marraskuun odottajat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammaksi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hiljaista on ollut kyllä...
Mulla oli tänään se np-ultra, siellä se pikkuinen kieriskeli niin ettei meinattu saada minkäänlaista mittaustulosta :) Tulos oli 1,1mm ja taimen pää-perämitta 6,3cm. Koko vastasi viikkoja 12+4, ensimmäisen ultran mukaan viikkoja olisi nyt vasta 12+1 mutten ole niin tarkka tuosta parista päivästä...Verikokeen tuloksia pitää vielä odottaa. Toivottavasti kuitenkin kaikki on hyvin.

Tänne ei tämän kummempia, miten muilla on mennyt?

Onnea ultrakuulumisista MinniPinni - mulla oli silloin viikko sitten ihan samat lukemat, ja viikot.

Sain eilen kirjeen kotiin, että veriseulan tulos normaali - ei jatkotoimenpiteitä. Jäi vain ihmetyttämään, että miksi siinä ei ollut sitä riskilukemaa ollenkaan. Kyllä mä sen haluan tietää. Jospa asia selviää huomisessa neuvolalääkärissä.

Maha on kyllä nyt jo sen kokoinen että vaikea piilotella. En silti ole vielä yleisesti töissä asiasta kertonut. Läheiset jo tietää, ja aika moni kaverikin. Iltaisin ei ruoka meinaa maistua ollenkaan. Tai siis jos olisi katettu seisovapöytä mistä vois käydä napsimassa niin pientä suolaista kuin makeaa 10 min välein, niin sellainen olisi mulle jees. ;)

Nel. 13+1

Eilen neuvolalääkärissä kaikki ok. Sain sen kautta kuulla että seulonnan riskilukema mulla oli 1:3600. Ajattelin että hyvä jos on yli 1000 tuo luku. Tietty tuntuu hurjalta kun monilla on lukema ollu jotain 1:50 000, mutta se on varmaan mulla toi 36v ikä mikä vaikuttaa tosi paljon. Esikoisesta en käynyt tuossa veriseulassa, ois nyt vaan mielenkiintoista verrata lukemaa, paljonko se on siitä muuttunut.

Ei siis ole vieläkään löynyt selitystä kananmunavuodolleni, mikä välillä rusehtaa. Ei tulehdusta tms. Ei kuulemma huolestuttava, mutta outoa ettei lääkärit heti osaa sanoa mistä kyse. Ei seksikieltoa, mutta en mä kyllä uskalla....

Nyt tästä raskaudesta tietää melkein kaikki. Pomokin kävi onnittelee, oli kuulemma huomannu mahan, epäilen että joku juorunnu, mutta eihän tätä voi kyllä enää peittääkään. Vaikka on ollut kiva kertoa ihmisille, niin aina sen jälkeen iskeekin ahdistus, ja nytkin ollu jomotusta mahassa.

Mites muilla oireet?

Nel. 13+3

Onnittelut ultraajille:)! Eikö ollutkin ihanaa nähdä oma pikkuinen siellä masussa keikkumassa suuntaan ja toiseen:)! Meillä myös oli uä huhtikuun lopussa. La heitti päivällä.
Pää-perämitta reilu 5 ja koko pituus oli 7.
Sykettä kätilö ei sanonut eikä sukupuolta,joka oli nähtävissä koska pieni oli rauhallinen. Noh me katsottiin itse ja mielestämme saatiin näkymästä oma käsitys. Niskaturvotus pieni huh ja vaikuttaa terveeltä normaalilta ekassa uä:Ssä. Rakenneultrassa sitten lisää myöhemmin.

Olotila yhä pahoinvointia ym. Muutenkin on tullut raskauteen murheita kropassa. Pelottavaa ja inhottavaa. Lääkärien suhtautuminen vaihtelevaa samoin kommentit. Rukoilen että kaik menis hyvin.
Liitoskipuja ja nivuskipuja on koviakin..menkkamaisia vihlaisuja kestää välillä jonkin aikaa. Pääsärkyä,väsymystä myös yhä melkoisesti.
Masu näkyy alasti sievänä,mutta vaatteet päällä ei juurikaan. Joku voisi luulla että pieni pömppävatsa ehkä,en tiedä. Ellei tietäisi että eipäs ole. Vaatteissa saakin nyt pohtia mihin mahtuu ja mikä ois kiva päällä. Kesäksi tunikoita kaappi täyteen varmaan hankittavissa.

Seulonnassa pitäs saada kaksi arviota riskeistä..ikään katsoen ja sit se toinen. Meillä oli 1:780 ja 1:4000..eli ei nyt mitään stressiä tästä.

Aika liitää..ei ehdi esikoisen vuoksi tätä raskautta paljon pohtimaan. Mutta onnellinen olo odotuksesta. Ainut varjo ajatus on mulla synnytys. Koska se on paha paha!!! Senkun pääsis kiertämään. Ärsyttää kun jotkut sanoo että ei se mitään ole jne..mutta todellisuudessa kyllähän se vaan on!! Tai sitten olen tosi huono synnyttäjä koska koen sen kyllä rajuimmaksi mitä tiedän. Miksei äidit voi suoraan sanoa että hei se on paha,mutta siitä selvii. Asiaa aina vähätellään. Lopussa silti kiitos on suurin. Joten eipä siinä, kaiken väärtiä. Mitäs muilla ajatuksia synnyttämiseen,äitiyteen, esikoisen,toisen syntymään? Tavaroita hankittu kovasti ym?

Ok nyt unille. Kuullaan. kaikille vointeja!:)

Kyllähän synnytys on hurjinta mitä olen kokenut, ja ylipäätänsä hurjinta mitä nainen yleensä kokee. Oliko sulla Tiukku esikoisen synnytys sitten todella raskas ja vaikea kokemus? Paljonhan riippuu siitä miten se on mennyt, että miten seuraavaan suhtautuu. Mulla esikoinen käynnistettiin. Mulle ei jääny siitä mitään traumoja, vaikka lapsen sydänääniä seurattiin, ja mulla sen kun vain supistusten voimakkuutta lisättiin keinotekoisesti. Olihan se kun ois polttoraudalla selkään pistetty. Inhottava olotila oli se pari viikkoa synnytyksen jälkeen.... Mutta kyllä mä siihen olen uudelleen valmis, varsinkin kun moni on sanonut sitä että toisen syntymä on paljon helpompi. Ainut että toisen lapsen syntymän jälkeen jälkisupistukset on kuulemma tosi pahat.

Tiedän että jos pelkkää mun ikää 36v ajattelee niin riskilukema on ihan toinen, mutta itse ajattelen vain sitä lukua 1:3600, ja se on hyvä se. Mun mielestä pääasia on se että niskaturvotusta ei ole, tai siis lukema alle sen 3.

Nyt täällä töissä tietää kaikki....... alkoi heti ahdistaa.

Nel 13+6

Hei kaikille!
Näkyykö kellään muulla vatsa todella selvästi?ei toivoakaan että tätä masuu saisi mitenkään piiloon! :D lapsen isäkin on taas kuvioissa mukana.saatiin sovittua asiat vaikka vaikeetahan on enää luottaa että toinen pysyy rinnalla.nyt hän on yhtä innoissaan lapsesta kuin minäkin! vauvan vaatteita alkaa olla ihan kiitettävästi.esikoisen vaatteita oli jonkin verran jäljellä ja innokas mummo kantaa niitä lisää koko ajan! :) vaunut käyn hakemassa tällä viikolla kun sain edullisesti ihan uudet.eipä tarvii sit viime tinkaan kaikkee hommata.saa sitten vaan keskittyy vatsan kasvattamiseen.kyllä muakin jännittää synnytys vaikka esikosen synnytys olikin helppo.ne supistukset on kyllä pahemmat kuin itse synnytys.toivotaan että tää toinenkin tulee helposti ulos! :) ekat liikkeet on jo viikon tuntunu.nyt päivittäin.ihanaa!!!! aika reippaasti on vaan ollut vatsakipuja ja supistelua... :( joutuu tosiaan miettii ettei tee mitään raskasta.ihmetyttää vaan että miten näin aikaisin alkaa noi supistelut....???

rv 14+4

Moikka! Tosi pitkästä aikaa, muistatteko mua vielä;)

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!
Mekin käytiin ultrassa 4.5 ja kaikki oli hyvin. Nappula esitteli itseään meille oikein kunnolla, kauhea vauhti oli päällä! Äippä itkeskeli onnesta ja isi näytti ihan lapselta karkkikaupassa:) Vauva oli oikean kokoinen, syke oli hieno, aivot näyttivät symmetrisiltä ja turvotus oli 1,1. Nyt osaa kunnolla iloita, mieskin on innostunut oikein kunnolla!
Meilläkin tuli postitse veriseulan tulos, ei suurentunutta riskiä, mutta ei sitä riskilukemaa. Toivottavasti mekin saadaan kuulla se sitten neuvolassa. Se on vasta 10.6, meillä ei nyt toukokuussa ole ollenkaan ku oli tuo ultra. Ärsyttävää!

mammaksi? Meillä näkyy kyllä masu oikein hyvin. Eipä oo piilottelemista enää, enkä kyllä haluakaan piilotella:) Käytän tiukkoja paitoja ja paijailen masua, että ihmiset varmasti tajuais miksi masu on pömpöllään. Oonko ihan hölmö :D
Toivottavasti teidän yhteiselo jatkuu, rauhallisena ja tasapainoisena.

Hyvää jatkoa kaikille! Sajj & Maija 13+0

Mammaksi: Varovasti noiden miesten kanssa. Olisi kyllä hyvä jos asianne järjestyisi, ja miehestä tulisi hyvä isähahmo myös esikoiselle. Se olisi hyväksi koko perheelle.

Mulle on kanssa tullut sellaisia kohdun kovettumistuntemuksia jo nyt. Ei kyllä kiva, koska kyllä sitä heti säikähtää, ja sit alkaa ottaa varovaisemmin. Mutta mulla oli siis ekassa raskaudessa vaikka mitä tuntemuksia. Olin pariin otteseen viimeisen 3kk aikana saikullakin liiallisten kovettumistuntemusten takia, mutta ihan yhtä lailla se kohtu kovettui makaillessakin, ja tosiaan raskaushan meni 2 vkoa yliajalle. Voisinkohan siis luottaa siihen nyt, että vaikka mitä tuntuu niin ei haittaa?

Sitä rusehtavaa vuotoa ei nyt ole ollut yli viikkoon. Vähän kellertävää valkovuotoa välillä, mutta tosi vähäistä. Oikeastaan ihmetyttää se että eikö raskausaikana valkovuotoa pitäisi tulla lorisemalla?

Flunssa vaivaa ja allergia myös, tosi ärtsyä kun ei voi ottaa oikein mitään lääkkeitä.

Nel. 15+0

Moikka kaikille!

Mulla oli neuvolalääkäri viime viikolla ja sain samalla tietää ne sikiöseulonnan riskiluvut, ne olivat normaalit. Sydänäänet kuuluivat hienosti :) Liikkeitä en ole vieläkään tuntenut, niitä odottelen kovasti.

Maha on näkyvä, hyvinkin :) Jotain supistusen kaltaisia tuntemuksia on ollut täälläkin, tosin joka raskaudessa ovat alkaneet ajoissa (mulla ilmeisesti herkästi supisteleva kohtu) ja niitä aion seurailla huolella ja pyydän kyllä heti sairaslomaa jos alkavat vaivata. Mun työ on niin raskasta että saa nähdä jaksaako tässä oikeasti ollakaan sinne heinäkuun loppuun asti töissä...itse olisin kyllä jo valmis kotoilemaan ja lepäilemään :) Huomaa todellakin että tämä on jo neljäs raskaus.

Rakenneultraankin tuli kutsu, se on vasta juhannuksen jälkeen. Sinnehän on ikuisuus :D Taitaa tässä välissä olla vielä yksi neuvolakäynti kuitenkin...

Muakin jännittää synnytys, mutta vain sen takia että edelliset kolme ovat olleet "kuin oppikirjasta" ja olleet ns. helppoja. Ovat vain nopeutuneet joka kerta (16h, 9h ja 1,5h). Kivunlievityksiäkään en ole kertaakaan tarvinnut. Nyt pelottaa että jos jokin meneekin vikaan ja tulee komplikaatioita, kun edelliset ovat sujuneet niin hyvin :/

Nel, ei mulla ainakaan tule valkovuotoa lorisemalla! Sekin on varmaan yksilöllistä, se määrä ja väri? Vaaleaa ja tuoksutontahan sen joka tapauksessa pitäisi olla. Ehkä siihenkin vaikuttavat hormonit?

MP 14+3

jee!!!saan tänään oman dopplerin!!!!! liikkeet tuntuu todella harvoin....enimmäkseen kun makoilee ja rauhoittuu,.mut ei välttämättä joka päivä.kovimmat liikkeet tuntuu mahan päältäkin.ei mullakaan valkkaria lorisemalla tule mutta hieman normaalia kosteampi kylläkin! :)

vielä 2 tuntii ja sit pääsee kokeilee miten kotidoppleri toimii.....pääsee esikkokin kuuntelemaan kun jo niin kovasti odottaa pikku sisarusta!mulla on rakenneultra 16.6.... tuntuu et siihen on ikuisuus kun tässä kuussa ei ole neuvolaakaan....seuraava on vasta 7.6

rv 15+5

Kyllä mä usein täällä käyn lueskelemassa, mutta eipä ole kauheen aktiivinen ketju....

Ensi viikolla lomareissu. Kunhan koko perhe ois sitten terve. Ja ehkä eniten jänskään tätä omaa vointia miten jaksaa olla lentokoneessa, ja miten sitten siellä kävellä, vai makaanko vaan altailla. Tosiaan nämä kohdun kovettumistuntemukset vaivaa aika usein. Mutta olihan mulla niitä viimeksikin. ONko muilla ollu?! Eniten alkaa mahanpohjassa ahdistaa istuminen....varsinkin autolla ajaminen.

Liitoskivut sen sijaan ei haittaa, sillä nehän ei ole miteenkään vaarallisia, tietty kiva jos pystyis rivakasti kävelee. Reissun jälkeen sitten fysioterapia ja neuvola. Tuntuu että neuvolalääkäri on kyllä liian harvoin....

Kaipa mä jo liikkeitä tunnen, ainakin kaikenlaista siellä tuntuu...

Välillä vielä vähän yököttää. Odotan että ruokahalu palaisi entiselleen.

Hyvää kesän alkua kaikille!

Nel. 16+3

Nel: mullakin on on noita kovettumistuntemuksia aika ajoin.istuminen tuntuu tukalalta ja kaikki enempi liikkuminen.joskus tuntuu sellasena pistelevänä.mulla oli esikoisen kanssa tosi paljon niitä ja osa kipeitäkinmnutta esikko syntyi kuitenkin tasan laskettuna

ens viikolla ois sitten rakenneultra......apuva!

Tänne päin ei erikoista kuulu, päivät menee töissä ja illat koetan levätä mahdollisimman paljon. Aika paljon tuo työnteko rasittaa, supistelee ja vihloskelee alapäässä aina välillä kun päivät on fyysisesti raskaita. Mulla on vajaan kahden viikon päästä neuvola ja aion pyytää sairaslomaa. Terkka kyseli siitä jo viime kerralla, mutta olen nyt sinnitellyt näinkin pitkälle :)

Pikkuisia potkuja on tuntunut jonkin aikaa :)

MiniPinni 16+5

Terveiset Kreikasta! Oon tosi tyytyväinen että reissu meni ongelmitta, jaksoin hyvin kävellä, tai no välillä piti puuskuttaa siellä helteessä, ja pohkeissa tuntui, mutta ei liitoskivut vaivanneet, eikä pahemmin supistelutkaan, paitsi lentokoneessa. Myös yökötys jäi koti-Suomeen. Rento meininki teki hyvää. Liikettä oon tuntenut jonkin aikaa, koko ajan selkeemmin, ja maha on kumman iso. Painoa on kertynyt alusta n.3kg.

Nyt siis kasassa jo.... 18+1 - meinaa mennä jo laskuissa sekaisin.

Huomenna fysioterapeutti, maanantaina neuvola, rakenneultra sitten siitä viikon päästä.

Nel.

eilen käyty rakenne ultrassa ja vauvalla oli kaikki hyvin! ei voinu olla näkemättä että pikkuinen pippeli siellä vilahteli koko ajan! <3 mulla painoa on tullut vasta kilo....mutta esikonkin kanssa vasta loppua kohden nousi

rv 19+

Onnittelut ultrakuulumisista Mammaksi! Onko sulla tyypillinen poikamaha? Mulla siihen ultraan aikaa vielä runsas viikko.

Eilen olin neuvolanlähetteellä fysioterapeutilla. Onneksi se täti ymmärsi jotain raskausajan vaivoistakin. Nyt on sit maratonkävelyt liitoskipujen takia kielletty, ja muutenkin pitää välttää sellaista, mikä niitä pahentais. Alaselkävaivat kuitenkin mun suurin onglema, ja niihin sain pientä kotijumppaohjeistusta. Pelkään että vaivat tulee pahenee. Ekan kanssa ei ollu mitään selkävaivaa, mutta sen raskausajan jälkeen ne sitten alkoikin.

Mulla ei ekan kanssa tullu tähän mennessä yhtään painoa lisää kun sain niin huonosti syödyksi...mutta nyt oon syöny. Ja kumman iso tää maha on, vaikka muuten oon hoikka, tai siksi se ehkä just näkyy. Ja vielä 5kk edessä.

Nel. 18+3

Maanantain neuvolassa oli kaikki ok. Verenpaine tosi alhainen, ja hg 119, joten ei vielä rautakuuria. Sydänäänet n. 150. Vielä ei otettu mahamittaa, mutta sanoi että kohtu normaalilla korkeudella, vaikka mahani vaikuttaa jo aika suurelta. Moni kyselly, että koskas se laskettu aika olikaan. Vielähän tässä puolet jäljellä....

Iltaisin vaan hermostuttaa kun näitä kovettumissupistuksia tulee. Ei tieäd miten päin olis. Aina ei kävelykään tee hyvää. Pienempi puuhailu pihapiirissä sentään auttaa. Ylipäätänsä se että on ulkona. Vessassa ravaan tosi paljon. Mitenhän se nyt on lisääntynyt? Yritään pitää mahd löysiä mammahousuja ettei mikään purista - se tekisi pahaa.

Nel. 19+1

mulla oli hg 124 ja neuvolassa sanottiin et 20+ viikolla kannattaa alottaa rautakuuri.mullakin on maha tosi iso, mutta silti mitat normaalin puitteissa.mullakin on tosi paljon kovettumis tuntemuksia varsinkin sen jälkee ku on enemmän tehny jotain.kävelylle en oo voinu lähtee ku sit tuntuu jo kipeeltä.seksin jälkeen niitä vasta onkin! mäkin oon vessan suur kuluttaja! :D ja nyt on alkanu lonkat vaivaamaan tosi paljon.jos pitkään nukkuu kyljellään niin lonkat ihan tajuttoman kipeet.viimex tää vaiva tuli vasta loppuraskaudessa.onx kellää muulla tällast ongelmaa?

rv 19+5

Apua..mistäs aloittais ja muistankohan nyt yhtään enää vastailla tai kommentoida muiden tekstejä. Aluksi mammaksi Onnittelut suuret että elämä on ruvennut asettumaan oikeille uomillensa mahdollisesti ja olette saaneet suhdetta kuntoon. Minnipinni ja Nel..terkut teillekin ja isot hymyt!:). Tosi vähän ehtinyt täällä kirjoittelemaan tai edes lukemaan..ollut monenmoisia juttuja ja aikaa vieviä tapahtumia:).

Osa on ultrissa jo nähnyt sukupuolenkin ja että terveitä lapsia taitaa kaikilla toistaiseksi näkyä kasvamassa:)!! Se onkin tärkeintä. Meillä on pian rakenneuä..jännittää kovasti että kaikki vaan olisi nyt kunnossa:)!! Ja eiköhän sieltä paljastu sekin että täytetäänkö kaapit herrasmiesasuilla vai pitsiröyhelöillä;):)))).
Olotila on aika kurjaa..olen tosi väsynyt..nukun erittäin huonosti,pahaa oloa yhä ja rauta arvot rajussa laskussa. Myöskin muutakin pientä murhetta kropassa.Mutta tää kai menee ohi viimestään sitten kun vaavi syntyy. Esikoisen kanssa touhuaminen on raskasta nyt,mut kivasti me on pärjätty. Painoa on tullut 2 kiloa vasta. Lopussa se pomppiikin sitten ihan eri lukemissa..kaikilla..mutta toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Olen yrittänyt syödä monipuolisesti. Mutta sokeri kyllä maistaa..hmm onkohan tyttö tulossa:)..ja otsa on täynnä hormoninäppyjä..mulla ei koskaan muulloin ole ollut minkäänlaisia iho ongelmia. Pissalla välillä juoksuttaa ja joskus vähän supisteleekin..outoa että nyt jo. Lonkissa ei mitään kipua tai muutakaan. Ekassa raskaudessa selkä oli hurjan kipee sekä pakaroissa jotkut hermot painoivat tosi pahasti. Se oli karmeeta. Olen vielä mahtunut entisiin vaatteisiini osaan niistä,mutta kaikkein kivoimmat on legginsit jalassa. Venyyvät ja mun mielestä hyvät pitää jalassa eikä kallis investointi. Tosin mammavaatteet olisi varmasti tyylikkäämmät:))). Mulla liikunta tosi vähäistä..ei ole jaksanut oikein ja voimat siis aika kateissa. Harmi vaan.

Hyviä vointeja ja odotukseen onnea kaikille..

rv 19+5[/QUOTE]

Terveiset Rakenneultrasta! Siellä se virkeä kaikinpuolin terveeksi todettu lapsonen pyöri. Tämä siis tehtiin 4D:ssä luotettavassa paikassa. Ja olen todella ihmeissäni että pieni salainen haaveeni siitä että lapsi oli tyttö myös toteutui. Meillä kun on oikeesti vain poikalapsia lähipiirissä.

Aina kaikkeen tuntuu liittyvän se MUTTA. Nimittäin samalla todettiin että minulla on hieman kohdun suulla oleva istukka, mistä np-ultraaja ei maininnut mitään. Hyvä että tämä nyt sitten tuli ilmi, ettei tule yllärinä myöhemmin. Toivoa on että se siitä vielä siirtyy hieman ylemmäs, mutta kontrolliultra on edessä. Tämä tietty aiheuttaa mulla hermostuneisuutta, ja peittää sitä iloa että kaikki muuten oli ok. Nyt vaan googlettamaan kaikkea mahd etisistukasta. Ehkä hyvä että jo liitoskipujen takia joudun ottamaan rauhallisesti... En kylläkään sanut mitään ohjeistusta että nyt pitäisi vähän varoa mitä tekee. kaiketi on aivan eri asia jos istukka täysin alhaalla kohdun suun päällä.

Pari viikkoa kesälomaan, se tekee varmasti hyvää kaikinpuolin.

Nel 19+6

Nel: Onnittelut uä käynnistä, ompa hienoa,että saat tytön jota toivoitkin ja kaikki on siellä kunnossa. Me jännätään vielä hetki sukupuolta:). Tyttö on joten poikakin olisi nyt ihana,mutta kumpikin on yhtä hyvä! Mekin ostettiin 4d uä,joten sillä ainakin näkee kumpi siellä mahtaa olla:). Itselläni oli ekassa raskaudessa etisitukka..ja aikalaillakin siinä kohdunsuun päällä. Se on sinänsä normaali näky ja voi alussa olla monillakin. Se siirtyy enemmistöllä viimeistään 34 rv kohdilla edestä. Eli uskonpa että kuulut tähän ryhmään..toivotaan ainakin niin. Itse kävin myös kontrolliuä 30 vkolla jossa se oli vielä edessä,mutta 32rv oli täysin siirtynyt edestä ja noussut ylöspäin. Olin onnessani että sain alatiesynnytyksen. Ja niin kyllä lääkärikin totesi että aina parempi tapa synnyttää. Oli onni matkassa. Toivon sinullekin samaa onnea. Älä huoli,etisistukka ei aiheuta käsittääkseni muuten odotukseen erityistä. Jos ilmenee jotain epämääräistä niin kannattaa lääkäriin olla yhteyksissä.

Aika rientää..kuvitelkaa että ollaan kaikki aikalailla puolivälissä jo! Esikoista odottaessa ehti hyvin kaikkeen valmistautua ja seurata jokaista viikon kehitysaskelta masussa kirjoista. Nyt ei meinaa ehtiä kuin laskea että hei missäs vkossa mennäänkään..tää väsymys on inhottavinta. Tuntuu etten saa koskaan tarpeeksi unta. Ainainen väsymys. Ja unet on tosi huonoa. Pahaa oloa edelleen. Ja nyt tuntuu että koko ajan pitäs syödä jotain..onko muilla samaa? Hyvää yötä jokaiselle.Aika unien

Heissan,

Täyty tulla tuulettamaan tänne:D, nimittäin rakenneultra on nyt takana ja kaikki oli erittäin hyvin pikkuisella!! Mahtava helpotus rinnassa. Aina saa jännittää että kaikki sujuisi vaan hyvin. Meillä on suvussa meinaan hieman kehitysvammaisuutta,mutta ei ihan ihan lähisuvussa. Aiheutti omt paineensa meille. Nyt huokaus ja helpotus. Seuraavaksi sitten saa jännittää synnytystä. Sitä en odota,mutta eipä se lopulta kovin pahakaan ole,onhan se ohitse sitten pian kun jaksaa sen hetket sitä työtä:). Palkinto on parasta!

Kirjoitelkaa kuulumisia ja kaikkea..!:) ja hei muuten, meille ostetaan nyt sitten vaaleansinistä vaatetta jatkossa;):). Talossa on sit tyttö ja poikavauva pian:)). Hmm mielenkiintoista ja tosi kivaa!!!!! Saa nähdä millanen vilpertti syntyykään..

Onnittelut Tiukku! Mua omallatavalla jänskättää tuo tytön tuleminen, kun olen tottunut vaan poikavauvoihin lähipiirissä. Mutta vielä enemmän jännittää miten vointi kestää loppuun astu. Nyt kun jo pitää ottaa rauhallisesti. Ja miten selviän kaikista mökkimatkoista, kun autossa istuminen kamalaa. Perillä en sitten kyllä tekiskään mitään. ;)

Hyvää juhannusta kaikille! Kuivin suin...ja enkä taida hyttysmyrkkyäkään voida käyttää. Nyt sentään sain lääkäriltä sellaista heinänuhalääkettä mikä sopii.

Nel. 20+2

Nel: Kiitoksia sinulle:)!! Sinne myös onnea vielä kerran. Me ollaan sitten samassa veneessä, meitäkin nyt jännittää poikavauvan tulo koska eka oli tyttö ja tottunut kaikkiin tyttöjuttuihin. Mutta järisyttävän ihana olo että saatiin molemmat sukupuolet elämänlahjaksi ja iloksi! Nyt Nel vaan prinsessamekkoja ostelemaan, ja muuten itselläni olisi paljon todella upeita ja hyväkuntoisia vaatteita joista luovun. Olen ollut myös aika valikoiva niiden suhteen. Jos sinua kiinnostaa niin myyn niitä pois:). Myöhemmin myyn burberryt ym myös pois. Tuli vaan mieleen.

Juu tää vointi on melkoista näiden masujen kanssa..saas nähdä kuinka loppuraskaus tällä kertaa. Se viimeinen kuukausi oli yhtä todellista odottamista. Ja lyllertämistä:). Hyvää vointia Nel ja muut!!:)
Jussina minäkii selvinpäin..uih että tekis mieli punkkua ja gintonicia..mutta eipä vaan. Se on sitten joskus:).

Nyt olen jo ostanut pojalle vaatteita..Timberlandilla oli hienoja..ei voinut olla ostamatta! Vaikka tosin kyllä maksaavatkin ihan pirusti taas. Mutta itelle en nyt sit ostakaan mitään aikaan..

Yhteistyössä