Marraskuun odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 14
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyyh, missähän vaiheessa joku on ottanut vanhan listan päivitykseen? Ainakin meidän nyytin tiedot on tipahtaneet pois...
Viime yö meni jo paremmin, esikoinen nukkui läpi yön eikä vaavelikaan vaatinut rinnalle ihan koko ajan. Tänään tehtiin jo pieni lenkki vaunuillakin, hyvin tuntuu uni maistuvan ulkoilmassakin. Ei voi kun ihmetellä miten hyvin tuo 2-vuotias on ottanut pikkusiskon omakseen. Kovasti pitää huolen siitä, että vauvalla on kaikki hyvin ja kailottaa isoon ääneen mitä vauva milloinkin tekee. Paras kommentti tähän mennessä on kuitenkin ""hyi, vauvan vaippa haisee"" - neiti kun kulkee vielä itsekin vaipoissa...

Hei taasen!
Meillä on jo 41+2 menossa, eikä kaveria vieläkään kuulu tulevaksi.
Tänään olin taas käyrissä ja taisin olla itse vähän hermona kun maha-asukin ulssi ei alle sen 160 laskenut. Lähettivät kotiin tunniksi ja sitten uudestaan käyriin. Olihan se onneksi hieman rauhoittunut, mutta eipä juuri. En kyllä ihmettele, kun lääkäri kertoi kuinka isot vauvat jää hartioistaan kiinni synnytyksessä ja meillähän on painoarvio yli 4kg. Ja sokeriakin oli pissassa kolme plussaa. Eli nyt ei mitään makeeta. KÄÄK
Äsken onneksi kävi ""kotikätilöni"" meillä kääntymässä (täällä Saksassa lääkräin lisäksi on kätilön hoito, joka tulee kotiin, varsinkin synnytyksen jälkeen imetys ym apuun). Hän on aivan valloittava ja toi supistus teetä ja antoi resptin homeopaattisiin supistuksen starttaajiin. Toista sivelin jo masulle ja toista nappaan aamulla aikaisin. Ehkä ne siitä lähtee käyntiin. Ihan jo hirvittää.
Huomiseksi sain lääkäriltäni taas lähetteen synnärille, ehkä käynnistykseen -saa siellä ylilääkäri päättää.
Ihanhan minulla tässä pää menee pyörälle kun kaikkia eri mielipiteitä kuuntelee (milloin joku sanoo, kyllä se sieltä itsestään, toinen sanoo, että ilman muuta käynnistys ja kolmas tahtoo homeopaattisilla). Huhhuh.
Ei enää jaksaisi, alkaa olla aika hermoille käyvää puuhaa. Ja tuntuu että on jo ikävä tuota masukaveria, vaikka sitä ei vielä tunnetakaan.
LÄhettäkää minulle voimia sisaret!
Teille hauskoja alkuja nyyttien kanssa ja kaikille odottaville voimia ja iloa loppurutistukseen!

Tsemppiä Liisille! Varmasti alkaa käydä jo tiukille tuo odotus, minulla vielä reilu viikko laskettuun aikaan, ja alan jo olla pinna kireällä, kun ei ala tapahtumaan.. jos menee yli lasketun ajan, sekoan varmaan... kokoa on meidänkin kaverilla jo (reilu viikko sitten 3400g), ja tosiaan minuakin pelottaa tuo koko.. painoa oli tullut taas viikossa kuitenkin jonkun verran.. kai siitä osa on vauvankin?
Tänään on ollut ihan masennus päivä, kun ei ole kunnolla päässyt edes ulos - vettä satanut koko päivän kuin saavista olisi kaadettu. Joten, tiukille ottaa.. Onneksi miehellä seuraavat kaksi päivää vapaata, joten ei tarvitse yksin olla, jos vaikka jotain piristävää keksittäis.

Tsemppiä!!!!!!

Laskettu aika tulevana perjantaina, öisin ollut suppareita mutta ei erityisen kipeitä vielä. Meillä ei tehdä painoarvioia tms ultralla neuvolassa enä loppuraskaudesa, joten oltiin tänään yksityisellä. Arvio on 3,6 kiloa, ihan normaali. Kaikki tuntui muutenkin olevan hyvin ja kohdunsuu pehmennyt, jo hiukan auki. Että loppuviikosta saattaa sitten tapahtua. Jännittää ihan hirveästi, muta pahin hermostus meni ohi kun käytiin siellä ultrassa - tuntuu taas niin konkreettiselta se miksi pitää ponnistella. Onnea kovasti kaikille jotka ovat omansa jo saaneet ja tsemppiä niille joilla homma on edessä!
S

Onneksi on muitakin ""yliajalla""... minulla 41 menossa ja tämä se vasta pitkä aika onkin odotella.... en ole tuntenut mitään kovia supistuksia, painontunnetta alapäässä ainoastaan.... kolmea S:ää harjoiteltu...ei tulosta :)
Vointeja kaikille!!!

Minulla oli sii laskettuaika 4.11 ja vielä kuitenkin yhdessä koosa. tänään on neuvola ja varataan sitten huomiselle aika äippäpolille. eivät kuulemma todennäköisesti käynnistä vielä silloinkaan kun mölemmilla kaikki ok. vauva liikkuu vähän turhankin hyvin:) ja äiti voi fyysisesti hyvin. perjantaina sitten taas uudestaan ja neuvolantäti ei antanut mitään takeita että edes silloin käynnistävät. saa nähdä. kovin mielellään tässä jo jakautuisi ja saisi pikkuisen nähdä. varsinkin isä odottaa kovasti esikoisensa näkemistä.
mulla on ollut tosi kovia supistuksia jo kuukauden verran ja nyt pari viikkoa jo niin että niitä tulee iltaisin jo jonkin laosella rytmillä, mutta aina sitten loppuvat kuin seinään kesken. alkaa olla aika avuton olo kun aina odottaa että joko nyt päästään tosi toimiin.
onnea kaikille vauvansa jo saaneille ja pitkää pinnaa meille ""yliaikaisille"" sekä onnellista loppu odotusta niille joilla ei laskettuaika vielä ole.

Niin n epäivät vaan kuluu ja mitään ei tapahdu... Toissayönä supisteli jonkun tunnin kipeästi, mutta epäsäännöllisesti. Eilen ei taas mitään vaikka oltiin koko päivä menossa. Käytiin ostamassa uusi (tai siis vanha) auto, jotta mahtuu koirakin kyytiin. Sitte käytiin vielä ilta-ajelulla hakemassa ja viemassä pois ylimääräisiä renkaita. Matkaa tuli vaivaiset 400km edestakaisin. Eikä mitään, jalat oli vähän turvoksissa kun päästiin kotiin. Yö meni, että heräsin kerran vessaan. Muuten nukuin kuin tukki.

Saas nähä hengaillaanko täällä vielä joulukuussakin... Toivottavasti ei kuitenkaan. Tänään pitäisi lähteä käymään kahvittelemassa ja sitä ennen vielä koiran kanssa lenkillä, joten nyt niihin puuhiin.

Tsemppiä kaikille, jotka ovat tositoimiin pääsemässä ja hermoja niille jotka vielä odottelevat ja tietenkin voimia myös niille joilla vauva on jo kotona ja vaatii kaiken huomion!!!

Myy rv39+4

Helou!

Paljon, paljon onnea kaikille nyyttinsä saaneille! Olen ollut nettipimennossa kun on muuttojutut ollut käynnissä.

Täällä sitä vaan edelleen ollaan. Ja eikä tunnukkaan, että tässä nyt välttämättä edes tapahtuisi mitään. Ja mulle se käy. Koti on vielä kuin pommin jäljeltä, joten parempi kun vaavi ei vielä synnykkään. Toiset odottavat h-hetkeä, meikä taas ei:)

Kyllähän sitä on sellainen tanko kuin olla voi. Hyvä puoli kun voi vain kotiväkeä käskeä. Tee sitä, tee tuota, kanna tavaroita sinne ja tänne yms.

Tsemppiä kaikille meille loppuponnistajille

Luulin jo että Vipe on lähtenyt synnyttämään kun ei vähään aikaan kuulunut mitään... en muistanut että oli noi muuttopuuhat:)

Tänään kävin ä-polilla synnytystapa-arviossa ja kaikki näytti oikein hyvältä. On kuulemma tilava lantio. Tosin vauvakaan ei mikään suurensuuri tule olemaan, painoarvio oli nyt 3,3 kg. Sai se lääkäri pienempiäkin arvoja mutta ei suostunut uskomaan että niin pieni olisi. Eipähän tarvi punkea mitään hirmusuurta vauvaa ulos:)

Paikat on kuulemma hyvin kypsyneet. Kohdunkaulaa jäljellä 1cm, kohdunsuu pehmeä ja 1,5cm auki. Kuinkahan kauan sitä menee ennenkuin tositoimet alkaa?

Yöllä tuli pari tosi kipeetä supistusta, oli siis oikein tuskallisia, tuli kamala hikikin... Ei ole sellasia ennen tullut, ne varmaan on sitten niitä ""oikeita"" suppareita. Pelästyin että joko tarvii lähteä mutta ei niitä sitten enempää tullut. Mulla kun on toi kipukynnys muutenkin aika alhainen niin hirvittää oikein mitä tästä vielä tulee. Olen varmaan taju pois siellä synnytyssalissa;)

Sirenia 38+4

Onnea taas uusille jo synnyttäneille!

Täällä vaan edelleen ootellaan... Olin kans eilen äippäpolilla kohonneiden sappiarvojen vuoksi, mutta arvot on nyt niin rajan tuntumassa, etteivät lähde käynnistämään. Jatkan verikokeissa ja käyrissä kiltisti ramppaamista. Vähän oli pettynyt olo, kun kuitenkin noi arvot on niin siinä hilkulla, että kokoajan painaa vähän huoli lapsen terveydestä.

Kaiken pitäis kuitenkin olla tutkimusten mukaan kunnossa, lapsi liikkuu ja sydän lyö hyvin. Ainoa mikä nyt taas lisäs vähän pelkoja, oli lapsen arvioitu koko...4kg!! nyt jo...vkoja 39+4...Eli jos yli mennään ni sehän voi olla vaikka minkä kokonen...Tähän ei lääkäri mitenkään reagoinut ja kun asiaa myöhemmin neuvolan tädille kauhistelin, niin hän totes, ettei ne kokoon juurikaan reagoikaan... Jep jep, kivahan se on sitte punnata sellasta vaikka 4.5 kilosta...huoh... Nooh, onneks noi voi mennä myös yläkanttiin noi arviot ja todella toivon sitä!

Paikat on edelleen kiinni ja kohdunkaulaakin reippaasti jäljellä, ainoa muutos pariviikkoa sitten tehtyyn tutkimuksen oli, et lapsi on nyt kiinnittynyt ja paikat pehmenneet. Mutta eipä tässä ihan lähipäivinä tarvii ootella juur mitään tapahtuvaks, kun ei juurikaan edes supistele... Reilu kaks vkoa sitten supisteli päivittäin välillä kipeestikin, nyt on ihan jotain onnettomia pikkusuppareita sillointällöin...

Odottavan aika on todella pitkä, sen on saanu huomata :) Olo on aika tukala, varsinkin iltaisin tuntuu ettei missään asennossa (maate, istuen, seisten) oo oikein hyvä olla ja turvotus haittaa jo ihan normaalia elämää, kun ei meinaa saada purkkeja auki tai hampaita pestyä kun käsiin sattuu... Ja yöt on sitten ihan oma lukunsa... Mutta kyllä tän kestää, kun tietää mikä palkinto odottaa =))Täytyy yrittää kolmea ässää tässä ahkerasti toteuttaa, ni ehkäpä toi pikkuinen tuolta päättäis pikkuhiljaa tulla ulos :)

Jaksamista kaikille vielä odottaville ja tosiaan myös teille joilla ne pikkunyytit jo siellä kotona valvottaa =D

-Loora- rv 39+4

Helou! Meillä oli tänään toi äippäpoli ja painoarvio oli 3700 grammaa, kääk! Jäätiin toistaiseksi odottelemaan, josko luonto hoitais loput. Kohdunsuu oli hävinnyt kokonaan ja kaula sormelle auki. Mulla kun nuo alapaineet on tossa 80-90 välillä nyt, mut meinailivat et voi merkitä sitäkin et pian tulee lähtö. Maanantaina soittelen neuvolaan jos ei ennemmin tapahdu mitään...Ei muuta kuin odottelemisiin! En oo voinu itteeni laittaa listaan,kun wappailen kännyllä. -Nisa 38+4 la 27.11-

Niimpähän se tääläkin on, yhtä odottelua et millon lähtö tulee. Verenpaineet meinas eilen olla neuvolassa vähän koholla, 140/70. Aiemmin ollut aina noin 120/60. Maaanantaina ois laskettu aika, mut ei vieläkään tapahdu mitään, välillä vihloo alamahaa mut mitään supistuksia tms. ei oo ollu!!!! :/

Neuvolassa meinasivat vauvelin painoarvioksi jo 3,4kg. Et sais tulla jo!

Odottelemisiin ja tsemppiä kaikille synnytykseen!
T:Kuuhullu rv 39+3

Jokos milloin kokoonnutaan tuonne vauvan hoito puolelle?

Miten on mennyt nyyttien kanssa? Meillä neiti nukkuu suurimman osan ajasta, toki syö välillä. Yöt meillä tahtoo olla vähän sellaista neidin äheltämis/tuhisemis/narisemis aikaa eli ei itke mutta jotenkin ei myöskää nuku rauhallisesti. Olen kyllä yrittänyt syöttää hyvin ja pitää vaipat kuivina mutta eipä ole auttanut, no kai se jossain vaiheessa ohi menee...

Onko teillä oma maito riittänyt hyvin? Mä olen muutaman kerran päivässä ja varsinkin illalla nukkumaan mennessä antanut tissin jälkeen vähän (n.20-40ml) korviketta kun tuntuu että neiti jää nälkäiseksi. Mä koen myös hvyin raskaaksi sen kun tuntuu että neiti olisi tissillä vaikka 2h putkeen, annan sitten mielummin syödä tissiä lyhemmän aikaa + korviketta jos ei nälkä lähde. Tissitkin kipenee jos vauva asuu tissillä.

Jokohan sitä uskaltaisi mennä vaavin kanssa kauppaan, neiti nyt siis 2vko + 1pv? Onko tohon jotain ikä suositusta?

Onko teillä miten paino tippunut? Mulle on jäänyt tota painoa ihan riittävästi, kyllä harmittaa :(
eli laitokselle mennessä painoin 82kg ja kun tulin viikko sitten kotiin painoin 74 kg ja nyt painan 71kg. Eli mulla vielä 9kg laihdutettavaa jäljellä mutta nyt ei voi laiduttaa kun imettää. Maha on tosi inhottava ""roikkuva pussi"", ei paljon tee mieli peiliin katsoa. Tosin terkkari eilen sanoi että mulla kohtu ei vielä ole kunnolla vetäytynyt, kun sektioidulla se vetäytyy hitaammin.

No mutta oikein paljon suppareita vielä masun kanssa oleville ja voimia koitokseen :D

nitta ja tyttö 2vko + 1pv

Täällä alkaa vihdoin jotain tapahtumaan. Aamulla tuosa neljän jälkeen heräsin siihen kun pikkarit oli vähän märät, oli holahtanut jotain haalean vaaleanpunaista housuihin. Kuudelta sai vaihtaa pikkarit kokonaan kun kastuivat ihan märiksi. Samoin kahdeksan aikaan olis saanu vaihtaa jollen olisi tajunnut laittaa sidettä paikalleen. Nyt alkoi valumaan alhaalta melkoista limaa, vähän veristä, sitkeää, yök... Taitaa olla se limatulppa. Mutta onkohan tuo aikaisemmin tullut lapsivettä vai mitä? Se ei kuitenkaan ollut yhtään limaista tai mitään. Vielä ei supistele on vaan sellainen kamala menkkakipu alavatsalla ja selällä.

Ehkäpä tää kaveri tahtoo syntyä LA:na, eli huomenna!!! Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, että kaikki menee ohi ja kaveri syntyy parin viikon päästä!

Myy rv39+6 (LA huomenna!!!)

Voi sua onnellista, taidat päästä sinä jo kohta tekohommiin :)
Meillähän samana päivänä tuo laskettu aika... Täällä ei mitään merkkejä!
Ilmottelehan miten edistyy!
Ja kaikille vauvan saaneille HIRMUPALJON onnea :) En ole pitkään aikaan tänne kirjotellu, mutta aktiivisesti lueskellut kyllä.

Myy: Kuulostaisi siltä että on ollut lapsivettä tuo aiempi! Monet on sanoneet että on sellasta vaaleanpunertavaa... Sinuna varmaan soittaisin synnärille ja kysyisin mitä tehdään. Tosin varmaan ne supistuksetkin pian alkaa kun vesikin on mennyt. Mutta voisivat tarkistaa asian ja varmistaa että onko se lapsivettä vai ei... Onnea matkaan ja tsemppiä!:)

Huomenia!

Myyllä taitaa olla tosihommat edessä, tsemppiä! Mulla on tänään 4vk synnytyksestä ja ei voi muuta sanoa kun että onneksi se on jo ohi;) Vieläkin tulee kyllä jälkivuotoa ja paikat ovat arat. Painoa ei ole kiloissa jäänyt kuin 1,5, mutta oikeasti sitä on enemmän. En voinut harrastaa kesäkuun jälkeen liikuntaa, joten lihakset on surkastuneet ja läskiä tullut tilalle. Omat housut ei mene vielä, joudun käyttämään miehen housuja:/

Nitta: meilläkin tyttö ähisee kuin aikuinen mies nukkuessaan. Joudun käyttämään korvatulppia että saisi nukkua.. (huuto kuuluu niiden läpi kyllä, mutta tuo ähinä ei) Luin jostain, että jotkut vauvat tekevät niin ollessaan rem-vaiheessa unessa. Silloin vauvaan ei kannata koskea, ettei se herää kokonaan. Ja meillä kun on mahavaivoja, niin vauva ei pääse kovin sikeään uneen koskaan vaan nukkuu paljon tuota ähinäunta. Niin ja eikös kaksiviikkoisen voi jo hyvin viedä ulos, jos ei ole pitkä matka kauppaan? Meillä totuteltiin vähitellen ulkoiluun ja olen käynyt kaupassa, tosin nopeasti vain pari tavaraa hakemassa, kun tytölle tulee muuten kuuma.

Koetettiin antaa vähän velliä maidon kyytipojaksi, kun se kuulemma voi auttaa mahavaivoihin (näin kuulin yhdeltä hoitajalta). Ainakin viime yön tyttö nukkuikin sitten tosi kiltisti, 12-9 ja edelleen posottaa aamupäiväunia.. En tiedä, auttoiko vai oliko sattumaa. Kyllä ne vaivat ovat kamalia, huutaa naama punaisena ja mahasta kuuluu kova konsertti.

Mä en millään saa vauvaa nukkumaan illalla omassa sängyssä. Nukahtaa vain mun viereen, ja jos yrittää nostaa sen omaan sänkyyn, herää ja huuto alkaa.. Yöllä nosto onnistuu joskus, jos se on tarpeeksi syvässä unessa. Muutenkin on vaikeaa opettaa yön ja päivän eroa, tosin alkaa sillä jonkunlainen rytmi olemaan, kun nukkuu yöllä 1-3 tunnin pätkiä ja päivällä ei oikeastaan yhtään (paitsi kävelyllä).

Gilda: kun olet antanut yhdellä syötöllä pullosta pumpattua maitoa, niin kuinka paljon? Joudun jättämään vauvan lääkärikäynnin ajaksi hoitoon, ja mietin, kuinka paljon sitä maitoa pitäisi olla syöttökerraksi pumpattuna.

Mun mielestä voitaisiin siirtyä hoitopuolelle vasta marraskuun lopussa, kun kaikilla alkaa enemmän tai vähemmän vauvat olemaan kainalossa. Kyllähän täällä vielä kärvistelijöitä on;)

Ps.

Ai niin, tuosta tissien kipeytymisestä piti sanoa, että mulla se loppui kun aloin käyttämään pestäviä kankaisia liivinsuojuksia kertakäyttöisten sijasta (eivät tartu kiinni). Yöllä laitan bepanthenia nänneihin ja nukun vanhassa t-paidassa ilman liivejä, että rinnat saavat vähän ilmaa. Auttaa aika hyvin.

Nitta, kyselit joko kokoonnutaan vauvan hoito -puolelle. Mikä ettei. Mikä laitetaan ketjun nimeksi?

Poikamme on nyt 3 viikkoa ja 2 päivää vanha. Meilläkin yöt on välillä aika vaikeita, syömissessiot ovat tosi pitkiä - ensin rintaa, sitten nukahtaa, herää, sitten pullosta lisää, nukahtaa, herää, vaihdetaan vaippa, pullosta lisää jne. Voi mennä 2 - 3 tuntiakin.

Oma maito ei riitä - johtunee siitä, että poika ei saa imettyä rintakumin vuoksi tarpeeksi tehokkaasti, joten maitoa ei ala erittyä tehokkaammin. Ilman rintakumia ei onnistu lainkaan. Pelkään, että maito loppuu kohta kokonaan. Mulle sanottiin eilen Naistenklinikalta, että 20 minuuttia per rinta on ihan riittävästi, siinä ajassa vauva on saanut imettyä sen minkä saa. Näin on neuvolastakin sanottu, joten en enää yritä imettää mahdollisimman pitkään.

Paino nousi raskauden aikana 12,5 kg. Noista kiloista on vielä jäljellä 4,5, joten melko hyvin on pudonnut. Vatsa on vielä turvonnut ja arkakin, joten en voi käyttää muita housuja kuin verkkareita ja kaikkein pehmeimpiä äitiyshousuja. Normaalit sukkahousutkin painavat vatsaa ihan kauheasti. Leikkaushaavan yläpuolella on sellainen inhottava löysä nahkamakkara.

kotona kärvistellään vielä... Neuvolassa selvisi, että vuoto ei ole ollut lapsivettä vaan jotain muuta, mitä lie. Neuvolantäti teki kuitenkin sisätutkimuksen, kohdunkaula kadonnut lähestulkoon kokonaan ja paikat on vähän auennut. Vauvan pää tuntui kuulemma olevan heti tuossa hollilla.
Viimeisen pari tuntia on jo supistellut melko lailla. Tiedänpä ainakin sen, että nää nyt ainakin on niitä supistuksia. Ku tähän asti oon ollu vähän, että mitä ne ne on. Alkoivat ensin epäsäännöllisinä, mutta sitte tuli puoltoista tuntia 10 min välein ja nyt taitaa olla vauhti tiheentynyt taas.

Seurataan tilannetta ja katsellaan jos vaikka pääsis vielä tositoimiin tämän päivän puolelle! Jos meitä ei siis näy eikä kuulu pariin päivään niin ollaan lähdetty sairaalaan!

Myy rv39+6

Heippa!
Enpäs sit jaksanut kirjoitella tänne paljon raskausaikana, oli aika vaikeaa, nyt kyllä harmittaa!! Uskon että olisin saanut hyvää tukea teistä kanssasisaret!=) Monelle on jo syntynyt oma nyytti, PALJON ONNEA! Tsemppiä myös vielä odottajille!
Mulla on nyt menossa jo 41+1, eikä vieläkään merkkejäkään synnytyksestä!!Laskettuaika olisi siis ollut 10.11!! Täällä alkaa oleen aika turhautunut olo!! Maanantaina menen yliaikakontrolliin! Koska synnytys käynnistetään jos pikkuista ei vaan kuulu??
Kaikki kotikeinot on kokeiltu, mutta pikkuinen tuntuu viihtyvän masussa!=)

T:Jonsku

Meille syntyi ihana ""pieni"" poika viime perjantaina. Painoa oli hulppeat 4,3kg ja pituutta 52cm. Viikkoa ennen laskettua aikaa siis hän päätti tulla tähän maailmaan ja onneksi tulikin kun tuota painoa olikin jo ihan riittävästi!! Painoarvio oli 3700g laskettuun aikaan, joten tuota heittoa näköjään kyllä on. Älkää siis uskoko liikaa niihin!!
Synnytys meni ihan hyvin. Epiduraalia en ehtinyt saada kun paikat aukesi neljästä sentistä yhdeksään niin nopsaan, että ihan yllätyttiin kaikki. Onpahan nyt todistettu, että voi tuonkin kokoisen vauvan synnyttää ilokaasun voimin..
Kotona ollaan oltu jo kolme päivää ja kaikki on sujunut tosi hyvin. Yötkin nukutaan sangen hyvin kun poika herää vain pari kertaa yössä. Hän itkee vain kun on nälkä tai vaippa täyslastissa. Onnellinen äiti olen ja nautin täysin rinnoin tästä uudesta vaiheesta meidän perheen elämässä. Tsemppiä kaikille vielä odottaville!!!

Pitkästä aikaa täällä taas.
Kerronpä tässä hiukan tarinaa.. Suunniteltu sektio oli 11.11 mutta sitten sitä aikaistetttiin 7.11. ja niin ollen erittäin hoikka tyttö syntyi maanantai aamuna. Leikkaus meni hyvin. tytön pieni koko johtui pienestä kohdustani, kasvoi sielä niin ""isoksi"" kuin pystyi. Napanuora oli kaulanympärillä ennätykselliset 5kertaa! Toipuminen kävi super nopeasti, jo keskiviikkona olin valmis lähtemään kotiin, mutta lauantaihin seurasivat tytön painon nousua ja silloin lauantai aamuna olikin jo päästy yli syntymäpainon! Herätän tytön kolmentunnin välein vaipanvaihtoon ja syömään. Rintaa lussutellaan aina hetki ja sitten pullosta korviketta.
Eipä tuo paljon muuta tee kun nuku ja syö. Ens viikolla päästään ehkä alottaan ulkoilut jos vaan likka on saanut 3kg kasaan, kyllä luulis tolla syömisellä, hän syö rintaa noin 30min ja sitten vielä 60ml korviketta, aika mieletön määrä ja vielä joka kolmastunti. Kunnon massa kausi käynnissä ;)
Itellä vielä 5kg jäljellä.
Käykääs te muut ponnistelemassa pienokaiset maailmaan niin voidaan aloittaa hoitopuolella kaikki!

Laskettu aika oli ja meni eilen, iltapäivällä/illalla oli supistuksia kolmisen tuntia mutta sitten ne hiipuivat. Käytiin kävelyllä ja juoksin portaita edes takaisin :) - mutta ei tulosta! Saunassakin tuli hikoiltua, mut pöh, ei mitään.

Yöllä heräsin ihan paniikissa, kun tajusin ettei vauva ollut liikkunut enää loppuillasta juurikaan. En ollut kuunnellut hänen liikkeitään, odottelin vain supistuksia. Yritin tökkiä vauvaa hereille n.10 min, nousin kävelemään, join mehua, mieskin heräsi ja puheli vauvalle, eikä mitään kuulunut.. Voitte arvata olinko paniikissa, soitin sairaalaan. Sanoivat että syö ensin jotain ja jos se ei auta, tule niin kuunnellaan sydänääniä. Tempaisin banaanin ja lisää mehua ja sitten alkoi vihdoin tuntua pientä liikettä, onneksi! Taisi olla pikuuveikko vain syvässä unessa. No, yöllä huolet tuntuvat niin suurilta, mutta mietin tietenkin niitä napanuora kaulan ympärillä -juttuja ym enkä olisi kyllä voinut nukahtaa ennen kuin tunnen liikketä. Ovatko muut olleet yhtä hysteerisiä?

Te, jotka olette jo vauvan saaneet kovasti onnea! Kertokaahan, auttoiko teillä jokin ""käynnistystemppu"" tyyliin SSS vai tuliko vauva vaan itseksiään kun oli tullakseen..

kyselee kärsimätön Sue 40+1

Hei! Iloisia uutisia: meille syntyi poikavauva tiistaina, eli 15.11. Strategiset mitat: 3480g ja 49cm. Lapsivedet meni yöllä ja sitten lähdettiin sairaalaan ja siitä kaksitoista tuntia eteenpäin ja sain nyytin rinnalle! Suloinen vauva kertakaikkiaan!
Ensi viikon torstaina olis vasta laksettu aika, eli päättipä tulla hieman etuajassa - liekö kuullut kun manailin että saisi tulla jo.. Eilen kotiuduttiin sairaalasta. Imetys hieman takkuaa, rinnanpäät on kipeät ja maitoa ei aina meinaa oikein tulla. Noh, jospa se tästä..

Yhteistyössä