Matikka apua taas, kiitos! 5.luokka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta tuo "Minän" kaavio kirjaimineen (A, B, C, D, E) on mahtavan selkeä :) ja ne pelit kertoo kahdella!

40 tulokseksi saaneet laskevat jokaisen joukkueen pelaavan esim. yhden koti- ja yhden vierasottelun samaa joukkuetta vastaan / kierros ja kertovat sen vielä kahdella eli : a + b, a + c, a+d, a+e, b+a, b+c, b+d, b+e, c+a, c+b, c+d, c+e, d+a, d+b, d+c, d+e, e+a, e+b, e+c, e+d, ja nämä kertaa kaksi!!!

Minä, susta tulis hyvä opettaja, paitsi että se vaatii vielä piiiitkää pinnaa, sisältöosaaminen sulla jo on ;) hali :)

Minusta tuo "Minän" kaavio kirjaimineen (A, B, C, D, E) on mahtavan selkeä :) ja ne pelit kertoo kahdella!

40 tulokseksi saaneet laskevat jokaisen joukkueen pelaavan esim. yhden koti- ja yhden vierasottelun samaa joukkuetta vastaan / kierros ja kertovat sen vielä kahdella eli : a + b, a + c, a+d, a+e, b+a, b+c, b+d, b+e, c+a, c+b, c+d, c+e, d+a, d+b, d+c, d+e, e+a, e+b, e+c, e+d, ja nämä kertaa kaksi!!!

Minä, susta tulis hyvä opettaja, paitsi että se vaatii vielä piiiitkää pinnaa, sisältöosaaminen sulla jo on ;) hali :)

Kiitos :) Ihanasti sanottu!

Itse sain 40 mutta poika laski tulokseksi 20, joten sen takia pyysin muiden näkemyksiä.
Virallista vastausta odotellessa....

Nohei, on Tappara, Ilves, Hifk, Jokerit ja Blues. Kaikki pelaa kaikkia vastaan kaks kertaa.
1. peli Tappara-Ilves
2. peli Tappara-Ilves
3. peli Tappara-Hifk
4. peli Tappara-Hifk
5. peli Tappara-Jokerit
6. peli Tappara- Jokerit
7. peli Tappara-Blues
8. peli Tappara-Blues
sit jatketaan Ilveksen peleillä, sehän jo pelas Tapparaa vastaan (pelit 1 ja2), joten
9. peli Ilves-Hifk
10. peli Ilves-Hifk
11.peli Ilves-Jokerit
12. peli Ilves-Jokerit
13. peli Ilves-Blues
14. peli Ilves-Blues
sit jatketaan Hifkin peleillä, sehän pelas jo Tapparaa ja Ilvestä vastaan, (pelit 3. ja 4 ja 9 ja 10) joten
15.peli Hifk-Jokerit
16. peli Hifk-Jokerit
17. peli Hifk- Blues
18.peli Hifk-Blues
sit jatketaan Jokereitten peleillä, sehän pelas jo Tapparaa, Ilvestä ja Hifkiä vastaan, joten
19. peli Jokerit-Blues
20.peli Jokerit- blues
ja Bluesin pelit...sehän pelas jo! Eli oikea vastaus 20!