynpesulle!

Viikonloppuja!

Meillä oli myös viime yö ihan tavallien eli Nasu halus maitoa.Mutta lohdullista,että edes välillä alkaa olla kokonaisia öitä=) Ei meilläkään kiinteet oo vaikuttanu nukkumisiin.Kerran annoin tosi myöhään velliä ja toivoin parempia unia,mutta silloin Nasu heräs jo yhdelta syömään,mitä ei koskaan muulloin oo sattunu!!!

Joo mä ja Katrina otan sen renkaan pois rakastelua varten.Ja mun runsaita kuukautisia se on pienentäny reilusti.

Mindimandi=): Meillä neitokainen alkoi nukkua kokonaisia öitä jo 3 kk ikäisenä eli meillä ei tuo kiinteiden aloittaminen siis vaikuttanut yöuniin. Tosin nykyään nukkuu kyllä pidempiä unia kuin ennen. Meillä syödään seuraavasti: Aamulla kun neiti herää annan maitoa kerran tai pari ennen varsinaista aamupalaa, joka on yleensä kl 9.30 (puuroa), kl. 13.30 hedelmä-/marjasosetta, kl. 17 vihannessosetta (joskus lihan kanssa) ja iltapuuro kl. 20. Kaikki väliajat syödään maitoa jos neiti niin haluaa, mutta viimeistään ruokailujen yhteydessä annan maitoa. Annoskoot on n. puol desiä.

Mindimandi täällä kohtalotoveri eli meidän poju herää sen kahden tunnin välein yöllä. EI aina syö = eli en anna maitoa (varmaan söisi jos aina antaisin) mutta syö jokatapauksessa yleensä kaksi kertaa/yö. Viime yönä poikkeus, söi vain kerran mutta huusi ihan muuten vaan ja jouduin ihan sylissä lohduttelemaan. Ollaankin kaikki kipeinä, niin varmana oli pienellä kurja olo. Nyt mulla ja miehelläkin tähän päälle flunssa....Lapsilla onneksi parempi jo. Pojullakin oli kuumettä parina yönä. Mut aika pysähtyny olo kun nukkunu kolmena viime yönä noin 2-3 h ite ja on kipeenä....
Luulen, kuten edelläkin todettiin, ettei kiinteät juuri vaikuta yöhän mitään. Näin oli meillä ainakin isosiskon kanssa ja monet kaverit sanoneet samaa... Tyttö oli 10 kk kun alkoi yöt nukkua (jätti vikan yösyötön pois 9 kk) ja sitä kesti tuonne kun oli 1 v 2 kk ja sitten alkoi taas heräillä. Eli viime alkusyksystä on taas heräillyt kerrna kaksi yössä. . Viime kesä oli hyvää aikaa:) Toisilla vauvoille unisykli häiriintyy helpommin, tai on siis herkempi eli vauva herää jokaisen syklin jälkeen (mikä on noin 1,5-2 h) eikä osaa nukahtaa itsekseen . Aikuisilla sykli on noin 3 h ja siksi se tuntuu niin pahalta kun sykli jää kesken kun vauva jo herättää eikä "virkistävää" unta tule. Koetetaan jaksaa :) Mut on se oikeesti rankkaa tää heräily, sitä kun tehnyt nyt jo kaks vuotta....Mitenköhän kauan jatkuu. Sanoin eilen miehelle, että kyllä mä ootan sitä kun kuuta nousevaa, et molemmat lapset joskus nukkuis yöt heräämättä. Itestä on varmaan tullut sitä ennen jo ihan sekopää :) Muuten voisin harkita useampaakin alsta mutta luulen , että tätä valvomista jaksa....Ikääkin vaan tulee lisää...
Joku oli menossa polttareihin...Niin neuvoisin minäkin, että lypsä omaa maitoasi pakkaseen tarvittava määrä niin miehesi/joku muu voi sitä lapsellesi antaa. Pullosta tai jos ei huoli pulloa niin lusikalla/hörppyyttämällä/nokkamukista. Kiinteitä menee alussa niin vähän ettei sen varaan kannat avielä paljoa laskea, jos olet vast aniitä aloittamassa.Alussa jos antaa liik avauhdilla voi olla ettei vauvan maha kestä. Vastikkeeseen voi mennä jonkun aikaa, että vauvasi tottuu, kun et ole sitä antanut.
No mutta, onneksi aurinko paistaa, tosi lämmintä meidän pihassa. Meidän täytyisi kylvää nurmikkoa kun viime kesä oli niin kuuma, että kuivatti osan meitin nurmikosta.

Ai niin, meillä poju alkanut istua ite :) Istuu välillä siskon syöttötuolissa eli kunhan kaupoille ehditään mennään ostamana pojulle oma. Meillä on sellanen triptrap tuoli siskolla ja tykätty on eli semmonen pojullekin. Samalla ostetaan autoon turvaistuinkin kun kaukalo alkaa jäädä pieneksi tälle meidän sällille! VOi voi , äkkiä se ihan vauvaaika meni....

Kiitos Emmy ja Onnimanni hyvistä neuvoista! Heti selkis mulle miten aijoin toimia. Silti vähän jänskää, kun mä oon melkein kokonaan Mikin hoitanut.

Oltiin tänään koko perhe uimassa. Ihan omalla ajalla mentiin. Kummisetä oli myös mukana. Miki tykkäs! Sukels sen viis kertaa. Sukellettiin yhdessäkin. Oli hauskaa. Siitä lähdimme onkimaan Lohilammelle kalaa ruuaksi. Mä sain sietä ison lohen. Siellä sitten se savustettiin ja kohta aletaan syömään. Kivaa viikonlopun viettoa!

Onnimanni: pikaista paranemista teille! On varmasti kurjaa ja raskasta. Varsinkin, jos joutuu noin usein heräilee. Voimia sinne kovasti. ja vaude! Teidän poju istuu ;)

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Onnimanni: Meillä sama juttu nurmikon kanssa. Viime kesänä se kylvettiin, eikä oikein hyvin oo kasvanut. Tänä vuonna tuolta on lähinnä vain rikkaruohoja kuivimmista paikoista noussut.

Eilen illalla annoin Romeolle riisivelliä 100ml ja heräsi yöllä vain 3 kertaa 22:30-10:00 välisenä aikana. Eli saatiin hiukan paremmin nukkua. Paitsi koira järjesti meille yöllä puuhaa, kun oksensi sänkyyn. Kiva yöllä unenpöpperössä pestä sänkyvaatteita=)

Täälä on ollut tänään +19 astetta, vaikka ei aurinko ole paistanut. Nyt sataa kovaa vettä. Anoppi oli äsken hoitamassa jätkää niin saatiin tehtyä puutarhatöitä.

Viikonlopun jatkoja!

Pikaisesti ilmoittelen tärkeät uutiset: neidille puhkesi (ilmeisesti eilen) ensimmäinen hammas! Jee, on sitä odotettukin =) Katsoin jo eilen että mikä valkea siellä alaikenessä vilkkuu. Pikkusisko on nähtävästi joka asiassa nopeampi, esikoiselle kun puhkesi eka hammas vasta 8kk iässä...

Ja vielä, viime yö meni taas ihanteellisesti. Typy nukkua posotti klo 22-07 heräämättä kertaakaan. Voi kyllä sanoa että hyvin nukutun yön jälkeen on kuin eri ihminen, jaksaa ihan eri tavalla muksujen kanssa =) Onnimannille jaksamisia ja muillekin joiden lapset valvottaa. Jospa se tilanne siitä ajan kanssa muuttuisi!

Itkua kuuluu....moikka taas ensi kertaan!

Yhteistyössä