+++ Marraskuussa plussaavat, joulukuuta suunnittelevat +++

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bambini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pippurihäntä: viitsitkö muokata mullekin tietoja? En viitsi uutta "infopakettia" laittaa. Eli mulle kp3/30, yk 4. Ja voi poistaa jännäilijöistä :)

Kuten Helena kirjoitti, vuosi on pitkä aika yrittämiselle. Mutta, toisaalta; itse sen kokeneena, yhtäkkiä tajusin että vuosi katosi vain johonkin. Meilläkin on jo tässä kolmisen kk yritystä takana ja se aika on mennyt uskomattoman äkkiä. Aika vaan rientää. Sitten kun aletaan meneen yli vuoden yrityksen, lähennellään jopa kahta vuotta, ne on jo sitten oikeasti pitkiä aikoja, jotka varmasti turhauttaa..

Bambini: Uusin toivein uuteen kiertoon! Tsemppiä!

Helena: Meillä taas tilanne on niin, että uusperhe ollaan, mutta miehellä ei ole biologisia ennestään. Eikä hänen vauvakuume ole ollenkaan samaa luokkaa kuin mulla, jolla jo on lapsi. Päin vastoin, välillä näyttää, että uusperheen "isän" rooli on tehnyt hänestä vieläkin varautuneemman omaa perheenlisäystä kohtaan :) Eli sikäli se pitäis olla mulle jotenkin helpottava ajatus, että häntä ei "lapsettomaksi" jääminen niin paljoa haittaisi. Mutta kun ei ole, koska tiedän hänen jollain tasolla haluavan omiakin jonain päivänä. Välillä omat pelot ja epävarmuudet tulee niin isoksi, ettei uskaltaisi edes ajatella. Sitten taas on hyvinkin toiveikas olo... Melkoista vuoristorataa tämä välillä. Mutta ei auta kuin katsoa, mitä elämä tuo.

+++LOKAKUUSSA PLUSSAAVAT, marraskuuta suunnittelevat+++

Ilmoitathan listaan tulevat lisäykset/muutokset selkeästi erillään boldattuna ja/tai eri värillä, kiitos.

KESKIVIIKKO 21.11.2012

KUUMEILEVAT

Nimimerkki................Kiertopv:t........Ikä.......Toive.....Yritys

Moona83...................3/30-34.........29v..........3.lapsi......yk4/7
Rakkaudesta äiti........??/28..............32v.........5. lapsi.....yk?
Bambini.....................5/30.............31v.........2.lapsi......yk4
Miss_piggy.................15/26...........31v.........1.lapsi......yk7
tii tu.........................16/??..........................5.lapsi......yk1
Tiituliini......................23/28-29...................2.lapsi......yk3
Helena2013.................24/29..........28v.........1.lapsi......yk3
Rixutin.......................24/??............??..........4.lapsi.....yk1
Naapurintyttö..............28/29...........??..........??........yk??/yv11
Pippurihäntä...............31/27-34.......35v........2.lapsi......yk6

Hävinneet, HUHUU... :attn:
Suhveli.......................40/27-30.......??...........??..........yk3
Kukkurukuu.................60/26-28........23v.....................yk3

PIINAILIJAT

Taustalla
MaybeSomeday, Rakkauspakkaus83, Vogue, Ansku83, Lumihippu

PLUSSANNEET 2012

Marraskuu:
Äitikissa.....5.11.....LA 14.7.13.....

Lokakuu:
HeavyMetalMama-77.....31.10....3.lapsi

Syyskuu:
Daheca.........29.9..............1.lapsi....yk 3
Quu.............8.9.....35v.....2.lapsi.... ..yk3/yv2,5

Heinäkuu:
Lara_84.......3.7...............1.lapsi......yk 3

Kesäkuu:
Tiuhti83.......2.6.....28v…...2.lapsi......yk' 11'
Moona83.....11.6....29v.....3.lapsi......yk3
Iloksi..........14.6....29v.....1.lapsi......y v6+
Suikkis........18.6....28v.....2.lapsi......yk1 2
Mam_87..........
Sone* ........30.6...28v.....3.lapsi......yk3
Sopla.........1.5......31v.....1.lapsi.....yv 2
Ranskis.......8.5.....29v......2.lapsi.....yk1
aliisa10......11.5.....28v......2.lapsi.....yk4
ÄitiliiniX5....14.5.....29v......6.lapsi.....yk6
Emma82.....22.5....29v.......2.lapsi.....yk2
Keltakukka...31.5....28v.....1.lapsi......yk10

Huhtikuu:
Lily-87.......22.4......25v....1.lapsi.....yk3

Maaliskuu:
Tähtitaimi...29.3......35v....2.lapsi.....yk7

Helmikuu:
Micaela.......21.2.....26v.....1.lapsi

Tammikuu:
Mantu82......2.1.....29v......1.lapsi.....yk1
New..........17.1......21v......1.lapsi.... yk1
Jensar........26.1.....32v......2.lapsi.....yv 2

Plussanneet 2011
Helmikuu: Pikku-Saara, Neiti-81, koiksa-79, Gabrielle, Matilda-08, Epa_88
Maaliskuu: MiiJane76, EevaN, Mariel85
Huhtikuu: äiti x4, Viena, mileon, Mango86, Miimau, Camilla31, Jul, Viola30
Toukokuu: Maira, Lisey
Kesäkuu: Rhonda74, Emmuska10, Viola30, PIKKUVIIKINKI
Heinäkuu: Minnarun, Bla-bla, SiSa78, xamora, Midia
Elokuu: Lintsa, vomppis, Hanspili
Syyskuu: LepikonHeta, Tuulia81, kissendaal, pillipöllö, Sanmar82
Lokakuu: Tiituliini, Barbamama35, Laurelle
Marraskuu: Kati82, mirkku76
Joulukuu: Rakkauspakkaus83,Ellamae, Metku, Krumeluu

Uudet ja vanhat, listaa päivittää: Bambini. Muutkin saa päivittää =)

Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:

kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina = yv) Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km? = yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
(ku = kohdunulkoinen, tm = tuulimuna)

Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen (Days Past Ovulation). Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (ovistestiplussa = dpo -1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita.

Linkki lokakuun pinoon:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2193355-lokakuussa-plussaavat-marraskuuta-suunnittelevat/sivu5.html

Räjähtävää plussakuukautta kaikille!!

Viimeksi muokattu:
Kipeinen olo. Alko eilen illalla ja jatkuu tänään. Olen kuitenkin töissä. Ihan kuin olis vähän lämpöä, välillä yskittää, suurin osa ajasta paleluttaa. Vatsa sekaisin (ei varmaan liity tohon flunssaan). KP 23 menossa jo, aika jees, 6 päivää enää!

Ah, täti suunnittelee jo lähtöään. Hitaasti, mutta varmasti ;)

Rättipoikkiväsymys. Eilen oli firman pikkujoulut, muutaman siiderin voimalla koko ilta meni onneksi, mutta kun oli aamuvuoroon meno ja yöunet jäi vähälle, nyt on ihan voimat pois. Tulee muuten illalla uni äkkiä :)

Rinnat on edelleen kipeet. Töissä istuessa ei tunnu, kävellessä sattuu ja iltaisin kotona ne on viel kipeemmät. Nenä tukossa, veto pois ja flunssainen olo jatkuu. Öisin en saa nukuttua, heräilen ja tätä on nyt jatkunut varmaan viikon. Tylsää.

Kp 24, jotenkin vaik mitään tietoo mensukivuista ei ole niin tuntuu et tää kierto menee taas harakoille. Menkkakivut tulee muutenkin mulla aina vasta 1 päivä ennen että ei tää viel mitään tarkota ettei ole oireita. Saa nähä tuleeko menkat.

Ompas hiljainen ketju.. eikä viiti toisiin ketjuihin liittyä. Käyn kyllä lukemassa koko ajan. Ja blogejakin lueskelen päivittäin. Mistäköhän löytyisi juuri plussanneiden blogeja, ei tahdo riittää ne mitkä on nyt.

Kuumeinen olo edelleen, rinnat kipeet. Muuten vatsa on rauhottumaan päin. Hyvin vähillä syömisillä olen pärjännyt.

Olispa se plussa ens viikolla. Mutta siitä ei ole mitään takeita. Voi olla että en saa koskaan lasta. Se on karu totuus.

Hiljastapa hiljasta... Odottelumeiningeissä ja enemmän muita juttuja miettien, kun muuten mulla ainakin halkee pää, jos koko ajan pyörittelee raskausasioita (nimim. entinen intensiivikuumeilija).

Saas nähä, ehtiikö progesteroniarvojen koetulokset tulla tällä viikolla vai meneekö vasta ens viikkoon, vähän kiinnostais kyllä tietää, onko ovulaatiosta nyt sitten jotain todistetta. Eipä sen väliksi kyllä, vaikka tulisivat vasta ens viikolla. Nyt meneillään 4-5 DPO (sikäli mikäli tää lämmönnousu johtuu oviksesta) joten melkein kymmenen päivää on oletettuihin menkkoihin vielä aikaa. Helkkarin pitkä kierto tästä tuli.

Mun rinnat kipeyty parin tunnin sisällä ihan hervottoman kipeiks, vatsaa alko vihloo ja sattu kun tein vatsatreeniä.. outoa. Kaalikääryleet joita oon koko elämäni vihannut maistu mulle tänään tosi hyvin töissä :D Jassåå mites täs olis kun yrittää rauhotella itteensä mut salla toi suorastaan piinava tissikipu, erityisesti nänneiss juuri nyt herättelee toivoa.

Ja uudempia oireita hengästyminen, hengästyn ihan siitä että että nostan jotain mitä on tippunut lattialta tai leikin koiran kanssa lattialla istuessa. Outoa. Otin rintsikat pois eilen illalla ja olin tänäänkin vielä aamulenkin ilman niitä, vähän helpotti mut edelleen raskaat ja vähän kipeet. Mut oon edelleen 50/50 raskautumisen suhteen veikkaamassa. Kp 25 eikä mitään menkkamaisia juilintoja vielä. Mut valkkarikin loppu kuten aina ennen menkkoja joten viittais siihen et täti on tulossa.

Helena: milloin ajattelit testata?

ON: täti läks. Ihanaa. Eikä tule ikävä ;) Toivottavasti vaan älyää pysyä poissa, mahdollisimman pitkään! Mä kirjoittelin toisessa pinossa, että mulle iski plussakateus. Aika veemäistä ja ikävää, vaikka tosiaan iloitsen muiden plussista, eilen iski sellainen "miksi mulle ei, kun kaikille muillekin..." ja samalla, panikoin jo ajatustakin, että olisin taas raskaana :laugh:

bambini mäkin panikoin, oon hetkittäin et jes jos olisin ja sit taas se epätoivo iskee että en mä ookkaan valmis! mut onneks se on normaalia :D

Mulla on kierto se 29pv.. niin ne haluis millään hätiköidä. Joten ajattelin odottaa kp 32. uskon että täti tulee joten tuskin tarvii ees tuhlata testiin :D

Helena: minusta oma panikointini on lähinnä koomista, koska meillä on jo yksi taapero ja miehellä ennestään kaks muksua (jotka tosin jo esiteini- ja teini :) ), joten ei pitäis olla siitä kiinni, että kaikki olis ihan uutta. Toki, pieni nyytti muuttais toki paljonkin meidän elämää, mutta mikään ei sinällään vauvaperheenä olis uutta, noin lähtökohtaisesti.

Hiljaista on. Väki lienee tästä pinosta siirtynyt kai osin plussapuolelle (ellen ihan väärin muista) ja kai tämä hiljaisuus vetää myös osin porukkaa hiljaiseksi entisestään. Moni myös varmasti kirjoittelee toisissakin pinoissa, kuten allekirjoittanut. Sen lisäksi, näyttää siltä että aika moni tästä porukasta on tällä hetkellä alkukierrossa tai n. puolivälissä, joten ei ehkä kirjoitettavaa ja kerrottavaa olekaan. Tuskin kukaan haluaa sitä "mun omanapailut, ei kerrottavaa"- tekstiä meiltä jokaiselta edes lukea :laugh:

Hitsit, mulle iski ihan mieletön vimma sisustamiseen ja remontointiin. Meillä meni siis pieleen yhdet talokaupat, johon kovasti jo tein suunnitelmia - ja jouduin pettymään, kun joku kiilasi tarjouskilvassa meidän ohi. Nyt sitten pitäisi saada omaa kotia muokattua taas uuteen uskoon. Ja rahaa palaa, liikaa, jos alkaa shoppaan kaikkea mitä haluaisi kotiinsa.. mies tykkää, kiittää ja kuittaa ;)

+++LOKAKUUSSA PLUSSAAVAT, marraskuuta suunnittelevat+++

Ilmoitathan listaan tulevat lisäykset/muutokset selkeästi erillään boldattuna ja/tai eri värillä, kiitos.

PERJANTAI 23.11.2012

KUUMEILEVAT

Nimimerkki................Kiertopv:t........Ikä.......Toive.....Yritys

Moona83...................5/30-34.........29v..........3.lapsi......yk4/7
Rakkaudesta äiti........??/28..............32v.........5. lapsi.....yk?
Bambini.....................7/30.............31v.........2.lapsi......yk4
Miss_piggy.................17/26...........31v.........1.lapsi......yk7
tii tu.........................18/??..........................5.lapsi......yk1
Tiituliini......................25/28-29...................2.lapsi......yk3
Helena2013.................26/29..........28v.........1.lapsi......yk3
Rixutin.......................26/??............??..........4.lapsi.....yk1
Naapurintyttö..............30/29...........??..........??........yk??/yv11
Pippurihäntä...............33/27-34.......35v........2.lapsi......yk6

Hävinneet, HUHUU... :attn:
Suhveli.......................42/27-30.......??...........??..........yk3
Kukkurukuu.................62/26-28........23v.....................yk3

PIINAILIJAT

Taustalla
MaybeSomeday, Rakkauspakkaus83, Vogue, Ansku83, Lumihippu

PLUSSANNEET 2012

Marraskuu:
Äitikissa.....5.11.....LA 14.7.13.....

Lokakuu:
HeavyMetalMama-77.....31.10....3.lapsi

Syyskuu:
Daheca.........29.9..............1.lapsi....yk 3
Quu.............8.9.....35v.....2.lapsi.... ..yk3/yv2,5

Heinäkuu:
Lara_84.......3.7...............1.lapsi......yk 3

Kesäkuu:
Tiuhti83.......2.6.....28v…...2.lapsi......yk' 11'
Moona83.....11.6....29v.....3.lapsi......yk3
Iloksi..........14.6....29v.....1.lapsi......y v6+
Suikkis........18.6....28v.....2.lapsi......yk1 2
Mam_87..........
Sone* ........30.6...28v.....3.lapsi......yk3
Sopla.........1.5......31v.....1.lapsi.....yv 2
Ranskis.......8.5.....29v......2.lapsi.....yk1
aliisa10......11.5.....28v......2.lapsi.....yk4
ÄitiliiniX5....14.5.....29v......6.lapsi.....yk6
Emma82.....22.5....29v.......2.lapsi.....yk2
Keltakukka...31.5....28v.....1.lapsi......yk10

Huhtikuu:
Lily-87.......22.4......25v....1.lapsi.....yk3

Maaliskuu:
Tähtitaimi...29.3......35v....2.lapsi.....yk7

Helmikuu:
Micaela.......21.2.....26v.....1.lapsi

Tammikuu:
Mantu82......2.1.....29v......1.lapsi.....yk1
New..........17.1......21v......1.lapsi.... yk1
Jensar........26.1.....32v......2.lapsi.....yv 2

Plussanneet 2011
Helmikuu: Pikku-Saara, Neiti-81, koiksa-79, Gabrielle, Matilda-08, Epa_88
Maaliskuu: MiiJane76, EevaN, Mariel85
Huhtikuu: äiti x4, Viena, mileon, Mango86, Miimau, Camilla31, Jul, Viola30
Toukokuu: Maira, Lisey
Kesäkuu: Rhonda74, Emmuska10, Viola30, PIKKUVIIKINKI
Heinäkuu: Minnarun, Bla-bla, SiSa78, xamora, Midia
Elokuu: Lintsa, vomppis, Hanspili
Syyskuu: LepikonHeta, Tuulia81, kissendaal, pillipöllö, Sanmar82
Lokakuu: Tiituliini, Barbamama35, Laurelle
Marraskuu: Kati82, mirkku76
Joulukuu: Rakkauspakkaus83,Ellamae, Metku, Krumeluu

Uudet ja vanhat, listaa päivittää: Bambini. Muutkin saa päivittää =)

Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:

kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina = yv) Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km? = yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
(ku = kohdunulkoinen, tm = tuulimuna)

Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen (Days Past Ovulation). Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (ovistestiplussa = dpo -1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita.

Linkki lokakuun pinoon:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2193355-lokakuussa-plussaavat-marraskuuta-suunnittelevat/sivu5.html

Räjähtävää plussakuukautta kaikille!![/QUOTE]

Tänään oli vapaapäivä joten lähdin pari tuntia sit asioille ja huomasin et oon kärttynen. Sen lisäks rinnat on kipeet. Ja hikoilen. Kärttyisiis ja hiki voi olla merkki menkoista mut toi rintakipu toivottavasti merkki raskaudesta. Mitään menkkajuilintaa ei ihme kyllä ole.

Helena: Täällä samat tissiaristusta myöten + bonuksena päänsärky. Kauhee hiki kun kävelee pari askelta ja sit taas paleltaa. Palelua mulla on kyllä joka kierrossa, mutta syksy näyttää tekevän tän vielä pahemmaks... yöhikihän mulla iskee yleensä vajaa viikko/viikko ennen menkkoja, mutten muista että ois päivälläkin näin herkässä. Nyt on kyllä kuuppa ihan sekasin, kun oon vetänyt kahdet päikkärit tänään päänsärkyä tappamaan. Eilenkin piti ottaa vähän powernappia, mutta on tässä valvottukin.

Hetkinen oonkohan mä nyt ihan hakoteillä? Jos mun kierto on 29 päivää ja mun viimeset kuukautiset alkoi 29.10 joka oli kp 1 niin nyt on menossa kp 27.

mutta kysymys kuuluu, että pitääkö mun menkkojen alkaa ma kp29 vai ti kp 30? mun laskelmien mukaan ti.

Jos sun kierto on 29 päivää, niin silloin ne alkaa kp30=kp1.

Täällä migreeni jatkuu toista päivää. Ei lupaa hyvää. Mutta lämpö on kyllä korkeella...

Muoks. Voihan paska. Jouduin eilen ottaan yhden buranan (400) ja tänä aamuna kans tähän migreeniin ja nyt luin netistä, että se voi estää alkion kiinnittymisen. Ja nyt just vois olla se aika kun kiinnittyminen tapahtuu. Tosi kiva. Eikä se ees kunnolla auta tähän särkyyn. Tuplakiva.

Viimeksi muokattu:
Hei! Mä voisin kans liittyy tähän ketjuun :) ovis ohi eilen ja nyt jännityksellä odotellaan kuinka käy! Eilen oli sellaiset krampit vatsassa, enkä tiedä oliko irtoamiskipu vai se kun munasolu jo kulkeutuu munatorvea pitkin, kohtaamaan siittiöt, jotka toivon mukaan odotti siellä :) eilen ei siis harrastettu seksiä ollenkaa, mutta toissa päivänä ja sitä edellisenä kyllä, kun ovistikku näytti selkeää plussaa!

Tervetuloa Pimatsu! Ja kiitos pippurihäntä=)

Ei uutta valtakuntaan. Aamulla oli kovat menkkajuilinnat, ajattelin et ne siitä pahenee päivän mittaan .. sitä jatkukin aika monta tuntia mutta lopulta olo helpotti kun lähdin porukoille 18 aikoihin.. nyt on masu täynnä ruokaa. Ja enää yks kokonainen päivä odottamista. Tiistaina tiedän jo tilanteen. Tai itseni tuntien tiistai aamuna pitäs olla jo yön jäljiltä kovat krampit jos täti on tulossa kylään..

Helenaa jännitetään nyt kovasti :)

Täällä 9 DPO inhottavaa hikoilua ja palelua vuorotellen eilisillasta lähtien. Ihan menkkaoireilta tuntuu, mutta ei ole vaan näin voimakkaana ollut aiemmin. Päänsärky hellitti, luojan lykky. Nyt enää 5 päivää menkkoihin!

Yhteistyössä