meidän eilisilta ja mies nukkui autotallissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juttaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="tiina";25916171]Ei, kyllä sä olet niiiiin paljon parempi kuin muut.[/QUOTE]

Ja sua taitaa niiiiiiin nyt ärsyttää, että joku on vain yksinkertaisesta reippaampi kuin sinä tai keskiverto mamma.

[QUOTE="vieras";25916208]Voih, kyllä mulla on kaksi ihanaa lasta.[/QUOTE]

Ja niistä ei koidu tai tule koitumaan mitään ongelmaa eskarissa, koulussa jne. "Ei meidän lapset..." :D

[QUOTE="vieras";25916228]Ja sua taitaa niiiiiiin nyt ärsyttää, että joku on vain yksinkertaisesta reippaampi kuin sinä tai keskiverto mamma.[/QUOTE]

Tota, kai se vitsi tässä nyt on että ei kukaan usko sua olevan edes:) Joten anna olla jo.

jatkan että itse uskon että maalaisjärjen käyttö on sallittua kaikessa. Hoidan yksin kaiken kotiin ja lapsiin liittyvän,ja nyt siitä usean vuoden jälkeen on herra alkanut löytämään vikoja,juuri kun toinen lapsi on syntynyt. Mies itse ei pese pyykkiä ja vittuilee jos päivän aikana en ole pessyt hänen pyykkiään vaan esim vauva pyykkiä,ymmärtääköhän kukaan pointtia tässä? siis nyt yksi kaksi minun tekemisistä löytyy vikoja kun samat asiat teen kuin ennenkin ja mies on tullut hyvillä mielin kotiin. Tämä kaikki alkoi toisen lapsen syntymän jälkeen ja mies lisäsi omia töitää siinä samassa.

Ollaan puhuttu,mutta jotenkin tuntuu ettei mies puhu sitä mitä oikeasti pitäisi puhua. Niin ja nyt keitin kahvit ja päätin tulla koneelle kyselemään muidne naisten mielipidettä....enkä itse koe että nyt tekisin jotenkin väärin.Ruoka on tehty ja koneessa pyykit,lapset päikkäreillä. Nyt on siistiä kun eilen sit yötä vasten kuurasin...niin siis tätä lopputeksi oli sille superäidille ;))

lisään kun joku kysyi...siis olen ollut töissä välistä....

jatkan että itse uskon että maalaisjärjen käyttö on sallittua kaikessa. Hoidan yksin kaiken kotiin ja lapsiin liittyvän,ja nyt siitä usean vuoden jälkeen on herra alkanut löytämään vikoja,juuri kun toinen lapsi on syntynyt. Mies itse ei pese pyykkiä ja vittuilee jos päivän aikana en ole pessyt hänen pyykkiään vaan esim vauva pyykkiä,ymmärtääköhän kukaan pointtia tässä? siis nyt yksi kaksi minun tekemisistä löytyy vikoja kun samat asiat teen kuin ennenkin ja mies on tullut hyvillä mielin kotiin. Tämä kaikki alkoi toisen lapsen syntymän jälkeen ja mies lisäsi omia töitää siinä samassa.

Ollaan puhuttu,mutta jotenkin tuntuu ettei mies puhu sitä mitä oikeasti pitäisi puhua. Niin ja nyt keitin kahvit ja päätin tulla koneelle kyselemään muidne naisten mielipidettä....enkä itse koe että nyt tekisin jotenkin väärin.Ruoka on tehty ja koneessa pyykit,lapset päikkäreillä. Nyt on siistiä kun eilen sit yötä vasten kuurasin...niin siis tätä lopputeksi oli sille superäidille ;))

Sun miehelläsi on toinen nainen.

Alkuperäinen kirjoittaja heräätys.;25916238:
Ja niistä ei koidu tai tule koitumaan mitään ongelmaa eskarissa, koulussa jne. "Ei meidän lapset..." :D

Hulluko olet? Eihän tuollaista kukaan vielä tiedä kun eivät lapset vielä sen ikäisiä olekaan edes. Aika näyttää.

Miten voi toista äiti-ihmistä kyrsiä ja suututtaa noin kovasti jos toinen on vaan reippaampi eikä turhista valita tai laiskottele? Tai tee elämästä isompaa ongelmaa kuin se oikeasti on?

Voi sinua. :) Reipastu sinäkin. Saa ihmeitä aikaan ja näät maailman eri silmin. Eikä tarvitse olla niin kauhian katkera muille.

Mä ymmärrän, että on aikoja, jolloin on pinna niin tiukalla ja vaikea puhua siitä, mikä oikeasti on vialla, että harmi purkautuu vittuiluna ja lapsellisena käytöksenä. Tapellaan jostain ihan muusta, kuin siitä, mikä on harmin oikea syy.

Ap:n tapauksessa nyt on se tosipaikka: esinäytös nähtiin jo ja nyt asian ratkaisee se, mitä tapahtuu tämän jälkeen. Eli ap saa pian selville, onko mies niin kypsä, että tajuaa ääliöytensä ja tulee omaehtoisesti ratkomaan asiaa ja pyytämään anteeksi vai yrittääkö hän päästä kuin koira veräjästä lakaisemalla koko roskan maton alle. Pahin mahdollisuus on, että mies ilmaantuu kotiin edelleen kiukkuisena ja jatkaa ap:n syyllistämistä joko siksi, että on niin hölmö, ettei tajua omaa osuuttaan tapahtumiin tai koska hän on mulkku, joka yrittää päästä nolossa tilanteessa niskan päälle kiinnittämällä huomion ap:n "vikoihin."

Onko sinulla ap yhtään aavistusta, mikä noista vaihtoehdoista tulee toteutumaan?

[QUOTE="vieras";25916142]Ihan normaali reipas ihminen. :)[/QUOTE]

No on nyt kyllä edes vähän speciaali jos supistelujenki aikaan tekee lumityöt, ettei miehen tarvi töitten jälkeen niitä tehdä. Älä alenna itseäsi sentään.

[QUOTE="vieras";25916268]Hulluko olet? Eihän tuollaista kukaan vielä tiedä kun eivät lapset vielä sen ikäisiä olekaan edes. Aika näyttää.

Miten voi toista äiti-ihmistä kyrsiä ja suututtaa noin kovasti jos toinen on vaan reippaampi eikä turhista valita tai laiskottele? Tai tee elämästä isompaa ongelmaa kuin se oikeasti on?

Voi sinua. :) Reipastu sinäkin. Saa ihmeitä aikaan ja näät maailman eri silmin. Eikä tarvitse olla niin kauhian katkera muille.[/QUOTE]

Käsittääkseni superäiti itse omalla kommentillaan sai aikaan koko tämän tilanteen.

Ei ole tarvetta pullistella omilla avuillaan silloin kun toisilla on hätä. Empatia-taito on taito joka hiveän monelta tuntuu puuttuvan.

Ei kai tässä muusta ole kyse. Siksikin olisi kiva jos tämä superäiti lopettaisi jankkaamisen joka on vastoin hyviä tapoja ketjussa jossa pitäisi antaa aitoja apuja hädässä olevalle.

[QUOTE="vieras";25916248]Sun miehelläsi on toinen nainen.[/QUOTE]

en jaksa uskoa tohon,me ollaan sille tosi tärkeitä ja esim vapaa-aikansa se on meidän kanssa. Jotenkaan en saa nyt vaan ajatuksesta kiinni mikä sillä on ja miksi kiukkuaa mulle ja vähättelee....luulen että omat työpaineet ja asemansa vastuullisuus takana.??!!! Siis eilinenhän tempaus alkoi jo mua naurattaa....
Mutta tiedän jos kysyn niin en saa vastausta....

Kertaluontoisella tasolla hoiditte tuon riidan huonosti. Mies tuli riitaa haastaen kotiin ja vaimo vastasi samalla mitalla, hakeuduitte kumpikin samaan mielentilaan ja tilanne riistäytyi käsistä. Kuinka tilanne olisi mennyt jos ap olisi kuunnellut miehen purkauksen, kertonut että ymmärtää ettei sotku ja lumityöt ilahduta, olisitte keskustellut tunteistanne ja tilanteesta, miettinyt ratkaisua ja toimineet sen mukaan?

Toisekseen riitaa on vaikea nollata jos toinen sopimisvaiheessa väheksyy toisen tuntemuksia ja naurahtelee.

[QUOTE="vieras";25916268]Hulluko olet? Eihän tuollaista kukaan vielä tiedä kun eivät lapset vielä sen ikäisiä olekaan edes. Aika näyttää.

Voi sinua. :) Reipastu sinäkin. Saa ihmeitä aikaan ja näät maailman eri silmin. Eikä tarvitse olla niin kauhian katkera muille.[/QUOTE]

Itse asiassa olen hyvinkin reipas, aikaansaava ja jaksava ja positiivisuudesta saanut paljon kehuja. Mutta tiedän hyvin, että aina ei ole helppoa, joskus väsyttää, elämä on raskasta jne., eikä sille aina voi itse mitään. Se, että minä olen pärjännyt, ei tarkoita sitä, että kaikkien muiden elämä noudattaisin juuri samoja kaavoja. Eikä sen tarvitse tarkoittaa laiskuutta. Tämä sädekehän kiillottaminen ei siis osu omaan nilkkaani, mutta ärsyttää, kun valmiiksi väsyneille kasataan lisää paineita.

Minusta tämä elämä ei ole suorittamista ja pakonomaista reippautta varten, vaan ihminen saa väsyä ja helpottaa taakkaansa silloin, jos näin käy.

Jospa mies pelkää hylätyksi tulemista niin, että varmuuden vuoksi lähtee, ennen kuin tulee jätetyksi, koska varmaan kuitenkin molemmat on illalla sanonut asioita, jotka voi tulkita tyyliin "jos ei kelpaa, hae parempi".

Voihan se olla, että ukko käy painamassa jotain toista naista työreissuillaan. Ei ois eka kerta. Kaverin isä oli tehnyt sitä vuosia, kunnes lopulta sitten myönsi, että hänellä oli myös toinen "perhe" toisella puolella Suomea.

en jaksa uskoa tohon,me ollaan sille tosi tärkeitä ja esim vapaa-aikansa se on meidän kanssa. Jotenkaan en saa nyt vaan ajatuksesta kiinni mikä sillä on ja miksi kiukkuaa mulle ja vähättelee....luulen että omat työpaineet ja asemansa vastuullisuus takana.??!!! Siis eilinenhän tempaus alkoi jo mua naurattaa....

Entäs se rahajuttu? Sori, kun jankkaan samaa kysymystä, mutta muutamasta asiasta jotenkin paistoi se, että voisi olla rahaongelmia?

Ihan kummia jotkut vastaukset. Miksi miestä pitäisi tässä nyt paapoa mitenkään, aikuista ihmistä? Miksi ap:n olisi pitänyt antaa miehen kiukunpuuskan mennä ja tulla kun kerta sen kärki oli suunnattu suoraan ap:tä vasten? Ap:llä on mielestäni täysi syy suuttua. Itse varmaan tekisin niin että jollei mies tule katuvaisena tai edes sovittelevana kotiin, sanoisin että pidetään hieman etäisyyttä ainakin henkisesti kunnes voidaan yhteensovittaa eräitä näkemyseroja asian tiimoilta.

Sillä, eikö tässä nyt mies ole ihan naurettavasti käyttäytynyt?! Jos nainen toimisi noin niin äijät heittäisi varmaan ulos.

• Tykkää
Reactions: Uudi
Jospa mies pelkää hylätyksi tulemista niin, että varmuuden vuoksi lähtee, ennen kuin tulee jätetyksi, koska varmaan kuitenkin molemmat on illalla sanonut asioita, jotka voi tulkita tyyliin "jos ei kelpaa, hae parempi".

Niin tyypillistä meille naisille "analysointia" täysin pilvistä temmaten!!

Ehkäpä äijä vaan on keskenkasvuinen pönttö joka hoksasi vasta toisen lapsen jälkeen, että perhe-elämä onkin rankkaa..........

Niin tyypillistä meille naisille "analysointia" täysin pilvistä temmaten!!

Ehkäpä äijä vaan on keskenkasvuinen pönttö joka hoksasi vasta toisen lapsen jälkeen, että perhe-elämä onkin rankkaa..........

Niinpä! Mies oli ääliö ja se siitä. Jollei itse voi kertoa mikä taustalla on niin lojukoot äijä lätissään kunnes osaa kommunikoida ihmisten tavoin.

Alkuperäinen kirjoittaja mietitäänpä;25916313:
Käsittääkseni superäiti itse omalla kommentillaan sai aikaan koko tämän tilanteen.

Ei ole tarvetta pullistella omilla avuillaan silloin kun toisilla on hätä. Empatia-taito on taito joka hiveän monelta tuntuu puuttuvan.

Ei kai tässä muusta ole kyse. Siksikin olisi kiva jos tämä superäiti lopettaisi jankkaamisen joka on vastoin hyviä tapoja ketjussa jossa pitäisi antaa aitoja apuja hädässä olevalle.

Sekö tekee jostakusta super äidin jos ihmettelee kuinka joku ilkeaa valittaa väsymystään ja antaa kodin olla epäsiisti?

Kertaluontoisella tasolla hoiditte tuon riidan huonosti. Mies tuli riitaa haastaen kotiin ja vaimo vastasi samalla mitalla, hakeuduitte kumpikin samaan mielentilaan ja tilanne riistäytyi käsistä. Kuinka tilanne olisi mennyt jos ap olisi kuunnellut miehen purkauksen, kertonut että ymmärtää ettei sotku ja lumityöt ilahduta, olisitte keskustellut tunteistanne ja tilanteesta, miettinyt ratkaisua ja toimineet sen mukaan?

Toisekseen riitaa on vaikea nollata jos toinen sopimisvaiheessa väheksyy toisen tuntemuksia ja naurahtelee.

Noinhan kaikki menisi ihanteellisessa tilanteessa.. Mutta silloin kun ollaan väsyneitä, nälkäisiä, turhautuneita jne. ei usein se paras käytösmalli aina onnistu. Kyllä näitä sattuu, että toisiin puretaan huono työpäivä ja oma väsymys. Yleensä sitten sovitaan ja pyydetään anteeksi ja puhutaan, kun tilanne on ohi. Ap:n tilanteessa näin ei kuitenkaan käynyt, ja tilanne kuulostaa muutenkin siltä, että siellä taustalla kuohuu jotain muuta mikä purkautuu tuolla vaimon parjaamisella.

ei se tarkoita etteikö sillä vois olla toista vaikka olettekin sille tärkeitä.. tossa on kaikki merkit toiselle naiselle. Etenkin tuo et etsii susta vaan vikaa.

Entäs se rahajuttu? Sori, kun jankkaan samaa kysymystä, mutta muutamasta asiasta jotenkin paistoi se, että voisi olla rahaongelmia?

Muutamia juttuja tuli joihin vastaan: eilen oli vain pakko jo naurahtaa kun mies kyhnötti autotallissa takin alla ja oli todella marttyyri...tiedän ettei olisi ehkä pitänyt nauraa,mut kellään ei olisi pokka pitänyt enää siinä vaiheessa (luulen et mies itsekkin tajusi ja oli sitten nolona) silitin häntä ja pyysin tulemaan kainaloon...hän vain jatkoi riittaa noloin lausein ja silloin pokka petti :/

mutta rahahuolet voi olla yksi syy,ei ehkä mitn suuria ?!! tai sitten jotain isoa josta en edes tiedä.... toinen nainen tai panojuttu on niin kaukaa haettua,soitellaan hyvät yöt nukkumaan menessä ja hän on niin poikki ja ennen kaikkea se että hän on oikeasti ollut tosi onnellinen ja ylepä uudesta perheenjäsenestään esim kavereilleen ja kaverillaan on yötä ja jos on tarkistusmatka työpaikkakunnalle.... ei ei ei....

[QUOTE="vieras";25916406]Sekö tekee jostakusta super äidin jos ihmettelee kuinka joku ilkeaa valittaa väsymystään ja antaa kodin olla epäsiisti?[/QUOTE]

Se on nyt kuultu jo riittävän moneen kertaan, että olet reipas. Eikö se nyt riitä. Jos ei ole muuta annettavaa tähän ap:n tilanteeseen, niin vois jo lopettaa ton.

Uusimmat

Yhteistyössä