Me muutetaan Amerikkaan ja olen ihan paniikissa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Minnesotasta:
Terveiset täältä Minneapolisista, tää on ihan viihtyisä paikka. Ei niin erilainen Suomeen verrattuna, ihan kotoisa olo. Tuttujakin on kertynyt kivasti. Kolmas vuosi menossa.
Ota seikkailun kannalta. Tai jää Suomeen jos kovasti ahdistaa, eihän sun ja lapsien ole pakko muuttaa kuitenkaan.

Jos sattumalta käyt vielä täällä lukemassa, niin heitäpä viestillä! Joko yv:llä jos oot kirjautunu tai sitten sähköpostilla (sadelmakki@luukku.com). Mulla myös siteitä Minneapolisiin ja parhaillaanki suunnitellaan muuttoa sinne. Kiva ois "jutella" lisää =)

Ja ap:lle! Lähde vaan ihan avoimin mielin reissuun! Kyllä siellä Amerikassa hyvin lastenkin kanssa pärjää :) Ota mahtavan kokemuksen kannalta koko juttu!

hyvää kokemusta tuolta saa. Voithan sinäkin mennä töihin siellä jos haluat. Kaikki on mahdollista amerikassa. Olin itse aikoinani amerikassa pari vuotta. Oikein mukavaa siellä oli. Pitää vaan ottaa sellainen asenne, että ne ei tiedä siellä oikein mistään mitään( muuta kuin omasta maasta) Amerikan historiastakin minä tiesin enemmän kuin moni amerikkalainen.

Ja jos ei halua olla lasten kanssa kotona,kannattaa mennä opiskelemaan englantia.Kaveri teki näin Ruotsissa ollessaan että opiskeli ruotsia.Lapset oli eskarissa+päiväkodissa.

Alkuperäinen kirjoittaja tietää:
hyvää kokemusta tuolta saa. Voithan sinäkin mennä töihin siellä jos haluat. Kaikki on mahdollista amerikassa. Olin itse aikoinani amerikassa pari vuotta. Oikein mukavaa siellä oli. Pitää vaan ottaa sellainen asenne, että ne ei tiedä siellä oikein mistään mitään( muuta kuin omasta maasta) Amerikan historiastakin minä tiesin enemmän kuin moni amerikkalainen.

Tassa tapauksessa naisen tyolupa on ihan miehen tyoviisumista kiinni, kaikilla puolisoviisumeilla ei ole lupa siella tyoskennella. Meilla oli L1 ja L2 viisumi. Tama muuttui muutama vuosi sitten , etta olisin saanut tyoskennella
. Samoin lastenhoitokulut nousevat todella korkeiksi.

Ja piti vielä sanoa, että löydät sieltä varmasti myös suomalaisia kavereita jos niin haluat. Usemmissa kaupungeissa (varsinkin isoimmissa) on varmasti muitakin suomalaisia. Käy esim http://groups.yahoo.com/group/suomiamerikkamammat/
Siellä on vilkasta keskustelua koko ajan ja ehkä joku sattuisi olemaan Chicagosta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sadelmakki:
Ja piti vielä sanoa, että löydät sieltä varmasti myös suomalaisia kavereita jos niin haluat. Usemmissa kaupungeissa (varsinkin isoimmissa) on varmasti muitakin suomalaisia. Käy esim http://groups.yahoo.com/group/suomiamerikkamammat/
Siellä on vilkasta keskustelua koko ajan ja ehkä joku sattuisi olemaan Chicagosta :)

tämä oli tosi hyvä linkki. kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja Minnesotasta:
Terveiset täältä Minneapolisista, tää on ihan viihtyisä paikka. Ei niin erilainen Suomeen verrattuna, ihan kotoisa olo. Tuttujakin on kertynyt kivasti. Kolmas vuosi menossa.
Ota seikkailun kannalta. Tai jää Suomeen jos kovasti ahdistaa, eihän sun ja lapsien ole pakko muuttaa kuitenkaan.

Mulla työkaveri Minnesotasta

Asenteet voi muuttua =) Mulla oli kamalat antipatiat USAa kohtaan kunnes kävin siellä. Jos olisi mahdollisuus muuttaa sinne, lähtisin vaikka tällä sekunnilla eikä takaisin olisi ikävä.

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
En haluaisi! Vihaan koko maata ja tiedän, että ei siellä voi asua 1v ja 3v lasten kanssa. Istun sitten sisällä, koska en uskalla liikkua. Itkettää ja vituttaa. Rakastan tätä maata. Täällä on suhteellisen turvallista, palvelut toimii. Miehen työn perässä sinne lähdetään. En voi olla erossa miehestäni ja rakastan häntä.

Mies pelkää myös lasten puolesta, mutta vaihtoehtoja ei ole. Itkettää!

No mahtaa olla herttaista sitten lähteä jos vihaa koko maata.
Ei sun kyllä kannata tolla asenteella lähteäkään. Kannattaa ensin ottaa selvää asioista ja yrittää edes ajatella reissua avartavana ja positiivisena kokemuksena koko perheelle. Käyt pari englanninkielen kurssia jos siitä on kiinni. Mutta tosiaan jos ei sittenkään sytytä niin älä ihmeessä lähde.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin ja mihin päin?Kai siellä rauhallisiakin paikkoja on?

Chigaco

voi kuulostaa alkuun gangsterimeininkipaikalta mutta sukulaistyttö oli vaihto-oppilaana siellä ja esikaupunkialueella asui. Ihan rauhallinen paikka, kun käytiin kyläilemässä.
Usa on tietysti erilainen maa, vaikka täällä suomessakin kaikenlaista tapahtuu jo. Mutta järkevällä toiminnalla se on turvallinen siinä missä suomikin. Ei toki lapsia voi eikä saa yksin ulos laittaa tai on joku sossun täti naapurin hälyyttämänä paikalla. Mutta kun maan "säännöt" oppii niin hyvin menee varmaankin.
näe asia positiivisesti. tulet asumaan lähellä yhtä USAn vilkkaimpia lentokenttäkeskuksia ja sieltä voit lennellä minnepäin mannerta vaan lomailemaan tai viikonlopuksi tms.

En haluaisi! Vihaan koko maata ja tiedän, että ei siellä voi asua 1v ja 3v lasten kanssa. Istun sitten sisällä, koska en uskalla liikkua. Itkettää ja vituttaa. Rakastan tätä maata. Täällä on suhteellisen turvallista, palvelut toimii. Miehen työn perässä sinne lähdetään. En voi olla erossa miehestäni ja rakastan häntä.

Mies pelkää myös lasten puolesta, mutta vaihtoehtoja ei ole. Itkettää!

Minä ymmärrän sinua. Minunkin oli pakko muuttaa maahan, jota vihasin. Ja kyllä, siellä oli vaikeaa. Enkä jaksanut mennä töihin - kun joku ketjussa aivan varmasti tiesi sinun voivan mennä töihin.

Te, jotka ihmettelette, onko alkuperäinen vielä lukemassa, sitä en tiedä, mutta moni tosiaan joutuu muuttamaan vieraisiin oloihin. Te ette voi sitä tietää, ellette ole itse kokeneet. Joku tykkää jostakin maasta, jota joku toinen ei voi sietää. Niin se vain on. Ihmiset ovat erilaisia. - Minä selvisin ulkomailla asumisesta ja toivon jokaisen selviävän! Itse toivon selviäväni surkean tunneälyn omaavien ihmisten kansoittamasta kotimaastani.

Minä en haluasi asettua mieheni uran esteeks, en todellakaan. Rohkeasti vaan kohti uusia seikkailuita! Kivaa teillä kuiteskin tulee oleen, kunhan vaan toivut alkujärkytyksestä. Mie lähtisin jenkkeihin hippulat vinkuen, mutta sellaista mahdollisuutta ei taida tulla. ;)

Yhteistyössä