Mielenkiintoinen ketju... Ihan ensin kommentoin ap:n "kohtaloon". Oisin itse kyllä varmaan varmistanut, että onhan ruoka sellaista jota voin syödä? Tai mitä aattelit tehdä? Pöydässä ois aika noloa mun mielestä ruveta sanomaan, et ai täs ei ookkan mitään mitä voisin syödä. eri asia jos ne omat eväät mukana ni vois sanoa, et ai, tää on llihakeittoa. No mä otan noi omat eväät, kun en tuota lihaa syö.
Mutta sitten näihin muihin kommenteihin

Ihan oikeestikko on ihmisiä jotka ei ymmärrä/tiedä, että kasvisruokavaliota noudattava ei voi noukkia lihakeitosta niitä pottuja ja kasviksia??!!!
Sitten joku tuolla kommentoi, että hän loukkaantuisi, jos vieras tuo omat eväät. Miksi? Mulla on aika usein omat eväät kaiken varalta mukana. Itellä keliakia ja aika ikävä ois kahvipöydässäkin istua jos mitään ei olisi... Mutta, jos pöydässä on minua varten jotain, niin en toki kaiva silloin omia eväitä esiin. Viime viikonloppuna kävi niin, että mies oli sopinut hirvikaverinsa kansa, että mennään sinne iltakahville. No, eihän se ollut muistanut sanoa, että minulla on keliakia. Ni otin omat eväät mukaan. Tosin kyläpaikasta sitten löytyi gluteenittomiakeksejä, kun niitten jollakin sukulaisella on keliakia. Onneksi meillä niin suku kuin kaveritkin muistavat tämän minun taudin ja aina on niin ruuat kuin kahvipöytätarjoomisetkin aika pitkälle sellaisia joita minäkin voin syödä.
Joku myös tuolla laittoi, että kaikki voivat syödä kasvisruokaa. Minä itse en voi. Mulla maha menee sekasin ja heittää veriripulille jos syön pelkkiä kasviksia. Ja tämä johtuu mun toisesta sairaudesta. Joten meille kun tulee kylään kasvisruokavalioisia niin meillä on kahdet eväät.
Mutta kyllä musta ois kauheeta emäntänä jos unohtaisn jonkun erityisruokavalion... Meiltä kun on lähimpään kauppaankin se 15km. Onneksi niin ei vielä ole päässyt käymään.