masennuksen puhkeamisesta raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoa on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivoa on

Vieras
itselläni on huomenna rv 15 ja mietin että mistä tunnistan jos synnytyksen jälkeinen masennus uusii? nyt pari kertaa on ollut joitakin päiviä kestävä sellainen ahdistunut olo, sydän hakkaa, oksettaa, ei saa nukutuksi ja itkettää. olen sairastanut puolitoista vuotta sitten synnytyksen jälkeisen masennuksen ja söin zoloftia silloin, lopetin sen vuoden vaihteessa... pitäisköhän se aloittaa uudelleen? onko tää masennusta vai liittyykö jokaisella odottajalla sellaisia notkahduksia välillä? kuukausi sitten oli edellisen kerran tälläiset fiilikset että silloin mietin että pitäiskö aloittaa uudelleen. nämä väli viikot ovat olleet tässä ihan hyvää elämää...

antakaa joku vinkkejä!! psykiatrini heitti vain että aloita jos haluat... :/

Hei!

Hyvä että olet huomannut itsessäsi "masentuneen" merkkejä... Jos olet aiemmin kärsinyt masennuksesta, on sillä valitettavasti taipumus iskeä uudelleen uudessa raskaudessa tai synnytyksen jälkeen. Itse olen nyt raskauden loppuvaiheilla ja masennusta on ollut jonkin aikaa.Alussa ajattelin että tää nyt vaan on jotain ihan ohimenevää, mutta huomasin että olo jatkuu aina vaan, ja vviikkoja kuluu itkiessä,jopa kuukausia.varasin ajan psykologille, ja itkin ja puhuin, ja sanoin et pakko tulla kuntoon musta tulee pian äiti...masennus on helppo hoitaa, jos osaa hakea apua ja ymmärtää tilanteensa.Sain itse masennuslääkkeet, ja nyt koitetaan jaksella ja odotella että taas voi nauttia kaikesta.

Ei kannata jäädä odottamaan, meneekö olo ohi.Se ei mene ohi, vaan huonossa tapauksessa pahenee.

Mukavaa kesää sinulle!

Yhteistyössä