+++ Marraskuussa plussaavat, joulukuuta suunnittelevat +++

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bambini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Helena2013, toivottavasti olet raskaana. Jännää että huomenna selviää :) vosin kertoa hieman omista kokemuksista, kun olin ekan kerran raskaana. Silloin heräsin yöllänoin viikkoa ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa, ja oli hirveän huono olo, tuntui että oksennus tulee, mutta se meni ohi noin 5 minuutissa. Aamulla ei ollut enää yhtään huono olo ja arvelin että olisi voinut johtua siitä että olin tullut raskaaksi. Sitten samoihin aikoihin teki ihan hirveästi mieli salmiakkia, vaikka en yleensä tykkää ja mies katsoi kun ostin kasan samiakkia ja söin ne automatkalla yhteen putkeen.. ja hän sanoi, "nyt olet kyllä raskaana!".. kun menkkojen piti alkaa, minulla oli rinnat kipeämmät kuin yleensä, mutta samanlaisia kipuja vatsassa kuin juuri ennen menkkojen alkamista.. ja luulin että menkat alkaa.. no ei alkanut ja pari päivää jaksoin odotella ja sitten tein testin ja ihan selkeä raskausplussa tuli :) tämä siis 3 vuotta sitten. Ovulaatio oli myös siirtynyt neljä päivää aikaisemmaksi silloin, joten siksi ostin nyt ovistestejä, että jotenki tietäisi. Mietin tässä, niitä lauantain kramppeja, että oliko se munasolu jo irronnut, kun perjantaina näytti niin selkeää ovisplussaa, mutta myös jo torstaina.. tiedä sitten!

Heipähei kp 29/29 täällä. Ja tosiaan ihanaa, että Pimatsukin oli jaksanut kirjoittaa pitkän tsemppiviestin minulle=) Tuon kertomasi perusteella voisi kuvitella vaikka mitä.

Nälkä ei tule onneksi yllättäen mutta sitten kun se tulee niin alkaa suorastaan heikottamaan jos en saa ruokaa. Nimimerkillä survois äsken viinrypäleitä ja rahkaa naamariin ja johan voin paremmin.

Tissit aristaa pahasti, tänään vielä enemmän kainaloiden seuduilta ja nännitkin on arat. Palelen ja vatsaa nippailee.

Aamulla heräsin kramppeihin ja olin varma että täti tulee kylään jo päivää etuajassa mutta olin väärässä. Saatuani ruokaa ja päästyäni koiran kanssa kävelylle olo hlepottui kummasti. Nyt on aika hyvä ja seesteinen olo, hikoiluttaa ja hengästyttää.

Menkkajuilintaa ei ole mut sen sijaan vatsasta nippailee ja niin edelleen.

En osaa sanoa yhtään mitä huomenna tapahtuu.

Ajattelin malttaa odottaa perjantaihin testaamista jos täti tuleekin vähän myöhässä ettei tulisi turhia pettymyksiä.

Kun ovis olis ollut mulla kp 16 joka oli tiistai 13.11. Pupuiltiin kp 12 perjantaina ja seuraavan kerran vasta kp 18 torstaina. Joten jos olisin raskautunut tuosta kp 18 kerrasta niin voi hyvin olla, että testi näyttää mulla plussaa vasta tän viikon lopussa.

Nyt olis dpo 12 jos on tuohon ovikseen uskomista. Omasta mielestäni maanantaina kp 15 tehdyt ovistestit olivat melkein plussia joten kp 16 tai 17 ovis luultavasti tapahtunut. Katsotaan kui käy!

kyllä pettymys tulee jos en taaskaan ole.

+++MARRASKUUSSA PLUSSAAVAT, joulukuuta suunnittelevat+++

Ilmoitathan listaan tulevat lisäykset/muutokset selkeästi erillään boldattuna ja/tai eri värillä, kiitos.

PERJANTAI 30.11.2012

KUUMEILEVAT

Nimimerkki................Kiertopv:t........Ikä.......Toive.....Yritys

Helena2013.................3/29-31..........28v.........1.lapsi......yk4
Moona83...................12/30-34.........29v..........3.lapsi......yk4/7
Rakkaudesta äiti........??/28..............32v.........5. lapsi.....yk?
Bambini.....................14/30.............31v.........2.lapsi......yk4
Miss_piggy.................24/26...........31v.........1.lapsi......yk7
tii tu.........................25/??..........................5.lapsi......yk1
Tiituliini......................32/28-29...................2.lapsi......yk3
Rixutin.......................33/??............??..........4.lapsi.....yk1
Naapurintyttö..............37/29...........??..........??........yk??/yv11
Pippurihäntä...............40/27-34.......35v........2.lapsi......yk6

Hävinneet, HUHUU... :attn:
Suhveli.......................46/27-30.......??...........??..........yk3
Kukkurukuu.................66/26-28........23v.....................yk3

PIINAILIJAT
Pippurihäntä 13 DPO

Taustalla
MaybeSomeday, Rakkauspakkaus83, Vogue, Ansku83, Lumihippu

PLUSSANNEET 2012

Marraskuu:
Äitikissa.....5.11.....LA 14.7.13.....

Lokakuu:
HeavyMetalMama-77.....31.10....3.lapsi

Syyskuu:
Daheca.........29.9..............1.lapsi....yk 3
Quu.............8.9.....35v.....2.lapsi.... ..yk3/yv2,5

Heinäkuu:
Lara_84.......3.7...............1.lapsi......yk 3

Kesäkuu:
Tiuhti83.......2.6.....28v…...2.lapsi......yk' 11'
Moona83.....11.6....29v.....3.lapsi......yk3
Iloksi..........14.6....29v.....1.lapsi......y v6+
Suikkis........18.6....28v.....2.lapsi......yk1 2
Mam_87..........
Sone* ........30.6...28v.....3.lapsi......yk3
Sopla.........1.5......31v.....1.lapsi.....yv 2
Ranskis.......8.5.....29v......2.lapsi.....yk1
aliisa10......11.5.....28v......2.lapsi.....yk4
ÄitiliiniX5....14.5.....29v......6.lapsi.....yk6
Emma82.....22.5....29v.......2.lapsi.....yk2
Keltakukka...31.5....28v.....1.lapsi......yk10

Huhtikuu:
Lily-87.......22.4......25v....1.lapsi.....yk3

Maaliskuu:
Tähtitaimi...29.3......35v....2.lapsi.....yk7

Helmikuu:
Micaela.......21.2.....26v.....1.lapsi

Tammikuu:
Mantu82......2.1.....29v......1.lapsi.....yk1
New..........17.1......21v......1.lapsi.... yk1
Jensar........26.1.....32v......2.lapsi.....yv 2

Plussanneet 2011
Helmikuu: Pikku-Saara, Neiti-81, koiksa-79, Gabrielle, Matilda-08, Epa_88
Maaliskuu: MiiJane76, EevaN, Mariel85
Huhtikuu: äiti x4, Viena, mileon, Mango86, Miimau, Camilla31, Jul, Viola30
Toukokuu: Maira, Lisey
Kesäkuu: Rhonda74, Emmuska10, Viola30, PIKKUVIIKINKI
Heinäkuu: Minnarun, Bla-bla, SiSa78, xamora, Midia
Elokuu: Lintsa, vomppis, Hanspili
Syyskuu: LepikonHeta, Tuulia81, kissendaal, pillipöllö, Sanmar82
Lokakuu: Tiituliini, Barbamama35, Laurelle
Marraskuu: Kati82, mirkku76
Joulukuu: Rakkauspakkaus83,Ellamae, Metku, Krumeluu

Uudet ja vanhat, listaa päivittää: Bambini. Muutkin saa päivittää =)

Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:

kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina = yv) Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km? = yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
(ku = kohdunulkoinen, tm = tuulimuna)

Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen (Days Past Ovulation). Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (ovistestiplussa = dpo -1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita.

Linkki lokakuun pinoon:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2193355-lokakuussa-plussaavat-marraskuuta-suunnittelevat/sivu5.html

Räjähtävää plussakuukautta kaikille!!

Viimeksi muokattu:
KP 30/29 ei tätiä. Oireet sen sijaan pahentuneet. Eilen illalla lähdin töistä ja alkoi saman tien haukotuttamaan, mikä ei ole tapaistani. Koiran kanssa kävelyllä alkoi heikottamaan ja pyörryttämään. Kotiin päästyäni söin ja sitten alkoi järkyttävä nännien kipu ja palelu. Kunnes en kestänyt enää kun silmäit painuivat kiinni ja menin sänkyyn. Jouduin pidättämään oksua sängyssä:x.

Tänään aamulla sama juttu, vaikka söin heti herättyäni niin etova olo jatkui. Samalla rinnat on kasvaneet ja niihin sattuu. Palelen ja väsyttää. Haukottelen koko ajan. Olen käynyt sata kertaa vessassa mutta ei tippaakaan verta vielä. Odotan perjantaihin ennen kuin testaan. Voi olla että täti tulee milloin tahansa. Toisaalta menkkaoireita ei ole ollenkaan:whistle:.

Olin jo unohtanut miten tämä jännitys ja odotus vie kaiken huomion. Päätin että tulee sitten kun tulee, mutta näköjään odotan tätä ihan yhtä paljon kuin silloin ensimmäisellä kerralla ja haluan HETI :) Minulla ei ole ollut sen kummempia tuntemuksia nyt vielä, paitsi tuo jännitys, mikä tekee kroppaan kaiken maailman tuntemuksia! Nyt minulla on kp 19/28-30 ja kierto on väillä tosi sekaisin, mutta tiedän että ovis oli viimeistään lauantaina, mutta tosiaan en tiedä oli nuo oviskramppeja vai mitä ne oli silloin lauantaiiltana, kun pieninkin tärähdys tuntui ihan hirveältä paineelta/kivulta vatsassa ja "persikas" eli peräpäässä :) Tämä on siis ensimmäinen yritys, toisen lapsen syntymän jälkeen, ja olen lähemmäs 30 vuotta. Odotellaan odotellaan, eiköhän pian tule jotain oireita :) tsemppii kaikille! Ps. Helena2013 kuinka maltat odottaa perjantaita ;)

Viimeksi muokattu:
Höh, Helenalle tsempitykset. Tyhmä täti kun saapui :hug:

Pimatsu: kuulostaa tutulta. Minäkin eka kierrossa vaahtosin, kyttäsin ja kuulostelin omaa kroppaani ihan hullun lailla, olin päättänyt että kertalaakista ollaan raskaana ja piste. Vaan nyt kun on jo yk4 menossa, niin eipä sitä enää jaksa vaahdota samalla tavalla =) Kyllähän mä toki kuulostelen edelleen kroppaani, välillä tikuttelen ovikset, mutta se pahin höyry tais jäädä. Pettymyksiä kolmen kierron verran (tai noh, ei sinänsä pettymyksiä, vaan realiteettia syystä tai toisesta), niin ei jaksa enää itselle luoda niitä toiveita, että tärppäis.

Omanapa: Ajattelin tikutella tuon oviksen. Nyt kp12, mietin josko tänään tikuttais iltapäivällä. Oletettu ovis viikonloppuna tai ma, uskoisin näin. Vaihtelevasti nuo ovispäivät olleet 14-17 välillä. Tietääpä milloin odotella, kun tänään tikku antais vähä osviittaa..

Mua niin harmittaa Helena2013 puolesta! Voimahaleja! :hug: näköjään noiden oireiden tarkastelu johtaa ihan harhaan välillä : / Mä yritän nyt keskittyä kans muihin asioihin. Onneks on paljon kouluhommia, niin saa ajatukset pois ja tietysti tuo ihana pikkupoika joka meille on jo suotu :heart:

Viimeksi muokattu:
Joo. Olo on aika tyhjä ja sanaton. Eikä mieskään vaikuttanut siltä että jaksaisi pettymyksen jälkeen taas yrittää. Onhan tää vasta alussa tää yrityskin mutta silti kaikki oireet johti pahasti harhaan. Sen takia mielestäni olisi parempi ainakin omalla kohdallani olla sanomatta juuta tai jaata vaikka oireita olisi kuinka. Vasta kun täti on myöhässä oikeasti useamman päivän niin uskallan huokaista.

Kiitos pimatsu ja ihanaa että teillä on jo pieni poika.

Oma esimieheni sai kolmannen lapsen, en edes tiennyt että hänen vaimo odotti taas. Kolmas oli yllätys koska kaksi edellistä syntyivät peräkkäin ja nyt näköjään kolmaskin. Siis ihan oikeasti niille synty kakkonen mun mielestä vuos sit kesällä..? Waude!

Kiitos bambini ja tsemppejä sinnekin, kyllä se vielä jossain vaiheessa tärppää!:):hug: Haleja kaikille!

Helenalle halit! Näinhän se on, että itteensä ei voi arvaamalla raskaaks tehdä. Joko sitä on tai ei, tuntemuksista viis. Uutta tsemppiä vaan, kyllä se homma alkaa taas kiinnostaa ihan luonnostaan, kun ovis lähenee ;)

Mä oon ainakin tullut siihen tulokseen, että on parempi tosiaan kun ei ala arvailla oireista / oireettomuudesta onko raskaana vai ei. Odottelee kiltisti tätiä tai testaa ihan viime hetkillä ennen tädin saapumista. Se on silloin joko tai. Eka yk:ssa huomasin, että kroppa veti mua nenästä satanolla ja sekös ketutti.. :headwall:

Kiitos taas kaikille! Kyllähän se niin menee että oireet on ihan kettuja. Mut eipä siis tää taida tärpätä tän nykyisen kanssa kun parisuhdekin on vissiin karilla. Tuntuu, että se ei olekaan valmis isäksi uudelleen kun sil on jo ja sekin on sen mielestä jo tarpeeks. Emmä tiiä. Ei tunnu siltä enää että tän pettymyksen jälkeen jaksais etsiä uutta miestä saatika lapsen teko mielessä.. ihan hanurista.

Kaikki menee nyt huonosti. Töissä, vapaalla, ongelmia perheen kanssa jne.. tuntuu et oon tullut taas niin tunneliin eikä valoa näy.

Huomenta! Olen täällä taas :) eikös tämä ketju ollu juuri sitä varten, että täällä saa luvan kanssa olla tärinäs kaikesta ;) mutta siis tuo oireiden tunnustelu, tosiaan johtaa kyllä harhaan. Helena teillä on nyt varmasti paineita kaikesta, toivottavasti tilanne paranee ja kaikki järjestyy. Ihanaa että olet täällä ja voidaan tukea sua parhaamme mukaan:heart: kenellä on seuraavaksi raskaustesti edessä? Minulla on vasta 8.12, mutta kai voin silti olla tässä ketjussa? Mun on pakko kertoa yhdestä oireesta, eli limasta, sitä tulee nyt vieläkin ja se voi olla merkki että ainakin yrittää kiinnittyä.. mutta jotenkin mullakin meni fiilis, kun moni on epäonnistunut nyt. Luin jostain että särkylääkettä ei saisi syödä, ja otin juuri silloin kun oli ovis, koska krampit oliviat sietämättömät.. no katsotaan kuinka käy, pitkä matka on vielä edessä ja paljon jännitystä myös sen lisäksi, jos sattuisi saamaan plussaa, kun sitten pitää vielä saada se alkio pysymään sisällä!!

Viimeksi muokattu:
Mulla on ollut niin kaameet menkkaoireet et mietin voisko olla kemiallinen .. mut nyt voin jo paremmin. Itsekään en uskaltanut ottaa mitään lääkkeitä, en särky tai närästyslääkkeitä ennen plussaa. Nyt oon sit syöny niitä taas.

Ihanaa että pimatsu voimme yhdessä jännätä sun tilannetta, vaikka monelle on nega pamahtanutkin juuri nyt niin ei se tarkoita ettei sulle vois se plussa tulla! Plussatuulia kaikille:heart:

Oon kyllä läsnä täällä vaikka oma tilanne on toistaseks "katkolla". Katsotaan kui käy.

Mä en testaa tän kuun puolella ainakaan (aikaisin testipäivä voisi olla huomenna) eli taitaa siirtyä ketju uuteen kuuhun... Joulukuun lahjoja sitten mahdollisimman monelle, eikö niin :)?

13 DPO enkä uskalla sanoa juuta enkä jaata. Palelu, tissikipu jatkuu... Huomenna uutta ketjua!

Huomenna uutta ketjua - väsääkö Pippurihäntä? Mä en taida ehtiä, ellen sit satu illalla työstämään.

Pippurihännälle myös jännäystsempit. Hui ku jänskättää sunkin puolesta :)

Helenalle sitten muuten vaan tsempityksiä. Toivottavasti kaikki asiat selkenee.

Yhteistyössä