vielä tikusta asiaa..
mutta onhan teillä kuitenkin joku rytmi jos osaat neuvola-ajat ottaa ettei tule pahimpaan väsyaikaan yms..
mun toi tarkka kellonaika-juttu on vaan tietystikin suuntaa antava ja lapsentahtisesti mennään suurimmalta osin, koska juuri nyt on joku rytminvaihdos menossa teukalla..että en tosiaan tiedä mitä se haluaa..kun ennen syötiin lounas ennen 1 päikkäreitä..niin nyt ei poika jaksa edes valvoa sinne asti miten ennen.. ja kun on eka muksu niin vähemmästäkin ihmettelen että mitä häh..
tarkoitin tuota perheen kanssa yhteistä ruokailua sillä että tottahan teilläkin tytsy on samaan aikaan ruokapöydässä(vaikkei ruokaa pakotetakaan suuhun) oppimassa teidän perheen tavoille,eikös? kuten muutinkin lapset? vai saako teillä tulla / poistua ruokapöydästä milloin haluaa jne..
sitähän mä mietin että millainen uni-ruoka rytmi tällaisilla pienillä on yleensä. mitä heiltä voi odottaa?neuvolan mukaan vaikka mitä...pitääkö(onko hyväksi) vauvat tasaisesta elämästä rytmeineen vaiko sellaisesta että kaikki on aina mahdollista.
bellukka ei edellytä rytmiä vielä näin pieneltä ja se on toiminut teillä..
musta taasen on kiva että elämässä on jotain pysyviä juttuja ja järjestystä. kuten juuri se että yö/päivänukkumaan mennään aina samaan aikaan(jää äidille aikaa siivota, pestä pyykkiä, pukea, aamupalaa syödä yms..) ja vaikka että lounas syödään 1.päiväunien jälkeen. se helpottaa mun ja musta tuntuu että teukankin elämää että äiti huolehtii sen nukkumaan tai antaa ruokaa ennenkuin naama punasena valitetaan lattialla jotakin äitille näkymätöntä asiaa..
on helppoa lähteä käymään keskustassa ilman koko arsenaalia (sitä ja tätä ruokaa ja tuttia ja muuta hässäkkää) jos tietää että "ok,tuun klo 15 kotiin niin kerkeen antaa ruokaa ja poika nukkumaan.."tai että "jos tulen kotiin 14.30 niin poika ei kerkiä nukahtaa vaunuihin jossa muuten nukkuisi vain 15 minuuttia ja illalla olisi sitten kauhee show menossa väsymyksen takia.."
olen myös vakoillut muitten äitien rytmihommia ja olen selkeetä yhtäläisyyttä huomannut ikätovereiden uni ja ruokarytmeissä että joku todellisuudenpoikanen siinä on että ruokaa ja unta noin 3-4 tunnin välein..
mut rytminsä kullakin ja niin pois päin.. lähinnä mua kiinnosti tietää miten muitten vauvat nuo nukkumisensa ja syömisensä ajoittaa.. niin saa vähän katsos vertaistukea..
unikuu ei haasta riita, pähkäilee vaan tätä vauvaeloa teukkansa kaa