U
uuvuksissa
Vieras
Vaativa vauva, ensin oli koliikit, sitten allergiat ja ties mitä. Aina on valvottu öitä. Ja ennenkaikkea äiti on valvonut, isä lyhytpinnaisena ei osallistu läheskään yhtälailla "vaativaan" hoitoon (yöt, itkut jne) kuin äiti ja tästähän tulee suurimmat riidat. Parisuhde alkaa olla taistelutanner, minä olen väsy lapsen kanssa olosta ja mies töistä ja vaateista. Kun yritämme että minä saisin kerrankin nukkua yön ja mies hoitaa vauvaa, menee yö entistä huonommin. Isä ei saa rauhoiteltua yöherännyttä lasta ja kohta on hirveä huutoshow - mies hermostuu lopulta ja minä tulen hyssyttämään. Vauva syö rintaa vielä kerran pari yössä, vaikkei ehkä enää tarvitsisi. Ei ole lähistöllä ketään, joka tulisi vauvaa välillä hoitamaan, olen todella paljon kaksin lapsen kanssa. Vaunukävelykin vaatii välillä liikaa voimia, kun yöllä on tullut valvottua enemmän kuin nukuttua. Nyt huolettaa, miten meidän parisuhteen käy.. riidellään päivittäin. Mikä tähän auttaisi? Tarvitsisin kunnon irtiottoa välillä, mutta vauva niin kiinni minussa etten uskalla lähteä koko illaksi/yöksi pois. En ole nukkunut kunnolla kohta vuoteen.