Meidän joulu tehdään tänä vuonna melkein jenkkityyliin, paketit on kuusen alla heti aamulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos moona81. Meilläkään ei ole mahdollisuutta tuttuun pukkiin (ei nyt eikä jatkossakaan) ja ventovieraan pukin palkkaaminen tuntuu sellaiselta, että siihen emme ryhdy. Minkä ikäiset lapset teillä on?

Aattoaamuna aion olla "nukkumassa" ja saas nähdä mitä kuuluu, kun lapset huomaavat lahjat.
Kumpikin varapukki töissä aaton, niin ajattelin helpottaa jännitystä ja säästää euroja---pukki on siis yöllä käynyt ;) Saan laittaa ruoat valmiiksi ehkä helpommin, kun leikkivät uusilla leluilla ja sit saunaan, ruoka ja päikkärit. Että luulen meille tulevan kivan rauhallinen kotikoulu :heart:

• Tykkää
Reactions: moona81
Minusta se oli juuri parasta lapsena, kun sai olla jännityksessä ja illalla vasta avattiin lahjat. Niillä lahjoillahan kerkeää leikkiä jatkossa niin paljon kuin haluaa. Odotus on puoli lahjaa. =)

Mäkään en ole koskaan tajunnut tuota, että lahjat tuodaan/avataan aattona. Vietättekö omiakin syntymäpäiviänne ja lastenne ennen sitä varsinaista syntymäpäivää :D?
Meillä pukki käy yöllä laittamassa paketit kuusen alle, ja joulupäivän aamuna sitten katsellaan ja ihastellaan kun lapset innokkaina availee pakettejaan. Näin ollaan tehty jo 10 vuotta, ja ai että kun aatto on ihanan rauhallinen ja vietetään se yhdessä, ja kaikki tietää ettei kannata kitistä tai muuta, kun pukki käy vasta sitten yöllä kuitenkin.

[QUOTE="jaa";25279639]Minusta se oli juuri parasta lapsena, kun sai olla jännityksessä ja illalla vasta avattiin lahjat. Niillä lahjoillahan kerkeää leikkiä jatkossa niin paljon kuin haluaa. Odotus on puoli lahjaa. =)[/QUOTE]

Mua taas pienenä ärsytti odottaa ja odottaa---
Omat on vasta 6v ja reilu 1v että luulen niiden ilahtuvan vaikkei pukki nyt käykään ja saa heti alkaa availee paketteja, leikkimään kun pääsee sängystä ylös :)

• Tykkää
Reactions: moona81
no tuo ei kyllä ole jenkkityyliä nähnytkään :D anteeks vaan.

Meillä koristellaan porukalla kuusi aattoaamuna ja taidetaan laittaa paketitkin siihen valmiiksi iltaa odottamaan. Sa kivat kihinät lapsille aikaseksi :D

[QUOTE="aloittaja";25279407]Mutta eikös tässäkin voi vähän huijata lapsia....joka joulu sanoo, että ei tiedä, koska pukki käy, se voi käydä yöllä tai päivällä.....kun kavereillahan se käy vasta päivällä. Mä en usko, että tuo vaikuttaa yöuniin.[/QUOTE]

Juu toki Suomessa voi. Mutta just vaikka siellä Briteissä lapsilla on kyllä hyvin tiedossa, että pukki käy yöllä. Tämä olikin lähinnä siihen kommentti, kun joidenkin mielestä tämä Suomen malli on niin kamalan kummallinen ja typerä.

[QUOTE="joo";25280663]Tää on just tätä mulle heti kaikki nyt, ei tarvitse odottaa mitään ......[/QUOTE]

:D edelleen, eiköhän olla jo 23 yötä odotettu ja 23 luukkua kärsivällisesti avattu. Onko tässä tosiaan kyse odottamisen jalosta taidosta vielä aattonakin?! Kuka odottaa pisimpään on paras.

Jännä miten erilaisia lapset on.
Muistan itse, että olisin halunnut venyttää aattoa pidemmäksi, harmitti kun se meni niin nopeasti iltaan. Sitten säästin pari pakettia joulupäiväksi, että avaan vasta sitten!

Niin ja kun lapset on meillä niin pieniä vielä, niin ollaan irroitettu kaikki lelupaketissa miljoonalla lenkillä kiinni olleet lelut, muovikääreissä yms. ja laitettu takaisin siihen alkuperäiseen laatikkoon. Sit lelun voi vaan vetästä laatikosta ja on käyttövalmiina. Et ei mene se aamu siihen, kun meidän pitää väkertää auki ne kaikki solmut ja leikata pakettien teipit yms. Ja kaikki koottavat jutut on koottu (mm. puiset nukenrattaat).

Tuossa lahjat aamulla -tavassa on kyllä kääntöpuolensakin. Tunnemme monta Brittiperhettä ja jokaisessa on ongelmana se, että lapset ei millään saa nukuttua aatoyönä kun kuulostelevat pukkia ja odottavat jännittyineinä. Sitten on pinna kireällä lahjoja avatessa saati myöhemmin päivälä kun on väsy (siihen kun lisää tyyliin sen, että uutta Legoa ei heti osaakaan rakentaa tai paketista ei tullutkaan kaikkea mitä halusi niin avot...).
Tietysti kyllä suomalaisetkin lapset osaavat jännittää ja valvoa, tiedän kokemuksesta :). Ehkä kuitenkin vähän helpompi nukkua kun ei koko ajan vahtaa kelloa, että koska voi jo nousta.
No ehka nain on joissakin perheissa. Meilla ja minun tuttavilla kylla lapset ovat nukkuneet ihan hyvin. Vii me vuonna olin aattoyon yovuorossa ja joulupaivan aamuna yovuoron jalkeen minun piti kayda herattelemassa lapsi ja mies kahdeksan aikoihin kun en enaa jaksanut odotella. Joulupaiva menee mukavasti leikkiessa uusilla leluilla. Jouluaattohan taalla onkin aikalailla shoppailu ja juhlintapaiva. Monet kutsuu tuttavia Christmas-drinkseille, iltapaivalla ja keskiyolla on kirkko (christmas carols tai messu) ja kaupat on auki iltaan/iltapaivaan.

[QUOTE="aloittaja";25281990]Niin ja kun lapset on meillä niin pieniä vielä, niin ollaan irroitettu kaikki lelupaketissa miljoonalla lenkillä kiinni olleet lelut, muovikääreissä yms. ja laitettu takaisin siihen alkuperäiseen laatikkoon. Sit lelun voi vaan vetästä laatikosta ja on käyttövalmiina. Et ei mene se aamu siihen, kun meidän pitää väkertää auki ne kaikki solmut ja leikata pakettien teipit yms. Ja kaikki koottavat jutut on koottu (mm. puiset nukenrattaat).[/QUOTE]
Ma olen tehnyt myos nain. Muutama vuosi sitten kasasin puisen nukkekodin jouluaattona.

[QUOTE="mä";25279129]Meillä on aina ollut noin ja nyt kun nuorin on jo kouluikänen niin kuusi laitetaan jo joulukuun alusta ja lahjoja sinne sitä mukaan kun niitä tulee. Kuusi lahjoineen on niin näyttävä näky, että sitä kyllä kelpaa ihailla pidempäänkin. Ja paketointiinkin on kiva panostaa, kun niitä ehtii ihaillakin.[/QUOTE]

Meillä nyt kolmatta joulua tuolla tavoin. Kuusi ilmestyy tosiaan jo joulukuun alussa, ja paketteja sinne pikkuhiljaa. Lapset käyvät aina innoissaan katsomassa onko tonttu käynyt yön aikana tuomassa lisää paketteja ;) Ja mustakin on ihana katsella kaunista kuusta, jonka juurella on lahjoja kauemminkin kuin sen muutaman tunnin aattona. Hyvin on saaneet paketit olla rauhassa. Vähän joskus salaa käyvät hypistelemässä, mutta paperit on säilyneet ehjinä kuitenkin. Ja lahjat.

Mä luulen, että meillä avataan tänä jouluna paketit joulusaunan jälkeen, ennen ruokailua.

Meillä on ollut jo usiemman vuoden sellaanen tapa, että aamulla on lahjat kuusen alla. Ollaan likan kans kotona ja jossakin vaihees mennään mun isän työ syömään. Iltapäivällä exä hakee likan omaan kotiinsa ja sinne ainaki vielä tulee joulupukki ja likka saa osan lahjoosta siellä.

Meillä toimii parhaiten näin, että likka saa täällä mun tykönä rauhas kattoa lahjat ja vasta sitte mennään seuraavaan paikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja meilläkin;25282161:
Meillä nyt kolmatta joulua tuolla tavoin. Kuusi ilmestyy tosiaan jo joulukuun alussa, ja paketteja sinne pikkuhiljaa. Lapset käyvät aina innoissaan katsomassa onko tonttu käynyt yön aikana tuomassa lisää paketteja ;) Ja mustakin on ihana katsella kaunista kuusta, jonka juurella on lahjoja kauemminkin kuin sen muutaman tunnin aattona. Hyvin on saaneet paketit olla rauhassa. Vähän joskus salaa käyvät hypistelemässä, mutta paperit on säilyneet ehjinä kuitenkin. Ja lahjat.

Mä luulen, että meillä avataan tänä jouluna paketit joulusaunan jälkeen, ennen ruokailua.

Minkä ikäisille tämä toimii? Täytyy olla varmaan 5 v tai enemmän? Että siis ymmärtää olla avaamatta paketteja eikä saa itkupotkuraivareita, kun paketteja ei saa aukoa.

No ehka nain on joissakin perheissa. Meilla ja minun tuttavilla kylla lapset ovat nukkuneet ihan hyvin. Vii me vuonna olin aattoyon yovuorossa ja joulupaivan aamuna yovuoron jalkeen minun piti kayda herattelemassa lapsi ja mies kahdeksan aikoihin kun en enaa jaksanut odotella. Joulupaiva menee mukavasti leikkiessa uusilla leluilla. Jouluaattohan taalla onkin aikalailla shoppailu ja juhlintapaiva. Monet kutsuu tuttavia Christmas-drinkseille, iltapaivalla ja keskiyolla on kirkko (christmas carols tai messu) ja kaupat on auki iltaan/iltapaivaan.

Sä siis asut nähtävästi Jenkeissä?

Kerro vähän enemmän siitä aamusta, ku lapset ryntää yöpuvuissa katsomaan kuusen alla olevia lahjoja. Miten se aamu menee ja päiväkin!

Yhteistyössä