Meillä on koira hoidossa ja se yrittää pomottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
keittiössä haisi makkara pöydän päällä, ja koira alkoi keittiössä haukkumaan ja komentamaan että makkaraa pitäisi antaa. Ensin esitin etten kuule, mutta lopulta kävin komentamassa koiran pois keittiöstä kun en voi antaa sen haukkua täällä.

Koira juoksi karkuun, mutta tuli heti takaisin ja alkoi haukkua ja murista minulle naamaa päin. Samalla heilutti häntää. Tuijotin koiraa suoraan silmiin ja seisoin edessä että et tule tänne. Ei perääntynyt niin otin askeleen eteen ja koira juoksi karkuun sohvalle.

Menin komentamaan sen pois sohvalta kun jatkoi siinä haukkuaan, koira taas murisee ja heiluttaa häntää. Istuin sohvalle ja komensin pois, koira nousi minua olkaa vasten ja alkoi nylkyttää :O nousin itse sohvalle seisomaan, komensin tiukasti pois ja koira tajusi lähteä. Nyt se meni lattialle maate..

Huh, ekaa kertaa elämässäni jopa vähän pelkäsin koiraa, vaikka mulla omiakin on ja on aina ollut.. :/

Nuorella uroksella kyse voi olla murkkuilustakin, jos on joku 1-2v vanha koira. Älä pelkää koiraa, se vaistoaa sen ja silloin kyllä varmasti jäätkin alakynteen. Omistajalta kannattaa myös kysyä neuvoa miten hän menettelisi juuri tuon koiran kanssa tuossa tilanteessa.

Ei ole murkku enään, 4-vuotias. Yritin kyllä olla pelkäämättä ja näyttämättä, mutta hetken se näytti siltä että käy kohta kiinni ellen peräänny. En kyllä perääntynyt. Mutta omat koirani eivät milloinkaan ole mua tuolla tavalla haastaneet, ei niille tartte kun nostaa sormea niin ne väistää. Ymmärrettävää toisaalta, vieras koira on eri kuin omat.

Joo, omistaja on ulkomailla joten en viitsi sinne soitella. Kyllä me muutama päivä tässä pärjäillään. Tuo on miehen entinen koira (nykyään siis exällään), eikä miehen mukaan tottele muita kuin exää, ei edes häntä. Mies on nyt töissä.

Yhteistyössä