Matkusteletteko miehesi kanssa erikseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tintti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tintti"

Vieras
Vai koko perhe yhdessä?

Meillä on nyt suunnitteilla miehen kanssa erilliset lomat ensi kesälle. Minä lähtisin ystäväni kanssa viikoksi etelään ja mies kaverinsa kanssa viikoksi golffaamaan. Eri ajankohtana toki, toinen vanhemmista olisi tietysti lasten kanssa kotona toisen lomaillessa.
Lapsemme ovat silloin 3-v ja 5-v.

Aikaisemmin ollaan aina reissattu koko perhe yhdessä, ja eihän se välttämättä ole kovinkaan rentouttavaa meille aikuisille pienten lasten kanssa..

Minkälaisia mielipiteitä herättää? :)

Itse en tekisi noin mutta jokainen tekee itselleen sopivalla tavalla :)
2viikkoa perheen yhteistä lomaa on vähän . Teidän pitää valita sellainen kohde ja loma että pystytte rentoutumaan vaikka lapset on mukana. Lapset kuuluu perheeseen ja teidän arkeen .
Me varmaan pistettäisiin lapset mummolaan 5-7päiväksi ja mentäisiin yhdessä kahdestaan jonnekin tai sitten yhdessä kavereiden kanssa. Silloin jäisi 3 viikkoa perheen yhteistä lomaa :)

Mies reissailee yksin ja lasten kanssa ja kaveriporukassa joskus, mä en tykkää lentämisestä enkä laivamatkustamisesta sen takia tämä järjestely. Autolla reissataan yhdessä perheen kera. Mä taas joskus pidän lomapäiviä kavereiden kanssa :)

Että vastaus erikseen ja yhdessä :D

Mä olen tehnyt ystäväni kanssa "lyhyitä" kaupunkilomia (Roomaan, Barcelonaan, Lontooseen, Riikaan, Tallinnaan, Milanoon). Pisin reissu taitaa olla muutaman viime keväänä tehty reissu Roomaan. Siellä oltiin to-su.

En malttaisi käyttää koko viikkoa yksin matkustamiseen, kun lomaa perheen keskenkin on niin vähän.
Mutta jos tuo on teistä ok, niin mikäs siinä.

Mä olen tehnyt ystäväni kanssa "lyhyitä" kaupunkilomia (Roomaan, Barcelonaan, Lontooseen, Riikaan, Tallinnaan, Milanoon). Pisin reissu taitaa olla muutaman viime keväänä tehty reissu Roomaan. Siellä oltiin to-su.

En malttaisi käyttää koko viikkoa yksin matkustamiseen, kun lomaa perheen keskenkin on niin vähän.
Mutta jos tuo on teistä ok, niin mikäs siinä.

Näiden minun kaupunkimatkojeni lisäksi reissataan siis perheen kanssa ja niitäkin reissuja on ollut monenmoisiin kohteisiin. Mieheni kanssa en ole matkustanut kaksistaan esikoisen syntymän jälkeen silllä lomamatkat ovat lapsillekin aina elämys

[QUOTE="mie";24796016]Itse en tekisi noin mutta jokainen tekee itselleen sopivalla tavalla :)
2viikkoa perheen yhteistä lomaa on vähän . Teidän pitää valita sellainen kohde ja loma että pystytte rentoutumaan vaikka lapset on mukana. Lapset kuuluu perheeseen ja teidän arkeen .
Me varmaan pistettäisiin lapset mummolaan 5-7päiväksi ja mentäisiin yhdessä kahdestaan jonnekin tai sitten yhdessä kavereiden kanssa. Silloin jäisi 3 viikkoa perheen yhteistä lomaa :)[/QUOTE]

Eikö tää ole vähän ristiriitainen kirjoitus? Ei me haluta lapsia laittaa viikoksi pois. Kivempihan heidän on olla isänsä kanssa se viikko kun mä olen poissa. Noin pieniä ei voi mielestäni laittaa viikoksi kotoa pois hoitoon.
Ja kaikilla ihmisillä ei ole mitään neljää viikkoa lomaa.. Olen yrittäjä. Tänä kesänä pidin viikon kesälomaa. Ensi kesänä sitten kenties kaksi viikoa (viikko yksin lomalla+viikko perheen kanssa yhdessä kotona?).

meillä tehdään joka vuosi ainakin yksi ulkomaanmatka koko perheen voimin. lisäksi käyn ystävien tai siskon kanssa viikonloppulomilla, samoin mies kavereidensa kanssa.
yksin en haluaisi koko viikkoa lomailla, pisin taitaa olla 3 yötä kaveriporukan kanssa ulkomailla. jos minä olen reissussa, mies on kotona lasten kanssa ja toisin päin.

[QUOTE="Tintti";24796055]Eikö tää ole vähän ristiriitainen kirjoitus? Ei me haluta lapsia laittaa viikoksi pois. Kivempihan heidän on olla isänsä kanssa se viikko kun mä olen poissa. Noin pieniä ei voi mielestäni laittaa viikoksi kotoa pois hoitoon.
Ja kaikilla ihmisillä ei ole mitään neljää viikkoa lomaa.. Olen yrittäjä. Tänä kesänä pidin viikon kesälomaa. Ensi kesänä sitten kenties kaksi viikoa (viikko yksin lomalla+viikko perheen kanssa yhdessä kotona?).[/QUOTE]

Toiuvottavasti teidän lapsilla on enemmän kuin kaksi viikkoa lomaa :(
En todellakaan raaskisi kahden viikon lomasta uhrata toista viikkoa omaan ja kavereiden yhteiseen lomaan ja olla vaan yksi viikko lasten ja miehen kanssa lomalla. Ei toimisi meillä .
Riippuu tietysti siitä paljonko muuten vietätte aikaa yhdessä ja lomailette vuoden mittaan.

Minä matkustelen lasten kanssa. Mies ei hirmuisesti tykkää ulkomaanmatkailusta ja hänellä on vähemmän lomia, joten jää kotimieheksi=) Viimeksi olin kahden vanhemman lapsen kanssa etelässä ja nuorin jäi isukin kanssa kotiin.

[QUOTE="Tintti";24796055]Eikö tää ole vähän ristiriitainen kirjoitus? Ei me haluta lapsia laittaa viikoksi pois. Kivempihan heidän on olla isänsä kanssa se viikko kun mä olen poissa. Noin pieniä ei voi mielestäni laittaa viikoksi kotoa pois hoitoon.
Ja kaikilla ihmisillä ei ole mitään neljää viikkoa lomaa.. Olen yrittäjä. Tänä kesänä pidin viikon kesälomaa. Ensi kesänä sitten kenties kaksi viikoa (viikko yksin lomalla+viikko perheen kanssa yhdessä kotona?).[/QUOTE]

Ymmärsinkö väärin?
Siis olisit viikon omalla lomalla ja viikon lomalla yhdessä lasten kanssa(isän matkustaessa) ja perheellä ei olisi ollenkaan yhteistä lomaa?
Kuulostaa hurjalta mutta jos se teille sopii niin mikäs siinä .

Joo, mies on ihan normi palkansaaja, 5 viikkoa vuosilomaa hänellä (ja lapsilla).
Teen vajaata työviikkoa, lapset ovat 3 päivää viikossa kodin ulkopuolella hoidossa. Että ihan ehdin heitä kyllä arkena näkemään.

[QUOTE="Tintti";24796011]Ok. No voisitko ajatella reissaavasi ilman miestä, jos olisi mahdollista?
Eikö mies halua sinun lähtevän, vai etkö itse halua?[/QUOTE]

ihan hyvin voisin lähteä ilman miestäni. hän reissaa yksin koska en ole itse halua mukaan. saadaan vapaata toisistamme=)

Matkustellaan erikseen. Yhdessäkin joskus - ööö...joo, vuonna 2005 viimeeksi :D ellei mökkireissuja tai ruotsinristeilyjä lasketa.

Mulla on lapset yleensä mukana. Joskus ei ole.

Mies voi olla viikonkin työmatkalla ulkomailla, koko perheenä matkustetaan etelänlomat + talvikausireissut. Kerran vuodessa otetaan kahdenkeskinen parisuhde-reissu Tallinnaan (max 2 yötä).

Kerran vuodessa saatan tehdä parin päivän reissun ystävän luo keski-eurooppaan. Mies saattaa myös käydä kavereidensa kanssa jollain lätkä-reissulla viikonlopun.

Me matkustetaan yleensä koko perhe. Joskus harvoin saatetaan me vanhemmat käydä pidennetty viikonloppureissu jossain ja lapset on silloin mummolassa. Ovat nyt 6- ja 8-vuotiaat.

Osan lomista vietämme vuorotellen miehen kanssa eli esim. tänä vuonna mies ottaa syysloman ja minä sitten keväällä - ja silloin saattaa joskus molemmat reissata pelkästään lasten kanssa. Miehen kanssa yhteistä kesälomaa meillä on yleensä 2 viikkoa ja yksi viikko on eri aikaan eli mies yleensä aloittaa viikon ennen mua ja mä sitten jatkan vielä viikon, kun mies menee töihin. Noin tehdään ihan sen vuoksi, että lapsilla olisi enemmän lomaa :)

Yksin, ilman lapsia ei meillä kumpikaan ole reissannut. Ei ole ollut vissiin halua eikä tarvetta moiseen.

Matkustelemme kaikilla eri kokoonpanoilla - mina yksin, mies yksin, mina yksin lasten kanssa, mies yksin lasten kanssa, mies ja mina yhdessa ja osa lapsista, mies ja mina yhdessa ja kaikki lapset. Matkutamme todella paljon vuoden sisalla. Mina koitan ainakin kerran vuodessa menna jonnekin ihan yksin, siis aivan yksin, vahan latautumaan. Mies matkustaa sitten kavereittensa kanssa ja ne ovat normaalisti lumilautailureissuja.

Yhteistyössä