Yleensä autolla, lähikauppaan joskus kävellen/pyörällä, mutta silloin harvemmin lapset mukana. Ja ajanpuute se suurin syy ja tietenkin matka isompaan kaupaan mentäessä.
Menen lähikauppaan ja joskus markettiin, viikon ruoat kyllä haetaan autolla marketista. Vaunun korissa ei kauheasti saa tulemaan ja reppua en viitsi kantaa sellasta matkaa.
Menen.
Ei sulla käynyt mielessä, että kaikilla se kauppa ei ole ihan kulman takana, eikä edes kymmenen kulman takana?
En lähde kävelemään harva se päivä 10 kilometrin lenkkiä maidon ja leivän takia. Mahtaisi olla mukavaa menoa, kun lapset on 5v, 1v8kk ja 5kk, ja koko matka olisi kapeaa maantien piennarta, jossa rekat suhaa 80km/h ohi...
Että olkoon se mun tekosyy sitten vaikka mukavuudenhalu.
Ei siihen tarvita mitään tekosyitä, en mä todellakaan jaksa kantaa useampia kiloja, yleensä 2-4 kassia muutamaa kilsaa. Hyvä kun saan kassit autosta kotiin, mutta usein joudun siihenkin soiittamaan miehen kottota avuksi.
menen aina autolla, koska...
1. kauppa on toisellapuolella kaupunkia
2. ostan viiden hengen ostokset viikoksi kerrallaan, ei tarvitse käydä jokapvä kaupassa!
3. mahis olis mennä pyörällä,(mulla sellanen kärry) mutta ei mahtuis ostokset lasten kanssa sinne kärryyn ja vois tulla painoa niin paljon etten jaksais polkea kärryä enää kotiin
Autolla käydään, suoraan sanottuna ei riitä voimat kävellä ekaksi kolmen lapsen kanssa pari-kolmekilometriä suuntaansa ja kantaa monta ruokasäkkiä vielä kotiin, työntää vaunuja samalla ja kun vaunujen alaosaan ei mahdu yhtään ainutta ruokasäkkiä. Lähikaupasta käydään kävellen hakemassa lisäyksiä kaappiin, mutta muuten käydään autolla.
menen hulluks tulisin jos rupeaisin kolmen lapsen kanssa kävelemään 10km kauppaan eli yhteensä 20km päivässä ja kaiken päälle tiellä jossa saa mopot ajella.
tuohon 50metrin päähän kitskalle en kyllä ole kertaakaan vielä autolla mennyt.
kyllä yleensä menen kauppaan autolla. Prismaan meiltä on noin 6km matkaa aj sinne on mentavä kahdella bussilla,ja kova homma olisi kantaa 5-8 pussia kotiin linkkareista. ( taksilla pääsee melkeen samalla hinnalla kuin bussilla) Useimmiten menen ilmanapsia, ku ovat kaikki koulussa. Ja nyt en voi mennä kävelen lähikauppaan( matkaa noi 1,5km) kun mu jalka ei kestä niin pitkän matkan kävelyä, siksi olenkin sairaslomalla.