Meidän 5v tiesi ennalta mun raskauden

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jeps 2v sukulais tyttö alko tökkiä mun mahaan ja et herääa! vauvalle siis sano:D olin jo vkolla 24 eikä mahaa oikee näkyny eikä oltu sukulaisille kerrottu mut oli se sit pakko:)

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ap, mitähän tuo loppu tarkoitti, kuulosti hieman pelottavalle.. :s

En tiedä mitä se sillä eilisellä jutulla tarkoitti... ei sen kummemmin tarkentanut enkä mäkään sit kysyny.

Mulle tuli henkimaailma mieleen, joku joka on jättänyt perheenne? :/ Voimia teille ja kaikkea hyvää! :flower:

Jos on kristitty, niin silloin tuo ei oikein sovi maailmankuvaan. Kuolleet ei tule tänne haahuilemaan.

Juu mä en usko että se mitään sellaista näki. Jos se oikeesti jotain näki niin enkelin tms.

Alkuperäinen kirjoittaja niinu:
Ihana juttu! Mutta toi jeesustelu kuulosti menevän vähän liian pitkälle. Olette varmaan erittäin uskonnollinen perhe?

Me EMME ole tippaakaan uskonnollinen perhe. Meidän perheessä USKONTO on täysin pannassa koska USKONTO ei saa kuin pahaa aikaan. USKONTO on ihan eri asia kuin olla USKOVAINEN. USKONTO on ulkokohtaista sääntöjen, tapojen ja rituaalien noudattamista ilman sen suurempaa sisältöä.SIihen kuuluu kiellettyjen ja sallitujen asioiden listaaminen ja nämä listat kädessä kulkeminen ja niiden noudattaminen. USKO tai USKOVAISUUS on taas elävä suhde JUmalan kanssa joka on täysin eri asia kuin uskonto tai uskonnollisuus. Sitä "maallikot" ja asiaan perehtymättömät vaan ei meinaa ollenkaan käsittää. ja suomenkieli erehdyttää vielä enemmän tässä koska sanat usko ja uskonto ovat niin lähellä toisiaan. Esim englanninkielessä usko on faith ja uskonto religion ja jokainen englantilainen ymmärtää näiden olevan eri asioita.
Kiitos selvennyksestä, kyllä nyt tajuaa eron heti! Olette siis uskovaisia? :)

Alkuperäinen kirjoittaja fff:
Ihana juttu! Mutta toi jeesustelu kuulosti menevän vähän liian pitkälle. Olette varmaan erittäin uskonnollinen perhe?

Me EMME ole tippaakaan uskonnollinen perhe. Meidän perheessä USKONTO on täysin pannassa koska USKONTO ei saa kuin pahaa aikaan. USKONTO on ihan eri asia kuin olla USKOVAINEN. USKONTO on ulkokohtaista sääntöjen, tapojen ja rituaalien noudattamista ilman sen suurempaa sisältöä.SIihen kuuluu kiellettyjen ja sallitujen asioiden listaaminen ja nämä listat kädessä kulkeminen ja niiden noudattaminen. USKO tai USKOVAISUUS on taas elävä suhde JUmalan kanssa joka on täysin eri asia kuin uskonto tai uskonnollisuus. Sitä "maallikot" ja asiaan perehtymättömät vaan ei meinaa ollenkaan käsittää. ja suomenkieli erehdyttää vielä enemmän tässä koska sanat usko ja uskonto ovat niin lähellä toisiaan. Esim englanninkielessä usko on faith ja uskonto religion ja jokainen englantilainen ymmärtää näiden olevan eri asioita.

Niin. Uskovaisia, EI uskonnollisia. Uskonnollisuus on se asia, joka saa tässä maailmassa niin paljon pahaa aikaan. Joskus ärsyttää kun ihmiset ei tajua tuota eroa, kaikki ei sittenkään vaikka yrittäis selittää mitä eroa niillä on.

Niin. Uskovaisia, EI uskonnollisia. Uskonnollisuus on se asia, joka saa tässä maailmassa niin paljon pahaa aikaan. Joskus ärsyttää kun ihmiset ei tajua tuota eroa, kaikki ei sittenkään vaikka yrittäis selittää mitä eroa niillä on.

No miten teidän periaatteet, uskovaiset eroaa uskonnollisista näkemyksistä? Oletteko kristittyjä vai eronneet kirkosta..?

Alkuperäinen kirjoittaja periaatteet:

No miten teidän periaatteet, uskovaiset eroaa uskonnollisista näkemyksistä? Oletteko kristittyjä vai eronneet kirkosta..?

Sori en oikein ymmärtäny kysymystä. Mutta siis periaate on se, että Jumalan tarkoitus ei oo että me kuljetaan täällä sääntölista kädessä ja aina katotaan siitä että mitä voi tehdä ja mitä ei. ja ennenkaikkea se, että meidän teot ei meitä pelasta vaan usko Jeesukseen pelastaa. Elettäis me miten hyvää elämää tahansa niin ilman Jeesusta me ei silti päästäis taivaaseen.

Toki Jumala on Raamatussa antanu ohjeita, joita kannattaa noudattaa sen takia, että ne on ihmisten parhaaksi. Raamatun tärkein ohje ihmisille on: rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Toinen tärkeä ohje on: ihminen ei saa tuomita toista ihmistä tämän teoista. Tämä siis tarkoittaa sitä, että mulla uskovaisena ei oo lupaa mennä tuomitsemaan tai moralisoimaan kenenkään toisen ihmisen tekoa, vaikka se teko olis mun mittapuun mukaan väärin.

Kirkkoon emme kuulu, ollaan helluntailaisia. Mutta emme luterilaista kirkkoa tai mitään muutakaan seurakuntaa silti pidä alempiarvoisena koska kaikilla on sama Jumala ja JEesus ja kaikista seurakunnista uskovaiset pääsevät taivaaseen. Uskonnolliset sen sijaan eivät pääse taivaaseen. Taivaan portilla ei kysytä mihin kirkkoon kuulut vaan kenelle kuulut. JUmalaa ei vois vähempää kiinnostaa nää ihmisten luomat kirkkokuntarajat. Jumalaa kiinnostaa vain se, mitä mieltä olemme Hänen Pojastaan Jeesuksesta ja mikä on suhteemme häneen.
Ja kuten jo mainitsin, Jumalan tahto on ennenkaikkea se, että rakastaisimme toisiamme kuin itseämme ja pitäisimme toisistamme huolta.

Sodat, joita maailmassa käydään, ovat usein USKONNON ja USKONNOLLISTEN ihmisten aiheuttamia, sillä uskonnollisuuteen kuuluu toisten tuomitseminen jos toinen uskoo eri tavalla kuin itse uskoo (jolloin nähdään että on oikeutettua esim tappaa toinen asian takia). Elävässä uskossa oleva ihminen näkee asian eri tavalla.

En tiedä saitko vastausta siihen mitä hait...

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
sanoi mulle syksyllä, että mun mahassa on vielä yksi vauva. Väitin vastaan ja sanoin että ei oo (kun oltiin sovittu miehen kanssa et lapsiluku on tässä ja oli ehkäisy käytössä). Poika katsoi totisena ja sanoi: "äiti, minä tiedän, että sinun mahassasi on vielä yksi vauva!". Meni reilu kuukausi ja huomasin olevani raskaana ehkäisystä huolimatta.

Sitten kun 5v kuuli tästä, niin puhui koko ajan vauvasta ja kutsui sitä pikkuveljeksi. No, vauva oli poika.

Erikoista. Sitten se usein rukoilee ja sanoo sen jälkeen, että Jumala puhui sille sitä ja tätä. Eilen illalla se sanoi mulle "äiti, sinun takanasi on joku joka tykkää sinusta. Se ei tee sinulle mitään pahaa."

:headwall:

Vielä näistä periaatteista, että toisten ihmisten väkisin käännyttäminen on myös pannassa uskovaisilla. NIin ei saa tehdä. Voimme kertoa omasta uskostamme ja siitä mitä hyvää se on elämässämme tehnyt, mutta koskaan ei saa painostaa tai väkisin käännyttää ketään, koska jokaisen pitää itse tehdä omat valintansa. Uskonasioista pitää ja saa kertoa toisille mutta jokainen ihminen tekee itse valintansa mihin uskoo ja mihin ei. JUmala kunnioittaa myös sellaista ihmistä joka sanoo hänelle "ei" ja myös uskovaisten pitää sen vuoksi kunnioittaa niitä jotka eivät halua uskoa samalla tavalla. JOs törmäät ihmiseen, joka väkisin yrittää käännyttää tai painostaa liittymään omaan seurakuntaansa, olet todennäköisesti törmännyt uskonnolliseen ihmiseen, et uskovaiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja :
ja Jumalan valtakuntahan on lasten kaltainen joo lapset on tosi avoimia ja vastaanottavia minunkin poika keskustelee paljon juuri tuollaisia ihana!

Ollaan itse uskovaisia ja lapsi on ollu kohdusta saakka rukousten ja siunausten saartama.

huh, on sitä joillain pää sekaisin

Yhteistyössä