Meillä se sikainfluenssa sitten kävi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sarimella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sarimella

Uusi jäsen
26.07.2009
26
0
1
minulla ja miehellä kuumetta oli 37.5-38.5, yskä sekä kurkku kipeä, minulla kesti 4päivää,miehellä 3päivää. lapsella oli vain vähän lämpöä (36.9-37.5) sekä vatsa kipeä ja nuhaa, hänellä oireet kestivät 4päivää.. aika lievänä siis oli, onneksi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja sarimella:
minulla ja miehellä kuumetta oli 37.5-38.5, yskä sekä kurkku kipeä, minulla kesti 4päivää,miehellä 3päivää. lapsella oli vain vähän lämpöä (36.9-37.5) sekä vatsa kipeä ja nuhaa, hänellä oireet kestivät 4päivää.. aika lievänä siis oli, onneksi. :)

Testattiinko teidät? Tai edes yksi teistä?

Meillä on ihan samaa nyt perheessä. Ei kuumetta kellään, mulla lievää lämpöä. Lapsilla kurkkukipua, yskää ja vatsakipua, mulla päänsärykä, lihaskipua ja kurkku vähän karhea. Mulla kolmas päivä menossa, lapsilla alkoi eilen.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Ei se että jos sinut on testattu ja jos sinulla se on todettu tarkoita että muut olis samassa taudissa olleet vaikka olis samankaltaiset oireet olleet.

Niinpä. On se nyt vallan kamalaa, jos siihen sikainfluenssaan ei kuolekaan tai vähintäänkin joudu teholle kun siitä on nyt niin paljon meuhkattu. Että sori vaan ap, ette te oo sairastaneet oikeeta sikaflunssaa kun ootte edelleen hengissä ja muutenkin hyvissä voimissa.

Meillä mies nuhassa viikon, kurkkukipua, ei kuumetta...
Tyttö 8kk nuhassa kohta kaksi viikkoa, pientä lämpöilyä..
Miulla kurkku karheena, päätä särkeny kohta kolmena päivänä, ei kuumetta...

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä palstamammat tietää:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Ei se että jos sinut on testattu ja jos sinulla se on todettu tarkoita että muut olis samassa taudissa olleet vaikka olis samankaltaiset oireet olleet.

Niinpä. On se nyt vallan kamalaa, jos siihen sikainfluenssaan ei kuolekaan tai vähintäänkin joudu teholle kun siitä on nyt niin paljon meuhkattu. Että sori vaan ap, ette te oo sairastaneet oikeeta sikaflunssaa kun ootte edelleen hengissä ja muutenkin hyvissä voimissa.

No joo siltä vähän tuntuu :D

Hyvä juttu, että pääsitte niin helpolla :)

Me tajuttiin vasta jälkeenpäin, että meilläkin se mahdollisesti on jo ollut. Myös hyvin lievänä, mutta pitkäkestoisena ja about kaikki oireet täyttävänä. Ei voi tietää.

Hienoa että ap ja perheensä on selvinnyt noin vähällä ja samoin varmasti moni muukin sairastaa taudin melko lievänä, MUTTA kuten asiantuntijat ovat moneen, moneen kertaan sanoneet on täysin mahdotonta ennustaa kuka saaa taudin vakavan, jopa kuolemaan johtavan muodon, se voi tulla ennestään täysin terveelle.
Joten tästä syystä rokotteen ottaminen on perusteltua, se ei tarkoita hysterisointia.

Meillä iski koko poppooseen joku pöpö yhtäaikaa....

Tyttö: Ääni lähes kokonaan pois, väsynyt, vaisu, yskää jonkun verran
Poika: Valitteli niskakipua, väsynyt
Poika: Nenä vuotaa, yskää
Mies: Yskä
Minä: Pääkipua, niskakipua, kurkkukipua, nuha

Kuumetta en ole edes mitannut keneltäkään, itsellä oli illalla kuumeinen olo mutten kuitenkaan sitten jaksanut ottaa mittaria esille. Pojan luokalta oli eilen kahdeksan pois ja ekaluokkalaisia ollut pois lähes 40C kuumeen takia. En tiedä, onko possuflunssaa vai jotain muuta mutta jos näin vähillä oireilla pääsisi niin huutelisin hurraata....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hienoa että ap ja perheensä on selvinnyt noin vähällä ja samoin varmasti moni muukin sairastaa taudin melko lievänä, MUTTA kuten asiantuntijat ovat moneen, moneen kertaan sanoneet on täysin mahdotonta ennustaa kuka saaa taudin vakavan, jopa kuolemaan johtavan muodon, se voi tulla ennestään täysin terveelle.
Joten tästä syystä rokotteen ottaminen on perusteltua, se ei tarkoita hysterisointia.

Aijjaa, missä kohtaa tässä ketjussa ollaan puhuttu rokotteesta? Palaas takaisin omaan ketjuusi, täällä ei taida olla mitään sulle.

Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Aijjaa, missä kohtaa tässä ketjussa ollaan puhuttu rokotteesta? Palaas takaisin omaan ketjuusi, täällä ei taida olla mitään sulle.

Ei missään mutta aina näissä ketjuissa sitten ennemmin tai myöhemmin vedetään esiin rokotuskortti toisinpäin, eli "kun tuokin sairasti taudin lievänä ei kenenkään tarvitse ottaa rokotetta".
Painu ite...

Siis täh? Mitä ne viralliset oireet oikein siis ovat? Eikö se ollutkaan korkea kuume ja sitä rataa? Mulla oli pari viikkoa sitten kova flunssa, kävin lääkärissäkin hakemassa troppeja. Ja nyt pää ollut kipeä pari päivää, samoin niska (ei ole oikeastaan koskaan kipeä) ja väsyttää kovasti. Voisiko mullakin olla jotain muuta kuin normiflunssaa :o

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Siis täh? Mitä ne viralliset oireet oikein siis ovat? Eikö se ollutkaan korkea kuume ja sitä rataa? Mulla oli pari viikkoa sitten kova flunssa, kävin lääkärissäkin hakemassa troppeja. Ja nyt pää ollut kipeä pari päivää, samoin niska (ei ole oikeastaan koskaan kipeä) ja väsyttää kovasti. Voisiko mullakin olla jotain muuta kuin normiflunssaa :o

ei kaikille tule kuumetta ollenkaan. oireita voi tulla vaan pari tai sitten tulee kaikki.

Yhteistyössä