Meandista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ekakertalainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"ekakertalainen"

Vieras
Saatiin 2-vuotiaalle pojalle synttärilahjaksi Meandin paita joka oli mielestäni kiva ja pirtsakka (valitettavasti kuitenkin kokoa liian pieni, mutta siitähän ei voi paitaa syyttää). Ajattelin sitten itsekin perehtyä ko.merkkiin mutta täytyy sanoa että järkytyin noista hinnoista! 25e tavallisesta trikoopaidasta? Mallisto oli muutenkin mun mielestä aika samanlainen kuin mitä esim.Lindexiltä löytyy ja aika paljon halvemmalla! Ainoa mikä oli mun mielestä erikoisempaa oli nuo tytöille suunnatut tunikat, mutten kyllä tiedä maksaisinko silti trikootunikasta neljää kymppiä!

Lisäksi mua hämmästytti, kun käytimme tuota saamaamme paitaa kahdesti (vaikka hieman pieni olikin) ja se näytti jo ensimmäisen pesun jälkeen haalistuneen huomattavasti... Jos en itse tietäisi niin en uskoisi että se on pesty vain kerran!

En yritä tässä nyt lietsoa mitään tappelua, eikä makuasioista tietenkään voi kiistellä. Haluaisin vaan ihan oikeasti kuulla teiltä jotka paljon ko.merkkiä käytätte ja ostatte, niin mikä siinä viehättää?

En ole mikään merkin suuri fani, mutta itselleni kolahtavat ne lasten velourhaalarit, suloisen pehmeitä, hauskasti aplikoituja ja käsittääkseni säilyvät ihan hyvinä pesussakin.

Sen sijaan niitä haalistuneita trikoovaatteita näkee kirppiksellä ihan liikaa. En pukisi lapselle enkä itselleni.

Minä olen myös huomannut, että kyseisellä merkillä on todella paljon laatueroja vaatteissaan. Tietyt vaatteet haalistuu hyvin nopeasti. Housut sen sijaan ovat ehdottomasti hintansa väärtit. meillä on lasten velousrhousuja ja aikuisetn/teinien legginsejä. Polvipusseja noihin ei saa millään, eli samoja housuja voi oikeasti käyttää niin pitkään kunnes ovat likaiset, eikä vain likaisenoloiset. Minulla on aikuisenakin ongelma, kun housunpolvet haalistuvat, mutta noihin en ole onnistunut saamaan minkäänlaista kulumaa. Samoin lapsen housut ovat pysyneet todella hyvässä kunnossa. Paitoja ja tunikoita olen myös ostanut jonkin verran, ihan siksi että meandin mitoitus sopii pitkäraajaiselle ja hoikalle lapselle paremmin kuin esim. Lindex jok atuntuu olevan toivottoman lyhyttä ja leveää.

Parhaat vaatteet löytyy kuitenkin vielä jostain muualta kuin noista kahdesta paikasta.

Se, että niistä osa on tehty luomupuuvillasta. Kaikki vaatteet valmistetaan euroopassa. ja osa kuoseista on kivoja. Ja kyllä ne vaatteet on huomattavasti laadukkaampia kuin lindexin vaatteet.

Siinä syitä. Samat syyt on niitä miksi ostan monia muitakin hieman kalliimpia vaatteita.

meillä on paljon niitä velour housuja ja plyyssi vaatteita. ne pysyy tosi hyvänä. nyt oli jotenkin tylsä mallisto ja muutama juttu on , minkä varmaan hommaan...hinnasta viis =) . laatuun olen ollut ihan tyytyväinen muittenkin vaatteitten osalta. muutama löpsähtänyt paita on näinä vuosina mukana ollut. haalistuminen on aiheutunut tosi kovasta käytöstä yhdellä tunikalla. jatkuvaa pesua usean vuoden ajalta

olisit myynyt uutena jos se pieni oli. porukka maksaa noista törkeitä summia. haalistuneesta ei ehkä enää niin hyvin. en ymmärrä miten joku viittii maksaa pienen lapsen paidasta, joka jää pieneksi nopeesti, niin paljon

meandin hintaisia vaatteita on paljon. Hintaa varmasti tulee myös valmistusmaalla, joka käsittääkseni on yhä vielä euroopassa. Lindex valmistaa kuitenkin kiinassa (missä kyllä osa kalliimmista merkeistä samoin valmistetaan mutta eivät kaikki).

Se että joku käyttää meandia ei estä käyttämästä muutakin merkkiä ja vaikka lindexiä. Harva varmaan pukee lapsensa yksinomaan Lindexin kuteisin.

[QUOTE="vieras";23001848]olisit myynyt uutena jos se pieni oli. porukka maksaa noista törkeitä summia. haalistuneesta ei ehkä enää niin hyvin. en ymmärrä miten joku viittii maksaa pienen lapsen paidasta, joka jää pieneksi nopeesti, niin paljon[/QUOTE]

Kaikilla pienilläkään lapsilla ei vaatteet jää niin nopeasti pieneksi. Meidän kolmevuotiaalle menee ensi kesänäkin samat kesävaatteet kuin edellisenäkin. Ja kun lapsen vaatteita saa usein, niin ehdottomasti haluan panostaan latuun. Eri asia sitten onko laadulla ja meandilla mitään tekemistä keskenään.

meillä muuten ostetaan aina hiukan liian isolla koolla noita vaatteita. ensin menee "tunikana" Ja kun lapsi kasvaa, niin t-paitana. housutkin voi ostaa isompana, kun lahkeet saa taitettua näppärästi tai sitten niissä on kuminauha. nyt lapsella päällä legginssit jonka koko on 122-128cm ja käyttänyt noita nyt pari vuotta. tällähetkellä koko housuissa n.140cm

[QUOTE="vieras";23001848]olisit myynyt uutena jos se pieni oli. porukka maksaa noista törkeitä summia. haalistuneesta ei ehkä enää niin hyvin. en ymmärrä miten joku viittii maksaa pienen lapsen paidasta, joka jää pieneksi nopeesti, niin paljon[/QUOTE]

Olis varmaan pitänyt! En edes tiennyt että ovat noin kalliita. Ajattelin vaan en halua hukata kivan väristä paitaa ja yritettiin saada siitä edes vähän iloa irti.

kertokaahan hyvät palstamammat mulle miksi esim vauvan BODYSTA kannattaa maksaa 25 euroa, kauhistuin niitä hintoja nettisivuilla!!Pidän tutan vatteitakin kalliina,mutta hyvälaatuisina ja niiden boyt maksaa puolet tuosta

[QUOTE="Hansu";23001939]kertokaahan hyvät palstamammat mulle miksi esim vauvan BODYSTA kannattaa maksaa 25 euroa, kauhistuin niitä hintoja nettisivuilla!!Pidän tutan vatteitakin kalliina,mutta hyvälaatuisina ja niiden boyt maksaa puolet tuosta[/QUOTE]

Ei kai siinä kummempaa syytä tarvita kuin että tykkää väristä ja mallista. Joku juo kaljaa sillä 25 eurolla, toinen pistää kymmenkertaisen summan kasvohoitoon. Kolmas ostaa vauvan bodyn.

meillä muuten ostetaan aina hiukan liian isolla koolla noita vaatteita. ensin menee "tunikana" Ja kun lapsi kasvaa, niin t-paitana. housutkin voi ostaa isompana, kun lahkeet saa taitettua näppärästi tai sitten niissä on kuminauha. nyt lapsella päällä legginssit jonka koko on 122-128cm ja käyttänyt noita nyt pari vuotta. tällähetkellä koko housuissa n.140cm

Minäkin pyrin ottamaan vaatteet käyttöön reiluina, toki niin että housut eivät laahaa maata, jne. Monet merkit erityisesti suosivat malleja joissa on pidempi käyttöikä (esim alussa pitkät resorit on taitetu ja lopussa täysin suorana). Resorivelourit on parhainta ottaa käyttöön reiluina, että ne kivasti pussittavat ja ne voi käyttää toki loppuun asti (suoraksi)

Mutta eivät kalliit merkit kestä ikuisesti ahkeraa käyttöä. Kyllä 1.5vuotta käytetty Småfolk on haalistunut niin pahasti ettei se enää kirpparille mene. Toki Lindex menee usein samaan kuntoon puolessa vuodessa, joten ei senkään käyttö niin halvaksi tule. Toki jokusen euron, mutta ei merkittävästi.

[QUOTE="Hansu";23001939]kertokaahan hyvät palstamammat mulle miksi esim vauvan BODYSTA kannattaa maksaa 25 euroa, kauhistuin niitä hintoja nettisivuilla!!Pidän tutan vatteitakin kalliina,mutta hyvälaatuisina ja niiden boyt maksaa puolet tuosta[/QUOTE]

Samaa mieltä! Tosin myönnän, että se vauvan haalari missä oli kilpikonna pepussa oli tosi söpö... Siltikin ihan mielettömän hintanen! Ja jos laatu on samaa luokkaa kuin tuossa meidän saamassa paidassa niin ei ehkä sen arvosta kuitenkaan...

[QUOTE="mievaan";23001964]Ei kai siinä kummempaa syytä tarvita kuin että tykkää väristä ja mallista. Joku juo kaljaa sillä 25 eurolla, toinen pistää kymmenkertaisen summan kasvohoitoon. Kolmas ostaa vauvan bodyn.[/QUOTE]

no mä en harrasta noista mitään :)
mieluummin ostan käyetettynä samalla rahala monta kaunista vaatetta

meillä meandissa viehättää huippu laatu! meillä ei ole oikeastaan yksikään mennyt miksikään, ja ovat olleet käytössä paljon, ja vaatteita on ollut ainakin monia kymmeniä, jos ei yli sataa, siis eri vaatekappaleita meandilta.. (joo, olen fani! :D ) kun pesen ja silitän vaatteita, niin aina kun joku ryppynennuppanen h&m-lindex rätti tulee pesusta niin aattelen, et enpä enää ikinä osta.. jotkut h&m peruspaidat olleet ainoita, jotka on kivoina pysyneet... meillä ei juuri enää ole mitään ketjumyymälävaatetta, ei vaan tykätä..
hinta ei oo kynnyskysymys, kyl mulla on varaa vaatettaa lapseni niinkuin tykkään :)

No, itse ostin pojalle meandin housut 23 eurolla, käytin 1,5 vuotta ihan arkivaatteena, ja pesin huolellisesti ohjeiden mukaan. Möin sitten huutiksessa eteenpäin 22 eurolla. En usko, että saisin Lindexin 8 euron housuista 7 euroa käytettynä myymällä, joten halvemmaksi tuli tuo meandi.

sori, mutta sanat laatu ja tutta eivät sovi samaan lauseeseen :D :D

[QUOTE="vieras";23001983]no mä en harrasta noista mitään :)
mieluummin ostan käyetettynä samalla rahala monta kaunista vaatetta[/QUOTE]

Minä ostan sekä käytettyä että meandia, eivät ne toisiaan pois sulje :)
Kirppareilla tosin huomaa selkeästi sen, ettei henkkamaukan tai lindexin vaatteista ole enää kauheasti jäljellä seuraavalle käyttäjälle.

Mulle on jäänyt koko merkistä sellanen fiilis, että se on vain ja ainoastaan äiti-ihmisen tapa näyttää ulkopuolisille että meidän lapset käyttää kalliita vaatteita... Laadussa se ei ole tavan Hempan rättiä kummempi, eivätkä kuositkaan kovin erikoisia ole. Kaikki vaan tietävät ne maksavat. Ainoa syy ostaa niitä on siis ylpeillä rahalla. Saahan sitä toki maksaa samasta paidasta kolme kertaa enemmän ihan vain koska pystyy siihen. :)

Mulle on jäänyt koko merkistä sellanen fiilis, että se on vain ja ainoastaan äiti-ihmisen tapa näyttää ulkopuolisille että meidän lapset käyttää kalliita vaatteita... Laadussa se ei ole tavan Hempan rättiä kummempi, eivätkä kuositkaan kovin erikoisia ole. Kaikki vaan tietävät ne maksavat. Ainoa syy ostaa niitä on siis ylpeillä rahalla. Saahan sitä toki maksaa samasta paidasta kolme kertaa enemmän ihan vain koska pystyy siihen. :)

Enpä ole koskaan ajatellut tuolta kannalta. Itse tykästyin ensin meandin kuoseihin ystäväperheiden lapsilla, ja sitten vasta kuulin koko merkistä. Ja itse pidän ko. vaatteita enemmänkin keskihintaisina kuin kalliina.

Mutta toisaalta ajattelen muutenkin aika vähän rahaa silloin kun jotakin mieleistä vaatetta löydän. Joten siksi tuntuu tosi kummalliselta, että jotkut katselevat toisten ihmisten pukeutumista dollarinkuvat silmissä.

Ei voi kyllä laadukkaiksi sanoa ja jonkin verran on kokemusta eli hinta ei laadulla selity vaan luulen että tekopaikka vaikuttaa enemmän. En ymmärrä miks Lindexiä ja H&M:ää parjataan kun meillä ne on kestäneet ihan hyvin. Jotkut me&i kuosit on tosi kivoja mutta en uutena osta kuin jos on jotain tosi erityisen kivaa koska hinta on kuitenkin aika kova. Ja kyllä me&i vaatteet kuluu käytössä koska tosi harvoin löytää kirppikseltä hyväkuntoisia ja huonoistakin kehdataan pyytää ihan hirveästi.

no juu, mulla on meandin laadusta vain hyvää sanottavaa,..
ei sitten kirpparille päätyisi meandit monen lapsen jälkeen paljon käytteyinä vasta?
nimittäin ei niitä missän vuoden käytössä miksikään saa, jos ei nyt oo ainut paita koko ajan päällä :D ja siltikin, meil on esim semmonen kaniyökkäri, joka on ekalta meandikaudelta, olikos se 2006 syksy? ja sitä on koko ajan joku lapsista pitänyt, eikä mitään käytönjälkeä, kangas ehkä vähän miljoonissa pesuissa ohentunut, mutta ei nukkaa ei haalistumaa :D samaa ei voi sanoa kerran pestystä lindexpyjamasta....

Yhteistyössä