Marraskuun odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 12
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Marraskuun odottajat:

01.11. Sarika, 34v, pikkukakkonen, KYS
01.11. Rinuli, 25v, esikoinen, TAYS
01.11. Pirpana, 31v, kakkonen, Porvoon sairaala
02.11. Perhonen, 23v, esikoinen, Jorvi
*23.9. poika, 2040 g ja 44 cm
02.11. Gilda, 40v, esikoinen, NKL
04.11. Tiia, 22v, toinen, SKS
06.11. Hansuli, 36v, esikoinen, Aasia
06.11. Mimmi, 36v, neljäs, miehelle eka, SKKS
07.11. Sanni, 21v, esikoinen, OYS
07.11. Liisi, 31v, esikoinen, eteläinen Saksa
08.11. Jessi, 26v, kolmas, miehelle eka, Uppsala
09.11. Nitta, 28v, pikkukakkonen, SKS
09.11. Tulppaani, 30v, esikoinen, Salon seudun sairaala
10.11. Raisa, 28v, esikoinen, Kätilöopisto
10.11. Jonsku, 20v, esikoinen, Kätilöopisto
10.11. Kata, 25v, esikoinen, LKS
11.11. Marras-masu, 29v, kolmas, miehelle eka, Kätilöopisto
14.11. Katri, 25v, esikoinen, PKKS
14.11. Sipuli1, 28v, esikoinen, NKL
15.11. TiinaMaria, 36v, kakkonen, PHKS
15.11. Iita, 24v, esikoiskaksoset, KYS
15.11. Katriina, 36v, toinen, PHKS
16.11. Lilja, 24v, esikoinen, NKL
16.11. Tiikeri, 20v, esikoinen, HYS
17.11. Leenu, 25v, esikoinen, PHKS
17.11. Janda, 28v, esikoinen, TAYS
17.11. Tintti, 31v, esikoinen, VKS
18.11. Sue, esikoinen
18.11. Anne, 22v, esikoinen, KS-KS
19.11. Loora, 30v, esikoinen, NKL
19.11. Lyyli, 21v, esikoinen, KAKS
19.11. Myy, 24v, esikoinen, OYS
19.11. Sopuli, 34v, esikoinen, SKS
19.11. Marrasmamma, kolmas, Kätilöopisto
19.11. Mama, 28v, esikoinen, NKL
21.11. Leijona, 29v, toinen, TYKS
21.11. Kuuhullu, 19v, esikoinen, SEKS
21.11. Hanu, 38v, kolmas, miehen esikoinen, HYS
22.11. Che, 31v, esikoinen, OYS
23.11. Giana, 22v, toinen, OYS
24.11. Mökö, 22v, esikoinen, EKKS
24.11. Amanda, 25v, esikoinen, NKL
26.11. Peppa, 17v, esikoinen, Kätilöopisto
26.11. Sirenia, 27v, esikoinen, KHKS
27.11. KS, 28v, esikoinen, EKKS
28.11. Vipe, 38v, kolmas, miehelle eka, uusioperheen
iltatähti, OYS
28.11. Jasi, 33v, eka, Kätilöopisto
28.11. Minski, 29v, esikoinen, Jorvi
28.11. Mimmu78, 27v, esikoinen, PHKS
30.11. Zatu, 29v, esikoinen, KS-KS
30.11. Tiina, esikoinen, Kuusamo

Viikon alkuja kaikille :D

Taas tämä tympeä maanantai :(
käykö muilla aika pitkäksi, noh, odottavan aika on pitkä.

Tänne ei mitään uutta, supparitkin on kokonaan hävinneet. Maha ei edelleenkään ole laskeutunut joten on aika täyteläinen olo, närästää jatkuvasti.

Kovasti odotan torstaita ja sitä ä-poli käyntiä. Toivottavasti siellä kaikki menisi ok ja saisin tietää onko se leikkaus edessä vai mikä.

nitta rv 36+5

Heip!

nitta: kyllä käy aika pitkäksi välillä... kaikki akuuteimmat tarvikkeet vauvalle on hankittuna ja valmiina joten eipä senkään suhteen ole paljon puuhaamista. Siivoomista tietty olis mutta kun ei jaksa...

vipe: kyselit jossain vaiheessa siitä ennenaikaisuudesta. Silloin kun suppareitten takia olin saikulla niin lääkäri sanoi että merkit viittais siihen että voi etuajassa tulla. Tosin moni jolle on noin sanottu niin on mennytkin yliaikaiseksi joten eipä sitä voi tietää:)

Nyt ei suppareita ole paljoakaan ollut, varmaan on ollut vaikutusta sillä etten ole töissä ollut enää. Perjantaina alkaa virallisesti ä-loma mutta nyt siis saikulla sitä ennen...

Mulla on alkanut olla kutinaa vähän joka paikassa, en tiedä kuvittelenko vaan kun sain taas jostain vauvakirjaa lukiessani päähäni että voi vaikka tulla raskaushepatoosi. Oliskohan se sitten oikein tajuttoman kovaakin kutinaa jos sellainen olis? Mulla nimittäin vaan ihan lievästi, myös jalkapohjissa ja kämmenissä. No, pitänee huomenna kysyä neuvolalääkäriltä mitä mieltä se on asiasta. Voi olla että tässä tylsyydessä pieni pää kuvittelee vaan kaikenlaista...

Sirenia 34+2

Luulin jo että närästys helpotti mutta ei.Taas on viime ja tällä viikolla ollut iha kamalaa närästystä. Ja tuntuu että ei ole kyllä kiinni siitä mitä syö ja kuinka paljon. Tämä on taas ihan erilaisen tuntuista närästystä kuin aikaisemmin.Tätä närästystä ku on ollut suurinpiirtein koko raskauden ajan.
Välillä on öitä ettei tiedä kuinka päin olisi hyvä nukkua ja vessassa saa tietysti ravata.
Ja tuosta vauvasta ei tällä hetkellä tiedä miten päin hän tuolla on.Viimeeksi ei neuvolassakaan oltu aivan varmoja.Nyt lähipäivinä on kyllä tuntunut että ollaan poikittain mutta tänää taas tuntuisi että olisi kääntynyt takaisin pää alaspäin.Niin kuin oli sitä jo viikolta 29 viikolle 32.
Tällä hetkellä rv 34+1.

Närästys on täälläkin vahvasti kuvioissa. Nyt närästää jo päivälläkin ja on tosiaan ihan sama, että mitä on suuhunsa pistänyt. Ei kiva!
Mulla oli aamusella neuvola ja kuten hiukan arvelinkin ei aihetta huoleen ollut, viimeviikkoset megaturvotukset oli ilmeisesti ""liikarasituksen"" tulosta. Nytkin olen kyllä turvoksissa, mutta paino oli jopa alhasempi kuin viime viikolla.
Pari yötä on nyt mennyt ihan valvoessa. Ei tahdo löytyä mukavaa asentoa ja jos löytyy, niin hetken päästä ahistaa ja närästää taas. Viime yönäkin pyörin aamukuuteen saakka ja pikkuneiti herätti hiukka ennen kasia, onpa virkiä olo! Nyt on kaikki peukut pystyssä, notta josko neiti ottais tänään päikkärit, niin pääsis mammakin pitkäkseen...

Yritetään jaksaa vielä muutama viikko :O)
Palkinto on sitten kyllä kaiken vaivan arvoinen!

T.Pirpana rv 38 tasan

Huomenia päiviä kaikille!

Neuvolassakin tuli taas käytyä. Ensin hyvät uutiset, jätkä mahassa on kääntynyt takaisin raivotarjontaan ja puskee päätään kovasti jonnekkin tuonne alas. Tuntuu aika epämiellyttävältä itseasiassa... Pissa oli onneksi puhdas koska painoa olikin sitte tullu +1700g /vko:ssa!!! Sitte mittailtiin verenpainetta uudestaan 119/83 tuli toisella mittauksella tulokseksi. Hyvä sinäällään, vaan kun lähtötaso on ollut 92/58 ja alapaine kuulemma saisi nousta korkeintaan sen 15 jos lähtötaso on ollut kovin alhainen. Sitten kun vielä sanoin kärsineeni päänsärystä viimeset kolme päivää niin sainkin jo lähetteen äippäpolille, raskausmyrkytyksen poissulkemiseksi.

En voinu uskoa ku menin siihen vaa'alle että mitä se oikeen näyttää. Nyt sitte kotona pissaillaan purkkiin aamusin ja perjantaina taas neuvolaan käymään. Terveydenhoitaja samalla kehotti välttämään suursiivouksia ja pitkiä lenkkejä. En viittinyt enää mainita, että käytiin just sunnuntaina tuolla metsässä luontopolulla 7km lenkillä, jossa taaperrettiin reilu kaks tuntia.

Vaan uskonpa kuitenkin vielä, että päänsärky johtuu jostain aivan muusta ja turvotuskin on ohi menevää. Onhan se hyvä, että seurataan kuitenkin.

Muuten kaikki on pitkältikkin ennallaan. Koiran kanssa vietetään päivät kotona, välillä koitan käydä kaupungilla kahvilla, vaan sielläkin menee aina rahaa ja sitä ei ole liikaa. Tänään ensimmäinen synnytysvalmennus kerta, mies hakea töistä ja rallia ajaa terveyskeskukselle, että ehditään.

Että näin meidän päivä käynnistyi, kirjoitelkaahan kuulumisia kun ehditte. Jokos kaikki alkaa olemaan äitiyslomalla???

terveisin, Myy rv 35+3

Heips!

Uppista Myy: sinulla tosiaan on tullut painoa aika mukavasti:) Kyllähän se neuvolan puntari juttu on sellainen paikka, että kammoksuen siihen menee itse kukanenkin. Minulla paino nyt on noussut sellaista 300 g/vko.
Minullahan paineet hurahti myös lukemiin viime viikolla. Neuvolasta aikoivat laittaa lähetteen Oysiin 1-7 pvn kiireyskriteerillä, mutta eipä ne kiirettä oo pitänyt, kun vieläkään ei Oysista oo tullut mitään ilmoitusta. No, toisaalta en hätäile, kun nyt yksikseni olen painetani käynyt mittaamassa, niin ne ovat olleet ihan ok. Viime viikko oli vain sellainen ressivko, ahdisti ja teki vaikka mitä ja en epäillytkään etteikö se näkyisi painelukemissa. Saas nähdä mihin tämä nyt lähtee kehittymään, kun löydettiin uusi asunto ja vaikuttaa siltä, että tästä kaupat saataisiin aikaan.
Myyjän muuttopäiväehdotus on 28.11. joka on minun la-aika.
Hoh, hoijaa. Ressa jo nyt kaikki se show! En kyllä tiijä miten siitä selviää.

Eipä tässä kummempia. Hieno päivä olisi käydä ulkona, mutta eipä viitsi. Aamulla pistin lapset kouluun ja painuin nukkumaan ja heräsin 11:sta. Vähän kyllä kenkutti kun meni niin pitkäksi, mutta toisaalta oli tunne: aivan sama. Ei nyt jaksa oikein kiinnostua mistään eikä välitä touhuta, kun tietää, että lähdemme tästä kämpästä pois kohta.
Pinnasänkyä ei oo kasattu ja vaunutkin on vielä vähän epäselvät. Vähän kyllä ahdistaa, kun tämä meidän ""valmius"" tila on päin p:tä. Mies tietää, että sänky on odottamassa kokoamista, mutta ei tee mitään. Kai se ajattelee vaan, että eihän tässä oo mitään kiirettä. Patjakin pitäisi siihen hankkia. Minä se en aio enää asiasta puhuakkaan yhtikäs mitään. Annan olla. Hankkikoot sitten kun itse olen laitoksella ja laittakoon pedin kuntoon. Olen sen verran ""äkäinen"", että minähän en ko. asiaa ala muistuttamaan kovin monta kertaa. Joo, pitää lopettaa ennenkuin alan kiehumaan.

Joo, täällä myös närästää ja noin muutenkin sapettaa millon mikäkin! Syynä lienee se, että aika alkaa käydä pitkäksi.. Tänään käytiin tutustumassa synnytyssairaalaan, oli ihan mukava kokemus. Ja nyt sitten yksin kotona, mies meni töihin.. Ulkona olis ihana ilma, mutta miten ei jaksa itteensä raahata tonne pihalle, sohva vetää ennemminkin puoleensa...
No, huomenna lähdetään Ikeaan ostosreissulle, jospa se hieman piristäis tätä odotusta! Eikä pitäis valittaa, mutta, mutta... kun aika vain matelee.

Vipe: yritä olla stressaamatta! Vaikka, tiedän: helpommin sanottu kuin tehty! Koitetaan jaksaa! :)

Pitää vielä lisätä, että huomenna alkaa sitten äitiyslomakin, nyt oon ollu vuosilomalla edelliset kaks viikkoa.
Kai sitäkin voi jonkinlaisena etappina pitää - että ollaan sitten virallisesti mammalomalla!

Heippa marrasmasut!
Kävin eilen neuvolassa ja siellä todettiin että siinä virtsanäytteessä olisi ollut valkuaista, joten tänää aamulla jouduin viedä labraan uudet näytteet ja alustavien tulosten mukaan siinä ei ollut valkuaista. Huomenna saan tietää sitten tulehdusarvot. Alipainekkin oli 89 ja neuvolatäti sanoi että se ei saisi mennä yli 90:nen.. Niin ja sit mulla on vielä tätä turvotusta joka kuulemma viittaa myös raskausmyrkytykseen.. Oi voi.. huolestuttaa.. Toivon vaan että meillä olisi vauvan kanssa kaikki kunnossa.
Kaiken kukkuraksi tämä masu-asukki on vielä kääntynyt niin että jalat ovat nyt alaspäin, eli hän on samansuuntaisesti kuin minäkin, eikä potkuja ole tuntunut koko päivänä :( Tähän mennessä se on potkinut joka päivä ihan aamusta saakka ja nyt oon koko päivän tutkinut näitä potkuja eikä mitään kuulu.. Piristäkää huolestunutta höppänää..
Rv 34 + 4

No tulinpa tänne valittamaan (sorry, mutta johonkin on pakko purkaa), tämä päivä on ollut täysin ja suoraan p*****tä!!!

Aamulla heräsin jo klo 6.00 enkä saanut enää unta eli nukuin viime yönä taas ehkä kaikki 4h. Sitten oli pakko ottaa jo heti panadoli kun päätä särki tosi kovasti. No esikoinen on saanut hirveän räkätaudin ja hänkin valitti päätään ja eikun sitä lääkitsemään yms. Nyt sitten jännitän saanko itse myös uudelleen ton taudin (olo on ihan sellainen että varmasti olen tulossa kipeäksi), vastahan mulla n. 4vko sitten oli antibiootti kuuri, great!

Ja eihän tässä tietenkään vielä kaikki!

Aamulla olin käymässä istumaan lattialle niin eikös polvesta kuulunut ""naps"" ja samalla vihlaisi oikein kunnolla. Kävelemään pystyn mutta nyt iltaa kohden polvi kipeytynyt enemmän ja nyt en enää voi esim.kyykistyä polven varaan ollenkaan ja siinä on jatkuva pakotus. Kiva! Pitäisiköhän käydä näyttämässä lekurissa? Tämähän on jo järkyttävää kun ei mun polvet enää tätä painolastia kanna.

Suppareitakin tulee ihan mukavasti, mutta ei tietenkään sillä tavalla että synnärille lähtö tulisi! :((

Närästys on nyt muutaman päivän sisään ryöstäytynyt täysin hallinnasta, mä en oikeesti kohta enää uskalla syödä mitään kun heti rupeaa oikein todella närästämään ja se KOSKEE!!! Rennietkään ei enää auta kun ihan hetkellisesti, jokohan oon muuten vetänyt yliannostuksen?

Nyt tuntuu kyllä oikeesti että mittarit on täynnä, ei jaksaisi enää yhtään tätä olotilaa!

Sorry vielä kerran tää valitus, toivottavasti en pilannut kenenkään päivää. Tänne on vaan niin hyvä purkaa näitä tuntoja, ehkäpä täällä joku ymmärtää paremmin kun esim. mun mies.

nitta rv VASTA 36+6

Kyllä pisti vihaksi tänään neuvolakäynti... Kävin siis nla lääkärillä sitä saikkua hakemassa. No sitä ennen sitten täti mittaili multa kaiken mahdollisen, ei ollut mun oma nlantäti vaan yks idiootti josta olen kuullut paljonkin valituksia. Tämä alkoi mulle painosta narisemaan, nyt siis tähän mennessä tullut 9kg joka mun mielestä on ihan ok. Kyseli että käynkö lenkillä ollenkaan ja miten se jääkaapin ovi aukeaa niin helposti kun on vaan kotona päivät pitkät.... Että jäi paha maku suuhun siitäkin käynnistä!:(

Lääkäri oli kyllä ihan ok niinkuin aina ennenkin. Sanoi että näillä näkymin olisin vähän reilu 3,5 kiloista vaavia tekemässä. Kohdunsuu oli aika pehmeä viikkoihin nähden mutta kiinni kuitenkin ja 3 cm.

Mun oma neuvolantäti ei ole ikinä mulle painosta valittanut, monellehan tulee yli 20 kilookin eikä mulle kyllä enää millään kerkii sellasta määrää tulemaan... En tiedä mikä sen pöljän tädin ongelma on kun mun kaverillekin oli kitissyt kun sille oli rv 26 tullut 4 kg!!! Onneks se ei oo mulla jatkuvasti, en varmaan neuvolassa käviskään jos aina sais pelätä vaa'alle menoa...:/

Joku kyseli vitamiineista... Mun käskettiin syödä multitabs special 2+ ja siihen rautakapseleita lisäksi. Siinä multitabsissa siis on sitä D-vitamiinia.

Perhevalmennuksessa olin nyt kolmannen kerran, eipä edelleenkään paljon mitään uutta. 2 kertaa olis jäljellä mutta tuskin enää jatkan. Samoja tietoja mitä olen lukenut jo monet kerrat lehdistä ja kirjoista.

Ai niin ja vaavi on kääntynyt raivotarjontaan, onneksi:) Ikävää on vaan se että painaa pää rakkoa nyt aika ilkeesti välillä.

Sirenia 34+3

Moi!
On oikein huono omatunto, kun voin sanoa nukkuneeni tosi pitkiä yöunia. Toki yöllä täytyy heräillä vessaan pari kertaa ja yleensäkin asennon vaihto on hankalaa. Silti nukun helposti kymmeneen tai yhteentoistakin aamulla. Vähän sitten harmittaa kun menee puoli päivää siihen. Toisaalta touhuilen sitten koko päivän ja menen vasta puolenyön aikaan nukkumaan.

Gilda, ymmärsin siitä edellisestä kirjoituksestasi, että päätös tehdään saman tien. Kirjoitit: ""kun olin NKL:lla kääntöyrityksessä, lääkäri ei ottanut kantaa suuntaan eikä toiseen, kertoi vain, että on kaksi vaihtoehtoa: perätilasynnytys tai sektio. Kun sitten valitsin sektion, hän totesi, että ..."".

Mutta hyvä kun selvensit asiaa ja muutenkin kerroit seikkaperäisesti mitä tutkimuksia asiaan liittyy. Nyt on alkanut tuntumaan siltä, että voin hyvinkin joutua siihen sektioon. Hassua, sillä tähän asti olen vaan miettinyt koko ajan alatiesynnytystä ja sitä millaista se on. Ei ole edes mielessä käynyt sektion mahdollisuus.

Sirenia, onpa kyllä todella kummallinen ja nuiva neuvolatäti sattunut sulle. Kymmenen kilon painonnousu on varmasti se kaikkein ihanteellisin määrä. Mulla on tähän asti noussut n. 10 kg, ja varmaan muutama kilo vielä ehtii tulla ennen synnytystä. Eipä ole kommentoitu sitä ollenkaan neuvolassa.
Nyt tuntuu, että kaikki herkut maistuisi! Ihan kamalaa kun tekee mieli mussuttaa koko ajan karkkia/ jäätelöä/suklaata....

Onko kukaan miettinyt kantoliinan hommaamista, tai onko ehkä jollain kokemuksia liinailusta? Mä olen yrittänyt netistä katsoa ja vähän vertailla, haluaisin sellaisen heti alusta asti käyttöön.

Syksyistä viikkoa!
t. sipuli1, 36+1

Heippa tytöt,

nyt onkin jännää kerrottavaa.

Kävin toissapäivänä (maanantaina) ihan rutiinitarkastuksella neuvolassa ja mainitsin samalla siitä, kun tuntui että olisi lapsivettä mennyt viikonloppuna. (Siitä kyselinkin sunnuntaina tuolla yleisellä puolella). Vauva ei ollut silloin kiinnittynyt tai mitään, joten terkkari laittoi varmuuden vuoksi akuuttiajan lääkärille eilis(ti-)aamuksi. No nlalääkäri tunnusteli ja sanoi, että paikat tuntuu pehmeiltä, käypä varmuuden vuoksi äitiyspolilla. Lähdin matkaan (bussilla, oli ihan hyvä olo ja mies töissä) ja pääsinkin sitten lääkärille siellä.

Lääkäri ja kätilö ihmettelivät aikansa alapäässä ja kysyivät, että eikö ole supistuksia, sanoin että no ei sen kummempaa kun mitä tässä nyt on monta viikkoa ollut. No, kohdunkaula olematon, kohdunsuu auki 4 senttiä ja vauvan pää siellä jo tulossa. Joo, no kyllähän multa tuli sellainen sikaiso limaklöntti maanantaina, mutta ajattelin sen olevan valkovuotoa. Oli varmaan sitten limatulppa. Lapsivettä lorahdus ei kumminkaan kuulemma ollut, vaan varmaan limatulpan irtoamista ennakoiva valkovuotolorahdus.

Jäin tarkkailuun muutamaksi tunniksi, mutta paikat eivät siinä enää auenneet enempää eikä supistuksia ollut, joten pääsin kotiin yöksi. Lääkäri sanoi jopa, että voi mennä vielä useita päiviä kun aukeneminen näyttää tuohon pysähtyneen. Nukuttua ei kyllä paljoa viime yönä tullut! Kävin ensinnäkin koko ajan kakalla (seitsemän kertaa..) ja muutenkin tietty jännittää. Nyt tuntuu selässä jo ihan kivoja supistuksia ja alapäästä tulee veristä limaa, että josko se jotain nyt tarkoittaisi sitten. Ja on sellainen olo, että on vuosisadan krapula. Olen silti ihan varma, että kumminkin menee johonkin marraskuulle ja saan kävellä vauvan pää jalkojen välissä siihen saakka:P

Niin ja vauvalla oli kaikki kunnossa, painoarvio 2800g ja sydänäänet ja liikkeet hyvät.

Jännityksessä,
Raisa 36+6

Raisa:
Kyllä sulla varmaan nyt lähdöt on jo tosi lähellä, ihanaa että jollakin alkaa jo tapahtumaan :D
Paljon tsemppiä koitokseen ja ilmoittele tilanteestasi, minä jään tänne kateellisena odottamaan josko minäkin tästä jakautuisin jouluun mennessä.

Heips kaikki odottajat!

Onpa tullut jo rutiiniksi tulla joka aamu kurkistamaan teidän kaikkien kuulumisia...

Raisa: Kuulostaa tosi lupaavalta! Mulla on kolme synnytystä mennyt niin, että limatulppaa on tullut jo parikin viikkoo ennen laskettua, mut sit kun se veriviiruinen inhoklöntti on irronnut, on vauva syntynyt vrk:n kuluttua. Samoin noi supparit: Kun kipu on alkanut tuntumaan myös selässä, on lähtö ollut lähellä! Onnea matkaan, toivotaan, ettei sua piinata pitkällä odotuksella. Kyllä sitä aina tollasista uutisista innostuu niin, että se on sit pettymys, jos mitään ei tapahdukaan viikkoihin. Mutta hyvältä kuulostaa!

Sirenia: Vai on taas ollut pölvästi terkkari. Sinun painosihan on noussut vaan ja ainoastaan ihanteellisissa arvoissa. Mulla oli viime nla-käynnillä 1300g/vk, siitä huolimatta nla-täti kehui, että ompa hyvin pysynyt koko raskauden ajan aisoissa (yht10 kg, viikkoja 37+2).

Mulla on taas valvottu yö takana. Ei edes minkään raskaudenvaivojen vuoksi, vaan ihan tyhmän pikkuriidan (miehen kans) takia katosivat unihiekat silmistä. Valvoskelin kolmeen asti. Nyt kun ajattelen, miksi ihmeessä tarvii raskaana olla niin herkkä, että joka saamarin pikkujutusta pahoittaa mielensä!! Mutta en voi valittaa: Lapset koulussa ja saan nyt painaa pään tyynyyn. Tuntikin lisää tekis hyvää.

Tsemppiä kaikki enemmän ja vähemmän vaivaiset marrasmammat: Kohta alkaa jännimmät ajat.....
mimmi

Huomenia täältäkin!

Taas oli vaihtelun vuoksi sellainen yö, että ei tarvinut nousta kun kaksi kertaa vessaan. Sai nukuttua jopa 4h yhtä soittoon. Vaan eipä tämä herääminen mitään luksusta ole, kun pää särkee heti, jalat on ensimmäistä kertaa ihan näkyvästi turvoksissa varpaat on kuin pienet prinssin nakit. Ja nyt kun pitää täällä kotona pissiä purkkiin ja sillä liuskalla tutkia onko valkuaista pissassa niin sehän muuttu siihen +1 kohtaan. Terkkarille pitää soittaa jos menee seuraavalle. Perjantaina taas neuvolaan ja äippäpolille aikaa odotellaan. PItää varmaan todellakin uskoa nyt, että en ala tekemän sitä suursiivousta tai lähe koiran kanssa pitkälle lenkille. Alkaa pelottamaan koko raskausmyrkytyksen vaara ihan tosissaan!

Ihanaa, että yhä useampi ja useampi pikkuhiljaa alkaa jakautumaan. Toivotaan Raisa, että ei mene enää pitkään ja saa oman nyyttisi syliin!!!

Me ollaan hankittu kantoliina pikkuista varten. Mietin aluksi rintarepun ja kantoliinan välillä. Mutta päädyin liinaan, koska se näyttää ergonomisemmalta kantajalle kuin reppu ja liinaa voi käyttää jo ihan pienellä vauvalla. Tilasin omamme netin kautta osoitteesta www.pikkuruu.fi hintaa tuli postikuluineen n. 65€. Palvelu oli nopeaa ja valikoimassa oli niin herkullisia värejä että mikäli liinailusta innostun joudun varmaan hankkimaan ensi kesäksi toisen iloisen värisen, nyt kun tilattiin miehenkin mieliksi tumma väri.

Vipe: joko oot saanu ajan äippäpolille?

Mutta nyt tämä likka menee lukemaan lehtiä sänkyyn ja koitaa ottaa rauhallisesti. Ja odottelen soittoa sieltä äippäpolilta...

Myy rv 35+4

Kylläpä on mahtavaa kun alkaa jo tapahtumaan, sitä saa itekkin ihan uutta toivoa siihen että se omakin sieltä kohta on tullakseen(kyllä ne sen sitten ennen joulukuuta pois ottaa..). Ja sit iskee pieni paniikki, että mitä sitä pitää vielä tehdä ja laittaa vauvaa varten, tuntuu että ei oo valmista ollenkaan, mutta kyllähän täällä on jo kaikki ihan valmiina.. ajatukset on kyllä tosi sekasin.. huomenna on käynti äitiyspolilla ja katsovat tilanteen ja sitten koitetaan kääntää se toveri lähtökuoppiinsa..kuolema koittaa kyllä huomanna varmaan minulla, ei edes vettä saa juoda kun sinne menen... minulla on tapana syödä samantien kun sängystä pääsen ja vaatteet vaihdan..niin että tajuhan multa lähtee ennenkun oon edes sairaalassa. no toivotaan parasta, kyllähän ihminen ravinnotta hengissä kai muutaman tunnin selviää, niin oon ainakin joskus kuullut :). Voi kun olisi edes sellanen olo että kohtapuoliin tässä synnytellään, mutta ei. ainoa ""oire"" mulla on se että mun vatsaan on mennyt kai jalkapallo joka välillä vähän hakee paikkaansa..ääh..
josko noi ajatukset selviäis vaikka raittiissa ilmassa, taijanpa lähteä lenkille.. tsemppiä raisalle ja teille kaikille muillekkin! rv36+0

Heip!

Hui, olipas Raisalla jännittävää kerrottavaa!! Kylläpä alkoi jännittämään jo sinun puolesta. Varmasti unihiekat hävisi:)

Myy: tänään tuli lähete polille ja olisi maanantaille. No, joudun sitä siirtään joksikin muuksi pväksi kun just samalle pvälle ja kloajalle sattui pojan varpaan kynnen operaatio ja se on ihan pakko tehdä ensin. Aikoja ei tahtonut millään siihen saada. Nyt menee pojan varvas edelle.

On kyllä tosi mukavaa kun pääse siellä käymään. Mulle olisi ollut käynti siellä vasta 8.11.

Moi!

Vau, tsemppiä Raisalle koetukseen. Taidat olla ensimmäisten joukossa... :)

Mä olen vielä töissä, viimeisiä päiviä viedään.. hirveä kiire eikä ole paljon ennättänyt vauva-asioita miettimään. Toisaalta ihan hyvä, kyllähän sitä ennättää vielä. Ja kohta on aikaa... ainakin toivottavasti vähintään sen pari viikkoa :) Mutta kyllä jo odottaa vapaapäiviä, aah...

Mä olen pystynyt nukkumaan ihan hyvin. Joinain öinä ei ole tarvinnut herätä ollenkaan vessaan, joskus kerran yössä, joten taidan kuulua onnelliseen vähemmistöön. Maha kyllä jo painaa, joten asentoja joutuu vähän haeskelemaan, missä on hyvä olla. Lenkilläkin oon vielä pystynyt käymään, mutta supistelee kyllä aina kovemmin kävellessä, mutta se on kai normaalia.

Ensi viikolla viimeinen lääkärikäynti. Siellä kai katotaan vauvan asento ja arvioidaan kai kokoa ja mitäs muuta? Mitä siellä pitäisi hoksata kysyä? Täällä neuvolassa ei ole ultraa, joten koko arvioidaan kai silmämääräisesti päältä. Joko tässä vaiheessa vauvan pitäisi olla kiinnittynyt tai että se ei pääse enää kääntyilemään mahassa? Mulla LA on 30.11. Mitä muuta kannattaa kysäistä lääkäriltä? En ole ennättänyt ottamaan juuri mitään selvää asioista, kuten huomaatte.. :/

Jännittäviä aikoja odotellen
Zatu

No niin, täältä tulee omaa napaa eli ä-poli kuulumiset:

Vauva on ISO jo nyt, niin kuin pelkäsinkin eli paino arvio tänään 3,380g!
Huomenna joudun menemään uudelleen sokerirasitukseen, great. Että mä voin inhota sitä, mut pakkohan se on. Eli edelleen epäilevät että sokereissa häikkää vaikka edellisen rasituksen tulokset oli loistavat ja pissa on AINA ollut täysin puhdas.

Kohdunsuulla ei mitään muutoksia/merkkejä synnytyksestä ole, vaikka niitä suppareita/viholomisia on ollut.

Ensi viikon to sitten menen sairaalaan ja jos kohdunsuulla on vähänkin tapahtunut muutosta niin käynnistetään. Mikäli kohdunsuu täysin epäkypsä, niin sitten 1vko eteenpäin ja leikkaukseen.

Että tälläistä täällä. Nyt ei muuta kun odotellaan ensi viikkoon ja jännätään tilannetta.

nitta rv 37+1

ja meidän napa..
äippäpolillakäytiin ja kääntöyritys epäonnistui ja sektio aika varattiin 11.11. muutama viikko olis tehokasta aikaa levätä ja touhuta viimehetken touhuja.. huh huh.. se on jo tosi lähellä! koko arviota eivät sanoneen ääneen mutta pieni se oli edelleen sanoi kätilö. joo-o.. supistuksia tuli käyrien mukaan paljon ja piirtyivät voimakkaina, mutta minä en kyllä tuntenut yhtikäs mitään! tälläistä tälläkertaa. jokohan raisa on synnyttelemässä?

Nitta, siksikö sinulla käynnistetään, että vauva on niin iso, vai miksi..? (onko mennyt jotain ohi..)

Liikkeet on täällä muuttuneet jo jokin aika sitten erilaisiksi - sellaista mönkimistä, ei niinkään selviä potkuja tai nyrkiniskuja. Onko muilla samanlaisia tuntemuksia? Lienee tilanpuute alkaa vaivata pikkuista..

Yhteistyössä