Lapset valvovat aamuyöhön päiväunien takia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samaa mieltä. Laiskat vanhemmat syyttävät vain päiväunia omasta osaamattomuudestaan.
Sitä paitsi päiväunet ovat lapselle välttämättömät kasvun ja gognitiivisen kehityksen kannalta. Pullamössö-äidit ovat eri mieltä ja suuttuvat kun joku uskaltaa tämän sanoa.

Varmasti on epäkelpoja ja laiskoja vanhempia, mutta ne jotka eivät ole itse kokeneet lapsen uniongelmia ja päiväunista tai muista syistä aiheutuvia väsymyksen-valvomisen ja uniongelmien kierrettä, kannattaisi huudella vähän hiljempaa. . .

Varmasti on epäkelpoja ja laiskoja vanhempia, mutta ne jotka eivät ole itse kokeneet lapsen uniongelmia ja päiväunista tai muista syistä aiheutuvia väsymyksen-valvomisen ja uniongelmien kierrettä, kannattaisi huudella vähän hiljempaa. . .

Tämä ongelma on ihan vaan nyt vanhempien korvien välissä.
Ymmärtäisin jos olisi jotain -erityistä- mikä antaa syyn että lapsi ei tottele tai riekkuu yöt läpeensä mutta nyt oli vaan kyse siitä että lapsia tehdään maailmaan mutta niistä ei huolehdita, ehkäpä siksi kun äiti on väsynyt a ei tajua hakea ajoissa apua :(
Minusta hyvin surullista jokatapauksessa oli tuo lukea :(

[QUOTE="harmaa";28038472]Tämä ongelma on ihan vaan nyt vanhempien korvien välissä.
Ymmärtäisin jos olisi jotain -erityistä- mikä antaa syyn että lapsi ei tottele tai riekkuu yöt läpeensä mutta nyt oli vaan kyse siitä että lapsia tehdään maailmaan mutta niistä ei huolehdita, ehkäpä siksi kun äiti on väsynyt a ei tajua hakea ajoissa apua :(
Minusta hyvin surullista jokatapauksessa oli tuo lukea :([/QUOTE]

Olisipa ihanaa jos kaikki lasten uniongelmat olisivat vain vanhempien korvien välissä...

Olenko outo, vai miksi tuo kuulostaa älyttömältä? Miksei pienempiääkin käytetä iltapesulla saunassa, iltapala ja nukkumaan? Kai ne nyt valvoo jos ei mitään tolkkua ja rajoja.

Nuo vanhemmat ovat täysiä idiootteja. : /

Samaa ajattelin. Täysin munatonta meininkiä. Olisi Supernannylla töitä...! Ei tuo lasten riekkuminen johdu mistään päiväunista vaan kurin puutteesta.

Oli meilläkin vuosi sitten iiiiisoja ongelmia poikamme nukahtamisen kanssa, kun päiväkodissa antoivat nukkua 2,5 h päikkärit koska poika oli niin väsynyt. Ja sitten valvoi puolille öin koska ei nukuttanut, ja minä herään joka aamu klo 5, eli olin aika väsy. Aamulla poika oli tosi väsynyt tietty, ja taas päiväuniaikaan rättipoikki. Kun puhuin päiväkodissa asiasta, väittivät vastaan, sanoivat että antavat nukkua kun lapsi on selkeästi väsynyt. kai se nyt on, heidän aiheuttamansa kierteen takia!! Lopulta sain heidät vähentämään päikkäreitä 1-1,5 tuntiin, ja kappas, poika alkoi mennä joka ilta 21 maissa nukkumaan!!

Mutta. Vaikka olisi kuinka uniongelmia, ei lasten tarvitsisi antaa pelata pelejä, syödä ja riekkua yöllä. Kyllä sitä väsynytkin lapsi jaksaa pelata tuntikausia yöllä jos niin annetaan tehdä. Jos lapsi olisi tuonkin ajan sängyssä pimeässä huoneessa, uni voisi tulla paljon aiemmin.

Itse siis pidän vanhempien toimintaa vähän munattomana ja kurin puutteena.Kyllä vanhemmat päättävät koska kodissa tehdään mitäkin. Ei meilläkään lapsi vuosi sitten saanut katsoa esim. piirrettyjä enää normaalin nukkuma-ajan jälkeen. Kukkui sitten pedissään.

Meillä lapset tarvitsevat päikkärit edelleen, lapset 2 ja 5 ja 6vee. Meillä pikemminkin menee niin että ilman pväunia yötkin menevät levottomiksi. Nukkumaan mennään arkisin 20 maissa ja herätään klo 6,vkonloppuisin lupa valvoa kaemmin.

Mutta. Vaikka olisi kuinka uniongelmia, ei lasten tarvitsisi antaa pelata pelejä, syödä ja riekkua yöllä. Kyllä sitä väsynytkin lapsi jaksaa pelata tuntikausia yöllä jos niin annetaan tehdä. Jos lapsi olisi tuonkin ajan sängyssä pimeässä huoneessa, uni voisi tulla paljon aiemmin.

Itse siis pidän vanhempien toimintaa vähän munattomana ja kurin puutteena.Kyllä vanhemmat päättävät koska kodissa tehdään mitäkin. Ei meilläkään lapsi vuosi sitten saanut katsoa esim. piirrettyjä enää normaalin nukkuma-ajan jälkeen. Kukkui sitten pedissään.

Tästä olen aivan samaa mieltä. Uskoisin, että äiti on väsymystään menettänyt täysin kyvyn hallita arkea.

[QUOTE="tota noin";28040708]kyllä tämän perheen lasten uniongelmat on pelkästeen tietokoneissa ja telkkareista kiinne, turha sitä on puolustella[/QUOTE]

Samaa mieltä. Kommentoinkin eilen vain sitä että kaikki lasten uniongelmat ovat vanhempien korvien välissä... :)

Lisään vielä, että nyt kun luin kirjoituksen uudelleen niin huomaan, että kirjoittaja puhui lehden perheestä ja minä kaikista unipngelmaisista perheistä. :)

Viimeksi muokattu:
Laita sit nukkumaan myöhemmin. AI mut hei, sit sulle ei jää sitä omaa aikaa vaan joudut viettämään illan lapsesi kanssa. Tsori unohdin tuon pointin....

Enpäs laita. Minä vietän heidän kanssaan 12-14 tuntia päivässä leikkien ja touhuten joten en todellakaan myöhäistä yöunia yhtään minuuttia. Ja kyllä, ihan sitä omaa aikaa halua sen parisen tuntia ihan itselleni kiitos vain.

Yhteistyössä