+++ Marraskuussa plussaavat, joulukuuta suunnittelevat +++

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bambini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jännäilen täällä ja yritän tunnustella oireita jos olisin tullut raskaaksi tästä kierrosta. No totuushan on, että ei mitään oireita ole tässä vaiheessa eikä niitä voi mitenkään edes kehitellä. Voin kuvitella miten jännäily alkaa lähempänä kuukautisten alkua. Toisaalta jostain syystä olen suhtautunut tähän yrityskertaan jotenkin todella rauhallisesti ja tyynesti. En ole antanut vauvakuumeelle valtaa. En tiedä tarkoittaako se sitä että olen menettänyt toivoni vai onko niin että tosiaan tällä kertaa sitten tärppää. Saa nähä.

Helena, kiitosta vaan, sitä onnea tarvitaan! Tiedän ettei se päivässä eikä kahdessa tapahdu, mutta silti sitä toivoo, että josko jo ensiesittelystä tulis tarjous :D Ja tämän hemmetin asunnon myynnin takia mä olen kolme vapaapäivääni hinkannu täällä tätä kämppää. Ei oo tuntunu vapailta, ei sitte niin olleskaan!

Tuon "siivousvimman" jälkeen tuntu ihan kivalta lähteä töihin. Noh, meidän 4v alkoi aivastella ja lopulta iski nuhakin viikonlopun aikana. Ihmettelin kun oli niin nuutunut tänään ja kun pistin poikaa unille, mitattiin kuume. Ja sitähän oli, joten maanantain työpäivästä tuli kotipäivä pojan kanssa. Tiistaina sitten reissun päälle ja isäntä jää kotimieheksi.

Tuon oman talokuumeen ja remppasuunnitelmien + siivousoperaation myötä on melkein jo unohtunut tuo "operaatio raskautuminen". Mä oon tullu tulokseen että ovis oli kuten piti, ilman kipuja. Tätiä odotellaan siis ehkä loppuviikosta kylään. Raskautumishaaveita ei oikeastaan edes ole. Tai haaveita toki, mutta toivoa nolla.

Ihanaa alkavaa viikkoa naiset!

Täällä taitaa olla dpo8 ja ajattelin huomenna testailla. Plussaa tuskin tulee tässä kierrossa, sillä ei ole minkäänlaisia oireita. Vilunväreet on minulle aika varma merkki raskautumisesta ja niitä ei ole nyt tullut, kuten ei muitakaan oireita (turvotusta). Milloin muut jännäilijät meinaatte testailla?

Haa, lääkäritutkimukset tänä aamuna paljasti, että kp22 ja ovis on - ylläri ylläri - vasta tulossa! 18mm munarakkula vasurissa odottelemassa ja parin päivän päästä voisi olla irtoamassa. Otettiin jo keltarauhas- ja kilppariarvoja ja sit oletetun oviksen jälkeen uudet keltarauhasarvot. Limakalvot hyvässä kunnossa valmiina eli ihan ok:t sen puolesta. Jostain syystä taas vaihteeks pitkää kiertoa pukkaa...

Bambinille onnea talonmyyntiin!

Hei!

Tein ovistestin tänään ennen kuin lähdin tänne töihin ja näytti kyllä tummaa viivaa, ei niin tummaa kuin pitäisi olla mutta tumminta mitä oon koskaan ovistesteistä saanut, viime kuussa dippailin viimeks. Ovis olis laskelmien mukaan tosiaan huomenna joten ei ainakaan hirveästi mennyt mönkään tuo.. Ovis on omasta mielestäni ke, joten testaan silloin seuraavan kerran. Peittoja yritetään heilutella ke-to.

Jännää! Mä voin olla raskaana kahden viikon päästä. Outoa.

Mä taidan siirtyä jo seuraavan kuun haaveiluun ;( Ei minkään laatuista sutinaa vällyjen välissä ( meil on muutto täs kuus joten pakkailua, tavaroiden vientiä yms. ja isäntä työn puolesta huitsin jernassa) ja taitaa oviksen aika olla just ny!!!! jos sitte ens kuulle tähtäis paremmalla tuurilla..

Mut plussa onnee muille..taidan mennä maate vitutuksen kera
Tiituliini ja iso-K ottassa

Tiituliini :hug:
Älä maire masennu, ei muutaku sitte ens kierrossa kunnolla hommiin :D Saatte sen muuton nyt järjesteltyä ja saat isännän oikeeseen aikaan kotia, niin kyllä se siitä :) On mullaki jääny joissain kierroissa sillon alkuyrityksen aikoina ainaki pupuilut pupuilematta oviksen aikoihin, kun alkoi vauvakuume viime keväänä, en edes tajunnu vielä että se ovis on vaan pari päivää kuussa ja vaan sillon voi tärppi käydä, ja seksiä harrastettiin silloin tooooosi harvoin. Nyt onneks jo osataan hyödyntää.

Tein eilen uuden ovistestin illalla ja se oli edelleen yhtä tumma kuin päivällä mut ei missään nimessä tarpeeksi. Hmm.. voi tietysti olla että testistä johtuen ei siit tummemmaksi mene, ovistestit loppuivat kesken joten nyt pitää vaan pupuilla seuraavat päivät varmuuden vuoks.

Pippurihäntä, tosi kurja kuulla, toivottavasti ensi kuussa ootte molemmat terveitä ja virkeitä oviksen aikaan :)

Mun mies pääsee kotiin aamulla, eli huomen aamulla tiedossa pupuilua.. sit voikin alkaa piinailu. Onneks nyt on menossa jo kp 17 niin ei tarvitse odotella kuin 12 päivää :D

Crassula, kommentoinkin sinne toiseen pinoon jo. Tein, pa***lla onnella. Ihan suoraan sanottuna. Tätiä odotellessa.

Perjantaista tuli kypsytyspäivä. Ukko juonittelee, laskupino kasvaa ja välittäjäki ilmoitti että se talo josta me tehtiin tarjous, on "kaupiteltu" toiselle, joku muu teki kovemman ja ehdottoman tarjouksen, joten heippa unelmatalo. Uutta etsimään.. ehkä. Tai jospa tekiski tässä remppaa ja odottelis ens kesää..

Heippa!

Nyt olis ilmeisesti dpo 3, rinnat on kipeytyneet sivuista. Aluksi luulin tätä kuvitelluksi oireeksi kun se alkoi jo eilen. Mutta kyllä se on vaan jatkunut tänäänkin. Mahaakin nippasee ja juilii välillä, erityisesti oikean puolen munasarjojen kohdalta saattaa välillä vihloa.

Kuvittelenko?
Tuntuu toisaalta siltä, että olen raskaana kun melkein kaikki voitava on tällä kertaa tehty. Ja toisaalta tunnen itseni idiootiksi ja petturiksi kun sallin tällaisten ajatusten tulemisen päähäni. Miten tässä jaksaa odottaa yli 10 päivää?
Pitääpä mennä etsimään keskusteluja miten muilla on tässä vaiheessa olleet fiilikset omasta kropastaan.

Oon niin yksin tän vauvaprojektin kanssa, kukaan miehen lisäksi ei tiedä tai tietää muutama mutta ovat itse niin eri elämäntilanteessa että ei saa heiltä sellaista vertaistukea. Tukeni on vain nettipalstat ja nehän kuohuvat osittain mustaa energiaa keskenmenoista, loppuun palaneista lapsettomuusongelmista kärsivistä jne..

Helena: Et varmasti kuvittele. Rintojen kipeytyminen oviksen jälkeen kertoo keltarauhashormonitasojen noususta. Se sinänsä kuuluu monilla normaaleihin kiertoihin, joissa ovulaatio on tapahtunut, raskautumisesta riippumatta. Ylipäänsä 3 DPO tissikipu siis on tässä kohtaa hyvä asia, koska se vahvistaa oviksen tapahtuneen ja raskauden edellytyksenä olevan keltarauhashormonitasojen nousun. Juiliminen munasarjassa voi kertoa keltarauhasen toiminnan käynnistymisestä, hyvä merkki sekin.

Aika oviksesta alkion kiinnittymiseen on oireiden puolesta siis aika yhtäläinen . Mahdollisen kiinnittymisen jälkeen alkavat ensioireet voivat sitten jo kertoa vähän enemmän. Tottakai sitä kuuntelee ja kuulostelee kaikenlaista heti oviksen jälkeen, mutta tosiasiassa aikaisimmat aidosti raskauteen liittyvistä oireista voivat tulla vasta kiinnittymisen jälkeen. Oli miten oli, piinapäiviähän nämä ovat :)

Mä toivon niin, että mullakin olis nyt ovis tapahtunut...

Moi Pippurihäntä! Kiitos tsempeistä ja onnea myös sinne sinulle.

Olet oikeassa, että hyviä merkkejähän nämä ovat, toivotaan että ovis olis tosiaan tapahtunut.

KP 12 eli 9.11 pupuiltu ja sit siin välis olis pitänyt olla ovis 13.11 kp 16 ja ma ovistikku näytti hyvin vahvaa viivaa mutta ei tarpeeksi vahvaa,toivottavasti lh huippu oli viel edes siin.. sit toiset pupuilut kp 18 torstai 15.11.
Saas nähä kui käy, riittikö nuo kaksi kertaa.

Jos minust olis ollut kiinni eikä miehen työmatkoista niin pupuiltua oltais harrastettu kaks kertaa enemmän mut minkäs teet. Jos ei nyt tärppää niin ens kierrossa pitää ainakin pupuilit saada kunnialla suoritettua, vähintään se 4 krt sen ovis viikon aikana (pari ennen) ja pari jälkeen..

+++LOKAKUUSSA PLUSSAAVAT, marraskuuta suunnittelevat+++

Ilmoitathan listaan tulevat lisäykset/muutokset selkeästi erillään boldattuna ja/tai eri värillä, kiitos.

MAANANTAI 19.11.2012

KUUMEILEVAT

Nimimerkki................Kiertopv:t........Ikä.......Toive.....Yritys

Rakkaudesta äiti........??/28..............32v.........5. lapsi.....yk?
Bambini.....................3/30.............31v.........2.lapsi......yk4
Miss_piggy.................13/26...........31v.........1.lapsi......yk7
tii tu.........................14/??..........................5.lapsi......yk1
Tiituliini......................21/28-29...................2.lapsi......yk3
Helena2013.................22/29..........28v.........1.lapsi......yk3
Rixutin.......................22/??............??.........4.lapsi.....yk1
Naapurintyttö..............26/29...........??..........??........yk??/yv11
Pippurihäntä...............29/27-34........35v........2.lapsi......yk6
Moona83...................31/30-34.........29v.......3.lapsi......yk3/6
Suhveli.......................38/27-30.......??...........??..........yk3
Kukkurukuu.................58/26-28........23v.....................yk3

PIINAILIJAT

Moona dpo15
suhveli dpo22-26

Taustalla

MaybeSomeday, Rakkauspakkaus83, Vogue, Ansku83, Lumihippu

PLUSSANNEET 2012

Marraskuu:
Äitikissa.....5.11.....LA 14.7.13.....

Lokakuu:
HeavyMetalMama-77.....31.10....3.lapsi

Syyskuu:
Daheca.........29.9..............1.lapsi....yk 3
Quu.............8.9.....35v.....2.lapsi.... ..yk3/yv2,5

Heinäkuu:
Lara_84.......3.7...............1.lapsi......yk 3

Kesäkuu:
Tiuhti83.......2.6.....28v…...2.lapsi......yk' 11'
Moona83.....11.6....29v.....3.lapsi......yk3
Iloksi..........14.6....29v.....1.lapsi......y v6+
Suikkis........18.6....28v.....2.lapsi......yk1 2
Mam_87..........
Sone* ........30.6...28v.....3.lapsi......yk3
Sopla.........1.5......31v.....1.lapsi.....yv 2
Ranskis.......8.5.....29v......2.lapsi.....yk1
aliisa10......11.5.....28v......2.lapsi.....yk4
ÄitiliiniX5....14.5.....29v......6.lapsi.....yk6
Emma82.....22.5....29v.......2.lapsi.....yk2
Keltakukka...31.5....28v.....1.lapsi......yk10

Huhtikuu:
Lily-87.......22.4......25v....1.lapsi.....yk3

Maaliskuu:
Tähtitaimi...29.3......35v....2.lapsi.....yk7

Helmikuu:
Micaela.......21.2.....26v.....1.lapsi

Tammikuu:
Mantu82......2.1.....29v......1.lapsi.....yk1
New..........17.1......21v......1.lapsi.... yk1
Jensar........26.1.....32v......2.lapsi.....yv 2

Plussanneet 2011
Helmikuu: Pikku-Saara, Neiti-81, koiksa-79, Gabrielle, Matilda-08, Epa_88
Maaliskuu: MiiJane76, EevaN, Mariel85
Huhtikuu: äiti x4, Viena, mileon, Mango86, Miimau, Camilla31, Jul, Viola30
Toukokuu: Maira, Lisey
Kesäkuu: Rhonda74, Emmuska10, Viola30, PIKKUVIIKINKI
Heinäkuu: Minnarun, Bla-bla, SiSa78, xamora, Midia
Elokuu: Lintsa, vomppis, Hanspili
Syyskuu: LepikonHeta, Tuulia81, kissendaal, pillipöllö, Sanmar82
Lokakuu: Tiituliini, Barbamama35, Laurelle
Marraskuu: Kati82, mirkku76
Joulukuu: Rakkauspakkaus83,Ellamae, Metku, Krumeluu

Uudet ja vanhat, listaa päivittää: Bambini. Muutkin saa päivittää =)

Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:

kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina = yv) Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km? = yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
(ku = kohdunulkoinen, tm = tuulimuna)

Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen (Days Past Ovulation). Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (ovistestiplussa = dpo -1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita.

Linkki lokakuun pinoon:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2193355-lokakuussa-plussaavat-marraskuuta-suunnittelevat/sivu5.html

Räjähtävää plussakuukautta kaikille!!

Viimeksi muokattu:
Kiitos tietojen päivittämisestä. Miten musta tuntuu että aika matelee? On niin oireeton olo taas vaihteeks. Ainoastaan nenä tukossa ja palelee sekä rintoja aristaa. Mut mikään noistakaan oireista ei ole sellainen mitä en ole normi kierroissa kokenut.

7 pitkää päivää edessä. Tiedän, että oon stressissä pitkästä työputkesta. Heti torstaina kun alkaa pitkä vapaiden pätkä niin suunnistan näkemään ystäviä ja aika kuluu kuin siivillä. Onneks töissä on ollut tänään kivaa kun oon päässyt taukoilemaan työkavereiden kanssa. Mut edelleenkään en ole päässyt tästä asiasta puhumaan. Mitä puhuttavaa tässä edes on?

Jostain luin taas että 80% pariskunnista onnistuu tulemaan raskaaksi vuoden sisällä ilman mitään sen kummempia hoitoja. Vuoden sisään tuntuu kyllä uskomattoman pitkältä ajalta mutta kyllä mä lapsen haluan niin paljon että olisin valmis yrittämään niin pitkään, en tiiä voiko samaa sanoa miehestä. Hänellä on lapsi joten pitäisi olla kaikki kunnossa..

Yhteistyössä