Meillä on aina tällainen joulupöytä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Saarioisten valmislaatikoita siis porkkana,lanttu ja maksalaatikoita maksimissaan itse tehty perunalaatikko. Sitten on kinkkua,rosollia,vihreää salaattia,joululimppua,makkaraa ja juustoa. Graavilohta.Jälkiruuaksi pipareita,torttuja ja kahvia ja konvehteja. Aina on pärjätty vaikka kaikki on valmiina ostettu eikä ole tuon hienompia tarjottavia.Ja juomina kotikaljaa tai vettä,maitoa.

Normisetiltä kuulostaa. Meillä on lisäksi kaupasta tilattu maitojuusto ja bataattilaatikko.

Minä en tee yhtään laatikkoa itse, mutta anoppi ja äitini voivat halutessaan tuoda omia tekeleitään mukanaan meille tullessaan.

Kuulostaa hyvin samalta mitä meillä on. Meillä tuppaa jäämään noi tortut aina syömättä mutta silti niitä tehdään... tänä vuonna on jo puhuttu että ei tehdä, mutta uskon että tulee se pikkupaniikki että jos sittenkin joku haluaa ja niitä tehdään... :)

Mutta mun mielestä kaupan laatikot on ihan yhtä hyviä ja joskus jopa parempia kuin itse tehdyt. Turha stressata niiden valmistamisesta kun varmasti on paljon asioita joita täytyy tehdä ja aika ei riitä kaikkeen.

Mä itse ajattelin koittaa lanttu- ja porkkanalaatikon tekoa tänä vuonna, on mummon vanha resepti käytössä. Tosin mummo on tehnyt tähän asti ne itse, mutta tänä vuonna voimat ovat ehtyneet eikä jaksa tehdä joten ajattelin ilahduttaa häntä sillä että teen hänen reseptin mukaan niitä. Toivon että onnistun.

Kukin tyylillään, itse nautin myös siitä kun tehdään itse herkkuja :)
Meillä ei ole se maailman perinteisin joulupöytä, vaan meillä tehdään niitä jouluun sopivia ruokia mistä erityisesti tykätään. Niitä perinteisempiä ruokia saa sukulaisilla ihan riittämiin joulun jälkeisinä päivinä.

Noista kaupan valmislaatikoista tulee muuten melko hyviä kun lorauttaa päälle hieman kuohukermaa ja siirappia, sekoittaa ja päälle nokare voita ennenkuin laittaa uuniin.

Yhteistyössä