Meidän 3v ei ole ollut KOSKAAN linja-autossa...? sivityksessä aukko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Niin olemmekohan ainoita laatuaan.... ?! ei ole ollut tarvetta linja-autokyydille kun meillä on isin kanssa molemmilla autot. Pitäisiköhän sitä ihan sivistyksen takia käydä joskus linkissä istumassa...?!

Meillä 3-vuotias oli nyt kesällä ekaa kertaa bussissa. Mummo vei ajelulle, ihan huvikseen, kun lapsi on kamalan kiinnostunut kaikenlaisista menopeleistä.

Ei se musta mikään ihmeellinen juttu ole, jossei bussissa ole ollut. Kyllä sitä vielä ehtii. Ja jos ei ehdi, ei mun mielestä jää kyllä mistään paitsi.
Siihenkin on syynsä, miksi mielummin ajan omalla autolla, kun kuljen paikallisbussilla..

Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:
Meillä 3-vuotias oli nyt kesällä ekaa kertaa bussissa. Mummo vei ajelulle, ihan huvikseen, kun lapsi on kamalan kiinnostunut kaikenlaisista menopeleistä.

Ei se musta mikään ihmeellinen juttu ole, jossei bussissa ole ollut. Kyllä sitä vielä ehtii. Ja jos ei ehdi, ei mun mielestä jää kyllä mistään paitsi.
Siihenkin on syynsä, miksi mielummin ajan omalla autolla, kun kuljen paikallisbussilla..

No mikä syy?

No mikä ettei.
Muistan, että äitini vei joskus minua linja-autoon ihan kokemuksen vuoksi vaan. tjt.

Ei meilläkään ole monesti ollut. Nyt olen alkanut tyttöjen kanssa käymään kaupassa välillä bussilla kun ovat niin innoissaan siitä. Ja itse pääsen ilmaiseksi vaunujen kanssa joten ei mene bensaan rahaa niin kuin omalla autolla menisi. Ja oma auto on siis kuitenkin olemassa. :) Meillä tytöt 3v9kk, 2v6kk ja 8kk.

Kyllä kannattaa bussissa käyttää, sehan on kivaa lapsista. Ja ei tartte sitten opastaa kädestä pitäen aikuisena, kuten tuota omaa siippaa.

Meillä on tapana tehdä yksi paikallisbussimatka ukon kanssa kesällä, ihan käy eksotiikasta sille :laugh:

Joo ja täällä päin 4veet ovat maksullisia, että halvempaa se on ennen sitä. Piti oikein hankkia 4veelle oma bussikortti meidän satunnaisia kertoja varten. |O

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta siis tuntuu että lähes kaikki käyttävät lapsiaan linkissä ihan vaan kokemuksen kannalta. Kait se on meikäläisenkin järjestettävä sellainen!

Kyllä se on pakko. Meidän muksuista bussimatka on kuin huvipuistossa käynti. :D

Niin muuten meidänkin lapsille. :D

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
mutta siis tuntuu että lähes kaikki käyttävät lapsiaan linkissä ihan vaan kokemuksen kannalta. Kait se on meikäläisenkin järjestettävä sellainen!

Ja meijän :D kuten myös kyyti paikallisjunassa. Vaikka se on kyl vauvasta asti ollu julkisten kyydissä.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:

Ja meijän :D kuten myös kyyti paikallisjunassa. Vaikka se on kyl vauvasta asti ollu julkisten kyydissä.

Kiskobussi oli melkoinen elämys meidän lapsille. Koko matkan ajan kummallakin oli muurahaiset pöksyissä.

Täällä meidän kaupungissa tuskin kukaan käyttää lastaan linja-autossa. Suurin osa kouluikäisistä on lienee sellaisia, jotka eivät ole koskaan olleet paikallisessa linja-autossa. Muistan kun muutettiin tänne ja kysyin matkailutoimistosta linja-autoaikatauluja (ajattelin, että jos joskus joudun auton sijasta menemään bussilla töihin), niin minulle sanottiin, ettei niillä pääse mihinkään :) Täällä siis tuskin kukaan käyttää linja-autoa, jos asuu kaupunkialueella. Linja-autot on tarkoitettu täällä niille, jotka tulevat tänne kaupungin ulkopuolelta tai menevät kaupungista pois.

Käy vaan, meidän puolitoistavuotias tykkää mieluummin kulkea bussilla kun näkee korkealta penkiltä hyvin ja saa olla äidin sylissä :) Ei se nyt sivistykseen liity, mutta lapsi varmasti tykkää :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä meidän kaupungissa tuskin kukaan käyttää lastaan linja-autossa. Suurin osa kouluikäisistä on lienee sellaisia, jotka eivät ole koskaan olleet paikallisessa linja-autossa. Muistan kun muutettiin tänne ja kysyin matkailutoimistosta linja-autoaikatauluja (ajattelin, että jos joskus joudun auton sijasta menemään bussilla töihin), niin minulle sanottiin, ettei niillä pääse mihinkään :) Täällä siis tuskin kukaan käyttää linja-autoa, jos asuu kaupunkialueella. Linja-autot on tarkoitettu täällä niille, jotka tulevat tänne kaupungin ulkopuolelta tai menevät kaupungista pois.

Eli sunkaan lapsetko ei ole ollut linkissä?

Yhteistyössä