Meillä pienituloisilla on jouluna tällaista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";29095694]Ei tämä kyllä ollut provo :) Kerro ihmeessä omat nelihenkisen (?) perheen tulot ja pakolliset menot ja miksei riitä jouluun.[/QUOTE]

no sä tiedät sen itsekin että ette ole pienituloisia joten ihan pelkkä paska provohan tämä on

[QUOTE="vieras";29095698]no sä tiedät sen itsekin että ette ole pienituloisia joten ihan pelkkä paska provohan tämä on[/QUOTE]

Kyllä meidät luetaan pienituloisiin ;) No entä ne sinun tulot ja menot ja tekosyyt? ;)

[QUOTE="a p";29095704]Kyllä meidät luetaan pienituloisiin ;) No entä ne sinun tulot ja menot ja tekosyyt? ;)[/QUOTE]

pienituloinen on sellainen joka tienaa alle 2000e/kk bruttona. joten te ette kuulu siihen

AP, jos itse olette valinneet maksavanne asumisestanne noin paljon, ei teistä sillä verukkeella tule pienituloisia. Kuitenkaan tulonne eivät mitkään superhuonot ole, vaikka ette te missään nimessä hyvätuloisiakaan ole.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Ette ole mitenkää kovin pienituloosia. Jotkut elää paljo pienimmälläki rahoolla ja saa oikiasti miettiä mistä lapsille ruokaa. Niin typeriä tällääset alootukset joissa kirjootetaan, että kyllä on kaikilla varaa jne. eikä kirjoottaja sitte itte edes oo mikää pienituloonen.

Mä oon eläny yhden lapsen kans alle köyhyysrajan ja silloon kyllä todellaki voi sanoa olevansa pienituloonen! Ja kyllä oli laskettuna kaikki tuet mukana siinä ja silti jäi alle köyhyysrajan. Että mieti ap sitä, perkele vieköön.

• Tykkää
Reactions: -StrawBerry-
Ette ole mitenkää kovin pienituloosia. Jotkut elää paljo pienimmälläki rahoolla ja saa oikiasti miettiä mistä lapsille ruokaa. Niin typeriä tällääset alootukset joissa kirjootetaan, että kyllä on kaikilla varaa jne. eikä kirjoottaja sitte itte edes oo mikää pienituloonen.

Mä oon eläny yhden lapsen kans alle köyhyysrajan ja silloon kyllä todellaki voi sanoa olevansa pienituloonen! Ja kyllä oli laskettuna kaikki tuet mukana siinä ja silti jäi alle köyhyysrajan. Että mieti ap sitä, perkele vieköön.

Niin kuin sanoin, säästimme jopa silloin kun mies oli työttömänä ja minä opintotuella. Yyhoona olisi saanut paremmat tuet :) On toki niitä, jotka tippuu tt-tuen alle.

[QUOTE="vieras";29095715]pienituloinen on sellainen joka tienaa alle 2000e/kk bruttona. joten te ette kuulu siihen[/QUOTE]

Mies tienaa bruttona 2200. Muutaman kerran vuodessa brutto jopa 2500. Minun brutto 1000-1400 mukaan lukien lapsilisät, jotka on meillä nettona 219. Tosi monet unohtaa nekin mainita, kun puhutaan tuloista....

Ja edelleen puhun vaan tuloista ja ihmettelen kovin jos samalla summalla osa ei pärjää mitenkään.

[QUOTE="a p";29095740]Niin kuin sanoin, säästimme jopa silloin kun mies oli työttömänä ja minä opintotuella. Yyhoona olisi saanut paremmat tuet :) On toki niitä, jotka tippuu tt-tuen alle.[/QUOTE]

Ei jumalauta. Sä oot just niitä jotka elää jossaki ihmeharhoos ja luo lisää inhoa tukien saajia kohtaan ku esität, että kyllä tukirahoolla elää hyvin ja säästää. Sekä väität, että yh:na elää hyvin. Joo helvetin hyvin elää jos elää ALLE köyhyysrajan. En vaivaudu tuollaaselle ääliölle vastaamaan enää mitää koska et mitää kerta tajua, pelkkää provoamista vain kaikki sun kirjootukset tähän typerään ketjuun.

Meitä kolme, minä ja kaksi alle kouluikäistä lasta. Minä eläkkeellä, nettotulot kaikkineen - ei käydä sossussa - on n. 2300e. Asumismenot himpan päälle 700e.

Hyvä joulu tulossa kun lahjoja oon tarjouksesta ostellut pitkin vuotta.:) Meillä ei kyllä kinkkua tai laaitkoita ole, ihan siitä syystä ettei kukaan niistä tykkää, enkä näe syytä tuhlata rahaa johonkin kinkunretaleeseen jota kukaan ei kuitenkaan edes maista... Omat, tänä jouluna intialaistyyppiset soossit, kyllä löytyy, ja lahjoja myös aikuisille. Vietetään siis parin lähisuvun edustajan kanssa nyyttärijoulua.:)

Ei jumalauta. Sä oot just niitä jotka elää jossaki ihmeharhoos ja luo lisää inhoa tukien saajia kohtaan ku esität, että kyllä tukirahoolla elää hyvin ja säästää. Sekä väität, että yh:na elää hyvin. Joo helvetin hyvin elää jos elää ALLE köyhyysrajan. En vaivaudu tuollaaselle ääliölle vastaamaan enää mitää koska et mitää kerta tajua, pelkkää provoamista vain kaikki sun kirjootukset tähän typerään ketjuun.

:o Ootko sä aina noin kiukkuinen? Myönnän, että 2000-luvun alussa elimme sossun rahoilla ja elimme kyllä mielestäni oikeinkin mukavasti! Tonni jäi asumiskulujen, sähkön, veden ja tk-laskujen jälkeen. Me elimme myös todellakin alle köyhyysrajojen silloin, kun opiskelin ja mies oli työtön. Onko se minun vika, että osaamme käyttää rahaa niin, että tuolloinkin säästimme pieniä summia? :o
Eli taas se sama jupina, josta mainitsin. Ollaan liian rikkaita nyt, mutta sekään ei kelpaa, että ollaan pärjätty hyvin pienelläkin :D

No kyllä nyt muita köyhiä sydäntä lämmittää kun tietää että ap:lla on varaa juhlia joulua. Vaikka esim se pehe jotka ostivat asumiskelvottoman hometalon, ja maksavat nyt sitä lainaa ja lisäksi vuokraa ja oikeuskuluja. Niillä varmaasti mieltä lämmittää. Vai menikö mulla nyt tämän kejun pointti jotenkin ohi?

[QUOTE="vieras";29095772]No kyllä nyt muita köyhiä sydäntä lämmittää kun tietää että ap:lla on varaa juhlia joulua. Vaikka esim se pehe jotka ostivat asumiskelvottoman hometalon, ja maksavat nyt sitä lainaa ja lisäksi vuokraa ja oikeuskuluja. Niillä varmaasti mieltä lämmittää. Vai menikö mulla nyt tämän kejun pointti jotenkin ohi?[/QUOTE]

Kaikilla pienituloisilla valittajillako on tuo tilanne? Aivan, ääripään ikävä tarina.

[QUOTE="a p";29095768]:o Ootko sä aina noin kiukkuinen? Myönnän, että 2000-luvun alussa elimme sossun rahoilla ja elimme kyllä mielestäni oikeinkin mukavasti! Tonni jäi asumiskulujen, sähkön, veden ja tk-laskujen jälkeen. Me elimme myös todellakin alle köyhyysrajojen silloin, kun opiskelin ja mies oli työtön. Onko se minun vika, että osaamme käyttää rahaa niin, että tuolloinkin säästimme pieniä summia? :o
Eli taas se sama jupina, josta mainitsin. Ollaan liian rikkaita nyt, mutta sekään ei kelpaa, että ollaan pärjätty hyvin pienelläkin :D[/QUOTE]

Etkö sä osaa lukia?????? Mä ja lapsi saatiin sossustaki rahaa ja kaikki rahat yhteensä n.1200. Millä saatanan logiikalla tuosta olis voinu jäädä asumiskulujen yms. jälkeen viä tonni käyttöön????? Tuosta 1200 eurosta meni asumismenoohin lähes puolet, että vitun paljo rahaa jäiki käyttöön.

Mutta jatka toki tuota saatanan typerää provoamista ja köyhän esittämistä. Sä et ole köyhä. PISTE. Ja mä oon kiukkuunen sun kaltaasten ääliöötten takia. Oikiasti pienitulooset ei todellakaa ota lainaa uutta taloa varte, helvetti vieköön.

Etkö sä osaa lukia?????? Mä ja lapsi saatiin sossustaki rahaa ja kaikki rahat yhteensä n.1200. Millä saatanan logiikalla tuosta olis voinu jäädä asumiskulujen yms. jälkeen viä tonni käyttöön????? Tuosta 1200 eurosta meni asumismenoohin lähes puolet, että vitun paljo rahaa jäiki käyttöön.

Mutta jatka toki tuota saatanan typerää provoamista ja köyhän esittämistä. Sä et ole köyhä. PISTE. Ja mä oon kiukkuunen sun kaltaasten ääliöötten takia. Oikiasti pienitulooset ei todellakaa ota lainaa uutta taloa varte, helvetti vieköön.

Luepa uudelleen ennen kuin jatkat tuota raivoamista. MEILLE jäi tonni käteen. Jos olisin opiskellessa ollut yh, olisin saanut korotetun lapsilisän ja elarit. Ja mainitsin tämän siksi, että joku olisi kumminkin alkanut huutamaan, kun oli kuitenkin se työtön mies ;) Sanoinko mä jossain, että olen köyhä? Me säästimme ihan itse tuloistamme talon käsirahaa varten ja se ei meidän tuloja miksikään muuta. Kun otimme edellisen asuntolainan, meidän kokonais nettotulot oli 1700 ;)

[QUOTE="a p";29095796]Luepa uudelleen ennen kuin jatkat tuota raivoamista. MEILLE jäi tonni käteen. Jos olisin opiskellessa ollut yh, olisin saanut korotetun lapsilisän ja elarit. [/QUOTE]

Ei vittu sä et tajua. Teille jäi tonni käteen menojen JÄLKEEN, mulle ja lapselle tuli rahaa n.1200 ja se oli ENNEN menoja. Siinä KAIKKI rahat mitkä meille kuului. Ymmärrätkö?!?!?!?!?!?!?!?!?!!? No etpä tietenkää ymmärrä vaan änkytät jotaki vitun paskaa lisää.

Kiitos ja hei tuollaasille ääliöille. Helvetin typerää tulla tänne ja kertoa, että kyllä pienituloosetki saa jouluun rahaa ku ei itte edes oo pienituloonen.

[QUOTE="vieras";29095781]Kaikilla pienituloisilla valittajillako on tuo tilanne? Aivan, ääripään ikävä tarina.[/QUOTE]

Tämän kommentin takaa paistaa asenne siitä ettei köyhyys voi olla olosuhteiden tulos. Ei muuten kuin ääritilanteessa, eli ei koskaan. Oma syy jos on köyhä joten ylimielinen katse vaan köyhille valittajille.

Miten helvetissä pankki antaa lainaa melkein 200000 noilla teidän tuloilla?? Ja miten helvetissä joku rakentaa UUDEN omakotitalon allen kahdensadantonnin???

Kerro ap, haluan tietää. Me saatiin lainaa 185000, vaikka yhteenlasketut bruttotulot oli lähes 8000e. Säästöjä oli noin 30000 ja piti ottaa siltikin joku lainavakuus (mikälie) kun ei haluttu takaajia käyttää ennen kuin tuo summa saatiin.

Ei vittu sä et tajua. Teille jäi tonni käteen menojen JÄLKEEN, mulle ja lapselle tuli rahaa n.1200 ja se oli ENNEN menoja. Siinä KAIKKI rahat mitkä meille kuului. Ymmärrätkö?!?!?!?!?!?!?!?!?!!? No etpä tietenkää ymmärrä vaan änkytät jotaki vitun paskaa lisää.

Kiitos ja hei tuollaasille ääliöille. Helvetin typerää tulla tänne ja kertoa, että kyllä pienituloosetki saa jouluun rahaa ku ei itte edes oo pienituloonen.

Joo en tajua, että miksi sinä MULLE raivoat, jos et ole pystynyt jouluja lapsellesi järjestämään?? Onko se minun vika? Kun opiskelin sain 192+100 ja mies sai 440 + asumistuki jota en muista. Noista tuloista meillä oli auto (vanha ja velaton) ja SILTI me säästimme pieniä summia. En viitsi enkä edes osaa lähteä tuolle sun aloittamalle linjalle, mutta mietipä nyt itse. Tosin minä en opiskeluaikoina kulkenutkaan koskaan keikoilla enkä kaljotellut :)

Yhteistyössä